2011-04-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur kan du ha missat det....? Att man hittade motorer från flygplanen både vid Pentagon, WTC och Shanksville. Bara att knappa in "911 engine found at wtc" på google så finns det både artiklar och bilder som visar detta.

Sen kan du ju se på filmerna att det formligen regnar ner allehanda porösa material vid krascherna, från både planet och tornen, som alltså klarat sig ur detta eldinferno. Papper tidningar kläder inventarier, dokument ja allt möjligt. Så varför skulle inte ett pass kunna överleva? Ja de pass som hittades var ju dessutom rätt tilltufsade. Finns bilder på nätet på dessa pass med, och även andras ID-handlingar hittades.

Sen hittades delar från planen vid Pentagon Shanksville och WTC, så att de skulle ha blivit totalt utplånade är den ren lögn från dig. Men så typiskt idiotiska konspirationstroende foliehattar.

Dr Tinnitus

Naja, att man hittat lite annat än det önksvärda passet förskjuter läget kanske från "skenbart omöjligt sammanträffande" till "teoretiskt möjligt sammanträffande". "Troligt" ligger fortfarande långt borta.

Det falska passet borde rimligtvis peka på någon som har utfört det hela!
Anledningen är att man troligen vet vilka man har "anställt".
Senast redigerad av ManManne 2011-04-05 kl. 22:18.
Citera
2011-04-05, 22:10
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Det är ingen mening att ödsla tid o kraft på att slänga käft med Dr Tinnitus, söderb o de andra.
Det skulle vara intressant att se dom möta de anhöriga till offren och att de då, som de gör här inne, idiotförklarar allehanda teorier om insiderjobb, m.m.
Leta hellre trådar som är mera mogna i sina kommentarer.
Det är mitt tips .
Ha det.

Ja tänk vad dumma vi är när vi visar att saker kan klara sig ur sådana här händelser relativt oskadda när ni påstår att det absolut inte har hänt. Vad dumma vi är när det kommer fram bilder på vrakdelar trots att dessa inte finns.

Det finns ju foliehattar som inte tror det var något plan som flög in i husen, be dem prata med de anhöriga du..
Citera
2011-04-05, 22:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Kanske dags att påminna om den uppenbart fejkade flygplanskraschen i Iran för några år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Iranska myndigheter har uppenbarligen något att dölja. Notera också avsaknaden av vrakdelar. Några plåtbitar ditslängda är vad JAG ser. Att inte gräset är bränt vid sidan om gropen är också mystiskt. Och att det blev en grop? Plan studsar väl?
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/07/15/iran.plane.crash/index.html
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/meast/07/15/iran.plane.crash/index.html#cnnSTCVideo

Bild 6 är en rätt tydlig bild av nedslagsplatsen.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8152046.stm

Bild 5:
Vilka pass och biljetter överlever en flygplanskrasch?
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/gallery/2009/07/15/GA2009071501376.html

Ingen av rapporterna nämner något om att de kontrollerat eventuella vrakdelars serienummer med det påstått försvunna planet. Något som, enligt truthers, bör ske för att säkerställa att det inte var ett "inside job".

Det verkar som om man vill dölja sanningen. Det skulle inte förvåna mig om den här kraschen inte omnämns i massmedia om några dagar utan tystas ned.

Edit: skämt åsido. Likheten med nedslagsplatsen i Shanksville är uppenbar.
Jag vill minnas att jag lagt in de här länkarna ett antal gånger och hittills har de nog aldrig ens kommenterats av "sanningssökarna"?
Citera
2011-04-05, 22:25
Medlem
Att det inte är troligt att USA försöker blottlägga militära hemliga strategier med farliga undersökningar, motsäger väl inte nödvändigheten av undersökningar för att nå sanningen?

Hur tänker du nu?
Citera
2011-04-05, 23:44
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Kanske dags att påminna om den uppenbart fejkade flygplanskraschen i Iran för några år sedan?

Jag vill minnas att jag lagt in de här länkarna ett antal gånger och hittills har de nog aldrig ens kommenterats av "sanningssökarna"?

Vore de intresserade av sanningen skulle de brytt sig, både du och jag vet dock att så inte är fallet, för de flesta här åtminstone.
Citera
2011-04-06, 01:10
Medlem
Pads avatar
DEL 1

Ursäkta det sena svaret, men andra saker har tagit min tid senaste veckan, och eftersom det är ett tag sen någon faktiskt tog Harrit på allvar så roade jag mig med att dessutom med att läsa igenom just den tråden om Jones och Harrits rapport på JREF. Det var stor humor, men det tog några dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Vem/Vilka är det som frågat Jones om damm men inte fått nåt, och varför har man inte skaffat sig nåt på eget håll?
Kan förstå om det är så att man skaffat sig damm för att undersöka och sen vill kolla det som Jones sitter på.
Men att sätta sig på tvären direkt för att man inte får undersöka deras prover först låter lite konstigt tycker du inte? För jag har då inte hört om nån debunker som undersökt dammet, länka gärna om jag har fel.

