Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
massan räknas 0.987 N =100 gram ditt pucko!¨,vilket inte spelar roll då jag RÄKNAR på massan.
x10=98.7 N=10 N 100 g x 10 = 1 kg.
Blir lite humor då DU påstår att man mäter kraft i kg.
Citat:
DEt beror på att du inte ser sambandet utan bara ÖÖÖHHH.
Jag ser sambandet mellan dig och en lågstadieelev. Dom kan inte heller enheten på kraft. Detta lär man sig i högstadiet tex.
Jag ser sambandet mellan din kunskaps brist och dina patetiska försök att förklara hur husen föll i frittfall medan du själv räknar på en lägre acceleration.
Citat:
World trade kollapsade precis som nada motstånd fanns och hastigheten m/s var efter omständigheterna höga,nära fritt fall.Accelerationen ökade.
Om nu accelerationen "ÖKADE" då skall du ju räkna med en högre siffra för accelerationen än 9,82 m/s i kvadrat. Du använder ju en lägre acceleration är vad du påstår i dina inlägg.
Här är ett exempel.
Citat:
hastigheten 6.31m/s i kvadrat =39.8 m/s.
Frittfall är 9,82 m/s i kvadrat.
Fattar du inte att om du säger att husen föll i frittfall så är det med automatik 9,82 m/s i kvadrat som gäller. Detta kan inte du jag eller någon annan påverka.
När du NU i ren desperation säger att accelerationen ÖKADE då är du så jävla snett ute som man kan vara. Detta betyder att husen skulle falla snabbare än ett objekt gör i vakuum.
Man tar sig för panna över all idioti ni foliehattar spyr upp.
Framförallt då när du skall omsätta dina totalt värdelösa påståenden till realitet med uträkningar så tar du en LÄGRE siffra för accelerationen än ditt frittfall. Och det är inte lite du ändrar på accelerationen mindre helt plötsligt. Ditt påstående frittfall är 9,82 m/s i kvadrat. Dina uträkningar är 6,31 m/s i kvadrat. Det är väldig stor skillnad. Du skulle inte få rätt i skogsmulleskolan för dina uträkningar.
Men tack för bra jobb då jag slipper undersöka så mycket om just detta det är liksom bara ta dina foliehattsuträkningar och påpeka dessa gigantiska brister för att se din foliehatt på långt håll.
Citat:
Jag har INTE talat om konspirationer här.Däremot kanske du kan komma med uträkningar gällande betongens hållfasthet och svara på Koffeins frågar.
Din tur att utreda och räkna!
Skal JAG räkna på det som ni foliehattar påstår?
Lite som att be en åklagare bevisa att mördaren är oskyldig!!!!
Nej du, kommer du och dina foliehattspolare med era lögner så kanske det är NI som skall bevisa dessa!
Citat:
Harrit använde sem,elektronmikroskåp och det är väl inget kostigt med detta?Sedan finns det säkert nya maskiner på marknaden men han kanske ville använda något han brukar arbeta med.
För ändamål att analysera fram vilka grundämnen som finns i dammet är sem bra.
Tex visar uppsatsen att de röda chipsen utesluts från att vara målarfärg.
Om detta är nanothermite är sedan svårt att fastställa då personer även yrkesverksamma inte har någon erfarenhet eller kunskap om nanothermite.
Detta har dock millitären och det är fullkomligt oförståligt att dessa inte samarbetar och detta är varken Harrit eller uppsatsens fel.
Nej han använde...
Netzsch DSC 404C. Och detta är ett Differential Scanning Calorimetry.
Men det kanske är roligare att framföra en fantasi än att ta reda på FAKTA.
Att det skall vara så jävla svårt att skriva fakta i stället för att skriva önskningar.
Läs länken nedan så ser du även det bedrägliga på vilket sätt den idioten Harrit gjort denna undersökning. Fel som gör att analysen blir totalt värdelös i forskningssyfte.
Men det skiter väl finniga tonåringar i, det hör ju liksom till att hata USA och då kan man kasta fram vilket skit som helst.
https://www.flashback.org/sp17190071
Läs även detta, då det klart framstår att analysmetoden är totalt förkastlig om man verkligen skall bevisa något.
https://www.flashback.org/sp17196498