2011-03-10, 16:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Detta hade vi tydligen redan diskuterat. Men när jag kollar Wikipedia nu står det att Securacom, eller Stratasec då, fortfarande hade hand om säkerheten (den elektroniska) i WTC vid tiden för attacken.
Finns det andra källor?

Wikipedia använder exakt samma källa som jag, Margie Burns artikel i Washington Spectator (se fotnot 4). Artikeln börjar:

Citat:
Securacom got the $8.3 million World Trade Center security contract in October 1996 and received about $9.2 million from the WTC job from 1996 (a quarter of its revenues that year) to 1998. But in 1998, the company was "excused from the project" because it could not fulfill the work, according to former manager Al Weinstein, and the electronic security work at the WTC was taken over by EJ Electric, a larger contractor.

Den som skrivit Wikipediaartikeln har antagligen läst fel på stycket:

Citat:
Gallup knows the WTC site well, since Landtek, like EJ Electric, was a prime contractor at the trade center. He was "intimately involved" with WTC security, he said in a phone interview last year, up to September 12, 2001,

Eftersom Gallup nämns tidigare i texten som en tidigare Stratesecanställd, så har Wikiförfattarna förmodligen läst det som att han arbetade för dem 2001. Det gjorde han alltså inte, han arbetade för Landtek.

Alldeles oavsett har Stratesec aldrig varit "ansvariga för säkerheten i WTC", det var PAPD och företaget Kroll Inc. Chefen 2001 var John O'Neill. Han dog förövrigt i attacken.
Senast redigerad av SLOB 2011-03-10 kl. 16:06.
Citera
2011-03-10, 16:28
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Alldeles oavsett har Stratesec aldrig varit "ansvariga för säkerheten i WTC", det var PAPD och företaget Kroll Inc. Chefen 2001 var John O'Neill. Han dog förövrigt i attacken.

John O`Neill ja, som arbetade mot al-Qaida för FBI fram till 2001 då han sa upp sig pga att Bush-administrationen ville dra ner på kriget mot terroristerna i syfte att göra olje-affärer. Finns mycket läsning om denne man, bla om inbrott i hans hotellrum och försvunna dokument.

Citat:
Released in November 2001, Brisard and Dasquie's book was mostly ignored by the US media. But it is beginning to cause a stir. Just two days ago, the story aired for the first time on US television when CNN's Paula Zahn interviewed former Iraqi chief U.N. weapons inspector Richard Butler. Read CNN transcript "The most explosive charge, Paula, is that the Bush administration -- the present one, just shortly after assuming office slowed down FBI investigations of al Qaeda and terrorism in Afghanistan in order to do a deal with the Taliban on oil -- an oil pipeline across Afghanistan" Butler said.
Maybe part of the reason Paula left Faux news is because she knew her right wing bosses would never let her run a story like this one. But what Paula didn't explore, or even mention, was that O'Neill was not alive to confirm or refute those charges. What CNN didn't find interesting was the fact that John P. O'Neill was in his 34th-floor office in the World Trade Tower when the first of two hijacked planes hit the building, or that he phoned a son and a friend to reassure them he was fine.
What the US media have apparently found less interesting than the death of Clinton's dog is that we have only the government's version of what happened next. O'Neill is reported to have called FBI headquarters, and then re-entered one of the towers to help others. The official story is that O'Neill was inside when the buildings collapsed.
How convenient for the Bush administration that Mr. O'Neill would not only die in the attack, but also that he would make such a call. Not only was the Bush administration's most dangerous critic forever silenced, but he also provided the administration the perfect story to explain his death.

http://hereinreality.com/johnoneill.html

Kroll Inc är en samling krigsförbrytare och knarksmugglare.

Citat:
Greenberg has used his connections to covert intelligence, supranational institutions, private bankers and speculators, and his huge global cash inflow, to shape a unique personal empire. Since 1997, Frank G. Wisner, Jr., has been a board member of Kroll , and is currently Greenberg's Deputy Chairman for External Affairs. Wisner's father was a founder of the U.S. Central Intelligence Agency, who killed himself over the scandal from his being duped by British-Soviet masterspy Kim Philby. Frank Wisner, Jr., is a director of the George Bush-linked energy giant Enron (a client for whom AIG negotiated payments from Peru over nationalization of Enron operations).
In the early 1990s, Miami-based private investigator Lou Polumbo joined Kroll Associates. According to sources in the industry, Polumbo brought with him a personal history of involvement with the Medallin and other South American narcotics cartels; his business included helping relocate some of the capabilities of these cartels out of Colombia. The deal to bring Polumbo into Kroll was worked out by Avram Shalom, the former head of Israel's Shin Beth secret police. Shalom went to work for Kroll; he had been fired as Shin Beth boss due to a scandalous massacre of Palestinians in the Israel-occupied territories by his Shin Beth agents.
http://911review.org/Sept11Wiki/Krol...ates,Inc.shtml
Citera
2011-03-10, 16:56
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
John O`Neill ja, som arbetade mot al-Qaida för FBI fram till 2001 då han sa upp sig pga att Bush-administrationen ville dra ner på kriget mot terroristerna i syfte att göra olje-affärer. Finns mycket läsning om denne man, bla om inbrott i hans hotellrum och försvunna dokument.

