2011-05-15, 19:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jag frånsäger mig inte diskussion om wtc1+2, jag försöker förtydliga att resonemanget om att det skett förut utan att byggnaden kollapsen är felaktigt, vilket du själv sedan höll med om; och det är riktigt att det som skedde de två tornen mig veterligen inte skett förut..

Då är jag med i ditt resonemang angående WTC1, 2 och 7. Skönt att vi kan komma överens om något åtminstone. Känns annars som att vi bara bollar åsikter fram och tillbaka utan att komma nånvart.

Citat:
Nej jag frågar vad det har med eventuella bomber att göra? Godtar du att "era" största bevis för bomber är vittnen och de videos som visar explosioner/airpuffs? Ser man till puffarna så sker dessa i ytterpelarna, tycker du själv att det är det minsta rimligt att placera ut dessa utan att något märker det? Förstår du resonemanget att hissarna är obetydliga till den del att de inte har något mer ytterpelarna att göra?

Hiss-schakten är relevanta på så sätt att ska man demolera en byggnad måste man ha tillträde dit. Det största beviset för mig om att sprängmedel använts är att titta på hur WTC7 faller, för mig är det helt orimligt att en byggnad som WTC7 faller på det viset pga lokala bränder.
Givet att man hade tillträde till byggnaden nattetid för exempelvis reparation och även att vissa våningar, vill jag minnas, var avstängda så tycker jag nog det är fullt rimligt.
Ditt maniska tjat om pelare och hiss-schakt ställer jag mig helt oförstående till, vem har försökt koppla ihop dessa och på vilket sätt, vem argumenterar du emot?

Citat:
Du skrev senast ett kort inlägg som troligt/otroligt, tycker du inte det är lite motsägelsefullt när du själv går in nu och anser vad som du tycker är troligt? Vilket som.. vad har du för kompetens inom detta för att gå emot experterna? Stor kraft i vertikal riktning rakt ned, i en till synes ganska kompakt överdel, alltså toppen på byggnaden över kollapspunkten är den som skapar trycket.

Tja, det är väl lite det denna tråd går ut på, några som ifrågasätter de av regeringen tillsatta experter som med frenesi hävdar att det är inga konstigheter med någonting, och några som kallar dessa för foliehattar och hänvisar till ovan nämnda experter. Som av en slump väljer luft den svåraste vägen ut och i ett sådant perfekt mönster att åskådare inte ens tror det vore möjligt för demoleringsexperter att åstadkomma något liknande. Ska vi enas om att vi är oense om den saken?

Citat:
Jag köper det som mer rimligt, men här inne bollas det med bomber på princip varje sida vilket måste nu efter 10år kunna anses som felaktigt.

Ser man till hur bottenvåningen blåstes ut och lyssnar till vittnesmål håller jag det inte för otroligt att även kaboom-bomber användes.

Citat:
Tycker du att Jones rapport är okej utförd annars? Du ser inget problem i alla metodfel eller frånvaro av uppgifter helt och hållet? Ser du något problem i att han faktiskt aldrig genomfört ett jämförelsetest med det han säger sig hittat? Hur ser du på att man påstår sig hittat detta nanothermite på 5 slumpmässiga platser i en stor radie kring hela kollapsplatsen, verkar det rimligt? Alla slumpmässigt upptagna fynden är väl dessutom på nanothermite som inte haft sin kemiska reaktion än, verkar det rimligt tycker du att man i ett slumptest får 100% matchning, nu kan man bara spekulera hur testerna samlats in såklart men man får veta att det städas upp och att det sveps med händer, hur de i 5-7år förvarats osv är oklart. Känns inget jag skulle satsa mina pengar på.

Håller med om att hanteringen av proverna skulle skötts bättre, förslagsvis skulle myndigheterna låtit polis/FBI undersöka de prover myndigheterna har i förvar. Jones tvingades ju testa de enda dammprover han kunde komma över, han gjorde det bästa av situationen således. Sedan kan man ju alltid argumentera för att han inte borde gjort dessa tester öht. pga. de uppenbara brister en sådan undersökning medför, men jag är av den åsikten att när myndigheterna brister i sina åtaganden är det bra att privatpersoner gör sitt bästa för att uppväga undermåliga utredningar.