Andra instanser HAR undersökt damm, och inga av dem har hittat de element som Jones och Harrit påstår sig ha hittat, tycker du inte att det är ganska märkligt? Jones har själv vägrat skicka prover annat än till sina twooferpolare. Fransmannen Frederic Henry-Couannier (som själv är "sannings"sökare) misslyckades med att replikera Jones och Hariits försök.

Det var tämligen lärorikt och underhållande, även för en lekman inom ämnet som jag. Det står ju dessutom helt klart att arbetet är slarvigt utfört för att uttrycka sig milt... De hänvisar till upp mot 20 metodfel, några av dem ganska allvarliga (som att inte ha vettiga kontrollgrupper att jämföra resultaten med).

Citat:
Personligen skulle jag vilja se fler än 3-4 oberoende lab runt om i världen undersöka skiten, men det verkar ju va rätt många som inte bryr sig alls om att undersöka det.

Som sagt, damm har undersökts. Varför Jones inte vill släppa sina prover till oberoende lab kan du ju fundera på, jag är ganska säker på att jag vet varför. Av precis samma skäl som han inte publicerade sin artikel i en tidsskrift som är fackgranskad och betyder något. Han vet att han inte skulle komma undan med det om folk med koll synade hans arbete.

Citat:
Satte igår och försökte leta lite efter mer info efter av deras fackgranskade rapporter. Tycker att själv att dom tog konstig väg, och kan förstå att folk ser det som en rapport som inte blivit fackgranskad. Men jag hoppas på att deras rapport leder till mer undersökningar av så många som möjligt, från alla håll och kanter.
Av ren nyfikenhet (har dålig koll på detta) hur många olika ställen hade dom kunna valt att släppa sin forskning på? Har du länkar?

Tja, de HADE ju kunnat välja någon av de legitima och ansedda publikationerna:

Chemical physics
Journal of Chemical physics
Combustion Science and Technology
Combustion Theory and Modelling

Men istället väljer de en pay-to-publish blaska som till och med släppt igenom en nonsensartikel fylld med skräp utan problem. Kort och gott, det är inte en fackgranskad artikel vad de än påstår. Bara det här borde fått dig att hissa varningsflaggan, men du sväljer ju snällt deras undermåliga arbete...

Citat:
Sen hur är det med http://www.springerlink.com/content/f67q6272583h86n4/
Bättre eller sämre granskning än den andra, försökt leta lite info om olika fackgranskning men det inte det lättaste att hitta.
Det är väl inte heller ett 100% bevis för att allt är bra i någons forskning, bara första steget i en lång rad av granskning?

Springerlink är ju bara en sökbar databas, artikeln lär inte bli fackgranskad för det. Det är helt riktigt att det bara är första steget, men när man inte ens kan få artikeln igenom det första steget så är det inte mycket att hänga i julgranen. En av de stora finesserna med att posta i en facktidning är för att det är de som många inom professionen läser. Så hur skall de få thermiteexperter att kunna granska deras artikel om de inte vet att den finns för att de smugit ut den genom en ovetenskaplig tidsskrift som ingen bryr sig om?

Citat:
Men man ser ju att stor del inte stannar kvar när kollapsen börjar, allt blir till pulver och skickas ut till alla håll och kanter = mindre energi.
Din lista hade funkat om kärnan stått svar, pancake liknande. Jag har väldigt svårt att se var all energi kommer ifrån för att kunna krossa allt som det gjorde.

Har du sett beräkningarna på hur mycket energi som kommer åkande neråt? Tror du att konstruktionen eller ännu värre golven var gjorda för att palla med det? Och visst försvinner en del massa utanför huset, men det är ingenting mot vad som frigörs inne i husen. Det mesta av det utanför husen är damm, även om det givetvis även är större prylar.

Du har alltså fortfarande inte kunnat peka ut en enskild punkt och säga varför den är fel. Observera att min lista inte säger att alla kollapser kommer att bli globala, jag visar bara varför de KAN bli det, och varför en mindre toppdel kan rasera en större bottendel. Du är välkommen att försöka igen, jag efterfrågar alltså efter ett argument av typen

Din punkt x är fel därför att y.

