2011-03-25, 08:38
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vadå triggat fram? Jag tror inte ens Al Qaida har någonting med attentaten att göra.
Nähä okej, vilka flög in i tornen och pentagon då? Bush´s kollegor eller?
Citera
2011-03-25, 11:20
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nähä okej, vilka flög in i tornen och pentagon då? Bush´s kollegor eller?

Arabiskt ursprung lejda av någon myndighet för att försöka skylla det på exv Al Qaida.
Måste du gå ner till en dagisnivå?
Citera
2011-03-25, 12:28
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Nu vet jag inte riktigt hur det var med dig men trodde du att det fanns sprängladdningar i tornen förresten?Va?

Detta tror jag inte du ska fördjupa dig i.

Att byggnader faller så fort som WTC 1, 2 och 7 gjorde tyder på CD.
http://www.benthamscience.com/open/tocpj/articles/V002/7TOCPJ.htm?TOCPJ/2009/00000002/00000001/7TOCPJ.SGM
Varsågod, det bara börja debunka.
Citera
2011-03-25, 13:18
Medlem
BackFlashads avatar
Skummat igenom rapporten (länken ovan) och hittade nåt intressant:

A report on an April 2001 conference discloses who was known to be working on such explosives at that time:
The 221st National Meeting of the American Chemical Society held during April 2001 in San Diego featured a symposium on Defense Applications of Nanomaterials. One of the 4 sessions was titled nanoenergetics…. This session provided a good representation of the breadth of work ongoing in this field, which is roughly 10 years old.… At this point in time, all of the military services and some DOE and academic laboratories have active R&D programs aimed at exploiting the unique properties of nanomaterials that have potential to be used in energetic formulations for advanced explosives…. nanoenergetics hold promise as useful ingredients for the thermobaric (TBX) and TBX-like weapons, particularly due to their high degree of tailorability with regards to energy release and impulse management

Och vilka va det som sa att nanothermite inte exploderar utan bara brinner, hmmm?
Citera
2011-03-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad

Och vilka va det som sa att nanothermite inte exploderar utan bara brinner, hmmm?

Det är väl så att förledet "nano" egentligen bara innebär att ingående partiklar är ytterst små (finmalda).
Beroende på vad det är man blandar ihop så kan det bli thermit/thermat eller sprängämnen eller kanske sockerkaka....

Jag vet att jag en gång läste en "svartkrutstråd", och där fick lära mig att om man fick ingående partiklar riktigt finkorniga så hade det en stor positiv inverkan på krutets explosionshastighet.

/T
Citera
2011-03-25, 17:41
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Finns inte ett enda bevis i denna tråden av något slag i slutändan.
Dessa "rapporter" som alla pratar om är ju säkerligen fejk som allt annat, exv att Al Qaida skulle ligga bakom kapningarna osv.

Återigen, varför skulle de kapa ett plan och flyga in det i World Trade center?
Varför inte gå på ett direkt mål såsom Vita Huset eller flyga rätt ner i en Stadium med mångdubbelt fler människor än WTC?

Ge mig lite exempel på folk som kan leva som muslim och dölja detta (i princip omöjligt) + vara ute och festa osv och FORTFARANDE vara muslim? (wtf?)

Varför tar du ens upp ett påstående om finansiering om du inte alls kan backa upp det?

World trade Center + flygplan är genialiskt. En perfekt symbol. Med två brinnande torn, nu ramlade dom också ännu bättre. Vita Huset skulle kanske vara ett bra mål, men nog varit svårare att kunna göra någon större skada på.

En stadium verkar också meningslöst, inget symboliskt värde och ofta en herrans massa nödutgångar. Eller tänkte du att dom skulle spränga en bomb mitt på planen? Ja, kanske. Men inget symboliskt värde.

Muslim är inte samma sak som extremist och har vet du något om Islam så är det låååååååångt ifrån alla som följer alla regler. Det är väldigt många som inte ens ber 5 gånger om dagen och många dricker även alkohol. Inget konstigt med det.
Citera
2011-03-25, 17:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Arabiskt ursprung lejda av någon myndighet för att försöka skylla det på exv Al Qaida.
Måste du gå ner till en dagisnivå?
Det är ju du som ner till dagisnivå. Vad har du för belägg för ditt påstående?
Citera
2011-03-25, 17:53
Medlem
Fittfittas avatar
Konspirationsteoretiker: Varför placera sprängämnen i tornen då flygplan ändå kraschade i dem? Jag antar att ni inte förnekar det faktum att ett par flygplan flög in i tornen.
Citera
2011-03-25, 17:55
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det är väl så att förledet "nano" egentligen bara innebär att ingående partiklar är ytterst små (finmalda)./T
Det vet väl alla?

Citat:
Beroende på vad det är man blandar ihop så kan det bli thermit/thermat eller sprängämnen eller kanske sockerkaka....
Vad vill du ha sagt, att det inte är thermite dom talar om?
Bläddra lite i i pdf filen jag länkade (A report on an April 2001...) så ser du att det är thermite.
Läst väldigt lite ur den, men det va den bilden (thermite) jag fick iaf.

Citat:
Jag vet att jag en gång läste en "svartkrutstråd", och där fick lära mig att om man fick ingående partiklar riktigt finkorniga så hade det en stor positiv inverkan på krutets explosionshastighet.

Stämmer nog, tror dom tar upp det på sid. 45, inte svartkrut men skillnad mellan nano och vanlig storlek.
Citera
2011-03-25, 17:56
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Konspirationsteoretiker: Varför placera sprängämnen i tornen då flygplan ändå kraschade i dem? Jag antar att ni inte förnekar det faktum att ett par flygplan flög in i tornen.
För att demolera byggnaderna, vad annars?
Citera
2011-03-25, 18:37
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Varför tar du ens upp ett påstående om finansiering om du inte alls kan backa upp det?

Menar du?:
Seymour Hersh: US is funding Al-Qaeda to counter Iran
http://www.youtube.com/watch?v=OnUWcjXvdlo

America Is Funding The Taliban!
http://www.youtube.com/watch?v=aDv_swDGbk8

Reagan War Criminals Funded Osama Bin Laden
http://www.youtube.com/watch?v=C3wnSGgCs1g

Finns hur många rapporter som helst om olika slags finansiering till Bin L & C:O
Citera
2011-03-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad

Vad vill du ha sagt, att det inte är thermite dom talar om?
Jag tänker så här: Om man lyckas få (nano)termit att brinna så snabbt att det börjar närma sig explosion, då har man misslyckats.
Man har ju fått fram dålig termit (den brinner för snabbt) eller ett uselt sprängämne....
Idén med termit är ju att få en mycket hög temperatur under tillräckligt lång tid så att man kan utföra något nyttigt (som exempelvis att svetsa räls).

Om man vill spränga, ja då har man ju mycket bättre alternativ.

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in