Citat:
Inte perfekt sekvens utan exakt rätt ögonblick, när den stora massan når en våning, när trycket är som störst på den våningen så trycks det ut luft i sidorna, att bomberna skulle gått av (ljudlöst)(ej upptäckta i ytterpelarna) exakt när den stora massan når våningen med en tiondels sekunds precision ja då börjar då jag fundera. Blandar vi dessutom in thermite (eftersom det inte finns ljud kan vi utesluta bomber, tillsammans med obefinlig seismisk aktivitet)så sker reaktionen något längre än traditionella bomber, hur man trådlöst obemärkt osv ska lyckas med denna precision förstår inte jag.

Jag är övertygad om att det går att uppnå sådan precision med trådlösa thermate-laddningar, det baserar jag på att trådlösa thermate-laddningar faktiskt används vid demolering vilket hade varit omöjligt om man inte kunde utlösa dessa med extrem precision.

Citat:
Vad tycker du om frånvaron på denna typ av händelser innan kollapsen? Är det inte något man funderar över, varför sker det endast när kollapsen startat

Just den saken har jag inte funderat över. Hur menar du det borde gått till?
Citera
2011-05-15, 19:14
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baleken
jag vill inte ge mig in i detta egentligen men jag tycker detta var för intressant för att bara skita i det.

(vet ej om detta klipp visats förut)

http://www.youtube.com/watch?v=Ne1FJBVkh4s

Vad är förklaringen på detta?

Ja det var ju märkligt, här har alltså de rasmassor som ännu inte börjat rasa byggt upp ett sådant lufttryck att det blåser ett bord(?) rakt ut genom fönsterrutan. Knepigt värre.
Citera
2011-05-15, 19:56
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det största beviset för mig om att sprängmedel använts är att titta på hur WTC7 faller, för mig är det helt orimligt att en byggnad som WTC7 faller på det viset pga lokala bränder.

7timmar obekämpade bränder måste väl anses ha stor skadeverkan på denna typ av konstruktion, vilket leder till att det inte alls är så orimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av AD
Givet att man hade tillträde till byggnaden nattetid för exempelvis reparation och även att vissa våningar, vill jag minnas, var avstängda så tycker jag nog det är fullt rimligt.
Ditt maniska tjat om pelare och hiss-schakt ställer jag mig helt oförstående till, vem har försökt koppla ihop dessa och på vilket sätt, vem argumenterar du emot?

Ja de videor som används för att stödja bombteorierna visar "explosioner" i ytterpelare, inte kärnan, därför känns det orelevant. Precis som det inlägg du gör efter detta där du ironiskt påpekar att ett bord flyger ut, du har sett bilder på kontoren, är det möjligt att man kan placera ut dessa apteringar i hela byggnaden obemärkt?

Citat:

-Provhanteringen-
Han har alltså inte ens jämfört sitt påstådda fynd med det han säger sig hittat, köper du på allvar detta som ett bevis för att man hittat nanothermite? Varför ändrade sig Neil 2ggr om vad han hittat, thermite->thermate->nanothermite tror du?

Citat:

Jag är övertygad om att det går att uppnå sådan precision med trådlösa thermate-laddningar, det baserar jag på att trådlösa thermate-laddningar faktiskt används vid demolering vilket hade varit omöjligt om man inte kunde utlösa dessa med extrem precision.
Hur är det med brandtålighet då? Är det standard att låta dem utsättas för obekämpade bränder? Är det vanligt förekommande att man smäller dessa efter kollapsen redan startat och gör så hela vägen ner, och exakt när den fallande massan når resoektive våning smäller man av apteringen.

Citat:

Just den saken har jag inte funderat över. Hur menar du det borde gått till?
Att man spränger för att starta kollapsen, inte efter när den redan börjat.
Citera
2011-05-15, 20:17
Medlem
Citat:
Hiss-schakten är relevanta på så sätt att ska man demolera en byggnad måste man ha tillträde dit. Det största beviset för mig om att sprängmedel använts är att titta på hur WTC7 faller, för mig är det helt orimligt att en byggnad som WTC7 faller på det viset pga lokala bränder.