Citat:
Jo da, brukar små bläddra i den ibland.
Vet att det är ett forum, tycker bara det kul att flera vill ha beräkningar av mig men när det pratas om NIST så har man förståelse för att dom inte delar med sig.

Har du funderat över vilka olika uppdrag man har?

NIST, de har som uppdrag att förbättra byggnormer. Det gör de, och de verkar som sagt ha följt sitt vanliga uppdrag (det kommer jag fortsätta anta tills du presenterar bevis för att de i just det här fallet mörkat detaljer de publicerat i tidigare utredningar). Gör de det? jodå. Är de beroende av att tysta världens foliehattar för att kunna göra sin grej? Nej.

Era hjältar Jones och Harrit, de försöker desperat bevisa att det skulle finnas någon slags thermxtelikande substans i tornen, då säger jag bara att extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Hela bevisbollen ligger i deras knä.

Ser du skillnaden?

Citat:
Leslie Robertson = Chief structural engineers of the WTC. Lite kan han nog.
Men eftersom ni tjatar om att det inte finns experter som sett detta, så undrar jag:
Vad för utbildning ska man ha för att vara kvalificerad som vittne?

Vittne kan man givetvis alltid vara, men däremot får man anpassa tilltron till vittnena efter deras sakkunskap. Om exempelvis min mor sa att hon såg en hårddisk ligga och skräpa på vägen så skulle det lika gärna kunna vara ett datorchassi. Om jag sa samma sak så kan du vara säker på att det var just en hårddisk. Om ett vittne säger sig ha sett smält stål så måste man inse att utan expertkunskaper om just smält stål så kan denne ha beskrivit i princip vilken flytande metall som helst på det viset. Inget märkligt med det, jag förstår verkligen inte hur ni kan fortsätta slå den här döda hästen...

Citat:
Men hur kan ni då va så säkra på vad det inte är? När ni inte ens har nån bra teori på vad det skulle kunna va.

Hur många stelnade järn/stålpölar har det hittats? Det borde ju inte vara någon match att verifiera om det nu verkligen var smält stål. Det finns däremot just precis den typ av smält gegg som jag beskrev, där allsköns metaller, plast, betong och annat skräp smält ihop. Kort och gott, det finns såvitt jag vet inga kända fynd av några smälta stålpölar.
Senast redigerad av Pad 2011-04-06 kl. 01:25.
Citera
2011-04-06, 01:12
Medlem
Pads avatar
DEL 2

Citat:
Ursprungligen postat av Backflashad
Och jag postade länkar som visade att dom kan ljuga om precis allt. Det går inte att misslyckas med ett sånt prov, alltså en lögn.Samma med Saddams träningsläger för Al-CIAda och WMD. Februari sa man att han inte hade WMD, senare samma år säger man att det stort hot och att han kan använda WMD när som helst.

Men jösses, det där har ju inte med kollapserna eller utredningarna att göra? Som jag sa, att USA dragit maximal fördel av 911 efteråt är faktiskt inga som helst bevis. Givetvis var de kåta på att invadera både Afghanistan och Irak, men det är en helt annan fråga.

Citat:
Där litar man tillräckligt på all "info" för att invadera ett land och döda massa oskyldiga människor, men när det kommer till 911 infon så gjorde man inte ett skit. Nä där säger man istället att man i sin vildaste fantasi inte kunde föreställa sig det.

Jag gav dig en rätt så bra beskrivning på varför, men det är som sagt rätt OT det också.

Citat:
Och vad säger du om?: http://911blogger.com/news/2011-03-11/new-document-supports-norman-minetas-testimony-about-vp-dick-cheney
The document is a Secret Service log from 9/11, and confirms that the Secret Service was tracking American Airlines flight 77 as it approached Washington on September 11, 2001.

Jag har ingen koll på det.

Citat:
Om jag ska va helt ärlig så har jag vart rätt dålig på det den senaste tiden, länka till dom bästa är du snäll. Har vart lite lat där.

Sunstealer på JREF har gjort en rätt bra sammanfattning här: http://forums.randi.org/showpost.php?p=4607894&postcount=1694

Enrico Manieri (Henry62) Pekar ut ett antal felslut och metodfel i artikeln: http://undicisettembre.blogspot.com/2009/04/active-thermitic-material-claimed-in.html

Men jag kan annars verkligen rekommendera tråden på JREF: http://forums.randi.org/showthread.php?t=140017

Och ett av de bästa argumenten MOT thermite är väl annars att NIST faktiskt undersökt balkar som identifierats befinna sig i kollapszonen och att dessa inte hade några spår efter thermitreaktioner. Konstigt va?

