2010-04-04, 11:21
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Jag tycker man bör göra en åtskillnad mellan det allmänvetenskapliga i förhållande till det vetenskapspolitiska i denna fråga dvs i första hand låta den fysiska bevisningen styra händelseförloppet inte ideologi och politik. Annars kan det finnas en risk att situationen blir vetenskapligt "grumlig", vilket kan utnyttjas av de som har skulden i denna fråga.

Jo exakt, men 9/11 har från första början handlat om psykologi och politik, och alla diskussioner som försöker avhandla enbart de vetenskapliga aspekterna glider snabbt över i psykologi av nån märklig anledning. Oftast är det desperata lurade stackars naiva personer som suttit för mycket klistrade framför dumburken som inte kan släppa stoltheten och erkänna att de blivit lurade och förda bakom ljuset av politiker och "journalister". Istället måste de gå till frontalangrepp mot alla som vill ta deras lilla stolthet i från dom.....
Citera
2010-04-04, 11:23
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Du läser fel. Det jag svarar på är att de såg planet, inte att de såg planet träffa Pentagon.
Det du glömmer är att det praktiskt taget varit omöjligt att föra fram frågan i ljuset pga de krig som startades i samband med att sanningsrörelsen började växa. Så fort någon tagit upp frågan har man kallat opatriotisk förrädare etc etc.

Avsikten från början med dessa så kallade "truther"-rörelser har hela tiden varit att de skall vara osams, bråka och istället för att enas och åtala de ansvariga så ska de tjafsa sinsemellan.

Brukar kallas för "divide and conquer" och tycks ha lyckats alldeles förträffligt
Citera
2010-04-04, 11:43
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Är det fler än vad man kan förvänta sig? Vid alla större händelser så kommer en liten del av vittnesmålen att avvika från den gängse uppfattningen om vad som hände. Så även här, varför ni väljer att tro att just dessa skulle ha rätt och viftar bort den stora majoriteten är för mig en gåta.
Hur många vittnen kan du producera som såg AA77 vid Pentagon egentligen? Är de mer trovärdiga än de poliser som också var där? Deras vittnesmål bekräftas oberoende från varandra att planet färdades norr om om bensinstationen CITGO inte syd. Är deras vittnesmål korrekt fallerar din konspirationsteori totalt, kanske är det också därför ni vakthundar är så rädda att ta detta på allvar?
Citat:
Om du vill ifrågasätta utredningen (och då kan det kanske vara på sin plats att fråga vilken utredning du tänker på, det har förekommit flera stycken) så får du väl sakligt stolpa upp varför. Ni har ju inte ens lyckats enas om VAD som skulle varit fel med de utredningar som förekom, ännu mindre hur en ny sådan skulle se ut eller garanteras vara oberoende.
Allt skall utredas! De inblandade skall förhöras under ed, alla bevismaterial skall analyseras av oberoende, utan det jävförhållande som den tidigare kommissionen befann sig i, vilket också var ett av de stora felen med den. Hur kan en seriöst tänkande individ acceptera giltigheten i en utredning när chefen över den har en relation till de han skall utreda, helt otroligt i mina ögon.
Citat:
Vad är det du vill ha en länk till? Att det fanns extern personal som hjälpte till vid Pentagon? Att det gjorts DNA-prover där man hittat passagerare?
Du sa att påståenden bekräftades av andra människor och organisationer. Jag har tyvärr inte sett så mycket av dessa bekräftelser, de borde finnas i överflöd tycker man.
Citat:
Seriöst, känner du inte att det här är "bortom rimligt tvivel"? Det kapade planet smällde in i Pentagon, en uppsjö med teknisk bevisning såväl som vittnesmål styrker detta. Hur mycket har ni i handfast bevisväg som säger något annat?
Sluta upp med att krampaktigt hålla fast vid din bristfälliga konspirationsteori baserad mest på påståenden. Acceptera istället att det finns uppgifter som bestrider detta och låt dessa personer komma till tals vid en riktig utredning, vad är du rädd för egentligen...sanningen?
Citat:
Det lär det ju vara. Om du tänker riktigt hårt så kanske du kan klura ut VARFÖR de beskrev det så också. Kan det vara för att de i sin yrkesroll är vana att passagerarplan beter sig på ett visst sätt (du vet, flyger enligt reglementet) och här var det istället en pilot som pressade planet helt utan sådana hänsyn. Faktum kvarstår att deras observationer passar in i det pussel som den officiella versionen beskriver.
Har du glömt vem som sägs ha styrt planet. Det var ju den berömda superpiloten Hani Hanjour, du vet han, som inte ansågs ha tillräckligt kunnande för att hantera ett cessnaplan. I din värld kan alltså denna sk pilot göra manövrar som erfarna piloter inte klarar, visst ta den med rödluvan också.