Tycker inte det ser ut som en vanlig rivning med sprängmedel eftersom en del av WTC7 börjar falla ca 7 sekunder innan resten faller ihop, man kan se det på en del videor.
Byggnaden blev också ganska förstörd och man kan se kraftig rök från andra sidan av byggnaden
http://www.911myths.com/assets/images/WTC7Corner.jpg
http://www.911myths.com/assets/images/WTC7_Smoke_2.jpg
http://www.911myths.com/assets/images/ZafarWTC7.jpg
Tror inte alls på bomber i WTC1+2 heller för att de börjar falla ihop där planen åkte in.
Citera
2011-05-15, 20:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Korkat?
2 olika tv-kanaler spår nånting som aldrig har hänt i människans historia, samma sak, samma dag, samma tid.
Dom kan få spå fram några lotto rader till mig, det är dragning 2 gånger i veckan. Borde va lättare att dom får in alla 7 rätt på nästa dragning, än att spå fram nåt som tidigare aldrig har inträffat. NÅGONSIN.

Ja, korkat, anledningen till att jag inte tror på ett inside jobb är för att det är på tok för många vidöppna ledtrådar, hade det varit ett insidejob så hade man det kunnat skötas betydligt bättre, eller hur?

Citat:
Skojar du eller?
Nej

Citat:
Så man slänger det i papperskorgen även när det kommer från säkra källor?
Ja, tror du man tar precis allt på fullaste allvar, tror du man vet precis när det ska ske? tror du man har högsta prio på precis alla hot man får in?

Jag tror man inte trodde på att detta skulle ske, och därför förbisåg det.

Citat:
Du menar att det inte är möjligt?

Japp, det är vad jag menar.
Citera
2011-05-15, 20:24
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borat4ever
Vad är dina kunskaper inom konstruktion?
Antar att du inte kan mycket om det.
Skulle tro det är ungefär lika mycket som dom flesta här inne, så alltså inte mycket alls.
Citat:
Dessutom har du statistiken emot dig helt och hållet.
Vilken statistik?
Att inget hus som träffats av ett flygplan och brinner rasat?
Citat:
Dessutom krockade ett bombflygplan i ett torn i NYC under andra världskriget. Inget hände.
Empire state building.
Men som du också vet så är dessa hus byggda på olika vis, så bara för att ett flygplan flyger in i ett annat hus så ska det rasa? (du har väl erfarenhet och kunskap inom konstruktion?)

Kan du utveckla varför just empire state building är så intressant i diskussionen, vad jag vet brann aldrig det huset.
Citat:
Så du har varken kunskapen eller statistiken på din egna sida. Annars får du så klart förklara varför just WTC gav vika för värme och inte andra byggnader?
Vilken statistik pratar du om?

Citat:
Nu spekulerar du mot bevis som jag lagt fram. Där Donald Rumsfeld om jag inte missminner mig gav "stand down" order. Vad menade han med det? Vad är din förklaring?
Det enda jag kan tänka mig är att han inte ville sätta in något mot planen i första början, innan man visste vad som var målet.

Citat:
Media får i förväg information om att WTC7 kollapsat. Du säger korkat? Har tv-bolagen yttrat sig om hur detta fel inträffade? Om inte det finns en officiell förklaring, då duger inte dina spekulationer.

ÅH nej, en jättekonspiration med alla världens företag inblandade, men seriöst.
Fundera litegranna här nu.

Var det ordning och reda i New York den dagen?
Hur många felaktiga uppgifter kom det inte under den dagen?

Sen att nyheterna går ut med uppgifter utan att kolla dom, det är väl inte första gången?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, för att vara ett inside jobb, så var det väldigt klantigt genomfört.

Citat:
Smält metall uppstår under uppröjningsarbetet?
Så dom behövde aldrig kapa, eller på annat sätt förstöra rasmaterial för att kunna städa upp?

Citat:
De fick exakt samma varning från Frankrike, Storbritannien, Italien, Egypten, Israel och Ryssland. Samtidigt har de STARKA förbindelser med Al-Qaida. Har USA yttrat sig om varför de inte följde varningarna? Du kan självklart hitta på alla möjliga teorier. Att de fick "många varningar".