Ett annat rätt bra argument är att det skulle behövas hundratals lager för att lyckas höja temperaturen nämnvärt på balkarna. Låter det realistiskt tycker du?

Citat:
Svar NEJ.
Kom med en enda teori om hur nanothermite och iron-rich microshperes kan hamna i dammet för att man inte har sterila verktyg eller bra förvaringskärl.

Och om det inte kom från WTC så vart kan det kommit ifrån? En av lägenheterna låg väldigt nära WTC.
Vart proverna togs: http://img263.imageshack.us/img263/3323/provplats.jpg

Du är medveten om att vissa prover sugits upp med dammsugare? Och att de förvarades i flera år innan de skickades till Jones?

Och när du säger nanothermite så har du redan bestämt dig för att det där de säger sig hittat som dessutom inte matchar någon thermites förbränningstemperatur faktiskt är nanothermite...

De järnrika kulorna kan dessutom ha kommit från en mängd olika ställen. Flygaska i betong, svetsarbeten, vinkelslipar (tror du att sådana arbeten kan ha skett, både när man byggde tornen och nära förvaringsplatserna för dammproverna)?

För att ställa en lite ledande fråga, tror du att NÅGON riktig fackgranskad tidsskrift skulle ha godkänt sådana oklara villkor? Och roligt att du säger att de inte samlades in särskilt långt från GZ, bara det är ju anmärkningsvärt. De kan ha kontaminerats på vägen, blandats med annat damm, om de inte förvarats torrt så kan saker i dammet ha korroderat.

Ser du inte, problemen med de här proverna skulle ha fått vilken seriös redaktör som helst att skicka hem Jones att göra om hela rasket.

Citat:
Han kan nog en hel del. Undra bara om han ens har tittat ordentligt på wtc kollapsen och framförallt vad han tror idag.

Det är stor humor att du säger så nu när vi frågar om vad han trodde om tornen. Han sa nämligen det vid samma tillfälle som han uttalade sig om sjuan, men som vanligt så har "sannings"sökare ganska selektivt minne av det där. Du får bestämma dig om du vill äta kakan eller ha den kvar, för du inser väl att precis samma resonemang kan användas om hans analys av sjuan? nu har jag ju inte det problemet eftersom jag inte är den som hänvisat till honom som en auktoritet.

Citat:
Länka dom 2 bästa du har.

Tja, det går kanske att hitta bättre än de jag försåg dig med ovan, men du kan ju börja med dem.

Fundera också lite på varför Jones och Harrit inte försökte antända sina små bitar utan tillgång till syre, det skulle ju gå om det verkligen var thermite. Ett utmärkt kontrollexperiment, men det hade de uppenbarligen inte ryggrad nog för...

Citat:
Så nu räcker det inte att kalla mig för idiot, utan nu måste du gå på min familj och bekanta?

Tja, du får väl ta det som jag vill, jag beskriver bara min verklighet. Det roliga är att en av de vanligaste sakerna man som skeptiker får slängd i nyllet är att man är ett får som litar för mycket på kvällstidningarna. Nu är ju det inte sant, jag tror inte att tornen föll av bränder och strukturskador för att aftonbladet eller Bush säger det, utan för att NIST säger det (och en hel del andra kan väl tilläggas, folk som till skillnad från "sannings"rörelsen faktiskt nått upp till den verkshöjd som krävs för att få sina arbeten fackgranskade och publicerade).

Citat:
Finns människor som blivit mördade för att ha gått emot dessa krafter, DC Madam är väl ett känt exempel?

Intressant att du som bevis nämner en annan obevisad konspirationsteori? Visst kan hon ha blivit mördad, men jag har verkligen inte sett några täta bevis på den saken. Men du får givetvis tro vad du vill.

Citat:
Så att pressa andra att inte ha nåt med denna forskning att göra torde väl inte va så svårt + den smutskastning som pågår i massmedia så är det nog en hel del som dömer ut innan ens kikat på den.

Jaså? Det finns väl fantastiskt många som forskar och pysslar med det här. Problemet är väl snarare att de inte kan lägga fram något av substans. Då tar man till det gamla martyrtricket, men det funkar sådär faktiskt.
Citera
2011-04-06, 01:20
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Nej det menar jag inte. Passagerarlistor är det första utredare använder sig av för att bestämma GM.

Hur menar du då när du säger att passet var det enda som pekade ut en av kaparna? Jag blir förbryllad, för jag gjorde precis samma tolkning som SLOB. Och om vi leker med tanken på att det var planterat, vore inte det bara dumt och klantigt? Kaparna finns med på passagerarlistorna, de har observerats och fångats på bild när de checkade in, vad mer skulle behövas?

