2010-02-15, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
hmmmm? det brukar vara ganska svårt att visa upp bomber efter att dessa har exploderat eller?

citera du fel nu eller? om du inte gjorde det så är svaret att jag trodde du skulle komma med bevis på bomber, men länkar till en sida där dom inte tar upp det.

om du nu länkade till fel och menar det jag nämner högst upp på denna sida så menar jag självklart bilder på bomber innan dom detonerat, visst inte troligt att någon skulle ta kort på dom om dom funnits, men det skulle räcka för att övertyga mig om att det var som verkligen inte står rätt till här.
Citera
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Angående bomber så krävs det nog bilder på bomber på plats, eller flera vittnen som erkänner att dom planterat bomber under en viss tid och kan utförligt förklara hur dom gjorde detta.

detta är några saker jag kommer på just nu, finns säkert mer som kan övertyga mig.

Du verkar lida väldig brist på ödmjukhet och sunt förnuft om du tror att vi skall kunna slänga fram bilder på bomber som exploderat, hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Citera
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Förlåt mig Pad för att jag inte vill leka med dig i dina triviala lekar där du hänger upp dig på ord och skriver långa antagande texter där du jämför din riddarrustning med ett påstående i en "vetenskaplig" rapport.

Förlåt mig pad.

Nu var det ju inte bara MITT inlägg jag tänkte på. Du fixar ju faktiskt EXTREMT sällan att svara på frågor från någon.

Dessutom jämförde jag inte min riddarrustning med påståenden i en vetenskaplig rapport, jag visade hur ett engelskt ord används i engelska språket med hjälp av ett flertal exempel. Jag vill också minnas att du till sist var tvungen att medge att du hade fel och vi hade rätt om vad ordet betydde, så mina exempel var ju faktiskt korrekta (även om du absolut inte ville medge det). Men tack för att du återigen visade hur urusel läsförmåga du faktiskt har.
Senast redigerad av Pad 2010-02-15 kl. 21:46.
Citera
2010-02-15, 21:48
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
citera du fel nu eller? om du inte gjorde det så är svaret att jag trodde du skulle komma med bevis på bomber, men länkar till en sida där dom inte tar upp det.

om du nu länkade till fel och menar det jag nämner högst upp på denna sida så menar jag självklart bilder på bomber innan dom detonerat, visst inte troligt att någon skulle ta kort på dom om dom funnits, men det skulle räcka för att övertyga mig om att det var som verkligen inte står rätt till här.

Du är ju inte ens villig att lägga ner mer än 1 minut för att ta del av en alternativ åsikt, hur skall då någon här kunna hjälpa dig på traven?

Hur skall vi kunna slänga fram dessa bilder innan de har exploderat har du tänkt?
Citera
2010-02-15, 21:53
Bannlyst
Citat:
Du är ju inte ens villig att lägga ner mer än 1 minut för att ta del av en alternativ åsikt, hur skall då någon här kunna hjälpa dig på traven?

Hur skall vi kunna slänga fram dessa bilder innan de har exploderat har du tänkt?

en kille påstår att bomber använts, men kan inte stödja detta. möjligheten att bomber använts är mycket möjlig, dock säga att det använts utan tvekan kräver bevis, vilket saknas.

dom kan gärna slängas fram tillsammans med uttalanden från dom som planterade bomberna och samtidigt få en klar beskrivning hur allt detta gick till, fast jag antar att det förblir en dröm.
Citera
2010-02-15, 22:03
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
en kille påstår att bomber använts, men kan inte stödja detta. möjligheten att bomber använts är mycket möjlig, dock säga att det använts utan tvekan kräver bevis, vilket saknas.

dom kan gärna slängas fram tillsammans med uttalanden från dom som planterade bomberna och samtidigt få en klar beskrivning hur allt detta gick till, fast jag antar att det förblir en dröm.

Om du hade lagt ner lite mer tid på det jag länkade till så hade du märkt att det inte bara var en "kille"som påstod detta, utan en professor.
Det han och andra kunniga forskare kommit fram till kan just vara bevisningen för de "bomber"som du talar om, vilket även New York Times kallat för ett stort mysterium, skapar inte detta några nya frågor i ditt huvud?
Citera
2010-02-15, 22:10
Bannlyst
Citat:
Om du hade lagt ner lite mer tid på det jag länkade till så hade du märkt att det inte bara var en "kille"som påstod detta, utan en professor.
Det han och andra kunniga forskare kommit fram till kan just vara bevisningen för de "bomber"som du talar om, vilket även New York Times kallat för ett stort mysterium, skapar inte detta några nya frågor i ditt huvud?

nej, det bevisar att dom hittat ett ämne, sen drar dom en hypotes ifrån detta.

Anser du att detta räcker för att du ska kunna gå runt och säga till folk att WTC sänktes av bomber, och detta är sanningen och inget annat?