Självklart kan man med facit i hand säga dom skulle följt upp det, men allting som kommer in har inte prio 1, även hur pass bra källor man har.

Citat:
Du kommer ju med dina egna spekulationer, istället för att bevisa något och hitta officiella förklaringar kring kollapsen och den politiska biten. Så var vänlig att ge mig förklaringarna till mina frågor, inte baserat på dina spekulationer utan på fakta. Och officiella undersökningar(utredningar).

Mina frågor var inte baserade på mina egna spekulationer om vad jag tycker är konstigt. Utan mina frågor är baserade på vetenskaplig fakta och den information som officiellt kom ut i media. Jag vill ha svar med samma stöd.

Är det inte egna spekulationer som alla i denna tråden kommer med trots allt?

Jag har inte kunnat se några bevis för något, och om det finns några, varför görs då ingen ny utredning efter 10 år ?

Kom igen när det blir en ny utredning, känns som det mest är prat och ingen verkstad hos alla som tror på något annat än den officiella versionen.
Citera
2011-05-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ja det var ju märkligt, här har alltså de rasmassor som ännu inte börjat rasa byggt upp ett sådant lufttryck att det blåser ett bord(?) rakt ut genom fönsterrutan. Knepigt värre.

Är du så infernaliskt dum att du efter massor av tid och inlägg i dessa trådar om 9/11 lyckats att helt missa att det faktiskt skedde div. ras redan innan den stora kollapsen av tornen startade?

T ex så finns det ju bilder på fasade där man genom fönstren kan se att golvplan hänger ner där de inte ska hänga, vilket alltså beror på att fästpunkterna för dessa golvplan har gett vika och det alltså har rasat ner en bit. Vad tror du händer med luften i våningen under ett sådant golvplan när fästena plötsligt släpper och det trillar ner ett par meter eller så?

Andra möjliga förklaringar till dylika "puffar" med rök kan ju vara att div. tryckkärl fått nog med värme på sig från branden så de ger vika. Det kan handa om gasflaskor i sodastream, vattenautomater, sifoner, brandsläckare, hårspray, deodoranter m.m.

Tror du mig inte så testa att lägga en vanlig flaska hårspray i elden och se vad som händer när den ger upp av värmen. Det kan bli allt från en rejäl "fuff" till rena explosionen.

Dr Tinnitus
Citera
2011-05-16, 01:24
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
När jag ger dig bilder/klipp på aluminium som lyser då viftar du liksom bort det med "nej det lyser inte alls, det bara ser ut som det, det speglas"
Dom som filmade och utförde exakt det expriment du visade bilder ifrån, säger att det inte lyste men speglades från den glödande koppen när dom hällde ut det smälta aluminiumet.
Varför ska vi lyssna mer på dig än på dom som själva filmade och gjorde exprimentet?
Frågat dig det tidigare utan att få ett vettigt svar.

Citat:
Du gillar att posta länken till branmännen vid telefonkiosken osv men när vi kollar på byggnaden som kollapsar är det inte ett ljud av bomber. Konstigt va? Du använder videor med explosioner där man inte har en aning var det kommer ifrån eller när
Citat:
Men snälla rara du, jag har ett flertal gånger skrivit plats och tid för explosionen du nu tänker på. Länkade även till fina kartor som var utmarkerade vart brändmännen stod när explosionen inträffade.
Beskrivning med bilder, kartor och videoklipp där en av brandmännen skriker - Seven's exploding funkar inte, vad mer kan jag göra för att få dig förstå?
Vad mer kan jag göra för att få dig förstå?
Citat:
I ditt huvud gör du då denna oidentifierade explosionen till att ske i kollapsen, när man tydligt hör att så inte är fallet.
Nej, nu får du nog ta och backa för att läsa om mina inlägg, just den explosionen inträffade många timmar innan kollaps.
Du kallar mig för troll, när det du som lägger ord i andras munnar.
Explosionen är inte heller odentifierad, det bara du som har svårt att ta till dig information.

Citat:
Jag var ironisk eftersom man självklart inte berättar för nyhetsbolag i förskott vad som ska hända, hur kan du över huvudtaget tycka det är ett alternativ?
Borde väl va en rätt så stor nyhet att så många människor förutspår en händelse så exakt? En händelse som aldrig inträffat i människans historia.
Är det de vi ska tro på?