EDIT:länkar

Eyewittnesses speak, conspiracy revealed
http://thepentacon.com/
http://www.youtube.com/watch?v=P3ox18xnnvE
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-04 kl. 12:09.
Citera
2010-04-04, 12:04
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagen-D
Jo exakt, men 9/11 har från första början handlat om psykologi och politik, och alla diskussioner som försöker avhandla enbart de vetenskapliga aspekterna glider snabbt över i psykologi av nån märklig anledning. Oftast är det desperata lurade stackars naiva personer som suttit för mycket klistrade framför dumburken som inte kan släppa stoltheten och erkänna att de blivit lurade och förda bakom ljuset av politiker och "journalister". Istället måste de gå till frontalangrepp mot alla som vill ta deras lilla stolthet i från dom.....
Håller verkligen med. Hela händelsens grundläggande mening är att verka på det mer primitiva psykologiska planet hos folket.
Citat:
Avsikten från början med dessa så kallade "truther"-rörelser har hela tiden varit att de skall vara osams, bråka och istället för att enas och åtala de ansvariga så ska de tjafsa sinsemellan.

Brukar kallas för "divide and conquer" och tycks ha lyckats alldeles förträffligt
Som tur är så består själva ryggraden i denna rörelse av seriösa människor som låter vetenskapliga fakta tala i första hand, tänker då såklart främst på personer som Griffin, Jones, Gage mfl.
Citera
2010-04-04, 12:17
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Jag ger mig fan på att om en sådan utredning kommer fram till en slutsats, vilken som helst, som INTE stämmer överens med Sanningsrörelsens teorier så kommer det genast resas krav på en ny utredning.

Och så kommer det pågå i en enda ond cirkel.
De som är seriösa kommer acceptera vad som blir slutsatts.

Det kommer dock alltid finnas andra som vill fortsätta att larva sig, du vet, precis som du och dina polare här på FB.
Citera
2010-04-04, 21:34
Medlem
Dagen-Ds avatar
Citat:
Håller verkligen med. Hela händelsens grundläggande mening är att verka på det mer primitiva psykologiska planet hos folket.Som tur är så består själva ryggraden i denna rörelse av seriösa människor som låter vetenskapliga fakta tala i första hand, tänker då såklart främst på personer som Griffin, Jones, Gage mfl.

Gage och Griffin verkar seriösa, Jones = Alex Jones eller Steven Jones?

Alex Jones tror jag är reko och seriös, men hans beroende av ABC gör att han inte kan gå in på vissa saker. Alex Jones ska ha credit för att ha gjort överlägset mest tycker jag.

Steven Jones däremot skulle jag inte sätta många spänn på....kan ha fel men tror att han är en så kallad "disinfo-agent" som det så populärt brukar kallas
Citera
2010-04-04, 21:37
Medlem
Dagen-Ds avatar
Det som jag tycker är konstigt är: Varför har ingen i den så kallade truther-rörelsen stämt/åtalat folk som de tror är ansvariga för 9/11? Eller har jag missat nåt?

Jämför med dom som just nu attackerar Obama och inte tror att han har rätt mjöl i påsen, där kan man snacka om verkstad istället för snack, snack istället för verkstad är ju nåt som truther-rörelsen mest verkar ägna sig åt.....

http://video.google.com/videoplay?docid=6771521759788800576
Senast redigerad av Dagen-D 2010-04-04 kl. 21:41.
Citera
2010-04-04, 23:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo exakt, men 9/11 har från första början handlat om psykologi och politik, och alla diskussioner som försöker avhandla enbart de vetenskapliga aspekterna glider snabbt över i psykologi av nån märklig anledning.

Det är för att foliehattarna springer med svansen mellan benen så fort vi vill snacka riktiga bevis. Kolla på sten.b exempelvis, hur många gånger hart inte hann lämnat diskussionen med en svag handviftning om att han mest är intresserad av psykologin? Jag kan berätta att det beror på att han otaliga gånger blivit frontalollad och motbevisad.

Citat:
Oftast är det desperata lurade stackars naiva personer som suttit för mycket klistrade framför dumburken som inte kan släppa stoltheten och erkänna att de blivit lurade och förda bakom ljuset av politiker och "journalister". Istället måste de gå till frontalangrepp mot alla som vill ta deras lilla stolthet i från dom.....

