2011-01-26, 16:01
Medlem
MobutuSeses avatar
Fattar inte hur folk ännu inte tror att 9/11 kan ha varit ett inside job, eller iaf tänker tanken, USA hade ju planer sen innan att iscensatta terror attacker. Har för mig att planen hette Operation Northwoods?
Citera
2011-01-28, 06:09
Medlem
fitous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobutuSese
Fattar inte hur folk ännu inte tror att 9/11 kan ha varit ett inside job, eller iaf tänker tanken, USA hade ju planer sen innan att iscensatta terror attacker. Har för mig att planen hette Operation Northwoods?

Jag tror att det va ett inside job, ett samarbete med kanske några från CIA och Al Qaida men jag tror inte att det var USAs regering.
Al Qaida var utan tvivel med på planerna men definitivt också någon från insidan från pentagon eller CIA.
Det förklarar hur bomberna kunde smugglas in i WTC och Pentagon. Samt röja undan många spår.
Men att tro det va Bush med partikamrater är liiiiiite väl naivt och långsökt.

Men att det va ett inside job, utan tvivel!
Citera
2011-01-29, 06:51
Medlem
Jag anser att man är väldigt naiv om man avfärdar alla tankar kring att det var ett inside job!

Tycker man ska kolla på zeitgeist-filmerna, loose change, terrorstorm, capitalism - a love story, dokument utifrån - världen enligt bush. Sen ska man sålla. Filmerna innehåller en del mumbojumbo. Men man får helt enkelt plocka relevanta bitar här och där för att skapa sig en uppfattning. Har sett dessa rätt så nyligen. Så har inte alls följt diskussioner här på forumet om det.

Nu vet jag att dessa filmer kritiseras hårt som konspirationsfilmer. Har man sökt på nån av dessa filmer på forumet så får man bara fram "foliehattar" och "debunking". Men ärligt talat så måste man som sagt vara jävligt naiv eller rentav infantil om man inte ser vad som händer i världen. Det är skrämmande helt enkelt.
Citera
2011-01-29, 22:00
Medlem
fitous avatar
zrx

Men alla är väll rätt överens om att de va ett inside job. men att vita huset har hemligstämplat det.
Hur skulle de annars kunna placera bomberna i WTC samt pentagon?

Jag tror att de va någon på pentagon som ville ha krig, eller någon CIA som ville ha krig eller bara får mer pengar till sin byro.

Det jag mest tror är att det är något amerikanskt vapenföretag som har sponsrat det och samarbetat med Al Qaida, men att det skulle vara Vita Huset är bortom all absurditet.
En president i USA kan inte göra något sådant, det ät för sjuukt, för perverst.
Han skulle aldrig orkat leva med hemligheten och ständigt vara i rampljuset.
Citera
2011-01-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
zrx

Men alla är väll rätt överens om att de va ett inside job.
Det beror nog på vilken "population" som du räknar på...
Om det är debattörerna här i tråden så kanske du har rätt.
(ja, det är ju inte "alla", men kanske ett flertal)
Om du menar USA:s vuxna befolkning så har du totalt fel....

/T
Citera
2011-01-31, 18:08
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Hahha, hur kan folk helt seriöst tro att det var en insiderjobb?

Det har ju varit exakt samma struntprat i 10 år nu.
Citera
2011-02-08, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hahha, hur kan folk helt seriöst tro att det var en insiderjobb?

Det har ju varit exakt samma struntprat i 10 år nu.
För att mycket pekar åt det hållet kanske?

Jag vill inte använda termen inside job, men jag har alltid tyckt att det var något väldigt fishy med allt som hände den där dagen. Speciellt WTC 7-raset som de påstår kollapsade pga eld.
Citera
2011-02-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
För att mycket pekar åt det hållet kanske?

Jag vill inte använda termen inside job, men jag har alltid tyckt att det var något väldigt fishy med allt som hände den där dagen. Speciellt WTC 7-raset som de påstår kollapsade pga eld.

Har du läst den första tråden? har du läst denna? Har du läst månlandningstråden?
Citera
2011-02-08, 16:48
Bannlyst
Citat:
Har du läst den första tråden? har du läst denna? Har du läst månlandningstråden?
Är det så du bildar dig en uppfattning? Va fan har månlandningen med 9/11 att göra?
Citera
2011-02-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Är det så du bildar dig en uppfattning? Va fan har månlandningen med 9/11 att göra?

Du svarade inte på frågan.

Foliehattarna argumenterar exakt likadant i den tråden som i denna(undra varför).
Citera
2011-02-10, 17:43
Medlem
DaveMustaines avatar
Hur många nationer var drabbade under attacken?
Citera
2011-02-11, 14:16
Bannlyst
Citat:
Du svarade inte på frågan.

Foliehattarna argumenterar exakt likadant i den tråden som i denna(undra varför).
Nej.
Nej.
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in