Ledsen men jag tror inte på spågummor och trollkarlar.
Och som jag skrev, va bra många fler än endast 2 nyhetskanaler som förutspådde kollapsen.

Citat:
Att man inte hittat blasting caps är inget annat än att man inte hittat blasting caps, det innebär att man INTE hittat blasting caps, dvs du kan inte göra om det att man hittat något annat utifrån detta, det innebär endast att man INTE hittat blasting caps.
Så att man inte har använt dessa bomber som lämnar "caps" efter sig sen -80talet(?) har ingen betydelse?
Varför skulle man använda sig av förlegad bomb teknik på ett så stort jobb som 911?

Citat:
Komiskt att du fortfarande använder frånvaro av bevis som något slags bevis för din sak.
Komiskt att du fortfarande använder frånvaro/förstörelse/radering/skrotning av bevis som nåt slags bevis för din sak.

Om jag skulle kasta en nål i en stor höstack, så skulle jag ha större chans att hitta nålen än va NIST eller någon annan har hitta nånslags bevis på dom 236st objekt som sparades från wtc.
Hur många delar är det på ett våningsplan?
Hur många våningar kraschade flygplanen in i?

Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Tycker inte det ser ut som en vanlig rivning med sprängmedel eftersom en del av WTC7 börjar falla ca 7 sekunder innan resten faller ihop, man kan se det på en del videor.
Byggnaden blev också ganska förstörd och man kan se kraftig rök från andra sidan av byggnaden
Dom små skador som wtc7 fick av wtc1 hade inget med 7 kollapsen att göra.

Första bilden du länkade till har inte den visat sig vara fejk?
Din sista länk visar samma hörn men inte samma skada...

Men om vi nu tar din fejk bild och säger att den stämmer... http://www.nist.gov/public_affairs/images/WTC7Columns_Framing_3x4Poster_HR.jpg
Den skadade delen ligger i högra övre hörnet (15 - 14A), och kollapsen började nära det vänstra nedre hörnet (79).
Vad är det jag missar här som du tydligen ser/vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja, korkat, anledningen till att jag inte tror på ett inside jobb är för att det är på tok för många vidöppna ledtrådar, hade det varit ett insidejob så hade man det kunnat skötas betydligt bättre, eller hur?
Tydligen inte...
Eftersom du som många andra tror att spågummor och trollkarlar kan spå in i framtiden.
Citat:
Nej

Citat:
Japp, det är vad jag menar.
Så det är så här det alltid slutar?

Duhbunkern tycker det inte är troligt alltså kan det inte ha hänt.

Power Down at WTC days before 911
http://www.youtube.com/watch?v=KVjEveaZySI

__________________________________________________ _________
Samtidigt som det smäller så flashar det till lite i hörnet 19s in i klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=-Gs-S8kZ9HU

Samma flash annan vinkel:
http://www.youtube.com/watch?v=4-tpcyiFVL8

Kommer vi få någon bra duhbunk teori på den här eller?
http://www.youtube.com/watch?v=OfVMOIUBnso&hd=1#t=00m51s
Citera
2011-05-16, 07:14
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Dom som filmade och utförde exakt det expriment du visade bilder ifrån, säger att det inte lyste men speglades från den glödande koppen när dom hällde ut det smälta aluminiumet.
Varför ska vi lyssna mer på dig än på dom som själva filmade och gjorde exprimentet?
Frågat dig det tidigare utan att få ett vettigt svar.

Det är tydligt på videon att det lyser gult. Jag litar mer på det jag ser med egna ögon än någon dålig bortförklaring. Varför ska jag lyssna på en dåre som viftar bort uppenbara saker?
Citat:
Samma sak här, jag litar mer på klippen från raset än dina tokerier. Finns ju inspelat hela rasen utan bomber så att du har någon explosion man inte vet var den kommer ifrån är inget jag lägger stor vikt vid eftersom man inte vet vad som exploderar.

Citat:
Explosionen är inte heller odentifierad, det bara du som har svårt att ta till dig information.

