2011-04-02, 13:03
Medlem
ElGigantens avatar
Konspirations teoretiker skal lförklara HUR ett fall av dessa hus skall gå till då hon tycker sig hittat en väldigt bra metod att mäta hur fort fallet borde varit.
Sofia Shafquat.:"En kolapps är klonkiti klonk, klonkiti klonk,klonkiti klonk, våning för våning.
Säg detta 110 gånger, en rebublican provade detta och det tog honom över tre minuter"

Ja med sådana i er sanningsrörelse så behöver ni inte kosta på några dyra undersökningar om ni vill göra en ny utredning, sätt er kring en brasa och istället för att sjunga kumbaya kan ni säga klonkiti klonk klonkiti klonk klonkiti klonk 110 gånger och vips så har ni avslöjat Bush.
Citera
2011-04-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Konspirations teoretiker skal lförklara ...

Nej, bevisbördan ligger på amerikanarna, typ regering Bush.
Utan bevis och tillräckligt bra förklaringar är alla oskyldiga, vilket hittills är fallet.
Citera
2011-04-02, 18:16
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, bevisbördan ligger på amerikanarna, typ regering Bush.
Utan bevis och tillräckligt bra förklaringar är alla oskyldiga, vilket hittills är fallet.

Nope, du har fel...
Det finns styrkta bevis på vad som hände den dagen.
Att påstå att det INTE, finns några bevis gör det naturligtvis inte med automatik det till något som stämmer.
Detta är draget i domstol. Och har du något som pekar på att det som togs fram som bevisning där så är du välkommen att lägga fram dessa felaktigheter.
Att grina likt en barnrumpa och hävda att domstolssystemet är korrupt gör bara att du måste bevisa detta. Vilket du naturligtvis inte kommer att kunna göra. Utan bara hävda likt en foliehatt att det är USA som ligger bakom allt. Och så är vi tillbaka på ruta ett.
Det roliga i kråksången är att OM det skulle vara Bush som låg bakom allt så gör ert cirkelresonemang bara att det inte framkommer något som bevisar hans skuld utan ni står och stampar på samma fläck ni gjorde för snart 10 år sedan. Bra jobb sopor!
Citera
2011-04-02, 18:50
Medlem
Citat:
Nope, du har fel...
Det finns styrkta bevis på vad som hände den dagen.
Att påstå att det INTE, finns några bevis gör det naturligtvis inte med automatik det till något som stämmer.
Detta är draget i domstol. Och har du något som pekar på att det som togs fram som bevisning där så är du välkommen att lägga fram dessa felaktigheter.
Att grina likt en barnrumpa och hävda att domstolssystemet är korrupt gör bara att du måste bevisa detta. Vilket du naturligtvis inte kommer att kunna göra. Utan bara hävda likt en foliehatt att det är USA som ligger bakom allt. Och så är vi tillbaka på ruta ett.
Det roliga i kråksången är att OM det skulle vara Bush som låg bakom allt så gör ert cirkelresonemang bara att det inte framkommer något som bevisar hans skuld utan ni står och stampar på samma fläck ni gjorde för snart 10 år sedan. Bra jobb sopor!

Citera
2011-04-02, 20:58
Medlem
Citat:
Nope, du har fel...
Det finns styrkta bevis på vad som hände den dagen... plus mer

Tja, ungefär så började jag mitt intrång i tråden. Finns det äntligen lite bevis?
Om du säger så, är jag idel öra. Vad finns det? Vad menar du? länk?

Ge mig något!
Citera
2011-04-02, 23:52
Medlem
shmas avatar
Citat:
Tja, ungefär så började jag mitt intrång i tråden. Finns det äntligen lite bevis?

Ge mig något!

Finns knappast bevis som stjälper alla andra bevis. Även om jag inte tror allt gick till som den officiella antagna förklaringen, så finns det knappast på kartan ens att bush skulle ligga bakom något alls. Skulle detta vara fel, och han verkligen låg bakom allt, så vill jag helst bara gratulera honom för sitt fina actingjob att spela så förbannat korkad.