Och där kom den igen, problemet är ju att det är precis tvärtom. Vi tror inte på den officiella versionen för att tidningar och tv har rpporterat om det, vi tror på den för att det är den som passerat experters granskning. vi kan när som helst kolla om det är den officiella eller valfri foliehattsteori som lyckats få sina beräkningar och analyser att klara en peer review.

Däremot finns det en DOKUMENTERAD historik från foliehattarnas hjältar att ägna sig åt selektiv klippning, quote mining, falsarier och rena felaktigheter. Vi har rapporterat om ett gäng av dem i den här tråden, för några dagar sedan så postade jag en länk om hur ohederligt Jesse Ventura försökte vilseleda sina tittare...

Så tänk om innan du provar den där slitna gamla anklagelsen.
Citera
2010-04-05, 00:11
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Gage och Griffin verkar seriösa, Jones = Alex Jones eller Steven Jones?

Alex Jones tror jag är reko och seriös, men hans beroende av ABC gör att han inte kan gå in på vissa saker. Alex Jones ska ha credit för att ha gjort överlägset mest tycker jag.

Steven Jones däremot skulle jag inte sätta många spänn på....kan ha fel men tror att han är en så kallad "disinfo-agent" som det så populärt brukar kallas
Jag har inte sett något som tyder på att Steven Jones skulle vara disinfo. Vad jag vet så finns det heller inga meningsskiljaktigheter mellan Griffin, Gage och Jones, snarare det motsatta, därför är i alla fall jag tillsvidare negativ till detta påstående.
Citat:
Det som jag tycker är konstigt är: Varför har ingen i den så kallade truther-rörelsen stämt/åtalat folk som de tror är ansvariga för 9/11? Eller har jag missat nåt?

Jämför med dom som just nu attackerar Obama och inte tror att han har rätt mjöl i påsen, där kan man snacka om verkstad istället för snack, snack istället för verkstad är ju nåt som truther-rörelsen mest verkar ägna sig åt.....

http://video.google.com/videoplay?do...21759788800576
Jag har ingen närmare koll på om man tidigare försökt sig på rättsliga metoder, men man vill i alla fall nu försöka sig på att åtala NIST, vilket skulle kunna vara ett intressant försök att reda ut frågan.

Obama däremot är mest en liten lögnaktig docka man använder sig av. Tror nog istället att 9/11 är den silverkula som i första hand bör användas till att försöka stoppa NWO.
Citera
2010-04-05, 00:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
Hur många vittnen kan du producera som såg AA77 vid Pentagon egentligen?

Jag har flera gånger postat sammanställningar med antal redovisade. Men läs gärna igenom:

http://sites.google.com/site/wtc7lies/911pentagonflight77evidencesummary

Citat:
Är de mer trovärdiga än de poliser som också var där? Deras vittnesmål bekräftas oberoende från varandra att planet färdades norr om om bensinstationen CITGO inte syd. Är deras vittnesmål korrekt fallerar din konspirationsteori totalt, kanske är det också därför ni vakthundar är så rädda att ta detta på allvar?

Tja, det är en yttepyttig minoritet människor som sägs ha rapporterat en north-of-citgo rutt, och av någon märklig anledning så verkar en del av dem inte riktigt känna att tomtarna i CIT citerat dem korrekt. Varför tror du att det är så?

Det finns en ganska så lång tråd tillägnad ämnet på JREF, den bjöd på ganska många skratt, och om du inte känner att du blivit ägd av ett gäng ohederliga snorungar efter att du tagit del av den så är det för att du innerst inne VILL bli lurad av dem.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=165041

Citat:
Allt skall utredas! De inblandade skall förhöras under ed, alla bevismaterial skall analyseras av oberoende, utan det jävförhållande som den tidigare kommissionen befann sig i, vilket också var ett av de stora felen med den. Hur kan en seriöst tänkande individ acceptera giltigheten i en utredning när chefen över den har en relation till de han skall utreda, helt otroligt i mina ögon.

Är det din sakliga lista? Du skulle ju kunna börja med att ta reda på om man följt gängse praxis.

Citat:
Du sa att påståenden bekräftades av andra människor och organisationer. Jag har tyvärr inte sett så mycket av dessa bekräftelser, de borde finnas i överflöd tycker man.

Bara för att du inte sett dem så innebär det ju inte att de inte finns.

Själva resultatet av DNA-testerna bekräftar att kropparna från passagerarna från det kapade planet återfanns i Pentagon. Bristen på en enad brandmannakår som går ut och snackar om svartklädda killar som placerar ut vrakdelar säger faktiskt en hel del. Eller tänker du vara motvalls och kräva att få se pdf-kopior av samtliga dna-prov? I så fall hoppas jag att du kommer ihåg var du placerade bevisribban när du tänker påstå något, tro mig, jag kommer att påminna dig.