Att du tillsammans med andra hattar vill att den ska komma från huset är inget jag lägger stor vikt vid, det finns videor på rasen utan dessa explosioner och så finns det video från en telefonkiosk där man hör en explosion man inte har en aning om var/när/hur den skett.

Citat:
Borde väl va en rätt så stor nyhet att så många människor förutspår en händelse så exakt? En händelse som aldrig inträffat i människans historia.
Är det de vi ska tro på?
Att du verkligen tror på att man berättar för 2 nyhetsbolag i förskott visar ju vilken nivå du ligger på, finns det någon annan från er sida som på allvar tror detta?

Citat:
Så att man inte har använt dessa bomber som lämnar "caps" efter sig sen -80talet(?) har ingen betydelse?
Varför skulle man använda sig av förlegad bomb teknik på ett så stort jobb som 911?
Man har inte hittat blasting caps, det är det enda som det innebär. Det innebär inte att något annat hittas per automatik, det innebär bara att blasting caps inte finns. Så svårt är det väl inte att begripa?

Citat:
Komiskt att du fortfarande använder frånvaro/förstörelse/radering/skrotning av bevis som nåt slags bevis för din sak.

Du försöka bevisa tex smält stål genom att säga, "men man fick inte ta kort så det fanns egentligen!!!" återigen visar det vilken nivåp du befinner dig på

Citat:
Om jag skulle kasta en nål i en stor höstack, så skulle jag ha större chans att hitta nålen än va NIST eller någon annan har hitta nånslags bevis på dom 236st objekt som sparades från wtc.
Hur många delar är det på ett våningsplan?
Hur många våningar kraschade flygplanen in i?

1. Hur många delar hade du velat ha kvar?
2. Vet du vad NIST har för mål med sin undersökning?

Citat:
Dom små skador som wtc7 fick av wtc1 hade inget med 7 kollapsen att göra.
Små är en konstig tolkning.
Citat:
Vad är det jag missar här som du tydligen ser/vet?
Du verkar missa att penthouse på wtc7 rasar en bra bit innan resten av byggnaden, så mycket för perfekt symmetri.

Citat:
Duhbunkern tycker det inte är troligt alltså kan det inte ha hänt.
Nej välj det som är orealistiskt och obevisat istället. Det låter riktigt vettigt
Citera
2011-05-16, 08:17
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
...
Efter ha tagit mig 5min och titta på va du skrivit, tex:

Roliga inlägg/lögner:
Citat:
(WTC7) Det finns ingen byggnad med samma konstruktion som fått brunnit okontrollerat i timmar..
Citat:
jag menar man samlar in prover med dammsugare, skulle en utbildad vettig människa godta det?
Citat:
Hela rapporten är oseriös, ingen som sägs i den bör tas på allvar så att det ens finns dessa sfärer är tveksamt
Citat:
(WTC7)
Du påstår ju att detta aldrig skett förut någonsin, det du glömmer att nämna är att förutsättningarna som wtc hade har ingen annan byggnad någonsin haft. Så att det är första gången är inget konstigt. Vet att det är svårt för dig att förstå logik men försök.
..."thermite cutting charge" funnits sen 1984...
Citat:
Du har inte sett storleken på dessa? Dessutom är det ju självmord att stå och göra detta, för enligt er händer ju dessa saker under rasets gång.
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=Qamecech9m4&hd=1
Jag märkte också att han inte visade hur han tände på sina uppfinningar, kan anledningen vara att han gör det för hand och i och med det vore det självmord att göra det i husen?

Citat:
Så nu är det okej med simuleringar av ljudstyrka och tryckkraft så länge man delar med sig av in-datan?
+ ditt senaste svar så har jag nu fått nog av dina superduper intelligenta inlägg.