http://hereinreality.com/johnoneill.html

Kroll Inc är en samling krigsförbrytare och knarksmugglare.

http://911review.org/Sept11Wiki/Krol...ates,Inc.shtml

Det är mycket möjligt, jag har ingen koll alls på dem. O'Neills påstådda analys att USAs administration innan 2001 (och efter får man säga) riktat sin terrorismbekämparentusiasm mot andra stater än de borde (Irak/Afghanistan istället för Saudiarabien/Pakistan tex) har jag inga problem att tro på.

Men Stratesec har aldrig ansvarat för WTC, inte heller Marwin Bush i sin roll som styrelseledamot där.
Senast redigerad av SLOB 2011-03-10 kl. 17:00.
Citera
2011-03-10, 17:04
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Det är mycket möjligt, jag har ingen koll alls på dem. O'Neills påstådda analys att USAs administration innan 2001 (och efter får man säga) riktat sin terrorismbekämparentusiasm mot andra stater än de borde (Irak/Afghanistan istället för Saudiarabien/Pakistan tex) har jag inga problem att tro på.

Men Stratesec har aldrig ansvarat för WTC, inte heller Marwin Bush i sin roll som styrelseledamot där.

Förstår inte riktigt om du klyver ord eller om du menar att Securacom aldrig hade ansvaret för den elektroniska övervakningen av WTC.
Citera
2011-03-10, 17:21
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Förstår inte riktigt om du klyver ord eller om du menar att Securacom aldrig hade ansvaret för den elektroniska övervakningen av WTC.

Jag formulerar mig pissigt. Jag menar att de inte "hade hand om säkerheten" såsom det påstås. De har haft ett kontrakt, ett kontrakt som de skiljdes ifrån så tidigt som 1998. Ansvariga för, eller "hade hand om", säkerheten var alltså PAPD, som i sin tur kontrakterat Kroll. Som anställde John O'Neill som var ytterst ansvarig.

Bush lämnade förövrigt Stratesec-styrelsen redan 1999.
Citera
2011-03-10, 17:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag formulerar mig pissigt. Jag menar att de inte "hade hand om säkerheten" såsom det påstås. De har haft ett kontrakt, ett kontrakt som de skiljdes ifrån så tidigt som 1998. Ansvariga för, eller "hade hand om", säkerheten var alltså PAPD, som i sin tur kontrakterat Kroll. Som anställde John O'Neill som var ytterst ansvarig.

Då är jag med.
Citera
2011-03-10, 18:06
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Hahaha, du och doktorn måste vara fullständigt intelligensbefriade. Uppenbarligen kan ni heller inte läsa
Jasså..? DU skrev att man inte kan höra bomber när raset väl har startat. Men sen i nästa andetag mellan spyorna skriver du att du kan se explosioner. Så nu använder du 2 sinnen, men det du har mellan öronen har du tydligen stängt av helt.

Du kan ju leta efter demoleringar av hus och föremål, hittar du någon video på när det skall explodera efter det husen har börjat rasa så kan du väl lägga fram dessa här.
Lycka till!

Och hur i helvete skall rasen initierats UTAN explosioner?
Citera
2011-03-10, 18:43
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

I denna artikel, också av Margie Burns, påstås att McDaniel sagt att företaget hade ett "slutförandekontrakt" som löpte fram till attacken.

Citat:
The security company, formerly named Securacom and now named Stratesec, is in Sterling, Va.. Its CEO, Barry McDaniel, said the company had a ``completion contract" to handle some of the security at the World Trade Center ``up to the day the buildings fell down."

Som du tidigare påpekat äntrade Marvin Bush WTC:s försäkringsbolag samma år han lämnade Stratasec.

Citat:
Marvin Bush's last year on the board at Stratesec coincided with his first year on the board of HCC Insurance, formerly Houston Casualty Co., one of the insurance carriers for the WTC. He left the HCC board in November 2002.
http://www.commondreams.org/cgi-bin/...03/0204-06.htm
Citera
2011-03-10, 18:49
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
massan räknas 0.987 N =100 gram ditt pucko!¨,vilket inte spelar roll då jag RÄKNAR på massan.
x10=98.7 N=10 N 100 g x 10 = 1 kg.
Blir lite humor då DU påstår att man mäter kraft i kg.

