2011-09-12, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Särskilt läskig är jag inte. Jag är inte heller nån stalker. Och jag är definitivt inte arg. (Men vad vet jag? Jag är ju inte beteendevetare.)

Jag påpekade bara att du verkade ha bildat dig en ganska god uppfattning om vad som hände redan när du dök in i tråden. Det känns lite konstigt när du flera gånger frågor om skador på andra byggnader när du tydligen redan har sett flera filmer om händelsen där både experter och andra diskuterar rasen. Och information om Pentagon och planet där har du uppenbarligen också redan tagit del av och bildat dig en uppfattning om. Det finns bilder av vrakdelar också, så du har bara råkat missa dem. Fast nu såg jag att du har ångat vidare mot kaparnas förehavanden istället, så du kanske redan har hittat dem.

Lite läskig är du.
Men jag ska förklara ändå.

Jag har inte hängt här i tråden eftersom jag inte riktigt visste vad jag tror egentligen.
Precis som de flesta så vill man väl tro gott om människan?

Självklart hade jag en uppfattning innan jag dök upp här. Men jag var och är inte säker.

Samtidigt vill jag inte bli lurad.

Mycket är ju väldigt märkligt, och då vill man ställa frågor.

Jag tror inte att den 11/9 är som de vill påskina i alla lägen.

Folk kan bli rabiata på olika håll, men jag vill ha en sanningsenlig beskrivning.
Den lär jag dock aldrig få....
Citera
2011-09-12, 17:50
Medlem
sten.bs avatar
Jag har nu sett filmen från A&E och rekommenderar den till alla som kallar sig "experter" på denna tråd. http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded
Har också efterlyst en enda expert som tror på den officiella förklaringen att byggnaderna föll på grund av eld men saknar svar.
Nej, ni som inte inser vetenskap och fysiska lagar är antingen psykfall eller wannabe's. Hitler skulle inte klara sig utan alla wannabe's.
Skräm folk så ställer dom upp på makten vad dom än ser och tycker. Det är skrämmande se historien upprepa sig.
Senast redigerad av sten.b 2011-09-12 kl. 18:25.
Citera
2011-09-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Jag ber om ursäkt.
Så fler byggnader kollapsade?
Vilka?

Jag frågar bara frågor och diskuterar här i tråden för att kunna bilda mig en uppfattning.
Gör det dig upprörd?

Det är absolut inget fel i att diskutera. Men det hör lite till god ton att i alla fall ta reda på de mest basala sakerna om det man diskuterar innan man börjar "undra" om nåt är fel eller märkligt.

I ditt fall så är det bara några enkla sökningar på google för att hitta en genomgång om vad som hände den aktuella dagen och hur många byggnader som skadades, hur många offer m.m.

De frågor du kommer med i tråden känns ungefär som någon kommer in på ett bilforum och frågar om en personbil har fler hjul är ett....

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Okej. Jag är säker på att för några år sedan när de som gjorde sina röster hörda var ganska fåtaliga så var din taktik ganska framgångsrik, nämligen att avfärda alla som blåljugande idioter. Men idag, du framstår som en sur femåring. Alla experter med invändningar vägra du att lyssna på och avfärdar dem kategoriskt som idioter, tror du verkligen det funkar?
Folk som ser A&E:s invändningar förstår att dessa är relevanta och förväntar sig då en saklig diskussion där deras påståenden bemöts.
Men visst, håll du för öronen och gapa om idioter och lögnare, inte mig emot.

Har du inte lärt dig någonting ännu trots att du hängt som en stollig motvallskärring i dessa trådar i flera år nu?

Att din sida på spelplanen inte har lyckats skrapa fram ETT ENDA HÅLLBART bevis för att det var en konspiration så som ni påstår, eller att det var avsiktliga sprängningar m.m. Detta trots att ni slår er för bröstet med A&E Harrit och en hel klase andra gökar. 10 år och inte ett enda bevis har ni lyckats skrapa fram som visar att era påståenden är rätt. Trots att du/ni i 10 år påstått att det finns massor med bevis....

