2011-09-13, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
För det första så är jag väldigt tveksam till att du verkligen är civilingengör. För det andra för varje individ som påstår att byggnaden faller onaturligt så finns det tusen som påstår att den faller naturligt.

och alla de tusen har studerat byggnadskonstruktion?
Citera
2011-09-13, 17:52
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Bevis är vad som håller för en rättslig prövning i erkänd demokratisk rättsinstans i ett demokratiskt land.

Nej, denne Steve R. Pieczeniks påstående är inte mer värda eller relevanta än andra påståenden som kastats fram från er sida eller andra ang. 9/11 så länge det inte kan styrkas på något vettigt sätt.

Man kan heller inte begära att rättssystemet ska braka igång och pröva allt så fort någon påstår något. För att det ska ske så måste det finnan någon vettig grund till, eller möjlighet, att det ev. kan finnas en möjlighet att det kan ligga något i påståendet. Gör det inte det är det slöseri med både pengar och tid att undersöka påståendet.

Då man t ex redan klart och tydlig vet att det inte var några avsiktliga explosioner inblandade i 9/11, inga som helst fynd ens antyder på detta (dra för fan inte upp Harrits parodi en gång till för den är bevisad att vara just rena parodin och lögnen) så är det totalt vansinne att dra igång en undersökning så fort någon gök påstår att det minsann var Thermate inblandat i händelserna.

Hade t ex Harrit verkligen haft en ordentlig analys, från A-Ö, och resultaten kunde repeteras av andra oberoende och de fick samma resultat, så hade det varit ett helt annat läge om det då fanns fynd av det man påstod. Då hade det säkerligen även blivit en ny granskning av den saken.

Nu har det inte blivit det, och det är bara ännu ett bevis på att rättsystemet inte är så lättlurat och ett bevis på att Harrits sk. analys är rena tramset.

Dr Tinnitus

Nano-thermite i 6% av dammresterna...
Citera
2011-09-13, 17:55
Medlem
Lantbruks avatar
Kort fråga; Har någon länkat till denna filmen: http://www.youtube.com/watch?v=hZEvA8BCoBw&feature=player_embedded#!

Onekligen intressant.
Citera
2011-09-13, 18:00
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Kort fråga; Har någon länkat till denna filmen: http://www.youtube.com/watch?v=hZEvA...ayer_embedded#!

Onekligen intressant.

Det mesta från A&E har nog varit uppe för diskussion, och tyckte du den var intressant bör du även se den senaste.

http://www.youtube.com/watch?v=6jixU7JG4pg&feature=player_embedded
Citera
2011-09-13, 18:04
Medlem
Lantbruks avatar
Hur ser egentligen den generella trovärdigheten ut hos de människor som inte tror på den officella beskrivningen av 9/11? Är de unbiased, så att säga?

Själv är jag islamofob, och min världsbild skulle ju, om man förenklar lite, gynnas om det vore muslimer som låg bakom 9/11. Men jag utesluter defintivt inte att andra aktörer ligger bakom...

Engagerade mig i 9/11-konspirationer för några år sedan, men mitt intresse svalnade och nu hänger jag inte alls med längre.
Senast redigerad av Lantbruk 2011-09-13 kl. 18:07.
Citera
2011-09-13, 18:06
Bannlyst
Vad är den officiella förklaringen på den kristalliserade betong man hittade i rasmassorna?

Den temperatur som krävs för att åstadkomma sådant är ohyggligt hög. Jag är nyfiken på vad experterna sagt om detta..

Nån skeptiker här som kan upplysa mig?
Citera
2011-09-13, 18:17
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Hur ser egentligen den generella trovärdigheten ut hos de människor som inte tror på den officella beskrivningen av 9/11? Är de unbiased, så att säga?

Själv är jag islamofob, och min världsbild skulle ju, om man förenklar lite, gynnas om det vore muslimer som låg bakom 9/11. Men jag utesluter defintivt inte att andra aktörer ligger bakom...

Engagerade mig i 9/11-konspirationer för några år sedan, men mitt intresse svalnade och nu hänger jag inte alls med längre.

Det beror naturligtvis på vilken gruppering du tittar på och vilka du frågar.
Mest trovärdighet har helt klart A&E, helt enkelt för att de inte spekulerar om vilka som kan tänkas ligga bakom utan håller sig till fakta. Det är väl för närvarande 1500 arkitekter och ingenjörer som ställer sig bakom filmen jag länkade till, att de samtliga är lögnare med en politisk agenda verkar inte troligt även om en del här hävdar det.
Men kolla filmen och avgör själv, den är visserligen ganska lång men det är helt klart värt det.
Citera
2011-09-13, 18:29
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
och alla de tusen har studerat byggnadskonstruktion?