Dessutom är det ju som sagt helt normalt att vissa saker klarar sig bättre än andra vid en krasch även om de inte är lika tåliga. Leta upp vilken bilkollision eller tågolycka som helst så kommer du att se samma fenomen. Allt handlar om slumpen och exakt vad som slungas var i kollisionen.

Med det sagt så är pass dessutom byggda för att palla en del. Det är inte som att sätta eld på ett papper.
Citera
2011-04-06, 01:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Det är ingen mening att ödsla tid o kraft på att slänga käft med Dr Tinnitus, söderb o de andra.
Det skulle vara intressant att se dom möta de anhöriga till offren och att de då, som de gör här inne, idiotförklarar allehanda teorier om insiderjobb, m.m.
Leta hellre trådar som är mera mogna i sina kommentarer.
Det är mitt tips .
Ha det.

Jo, källor och sunt förnuft är för jobbiga för de som söker "sanningen". Riskera inte att få kasta någon spännande teori, dra på skygglapparna och bänka dig framför youtube!

(du inser att det där är precis MOTSATSEN till ett vetenskapligt förhållningssätt va?)
Citera
2011-04-06, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
DEL 2

Men jösses, det där har ju inte med kollapserna eller utredningarna att göra? Som jag sa, att USA dragit maximal fördel av 911 efteråt är faktiskt inga som helst bevis. Givetvis var de kåta på att invadera både Afghanistan och Irak, men det är en helt annan fråga.

Fint arbete Pad. Köper rätt mycket av vad du skriver.

Vad menar du här?
Att USA dragit maximal fördel av 911 efteråt, samt att PNAC önskade ett WTC redan före 911, är väl ett rätt starkt motiv till WTC? Håller du inte med? Kan du hitta någon med ett större motiv, eller menar du att motiv inte är intressant när man skall lösa det här brottet? Menar du kanske att motiv generellt är överskattat och kanske bör ignoreras i brotts-utredningar?
Citera
2011-04-06, 06:03
Medlem
Citat:
Och om vi leker med tanken på att det var planterat, vore inte det bara dumt och klantigt? Kaparna finns med på passagerarlistorna, de har observerats och fångats på bild när de checkade in, vad mer skulle behövas?

Att visa upp ett pass?
Med tanke på att ett falskt pass är en så sannolik händelse (läs enkel och riskfri att utföra) behövs bara mikroskopiska fördelar för att också nyttja det.
Citera
2011-04-06, 12:06
Medlem
BackFlashads avatar
Sitter hemma med feber, orkar bara svara kort just nu. Tar resten sen...
Citat:
Vittne kan man givetvis alltid vara, men däremot får man anpassa tilltron till vittnena efter deras sakkunskap. Om exempelvis min mor sa att hon såg en hårddisk ligga och skräpa på vägen så skulle det lika gärna kunna vara ett datorchassi. Om jag sa samma sak så kan du vara säker på att det var just en hårddisk. Om ett vittne säger sig ha sett smält stål så måste man inse att utan expertkunskaper om just smält stål så kan denne ha beskrivit i princip vilken flytande metall som helst på det viset. Inget märkligt med det, jag förstår verkligen inte hur ni kan fortsätta slå den här döda hästen...
Du svarade inte på frågan: Vad för expertkunskaper ska man då ha för att va kvalificerad som vittne här?

Citat:
Och ett av de bästa argumenten MOT thermite är väl annars att NIST faktiskt undersökt balkar som identifierats befinna sig i kollapszonen och att dessa inte hade några spår efter thermitreaktioner. Konstigt va?
Hur mycket förstördes/skickades till Kina och Indien innan undersökning? Är det vanligt i NIST undersökningar?
Och vad är NIST förklaring till:
http://4.bp.blogspot.com/_kQebupmL43g/TGwM9WCgzRI/AAAAAAAAAmo/VOFcq3gmJlg/s1600/meteorite.jpg

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/metallurgy/images/WTC_apndxC_img_1.jpg

Sen säger ju NIST själva att man inte har och inte kommer att undersöka ifall det funnits bomber.
Man har ju vägrat tagit prover, tex för att det inte finns vittnen till explosioner.

Inga vittnen?

edit:
FBI REPORTED CAR BOMB IN THE BASEMENT
http://www.youtube.com/watch?v=SGE6GNKNpPA

118 Witnesses: The Firefighter's Testimony to Explosions in the Twin Towers
http://www.journalof911studies.com/articles/Article_5_118Witnesses_WorldTradeCenter.pdf

Inga vittnen?
Senast redigerad av BackFlashad 2011-04-06 kl. 12:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in