Dr Tinnnitus
Citera
2011-09-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Har väldigt svårt att tro att fönstrerna på pentagon var hela. De borde ha krossat av trycket ifrån explosionen, även om det handlar om skottsäkra glas.
Kollar man på en bild, tex den här; http://www.thepowerhour.com/images/pentagon_images/gallery/010914-F-8006R-002.jpg
Så ser många fönster helt borta ut.

De flesta fönstren i Pentagon var faktiskt hela efter krashen....

Pentagons fönster i den sektionen var av en mycket kraftig konstruktion, avsedda för att klara typ bilbomber på utsidan.

Fönstren vägde massor och hade glas som var 4 cm tjocka och laminerade.

Så många fönster var hela och satt kvar i karmarna, men på vissa så hade glaset hamnat inne i huset men var helt.

Tog ca 1 minut att få fram fakta om detta på Google...

http://www.azom.com/news.aspx?newsID=380

http://www.defense.gov/dodcmsshare/briefingslide/204/010915-D-6570C-001.pdf

Dr Tinnitus
Citera
2011-09-12, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är absolut inget fel i att diskutera. Men det hör lite till god ton att i alla fall ta reda på de mest basala sakerna om det man diskuterar innan man börjar "undra" om nåt är fel eller märkligt.

I ditt fall så är det bara några enkla sökningar på google för att hitta en genomgång om vad som hände den aktuella dagen och hur många byggnader som skadades, hur många offer m.m.

De frågor du kommer med i tråden känns ungefär som någon kommer in på ett bilforum och frågar om en personbil har fler hjul är ett....

Dr Tinnitus

Tack så jävla mycket för det!

I mitt fall är det så att man borde kunna snacka med vettiga personer och fråga frågor, utan att bli dumförklarad.

Jag har och hade som sagt en aning innan (det har ju för f-n) gått tio år!) om vad jag tycker.
Nu har jag bildat mig en uppfattning om vad som finns härinne. Inte överaskande var det lamt....
Men nu vet jag. Något sånär.
Citera
2011-09-12, 18:59
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Jag är färdigutbildad civilingenjör.

Det märks verkligen att du inte har något att komma med när du börjar komma med personangrepp.

"ihavesoldout" bad mig att förklara varför hela byggnaden raderades till nästan ingenting. Det du såg var min förklaring.
Jag följer tråden och har lagt märke till att du om någon är den som använder personangrepp som argument. Du höjer dig själv till skyarna och hävdar att de som tvivlar inte har något på fötterna.

Man behöver inte vara civilingenjör för att förstå att WTC7 raserades genom en kontrollerad sprängning och sannolikheten att tvillingtornen utsattes för samma sak är överhängande.

http://www.sourze.se/11_september_ifr%C3%A5gasatt_10765390.asp
Citat:
[b]Det mest centrala i de kritiska diskussionerna handlar om WTC-kollapserna och de krigs- och luftförsvarsövningar som pågick dagarna innan och under 11:e september och vilken effekt det senare hade på misslyckandet att ingripa mot de kapade planen. Utöver det diskuteras bland annat omständigheterna kring ramningen av Pentagon, de utpekade flygkaparnas pilotutbildning i USA och den stora ökningen av viss handel på börsen dagarna innan. Och så förstås: cui bono? - 11:e september i vems intresse?
Citat:
Att det påminde om kontrollerade demoleringar, var det många som tänkte och yttrade när de såg WTC-tornen kollapsa. Något som också TV- och radioreportrar spontant kommenterade i direktsändningarna. Det bör påpekas att tornens kollapser kom som en total överraskning, inte minst för brandförsvaret som därför led stora förluster.

Den officiella förklaringen till dessa demoleringslika kollapser var så kallade pannkaksteorier, som dock inte tar hänsyn till de bärande centrala stålpelarna. Senare officiella versioner hävdar att skadorna från flygplanen och värmen från bränderna försvagade de centrala stålpelarna så mycket att de totalt förlorade sin bärighet.