Är det nån som vill mata trollet så passa på innan han försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
http://www.youtube.com/watch?v=AbXCGxSH3GA
Jag använder en mycket bra video med Tom Sullivan som Idioterna använder för att bevisa sin tes med kontrollerad demolering.
Nu uppstår det stora problem för dom idioter som anser att detta skulle vara ett steg mot bevis för en kontrollerad demolering.
Han säger att man kunde ha använt thermite laddningar och att dessa inte alls hörs som explosioner.

hmmmmm... Under hela min tid här har det passerat ett antal idioter som envist sagt om man påpekat att om det skulle ha varit en kontrollerad demolering så måste vi höra en rad explosioner för dessa finns ALLTID med då man genomför en kontrollerad demolering.
Länklistan vi har fått av dessa idioter kan göras lång, man har farit fram som furier i tråden med att minsann visas oss massor av klipp där dessa explosioner hörs och att vi som frågar efter dessa explosioner kan lägga ner detta och bara acceptera att idioterna har rätt.
Men nu motsägs det ju av en kommande film med Tom Sullivan som en expert i detta.
Jag undra hur dom foliehattar som köper ALLT som motsäger dom officiella tänker nu.
För läget i och med att Tom Sullivan säger att man använde thermite laddningar så skall vi tydligen inte alls behöva höra några explosioner.
Vad är då alla länkar med explosioner som idioterna har presenterat för oss i åratal värda?

Nu har vi alltså ännu ett nytt läge för att enkelt förklara bort att vi inte hör några explosioner i samband med raset.

Jag kommer att återkomma med den mycket intressanta intervjun.
Det finns mer som talar för att det är en total vändning i teorier om vad som hände den 11 september 2001. I alla fall för idiotiska foliehattar.

Citat:
Tom Sullivan säger ju också att...

"Jag har jobbat med stålbyggnader där man i första hand bara laddar den lägsta tredjedelen av byggnaden."

Alltså inget vi kan se varken i WTC 1,2 eller 7. Så vad skall detta "bevisa" i foliehattsvärlden???

Många inom rivnings branschen säger att man kan få en byggnad som 7 att kollapsa så som det gjorde med just den metoden, man försvagar byggnaden först, sen drar igång bomberna.

Citat:
Dessutom så kan vi skrota allt vad "scuibs" heter.
För om det är nu som Tom Sullivan säger...

"Vi har också laddat byggnader på så vis att endast de centrala stödpelarna är laddade"

I fallet WTC 1 och 2 så är fasaden en del av den bärande konstruktionen. Hur stämmer detta med Sullivans resonemang för er foliehattar?
Ja för det precis så han säger att 1 och 2 demoleras...

Tycker du ska och ta kolla på intervjun igen innan du spricker av ilska.

Har du tänkt att dela med dig av wtc7 datan nu eller?
Eller är det så att det endast för speciellt utvalda personer som får titta på det?
Citera
2011-05-16, 17:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
7timmar obekämpade bränder måste väl anses ha stor skadeverkan på denna typ av konstruktion, vilket leder till att det inte alls är så orimligt.

7 timmars lokala bränder ställer säkerligen till med lokala skador, men för att byggnaden ska rasa som den gör krävs skador på fler ställen än så.

Citat:
Ja de videor som används för att stödja bombteorierna visar "explosioner" i ytterpelare, inte kärnan, därför känns det orelevant. Precis som det inlägg du gör efter detta där du ironiskt påpekar att ett bord flyger ut, du har sett bilder på kontoren, är det möjligt att man kan placera ut dessa apteringar i hela byggnaden obemärkt?

Så för att ingen tog sig in i tornen och filmade kärnan är hiss-schakten orelevanta, tycker du. Då har vi nog rett ut den saken också.
När jag använder mig av er förklaringsmodell till hur dessa luftpuffar uppstått är jag ironisk? Om även du är ironisk när du använder dig av den förklaringsmodellen skulle en hel del klarna.
Eftersom jag tror att byggnaderna apterats med sprängmedel så tror jag också att det går att genomföra detta obemärkt ja, exempelvis nattetid eller på avstängda våningsplan. Små apteringar inuti balkarna är det ingen som lägger märke till.

Citat:
Han har alltså inte ens jämfört sitt påstådda fynd med det han säger sig hittat, köper du på allvar detta som ett bevis för att man hittat nanothermite? Varför ändrade sig Neil 2ggr om vad han hittat, thermite->thermate->nanothermite tror du?

Du menar att han borde ringt upp förövarna och bett om ett jämförelseprov? Tror att ett sådant förfarande sitter ganska långt inne, både hos undersökare och gärningsmän.
Att Neil reviderar sina uppgifter i takt med att ny information tillkommer ser jag som ett mycket sundare förfaringssätt än att tex. göra som NIST, bestämma sig redan innan undersökningen startat för att sprängmedel inte använts och underlåta sig att undersöka saken vidare, trots att FEMA och andra instanser tryckte på om den saken.