Eller också så slutar du upp att larva dig och inser att en hel hög med människor faktiskt arbetade professionellt precis på de platser där du antyder att man skulle på nolltid kunna fejka ihop en planolycka... Experter som var med och samlade ihop vrakdelar, vrakdelar som kunnat matchas till rätt flygplanstyp. Att kaparna klev på planet är också dokumenterat, eller tänker du dra in flygbolagen också? Helt ärligt, tycker du att det behövs?

Citat:
Sluta upp med att krampaktigt hålla fast vid din bristfälliga konspirationsteori baserad mest på påståenden. Acceptera istället att det finns uppgifter som bestrider detta och låt dessa personer komma till tals vid en riktig utredning, vad är du rädd för egentligen...sanningen?

För min del så får du gärna börja utreda precis vad du vill precis när du vill. Däremot kommer jag ihärdigt avkräva bevis för de påståenden du gör, och jag kommer att peka ut alla gånger du blivit lurad av charlataner på Internet. Varför? För att det är kul.

Och vad gäller sanningen så är det ju faktiskt foliehattarnas hjältar som blivit tagna med tassarna i syltburken, inte tanterna och farbröderna vid NIST. Det är inte VI som inte kan skilja på en offerlista och en passagerarlista.

Citat:
Har du glömt vem som sägs ha styrt planet. Det var ju den berömda superpiloten Hani Hanjour, du vet han, som inte ansågs ha tillräckligt kunnande för att hantera ett cessnaplan. I din värld kan alltså denna sk pilot göra manövrar som erfarna piloter inte klarar, visst ta den med rödluvan också.

Du menar killen som flera experter sagt att han inte borde ha några problem att klara den uppgiften? Uppgiften som rena amatörer lyckats upprepa utan några större problem i simulator? Ja, det är den Hani som jag pratar om. Men när vi ändå snackar om honom, kan du inte vara snäll och tala om EXAKT vad som skulle vara så omöjligt med hans manöver? Använd gärna egna ord. Jag är nämligen fantastiskt trött på foliehattar som hänvisar till det som något slags mirakel och sen inte ens kan tala om vad som är så speciellt med den.

För övrigt var det väl framförallt starta och landa han hade problem med, och jag tror du håller med mig om att landningen var lite sådär?
Citera
2010-04-05, 15:47
Medlem
krillehiphops avatar
oftst när man kollar på något program så tycker jag dom har skrattretande förklaringar på det mesta å sen låtsas dom som att vissa bevis inte finns.
jag tror ju stenhårt på att det är ett inside jobb och tycker att det kom så jävla lägligt för bush, tror dock inte att han ligger bakom. finns många program man kan titta på, säger inte om de är bra eller dåliga, vet inte om nån postat denna http://www.youtube.com/watch?v=Z6WdKnrjlBw
undrar om nån kan diskutera utan att vara nedlåtande, tycker själv att det inte är konstigt alls att tro att det är ett insider jobb för det finns många bra bevis,
som det med explotionerna i husen som det finns många vittnen till och bevis för,
flytande metall i botten på byggnaderna,
metallen som droppar från sidan av byggnaderna osv
Citera
2010-04-05, 17:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillehiphop
oftst när man kollar på något program så tycker jag dom har skrattretande förklaringar på det mesta å sen låtsas dom som att vissa bevis inte finns.
jag tror ju stenhårt på att det är ett inside jobb och tycker att det kom så jävla lägligt för bush, tror dock inte att han ligger bakom. finns många program man kan titta på, säger inte om de är bra eller dåliga, vet inte om nån postat denna http://www.youtube.com/watch?v=Z6WdKnrjlBw
undrar om nån kan diskutera utan att vara nedlåtande, tycker själv att det inte är konstigt alls att tro att det är ett insider jobb för det finns många bra bevis,
som det med explotionerna i husen som det finns många vittnen till och bevis för,
flytande metall i botten på byggnaderna,
metallen som droppar från sidan av byggnaderna osv

Vad gäller bomber, så är det ju konstigt att toppen föll först, dessutom har jag svårt att tro att bomber skulle överleva en så pass kraftig smäll som när flygplanen flyger in i husen.
Jag tycker inte den flytande metallen i botten på byggnaderna är särskilt konstig, har för mig det las fram en teori för ett tag sen i tråden om att det funkade som en kolmila
metallen som droppar från sidan av husen har jag faktiskt inte tänkt på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in