Frågan om hur den officiella förklaringen skulle kunna vara möjlig med hänsyn till tornens stålkonstruktion och den åverkan som de rammande flygplanen och de efterföljande bränderna åstadkom har utretts av bland andra fysikprofessor Steven E. Jones. Flera omständigheter framhålls av honom och andra kritiker som viktiga skäl till deras slutsats att tornen inte kunde kollapsa, eller kollapsa som de gjorde, enbart på grund av de rammande flygplanen och de efterföljande bränderna.

Professor Jones med flera påpekar bland annat att den brand tornen utsattes för inte kan åstadkomma den höga temperatur som krävs för kollaps av stålkonstruktionen och att den smälta metallen, som flera veckor efteråt grävdes fram ur marken, därför måste ha åstadkommits på annat sätt än genom bränderna. Dessutom finns det mängder med vittnesmål som hävdar att en serie sprängningar skett under de delar av tornen som rammats. Sprängningar som kritikerna hävdar är en förutsättning för att tornen kunde kollapsa så snabbt.

Varför rasade en tredje byggnad?

Sju timmar efter att de två tvillingtornen kollapsat, rasade en tredje byggnad (WTC-7) - som inte blev rammad - på liknande sätt som de två tornen. Den var 47 våningar hög och hade en annan byggnad mellan sig och det närmaste tornet. Om de skador WTC-7 ådrog sig när tornen kollapsade - ett relativt stort "hål" nära marken i ena kortsidans hörn - var orsaken till att byggnaden rasade, så borde den rimligen ha tiltat. Istället för att - som den gjorde - kollapsa i ett närmast perfekt symmetriskt fritt fall, precis som när byggnader medvetet imploderar genom professionellt och omsorgsfullt utplacerade sprängladdningar.

Byggnaden innehöll viktiga finansiella institutioner och myndighetsorgan, bland annat den amerikanska säkerhetstjänsten och borgmästarens ledningscentral för krisberedskap. Kean-kommissionen behandlar överhuvudtaget inte WTC-7, medan andra officiella utredningar påstår att byggnaden kollapsade på grund av skadorna den fick när tornen kollapsade. Kritikerna hävdar att det är en omöjlighet och att WTC-7 är toppen på isberget av händelser vilka kräver genuint oberoende utredningar.

I USA skämtar man om att de som tror på den officiella versionen om 11:e september måste vara så kallade slumpteoretiker, eftersom så många sammanträffanden och till synes oförklarliga händelser inträffade just den dagen.
Citera
2011-09-12, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Särskilt läskig är jag inte. Jag är inte heller nån stalker. Och jag är definitivt inte arg. (Men vad vet jag? Jag är ju inte beteendevetare.)

Jag påpekade bara att du verkade ha bildat dig en ganska god uppfattning om vad som hände redan när du dök in i tråden. Det känns lite konstigt när du flera gånger frågor om skador på andra byggnader när du tydligen redan har sett flera filmer om händelsen där både experter och andra diskuterar rasen. Och information om Pentagon och planet där har du uppenbarligen också redan tagit del av och bildat dig en uppfattning om. Det finns bilder av vrakdelar också, så du har bara råkat missa dem. Fast nu såg jag att du har ångat vidare mot kaparnas förehavanden istället, så du kanske redan har hittat dem.

Man kan se mina inlägg hur man vill.
Själv ville jag pelja läget i tråden.
Smart va?

Dessutom ville jag uppriktigt ha svar på mina frågor.
Och det fick jag ibland, ibland inte.

Jag är också en tänkande människa.
Citera
2011-09-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Man kan se mina inlägg hur man vill.
Själv ville jag pelja läget i tråden.
Smart va?

Dessutom ville jag uppriktigt ha svar på mina frågor.
Och det fick jag ibland, ibland inte.

