2007-05-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
http://www.airdisaster.com/photos/elal1862/photo.shtml
http://www.airdisaster.com/photos/elal1862/3.shtml

Bra sida det där, vann $3000
Citera
2007-05-07, 20:19
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jo, det gjorde den visst. Har du siffror på det får du gärna visa upp dem. Fasaden bar upp 40% av den totala vikten.

40% är inte delad bärighet. Var gick du i skola? Delad bärighet är 50-50

Jag kan köpa att fasaden bar upp 40% av golven som sträcker sig från kärna till fasad, men inte av den totala vikten av tornen... Fasaden bar inte upp någonting av kärnan och dess innehåll, så som trapphus, golv, hissar, chakt och själva stålet som bestod av pelare och fackverk..

Kärnan var storleksmässigt ca 30% av den totala storleken av tornet.

Vad var fasaden tror du?

Se ritning:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/doc/pac1TowerA/A-A-23_2.png
Citera
2007-05-07, 20:23
Medlem
Billows avatar
Citat:
Om du inatt går ut i garaget, täcker igen alla fönster så att det blir bäcksvart. Efter det så tar du yxan och drämmer allt vad du kan genom skottkärran. Jag lovar att du kommer att se ett ljussken.

Vad är detta för naiv jämföresle
Citera
2007-05-07, 20:27
Bannlyst
Erik. Var det ett skämt? jag förstog inte det roliga. NIST skriver exakt det jag skrev eller du har inte läst nist rapporten?. varför svarar du när du inte läst nist rapporten?. dom skriver i egna ord att dom justera och ändra värdena och att skadan/faktan från platsen inte gjorde kollapsen, det ÄR NIST EGNA ORD.

1. du vet det var ett jobb från insidan men stöjder dom

2. du kan inte engelska

3. du har personliga problem och kan inte erkänna när du har fel?

4. du vet inte vad jag pratar om men vill svara och "motbevisa" mig ändå

Vilket av det????

“The Investigation Team then defined three cases for each building by combining the middle, less severe, and more severe values of the influential variables. Upon a preliminary examination of the middle cases, it became clear that the towers would likely remain standing. The less severe cases were discarded after the aircraft impact results were compared to observed events. The middle cases… were discarded after the structural response analysis of major subsystems were compared to observed events.
NIST, 2005, p. 142

“The more severe case… was used for the global analysis of each tower
... To the extent that the simulations deviated from the photographic evidence or eyewitness reports, the investigators adjusted the input, but only within the range of physical reality. Thus, for instance… the pulling forces on the perimeter columns by the sagging floors were adjusted... NIST, 2005, p. 142

VAD FÖRSTÅR DU INTE MED DEN TEXTEN?

Snälla du är mer än vällkommen att säga dom inte säger dom ändra värdena och justera modellen där och visa hur du inte har en ANING om vad du pratar om.

Och nu ta fram info om modellen till mig. eller det kan du inte?, ingen har klarat det så du kan göra ett försök nu
Citera
2007-05-07, 20:28
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Om du inatt går ut i garaget, täcker igen alla fönster så att det blir bäcksvart. Efter det så tar du yxan och drämmer allt vad du kan genom skottkärran. Jag lovar att du kommer att se ett ljussken.

Detta var första gången som jag verkligen skrattade när jag läste det...
Nå ja, du har iaf humor Erik.. Synd bara att du var seriös och inte förstod humorn själv...

Citera
2007-05-07, 20:29
Bannlyst
Billow, A-Band-And, Xcore jag antar ni kan engelska som mig. vad skriver nist i sin rapport som jag citera precis, att dom ändra värdena och justera sin modell eller att dom inte gjorde det???
Citera
2007-05-07, 20:34
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Billow, A-Band-And, Xcore jag antar ni kan engelska som mig. vad skriver nist i sin rapport som jag citera precis, att dom ändra värdena och justera sin modell eller att dom inte gjorde det???
Du vet vad "..." betyder i en text antar jag?
Citera
2007-05-07, 20:34
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Så där då, då borde vi väl kunna säga att "flashen" är bemött?
http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8 Såhär kan man inte jämföra. Allt är specialbyggt för att absorbera plåtens effekt av krocken.
Citera
2007-05-07, 20:35
Medlem
Malmoesoldier, intressant, men jag vill fortfarande läsa det själv. Kan du inte länka till de rapporter där NIST skriver detta? Bara för att se hela sammanhanget.
Citera
2007-05-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8 Såhär kan man inte jämföra. Allt är specialbyggt för att absorbera plåtens effekt av krocken.

Fast nu är det väl flashen vi pratar om? I båden den här filmen och i WTC-filmerna syns en flash.
Citera
2007-05-07, 20:36
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Detta var första gången som jag verkligen skrattade när jag läste det...
Nå ja, du har iaf humor Erik.. Synd bara att du var seriös och inte förstod humorn själv...

Men det är ju sant! Vad är fel menar du?

Vad gäller bärighet. Givetvis inte bärande av kärnans innehåll, men delad bärighet av våningsplanen. 40% är den siffran jag läst som både konspirationsteoretiker och officiella använder.

Och börja inte vara dryg lilleman. Glöm inte ett av dina första inlägg då du påstod att fasaden inte var bärande. Du hånade mig då, men fick erkänna ditt misstag.
Citera
2007-05-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billow

Nu hänger jag inte med? Man testar hur det ser ut när man kör in ett jetplan i en betongvägg. Och då syns det en blixt när aluminiumkroppen träffar väggen. Alltså är det inte speciellt otroligt att det syns en blixt då man kör in ett mycket större plan i en skyskrapa. Vilket ger att vi inte behöver använda hypotetiska missiler eller annat för att förklara det vi ser på filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in