Citat:
DEt beror på att du inte ser sambandet utan bara ÖÖÖHHH.
Jag ser sambandet mellan dig och en lågstadieelev. Dom kan inte heller enheten på kraft. Detta lär man sig i högstadiet tex.
Jag ser sambandet mellan din kunskaps brist och dina patetiska försök att förklara hur husen föll i frittfall medan du själv räknar på en lägre acceleration.

Citat:
World trade kollapsade precis som nada motstånd fanns och hastigheten m/s var efter omständigheterna höga,nära fritt fall.Accelerationen ökade.

Om nu accelerationen "ÖKADE" då skall du ju räkna med en högre siffra för accelerationen än 9,82 m/s i kvadrat. Du använder ju en lägre acceleration är vad du påstår i dina inlägg.
Här är ett exempel.

Citat:
hastigheten 6.31m/s i kvadrat =39.8 m/s.

Frittfall är 9,82 m/s i kvadrat.

Fattar du inte att om du säger att husen föll i frittfall så är det med automatik 9,82 m/s i kvadrat som gäller. Detta kan inte du jag eller någon annan påverka.
När du NU i ren desperation säger att accelerationen ÖKADE då är du så jävla snett ute som man kan vara. Detta betyder att husen skulle falla snabbare än ett objekt gör i vakuum.
Man tar sig för panna över all idioti ni foliehattar spyr upp.
Framförallt då när du skall omsätta dina totalt värdelösa påståenden till realitet med uträkningar så tar du en LÄGRE siffra för accelerationen än ditt frittfall. Och det är inte lite du ändrar på accelerationen mindre helt plötsligt. Ditt påstående frittfall är 9,82 m/s i kvadrat. Dina uträkningar är 6,31 m/s i kvadrat. Det är väldig stor skillnad. Du skulle inte få rätt i skogsmulleskolan för dina uträkningar.
Men tack för bra jobb då jag slipper undersöka så mycket om just detta det är liksom bara ta dina foliehattsuträkningar och påpeka dessa gigantiska brister för att se din foliehatt på långt håll.

Citat:
Jag har INTE talat om konspirationer här.Däremot kanske du kan komma med uträkningar gällande betongens hållfasthet och svara på Koffeins frågar.
Din tur att utreda och räkna!
Skal JAG räkna på det som ni foliehattar påstår?
Lite som att be en åklagare bevisa att mördaren är oskyldig!!!!
Nej du, kommer du och dina foliehattspolare med era lögner så kanske det är NI som skall bevisa dessa!

Citat:
Harrit använde sem,elektronmikroskåp och det är väl inget kostigt med detta?Sedan finns det säkert nya maskiner på marknaden men han kanske ville använda något han brukar arbeta med.
För ändamål att analysera fram vilka grundämnen som finns i dammet är sem bra.
Tex visar uppsatsen att de röda chipsen utesluts från att vara målarfärg.
Om detta är nanothermite är sedan svårt att fastställa då personer även yrkesverksamma inte har någon erfarenhet eller kunskap om nanothermite.
Detta har dock millitären och det är fullkomligt oförståligt att dessa inte samarbetar och detta är varken Harrit eller uppsatsens fel.
Nej han använde...
Netzsch DSC 404C. Och detta är ett Differential Scanning Calorimetry.
Men det kanske är roligare att framföra en fantasi än att ta reda på FAKTA.

Att det skall vara så jävla svårt att skriva fakta i stället för att skriva önskningar.
Läs länken nedan så ser du även det bedrägliga på vilket sätt den idioten Harrit gjort denna undersökning. Fel som gör att analysen blir totalt värdelös i forskningssyfte.
Men det skiter väl finniga tonåringar i, det hör ju liksom till att hata USA och då kan man kasta fram vilket skit som helst.

https://www.flashback.org/sp17190071

Läs även detta, då det klart framstår att analysmetoden är totalt förkastlig om man verkligen skall bevisa något.

https://www.flashback.org/sp17196498
Citera
2011-03-10, 19:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
I denna artikel, också av Margie Burns, påstås att McDaniel sagt att företaget hade ett "slutförandekontrakt" som löpte fram till attacken.

Japp, vad jag förstår handlade det om att avsluta delar av det arbete som företaget hade hunnit med under de två år kontraktet löpte. Men jag har inte sett det konkretiserat och av någon anledning tog hon inte med det i sin senare (-05), längre, artikel.