Jag är också en tänkande människa.
Då hoppas jag att du uppskattade min uppriktiga svar (även om de kanske inte var vad du egentligen ville höra) och önskar dig god sinnesfrid.
Citera
2011-09-12, 20:19
Medlem
unsungs avatar
OT raderat

// moderator
Citera
2011-09-12, 20:21
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Kan förstå att man kan bli lurad av dessa dokumentärer då de är väldigt övertygande, men när man börjar gräva i deras argument och "bevis" så märker man (om man har tillräcklig kunskap) att de inte har något att komma med.

De flesta av er här erkänner ju att ni saknar kunskap om detta. Ni väljer helt enkelt att blint tro på någon som påstår detta.

Alltså... Om vi säger att Bush låg bakom... Hur tror ni att de är funtade när de inte anser att ett terroristdåd med 1 flygplan inflygande i WTC räcker...

De ska riskera hela operationen för att de ska använda sig av 4 flygplan, som ska krascha på ett antal olika sätt. Sen anser inte Bush att dessa krascher räcker utan WTC 1 & 2 ska sprängas (ifall de inte rasar av sig självt). Sen är de inte nöjda där utan WTC 7 ska även sprängas. Sen ska de göra något skumt i Pentagon och krascha in med ett plan eller vad fan det var. Varför riskera hela operationen med att göra den så komplicerat... Låter ju helt sinnessjukt.

Har ni tänkt på hur det skulle ha låtit när de planerade operationen i Vita Huset...

- Nu slutar vi med skattepratet... Jag tycker vi gör ett terroristdåd mot vår egna befolkning, sa Bush

- Hur menar du då, låter farligt och jätteolagligt? Vad tycker du vi ska göra då?

- Vi kraschar in med flygplan i WTC.

- Ok. Då kapar vi ett flygplan.

- Bra, men jag (Bush) tycker inte att det räcker med 1 flygplan in i WTC.

- Ok (politiker), Varför då? Tror du inte att det är spektakulärt nog?

- Ne, Vi måste även ha ett till plan till in i WTC båda byggnaderna måste förstöras.

- Ok, kan bli tufft då operationen är tillräckligt komplex, men du har rätt. Det ser tufft ut med ett flygplan in i varje byggnad.

- Men jag tror nog ändå inte att det räcker, sa Bush. Vi apterar bomber i hela byggnaderna om de inte rasar, för det fattar ju alla att det inte kan hända.

- Ok. Då får vi försöka att fixa anlita en rivningsfirma. Hoppas de inte snackar och att vi kan lita på dom, sa politikern.

- Men jag är inte klar... sa Bush. Vi kapar några till flygplan och flyger in i Pentagon. Det andra kan vi krascha med ute i ödemarken.

- Ok sa politikern... Lätt match... Fixar vi enkelt. Vi kan ju spränga byggnad 7 också när vi ändå är i farten.

hahaha... seriöst... Vilka av er tror att det gick till ungefär så här?
Citera
2011-09-12, 20:44
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Kan förstå att man kan bli lurad av dessa dokumentärer då de är väldigt övertygande, men när man börjar gräva i deras argument och "bevis" så märker man (om man har tillräcklig kunskap) att de inte har något att komma med.

Vilka argument i denna film har du grävt i?

Citat:
De flesta av er här erkänner ju att ni saknar kunskap om detta. Ni väljer helt enkelt att blint tro på någon som påstår detta.

Ibland kommer man långt med logiskt tänkande.

Citat:
Alltså... Om vi säger att Bush låg bakom... Hur tror ni att de är funtade när de inte anser att ett terroristdåd med 1 flygplan inflygande i WTC räcker...

Nu tror inte jag att Bush låg bakom.

Citat:
hahaha... seriöst... Vilka av er tror att det gick till ungefär så här?

Förvänta dig ingen större handuppräckning med det tramset.
Troligare är att CIA blev kontaktade av Mossad om att deras fältagenter snappat upp information om ett förestående terroristattentat.
De nykonservativa krigshökarna inser att detta är ett gyllene tillfälle och dödar informationen samt krattar gången. Samtidigt passar de på med lite egna projekt.
Men detta är ju bara spekulationer,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in