BTW: Killen jag pratade om var Thaeddus, inte forskaren.

nu går jag och lägger mig, i will be back tomorrow.
Senast redigerad av Grizly 2010-02-15 kl. 22:13. Anledning: gg
Citera
2010-02-15, 22:24
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
nej, det bevisar att dom hittat ett ämne, sen drar dom en hypotes ifrån detta.

Anser du att detta räcker för att du ska kunna gå runt och säga till folk att WTC sänktes av bomber, och detta är sanningen och inget annat?

BTW: Killen jag pratade om var Thaeddus, inte forskaren.

Inte denna enskilda sak i sig, men all oberoende bevisning tillsammans är tillräckligt för en ny utredning av händelsen. Men det är ju klart, med dina beviskrav så blir det inte lätt, även för en professor att verka med övertygande argument.
Citera
2010-02-15, 22:44
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Jag gav dig just en CD som visar på samma rökutveckling som WTC7. OCH DU TAR DET SOM BEVIS PÅ ATT DET INTE VAR CD?

Att man inte blir förvånad. Du saknar ju läsförståelse för fem öre, tenor skrev ju väldigt lättförstått, hur kan du missuppfatta? Förstår du inte att du länkar till skit?

Citat:
Du tänker likadant som söderb gjorde när han förde argumentet att bara för att man inte bekräftat någon CD som fallit lika snabbt som WTC7 så var inte WTC7 CD?

Återigen bländar du med din förståelse, argumentet som lyder frifall måste innebära CD kan ju enkelt styrkas av att visa en CD som faller i frifall. Så när du kommer med tomma påståenden och jag frågar efter styrkande menar jag precis det jag skriver inte det du gör om det i huvudet till.
Citera
2010-02-15, 22:50
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Gör dig inte till en pajas du också farbror_barbro.. nu sitter du och drar över bevislådan på din sida oavsett vad den innehåller och du vet att du ljuger. Jag kan inte kommentera NISTs uträkning på det då jag inte sett den, du får gärna länka.

Var inte NISTs uppgift att ta reda på hur tornen föll av eld? Hur kom det sig att de gjorde denna uträkning? Med tanke på deras felaktigheter innan så håller jag mig skeptisk.

Nej, det är vad du vill och tycker ska återstå. Jag har ingen teori, jag tror att forumet får genomgå en ålderskontroll bland "vakthundarna" då läsförståelsen är klart underkänt hos flera.

I det feta så har du tyvärr inte ett enda rätt, det finns många vittnen, filmer från stora delar av WTC-området och i efterhand samt spår efter någon slags thermite.
Ljuger?
Vänligen ge exempel eller ta tillbaka det där.

Fascinerande att du uttalar dig om vakthundar och bevis och inte har läst något av NIST.
Du säkert få en länk av Thaddeus om din Google gått sönder.

Det börjar också klarna hur din värld ser ut då du är förvånad (!) att NIST utrett konsekvenserna av alternativa förklaringar, i detta fall CD i WTC7. Det är för mig självklart att NIST tittade på andra tänkbara förklaringar. Om du använde den läsförståelse du saknar hos "vakthundarna" till något vettigt till att läsa NIST eller Bazant så skulle kanske ett och annat klarna; i det här fallet att CD i WTC7 inte var möjligt med mindre än att det skulle hörts i många kvarter.

Till sist:
kan du ge ett (1) vittne som hört explosioner i WTC7?
Citera
2010-02-15, 22:53
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Varför kommer ingen ihåg att det stod folk och kapade balkar för fullt i tornen och wtc7 innan 9/11?

Hur kan små explosiva medel som inte skapar uppmärksamhet höras av vittnen?

Thermite verkar bara nedåt alltså kan man inte kapa bärande balkar med det.

Thaddeus svarar: Sluta spela dum.

Tycker det ger en klockren bild över hur denna diskussion är, som att prata i en burk, det kommer aldrig något vettigt tillbaka.
Citera
2010-02-15, 22:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Varför kommer ingen ihåg att det stod folk och kapade balkar för fullt i tornen och wtc7 innan 9/11?

Hur kan små explosiva medel som inte skapar uppmärksamhet höras av vittnen?

Thermite verkar bara nedåt alltså kan man inte kapa bärande balkar med det.

Jag vet inte, men inte kan jag tänka mig att det var folk i varenda del av byggnaden 24/7?

Ja du, det var ni som pratade om seismiska aktiviteter. Kanske var bomberna tillräckligt små för att inte väcka sådan uppmärksamhet men fortfarande höras av vittnen som många av dem också säger?

Och varför skulle man inte kunna göra det för att det verkar nedåt? Jag har inte stor kännedom om thermite, det har inte du heller men om man skulle kapa balkarna och placera thermite där så skulle det väl ändå kunna verka nedåt på ett sätt som försvagar strukturen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in