Stratesec bokförde tydligen heller inga intäkter från arbete i WTC efter 1998.
Senast redigerad av SLOB 2011-03-10 kl. 19:34.
Citera
2011-03-10, 19:56
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jasså..? DU skrev att man inte kan höra bomber när raset väl har startat. Men sen i nästa andetag mellan spyorna skriver du att du kan se explosioner. Så nu använder du 2 sinnen, men det du har mellan öronen har du tydligen stängt av helt.

Du kan ju leta efter demoleringar av hus och föremål, hittar du någon video på när det skall explodera efter det husen har börjat rasa så kan du väl lägga fram dessa här.
Lycka till!

Och hur i helvete skall rasen initierats UTAN explosioner?
Du är lika artig och belevad som Doktor Tinnitus märker jag.

Jag skrev i det första inlägget:

”---Jag bevistade en föreläsning med Niels Harrit där det visades en film där man tydligt såg explosioner på varje våning under fallet. Men någon kanske hade mixtrat med filmen i photoshop...?---”

https://www.flashback.org/sp29365476

Nästa post innehöll bl.a. följande och var ett svar på Doktor Tinnitus oartigheter:

”---Hur hade du tänkt dig att explosionerna skulle höras när ett helt jävla hus håller på att rasa?---”

https://www.flashback.org/sp29375666

Därefter visar du med all önskvärd tydlighet att du inte fattat galoppen och länkar till två helt ovidkommande videofilmer och fortsätter din arroganta och nedlåtande attityd:
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Explosionerna när du demolerar ett hus med explosiva laddningar sker INNAN huset börjar rasa.

Varför hör man då explosioner på dessa demoleringar då?
http://www.youtube.com/watch?v=YSDag...23B0650508D1EC
http://www.youtube.com/watch?v=d-WvQbFMIWU

Det finns ett otal fler exempel.
Så för att din värdelösa argumentation skall fungera i verkligheten så måste du nu förklara hur man gjorde för att få alla dessa påstådda explosioner helt plötsligt skulle vara ljudlösa.
https://www.flashback.org/sp29380310

Vilket jag utförligt svarar på i följande post:

https://www.flashback.org/sp29381567

Och nu visar du återigen att du inte fortfarande inte kommit till insikt om själva sakfrågan utan hemfaller åt att beskriva budbäraren med invektiv och i nedsättande ordalag. Bomber? Tror inte jag använt termen men så kan det gå när man citerar selektivt.

I filmen jag bevittnat ser man tydliga explosioner (som även tycks kasta balkar och annan bråte uppåt!!) precis under de fallande övre våningarna hela vägen under raset så långt filmaren filmat. Att inga explosioner hörs måste ju bero på var mikrofonen finns och hur långt ifrån tornen fotografen stått. Dessutom måste ju dånet från den fallande byggnaden fört betydligt mer oväsen än explosioner inne i byggnaden och därmed ha dämpat dem.

Tittade du på intervjun med Harrit? Där förklarar han ju faktiskt riktigt pedagogiskt hur det hela gått till:

http://vimeo.com/20574556
Citera
2011-03-10, 20:12
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du är lika artig och belevad som Doktor Tinnitus märker jag.
Du kanske skall sopa framför din egen dörr, du blir bemött som du förtjänar och påstår man att det skall vara explosioner som syns under fallet då är det så att utrymmet mellan dina öron är ganska tomt.
Du kan väl leta på fler demoleringar där vi ser explosioner då husen börjat rasa.
Det ni idioter som påstår att detta skulle vara en demolering, ingen med huvudet på skaft kan påstå att det skulle vara så i detta fall.
För vid en demolering av ett hus så HÖRS explosioner INNAN husen börjar rasa.
Du tänkte inte när du satt hos Harrit och blev matad med foliehats-propaganda att det kanske inte stämmer att husen rasar och SEN blir det explosioner man ser.

Och VARFÖR vill man bränna av massa explosioner EFTER rasen börjat?
Rasen hade ju redan startat, gravitationen sköter resten.
Men detta är ju sådant som man kan leta efter själv och kolla upp.
Fast i ditt fall verkar det troligare att en kemist säger till dig hur en demolering går till???
Och ta då i beräkningen att denna kemist inte ens vet att man inte kan använda luft i dessa analyser för detta gör testresultaten värdelösa. man skall använda argon tex.
Men du ställde väl aldrig denna fråga?
För du gick väl dit med "öppet sinne" och lyssnade på någon som skulle kunna mata dig med propaganda som föll dig i smaken, Fakta kollen och källkritik lämnade du väl på partikansliet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in