Ja, det är väl lite det som är själva poängen. Jag hör alltid foliehattarna påpeka att byggnaden faller onaturligt, men hur i helvete vet de det egentligen? Hur blev de experter på byggnadskonstruktion helt plötsligt? De flesta, jag kan inte säga exakt hur många men gissningsvis över 90% av alla, som studerat byggnadskonstruktion menar att byggnaden faller naturligt. Utan några sprängämnen inblandade.

Problemet med konspirationstokar är att de tror inte på den mest logiska förklaringen utan snarare på den förklaringen som bekräftar deras världsbild. De hänvisar till någon stollig ingenjör och menar att den här personen bevisar att allt faller onaturligt, samtidigt som de förkastar alla som påstår motsatsen.
Citera
2011-09-13, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ja, det är väl lite det som är själva poängen. Jag hör alltid foliehattarna påpeka att byggnaden faller onaturligt,

Om 1 byggnad faller rakt ned såsom den gör i en kontrollerad rivning så säger jag: What a coincidence
om 2 byggnader gör det så säger jag: What a coincidence
När 3 byggnader gör det, varav en av dem inte ens träffats av ett plan så säger jag: This smells bad.

Jag har sett många många kontrollerade rivningar, och jag kan ta att både wtc 1 och wtc 2 faller på sådant sätt av en ren slump, men inte när det även händer med wtc 7..
Sannolikheten att det händer, på en och samma dag, är mindre än sannolikheten att ett ufo kraschar i min trädgård, passagerarna överlever och JAG blir världens ambassadör mellan jorden och aliens.

Jag skiter i dokumentärer för och emot, det enda jag egentligen begriper är matematisk sannolikhet, och ekvationen för hur byggnader rasade 911 kommer sysselsätta mig en hel livstid..
safe to say is: something is VERY wrong here.

Det BORDE ha spridits tegelstenar, fönsterkarmar,kontorspapper, dataskärmar, datordelar, hisselektronik, glassplitter mm över hela Manhattan .. Men istället koncentrerades det till ett område om ca 1 kvkm

If that's not a controlled demolition, then I am Princess Diana!
Senast redigerad av Ippskiff 2011-09-13 kl. 18:46.
Citera
2011-09-13, 19:13
Medlem
Citat:
Det BORDE ha spridits tegelstenar, fönsterkarmar,kontorspapper, dataskärmar, datordelar, hisselektronik, glassplitter mm över hela Manhattan .. Men istället koncentrerades det till ett område om ca 1 kvkm

Kvarterkilometer? Det var en ny beteckning.
Varför skulle det spridits över hela Manhattan?
Citera
2011-09-13, 19:20
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:

Hur vet du det? Du är ingen proffisionell yrkesman inom det området. Det enda du kan förlita dig till är andra personers kunskaper. Och om person A säger att det påstående du just nu gav är sant medan person B, C, D, E, F, G och H säger att det är shitload of fuck. Varför väljer du ändå att tro person A.

Jag kan tillägga att hur byggnaden föll är inget som jag betraktar som något som talar varken för eller emot USAs inblandning. Eftersom jag, till skillnad från du uppenbarligen, inte kan någonting om byggnadskonstruktion och är därmed inte kapabel att avgöra om det är realistiskt eller ej.

Det som gör att jag tror på den officiella teorien är:

1. Det finns absolut inget motiv för USA att spränga sig själva.
2. Att det skulle finnas sprängladdningar strider mot all mänsklig logik. Om de nu planerat att köra in två flygplan i byggnaderna, varför behövs det då sprängladdningar över huvud taget? Det känns som en extremt onödig risk att ta.
3. Hur i helvete lyckades de apteda sprängladdningar i byggnaderna utan att någon la märke till det, och att ingen av de som riggade bomberna avslöjade hela konspirationen.
Citera
2011-09-13, 19:33
Medlem
Citat:
De flesta, jag kan inte säga exakt hur många men gissningsvis över 90% av alla, som studerat byggnadskonstruktion menar att byggnaden faller naturligt.

Jo djävlar.

För varje skolad som förbryllat höjer ögonbrynen över det djärva bedrägeriet, kan du kanske plocka ett gäng från den breda massan, men vad som är fysiskt möjligt är inget majoritetsbeslut.

Det går inte att kontrollerat sänka ett gäng skyskrapor med flygplan.
Tveksamt om det ens går att sänka de som är byggda för att klara just flygplan.
Sorry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in