2010-02-17, 17:22
Medlem
SLOBs avatar
Vad exakt är det som inte skulle hålla i en rättegång?

Är det:

Att kaparna inte skulle fällas?
Att Al Quaida inte skulle fällas?

Eller något annat?
Citera
2010-02-17, 19:12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Är det:

Eller något annat?

Kaparna skulle väl inte kunna fällas eftersom man som regel inte håller rättegångar mot folk som är döda?
Citera
2010-02-17, 19:33
Medlem
Alla dessa "truthers" tjatar hela tiden om att det måste göras en ny utredning.
Det roliga är att om den utredningen skulle komma fram till vad som helst förutom "truthers" inbillade sanning så skulle den automatiskt vara falsifierad.

Endast deras egen sanning duger helt enklelt.
Citera
2010-02-17, 19:35
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Det roliga är att om den utredningen skulle komma fram till vad som helst förutom "truthers" inbillade sanning så skulle den automatiskt vara falsifierad.

Allvarligt talat tycker jag deras totala handlingsförlamning i ämnet de brinner så intensivt för är ganska talande. Hade det funnits en rimlig alternativ förklaringsmodell så hade väl någon av dessa foliehattar presenterat den vid det här laget?
Citera
2010-02-17, 19:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Detta är en mycket trivial fråga. Jag har ingen kunskap om sprängämnen. Men man har lyckats ta ner byggnader innan har vi sett. Och de har kommit ner på samma sätt som wtc7, så att ta ner en sådan byggnad med CD är inte omöjligt. det kan vi konstatera.
http://www.youtube.com/watch?v=HEJbInxwAe8

Frågorna som jag ställde:
Du menar att det är här problemet ligger? Du baserar din tro på NIST i att man inte kan kapa av balkarna om man har resurser?

Du anser att problemet att kapa balkar är så STORT att det fäller alla mina frågor?

Detta är ingen spekulation jag håller på med. Det är dock det du försöker föra över det till.

Jag spekulerar inte när jag konstaterar att wtc7 föll snabbare i verkligheten än i NIST rapporten.

Jag spekulerar inte när jag konstaterar att NISTs simuleringar inte överrenstämmer med verkligheten.

Jag spekulerar inte när jag konstaterar att NIST inte vill lämna ut sina antagande, beräkningar och in-data till sin simulering av wtc7.

Detta är en liten del av vad man inte spekulerar i som talar emot den officiella versionen.

Ge mig nu svar på mina frågor.

Nja, jag väntar nog med mina svar tills du svarar ordentligt på min fråga och inte försöker släta över den som du gjorde nu.

Har du sett en sådan "cutter charge för nanothermite" på riktigt eller en fungerande design för en sådan som faktiskt används? Det var vad jag frågade, jag är nämligen intresserad av om du bara hittade på det och hoppades att du inte skulle bli synad? Om det är så att du bara hittade på så faller ju i så fall även ditt resonemang om den horisontellt verkande thermiten, eller hur? För det är väl inte så att du har olika måttstockar för om något är trovärdigt?
Citera
2010-02-17, 19:40
Medlem
Pads avatar
Citat:

Är det:

Eller något annat?

Om jag inte missminner mig så har det faktiskt VARIT en rättegång där en hel del av de officiella bevisen faktiskt lagts fram. Så de höll rätt bra uppenbarligen, och såvitt jag vet så visade inte försvaret upp de enorma hål i dessa teorier som "sannings"rörelsen finns, undrar varför? Kanske för att det faktiskt var skarpt läge och inte bara en massa snack på internet...
Citera
2010-02-17, 20:40
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Om jag inte missminner mig så har det faktiskt VARIT en rättegång där en hel del av de officiella bevisen faktiskt lagts fram. Så de höll rätt bra uppenbarligen, och såvitt jag vet så visade inte försvaret upp de enorma hål i dessa teorier som "sannings"rörelsen finns, undrar varför? Kanske för att det faktiskt var skarpt läge och inte bara en massa snack på internet...

Haha, det här känns helt galet, men jag är väl lite foliehatt nu? När var den här rättegången? Vilka höll i den?
Citera
2010-02-17, 21:27
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ditt babbel skulle inte hålla i en rättegång heller.
Jaså så du håller också med om att NIST inte HELLER skulle hålla i en rättegång. Bra.
Citera
2010-02-17, 21:28
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Bra, då vet alla i denna tråd att:

Thaddeus erkänner att det inte finns bevis för att bomber användes för att att rasera WTC
Och grizzly erkänner att NIST inte hade hållt i en riktig rättegång i brist på bevis och verklighetsanknytning.
Citera
2010-02-17, 21:28
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:

Är det:

Eller något annat?
Det som inte skulle hålla är det här:
Den officiella versionen har inga bevis, men det är ändå den som gäller.

Den officiella innehåller:
WTC7 föll långsammare i rapporten än i verkligheten.

NISTs simuleringar stämmer inte överrens med verkligheten.
Jag trodde liksom att man utgår från verkligheten och inte en simulering när man skriver en rapport, har jag fel?

NIST vill inte lämna ut beräkningar, antaganden och in-data till sina simuleringar. Varför?

Detta är som att jag skulle kunna åtala dig för mord och skapa en simulering i min dator där du mördar någon.

Sen drar jag slutsatsen från en bevakningskamera som visar att någon annan gjorde det att det visst var du som gjorde det.

Sen när folk frågar hur jag kom fram till att det var du som gjorde det, så vill jag inte berättar.

Detta gott folk är helt sjukt.
Citera
2010-02-17, 21:29
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister

Vi kan börja med att tillsätta en utredning som inte fick sin lön från bush administrationen.
Citera
2010-02-17, 21:30
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nja, jag väntar nog med mina svar tills du svarar ordentligt på min fråga och inte försöker släta över den som du gjorde nu.

Har du sett en sådan "cutter charge för nanothermite" på riktigt eller en fungerande design för en sådan som faktiskt används? Det var vad jag frågade, jag är nämligen intresserad av om du bara hittade på det och hoppades att du inte skulle bli synad? Om det är så att du bara hittade på så faller ju i så fall även ditt resonemang om den horisontellt verkande thermiten, eller hur? För det är väl inte så att du har olika måttstockar för om något är trovärdigt?
Har du sett ett hus rasa på samma sätt innan? Det är bevisat att ett hus kan förstöras med CD.

Vad som dock är oklart är dessa frågor:
Den officiella versionen har inga bevis, men det är ändå den som gäller.

Den officiella innehåller:
WTC7 föll långsammare i rapporten än i verkligheten.

NISTs simuleringar stämmer inte överrens med verkligheten.
Jag trodde liksom att man utgår från verkligheten och inte en simulering när man skriver en rapport, har jag fel?

NIST vill inte lämna ut beräkningar, antaganden och in-data till sina simuleringar. Varför?

Detta är som att jag skulle kunna åtala dig för mord och skapa en simulering i min dator där du mördar någon.

Sen drar jag slutsatsen från en bevakningskamera som visar att någon annan gjorde det att det visst var du som gjorde det.

Sen när folk frågar hur jag kom fram till att det var du som gjorde det, så vill jag inte berättar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in