Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Hur många vittnen kan du producera som såg AA77 vid Pentagon egentligen?
Jag har flera gånger postat sammanställningar med antal redovisade. Men läs gärna igenom:
http://sites.google.com/site/wtc7lies/911pentagonflight77evidencesummary
Citat:
Är de mer trovärdiga än de poliser som också var där? Deras vittnesmål bekräftas oberoende från varandra att planet färdades norr om om bensinstationen CITGO inte syd. Är deras vittnesmål korrekt fallerar din konspirationsteori totalt, kanske är det också därför ni vakthundar är så rädda att ta detta på allvar?
Tja, det är en yttepyttig minoritet människor som sägs ha rapporterat en north-of-citgo rutt, och av någon märklig anledning så verkar en del av dem inte riktigt känna att tomtarna i CIT citerat dem korrekt. Varför tror du att det är så?
Det finns en ganska så lång tråd tillägnad ämnet på JREF, den bjöd på ganska många skratt, och om du inte känner att du blivit ägd av ett gäng ohederliga snorungar efter att du tagit del av den så är det för att du innerst inne VILL bli lurad av dem.
http://forums.randi.org/showthread.php?t=165041
Citat:
Allt skall utredas! De inblandade skall förhöras under ed, alla bevismaterial skall analyseras av oberoende, utan det jävförhållande som den tidigare kommissionen befann sig i, vilket också var ett av de stora felen med den. Hur kan en seriöst tänkande individ acceptera giltigheten i en utredning när chefen över den har en relation till de han skall utreda, helt otroligt i mina ögon.
Är det din sakliga lista? Du skulle ju kunna börja med att ta reda på om man följt gängse praxis.
Citat:
Du sa att påståenden bekräftades av andra människor och organisationer. Jag har tyvärr inte sett så mycket av dessa bekräftelser, de borde finnas i överflöd tycker man.
Bara för att du inte sett dem så innebär det ju inte att de inte finns.
Själva resultatet av DNA-testerna bekräftar att kropparna från passagerarna från det kapade planet återfanns i Pentagon. Bristen på en enad brandmannakår som går ut och snackar om svartklädda killar som placerar ut vrakdelar säger faktiskt en hel del. Eller tänker du vara motvalls och kräva att få se pdf-kopior av samtliga dna-prov? I så fall hoppas jag att du kommer ihåg var du placerade bevisribban när du tänker påstå något, tro mig, jag kommer att påminna dig.
Eller också så slutar du upp att larva dig och inser att en hel hög med människor faktiskt arbetade professionellt precis på de platser där du antyder att man skulle på nolltid kunna fejka ihop en planolycka... Experter som var med och samlade ihop vrakdelar, vrakdelar som kunnat matchas till rätt flygplanstyp. Att kaparna klev på planet är också dokumenterat, eller tänker du dra in flygbolagen också? Helt ärligt, tycker du att det behövs?
Citat:
Sluta upp med att krampaktigt hålla fast vid din bristfälliga konspirationsteori baserad mest på påståenden. Acceptera istället att det finns uppgifter som bestrider detta och låt dessa personer komma till tals vid en riktig utredning, vad är du rädd för egentligen...sanningen?
För min del så får du gärna börja utreda precis vad du vill precis när du vill. Däremot kommer jag ihärdigt avkräva bevis för de påståenden du gör, och jag kommer att peka ut alla gånger du blivit lurad av charlataner på Internet. Varför? För att det är kul.
Och vad gäller sanningen så är det ju faktiskt foliehattarnas hjältar som blivit tagna med tassarna i syltburken, inte tanterna och farbröderna vid NIST. Det är inte VI som inte kan skilja på en offerlista och en passagerarlista.
Citat:
Har du glömt vem som sägs ha styrt planet. Det var ju den berömda superpiloten Hani Hanjour, du vet han, som inte ansågs ha tillräckligt kunnande för att hantera ett cessnaplan. I din värld kan alltså denna sk pilot göra manövrar som erfarna piloter inte klarar, visst ta den med rödluvan också.
Du menar killen som flera experter sagt att han inte borde ha några problem att klara den uppgiften? Uppgiften som rena amatörer lyckats upprepa utan några större problem i simulator? Ja, det är den Hani som jag pratar om. Men när vi ändå snackar om honom, kan du inte vara snäll och tala om EXAKT vad som skulle vara så omöjligt med hans manöver? Använd gärna egna ord. Jag är nämligen fantastiskt trött på foliehattar som hänvisar till det som något slags mirakel och sen inte ens kan tala om vad som är så speciellt med den.
För övrigt var det väl framförallt starta och landa han hade problem med, och jag tror du håller med mig om att landningen var lite sådär?