Citat:
Hur är det med brandtålighet då? Är det standard att låta dem utsättas för obekämpade bränder? Är det vanligt förekommande att man smäller dessa efter kollapsen redan startat och gör så hela vägen ner, och exakt när den fallande massan når resoektive våning smäller man av apteringen.

Sitter apteringarna inuti balkarna är de ganska skyddade från brand dessutom är thermate väldigt svårantändligt, och bränderna var lokala och skulle omöjligt kunna påverka alla apteringar, och även om någon skulle smälla av i förtid tror jag inte det skulle påverka slutresultatet.
Men nu känner jag att jag upprepar mig, läs gärna bakåt i tråden för att se mina svar på de frågor du ställer.

Citat:
Att man spränger för att starta kollapsen, inte efter när den redan börjat.
Men detta baserar du på att det inte finns några videoupptagningar på var smällarna börjar, mycket möjligt att även det våningsplan där planet träffade var apterat men det skulle ju av förklarliga skäl inte framgå på bild.
Senast redigerad av Arthur Dent 2011-05-16 kl. 18:24.
Citera
2011-05-16, 18:13
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är du så infernaliskt dum att du efter massor av tid och inlägg i dessa trådar om 9/11 lyckats att helt missa att det faktiskt skedde div. ras redan innan den stora kollapsen av tornen startade?

T ex så finns det ju bilder på fasade där man genom fönstren kan se att golvplan hänger ner där de inte ska hänga, vilket alltså beror på att fästpunkterna för dessa golvplan har gett vika och det alltså har rasat ner en bit. Vad tror du händer med luften i våningen under ett sådant golvplan när fästena plötsligt släpper och det trillar ner ett par meter eller så?

Andra möjliga förklaringar till dylika "puffar" med rök kan ju vara att div. tryckkärl fått nog med värme på sig från branden så de ger vika. Det kan handa om gasflaskor i sodastream, vattenautomater, sifoner, brandsläckare, hårspray, deodoranter m.m.

Tror du mig inte så testa att lägga en vanlig flaska hårspray i elden och se vad som händer när den ger upp av värmen. Det kan bli allt från en rejäl "fuff" till rena explosionen.

Dr Tinnitus

Ah, ett personangrepp som inledning på ett fullständigt förvirrat inlägg. Nu kliar det i fingrarna men jag har dessvärre via pm blivit uppmanad att hålla inne med mina analyser av er debunkare, förmodligen blev trycket på charterbolagen för stort efter debunkarnas hastigt påkomna semesterplaner. Trollande och personangrepp verkar dock fortfarande vara kosher i denna tråd och då jag inte är mycket för trolleri tänkte jag likt dig inleda med ett par väl valda ord.
Bäste Dr Tinnitus, kan du svara mig detta, exakt när fick dina kusiner till föräldrar reda på att de lyckats med konststycket att avla fram ett fullständigt hjärndött barn? Var det när du redan vid födseln misslyckades och kravlade dig ut genom din mors väl använda skithål istället för den mer konventionella vägen eller var det när en förvånad läkarkår konstaterade mer hjärnaktivitet hos ett av SJ:s inställda tåg än hos dig?

Och så topic då, efter att försökt ha tagit till mig av debunkarnas förklaring till dessa luftpuffar har jag kommit fram till att rasmassorna som kommer fallande ovanifrån gör detta på ett så kompakt vis att inga luftmassor kan tränga sig ut den vägen, därför väljer de vägen ut genom tjockt säkerhetsglas, men du är alltså av en annan uppfattning, enligt dig räcker det med ett hängande golvplan för att åstadkomma detta fenomen. Om det nu inte var Soda-streamen som gav upp då. Säg mig, de luftpuffar som kommer i snabb sekvens våning för våning, berodde de också på Soda-streamen, eller var de pga rasmassor och denna isolerade luftpuff var Soda-stream? Hur ska man då förklara att de ser så lika ut, slumpen som allt annat som hände 9/11?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in