Läser en massa om för små hål osv i pentagon, brist på flygplans delar i shanksville osv men ang. pentagon så finns inte speciellt mycket dokumenterat vad som återfunnits eller inte. Det är lätt att sitta och spekulera om allt möjligt då. Det jag funnit mest knepigt är det faktum att sjuan(?) föll över huvud taget. Men jag är inte så insatt i det så jag tror varken eller egentligen. Det andra är det faktum att piloterna är så pass skickliga som dom var, när enligt endel utsagor dom knappt kunde framföra ett cessna plan som till och med jag kunnat och provat. Men å andra sidan så är ju det mest hörsägen det med.
Med tanke på alla folieteorier så går ju inte ens deras utsagor ihop. En del säger att det var missiler som sköts innan kaboomen, medans andra säger att det var tränade piloter från mars i princip. Det enda riktigt säkra vi har är att husen inte finns mer, att pentagon repareras jäkligt fort, och att bin ladin och hans dubbelgångare snackar en massa skit.

Personligen bryr jag mig inte ens om det skulle vara en konspiration. Det är u.s.a.'s jäkla röra och inget jag har något att vinna eller förlora på. Det finns puckon i alla sociala led, och att u.s.a skulle vara annorlunda är ju föga troligt.
Citera
2011-04-03, 00:00
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Ge mig något!
Trodde du var läskunnig.
Bara för att du inte gillar fakta som framkommit eller än värre inte fattar vad dessa uträkningar innebär gör det inte till värdelösa bevis.
Du behöver inte lägga några filosofiska aspekter på detta. Det finns massor av kalla hårda fakta. Så ta nu och läs lite själv.
Det finns fler officiella rapporter som klart beskriver med uträkningar och källor som visar vad som hände den dagen.
Har du något att invända mot detta så kan du väl lägga fram detta i tråden. Du vet, konkreta exempel på vad som är fel i rättegången mot Zacarias Moussaoui.
Här har du lite och göra.
http://news.findlaw.com/legalnews/us/terrorism/cases/index.html#moussaoui

Alla anklagelser du gör mot rättegången, tex totyr mutor eller korrupta domare skall naturligtvis bevisas av dig. Inget annat godtas.
Citera
2011-04-03, 00:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shma
Det andra är det faktum att piloterna är så pass skickliga som dom var, när enligt endel utsagor dom knappt kunde framföra ett cessna plan som till och med jag kunnat och provat. Men å andra sidan så är ju det mest hörsägen det med.

Sund inställning.
Man kan oavsett vad man tycker konstatera att alla dom som skulle flyga planen hade fått licens och klarat sina kurser på flygskolan. Så att någon skulle fått ett sämre betyg betyder inte med automatik att han inte kunde flyga planen.
Med en sådan inställning så kan endast ett betyg MVG i engelska göra dig förstådd i London.
Citera
2011-04-03, 12:09
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Nja du.
MÅNGA oklarheter kring väldigt mycket tycker jag.
För många som sagt en sagt, sen ändrat sig efter åren har gått osv.

Många säger du? Du kan väl spalta upp 5 konkreta saker som bevisar något annat.. tänk igenom ditt svar först tack
Citera
2011-04-03, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Många säger du? Du kan väl spalta upp 5 konkreta saker som bevisar något annat.. tänk igenom ditt svar först tack

Det faktum att det fortfarande finns frågor och oklarheter när det gäller SAMTLIGA nedslagsplatser är i sig talande.

1. Atta-passaporte
2. WTC 7
3. Negligerandet av ögonvittnen i den officiella versionen.
4. Stand-down
5. FSBs rapport

Har du bra svar på ettan ska jag reevaluera mitt förstånd.
Det finns indicium i plural som många vill ha svar på.
Främst tänker jag på familjerna till de omkomna som förvägras de svar de söker som du m.fl. vill förvägra dem.
Citera
2011-04-03, 23:32
Medlem
söderbs avatar
Missade du tänk igenom? Missade du konkreta exempel? Du skriver 5 ord och menar att det ska vara bevis för insidejob?

Saker kan klara sig i explosioner. Hus kan falla om de är trasiga. Dina ord är inte bevis för 5 öre
Citera
2011-04-03, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Missade du tänk igenom? Missade du konkreta exempel? Du skriver 5 ord och menar att det ska vara bevis för insidejob?

Saker kan klara sig i explosioner. Hus kan falla om de är trasiga. Dina ord är inte bevis för 5 öre

japp det stämmer, inga BEVIS,
Jag har presenterat 5 ord som bör räcka för en ny utredning, ja.

Du övertygade inte mig när det gäller fetat.
Passet ligger i fickan på person. Person desintegrerad. Planet desintegrerat. Full brand i huset.
Passet smiter ut från mitten av eldinferno.
Visa gärna på NÅGON annan detalj som klarade sig från planet.
Så vad är troligast och uppskatta gärna i procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in