2014-05-09, 12:02
Medlem
CowboyBurts avatar
Trovärdiga "ögonvittnen" till flygplanen!?

Ögonvittnen? Det är bara ord i ett dokument! Jag läser vittnesmålen! Men de bevisar inget! Vilka är människorna som orden kommer ifrån?

4 minuter efter att det första planet träffat WTC får de olika morgonprogrammen som sänder live, lägligt tag i perfekta "ögonvittnen" till att flygplan crashat in i byggnaderna! Samtliga "ögonvittnen" i den här filmen är chefer eller producenter på mediabolagen! Alltså inte någon vanlig, oberoende person som man efteråt kan filma, intervjua, se i ögonen, sätta i lögndetektor! Svära in under ed! Inte trovärdiga och själva inblandade om det är media och dess ägarna som styr media som faktiskt ligger bakom sprängningen av samtliga 7 byggnader i WTC de 11/9! 7 byggnader under några timmar!

Uteslutande media-medarbetare som vittnar om Flygplan!

Sean Murtagh (Vice Precident of finance) - CNN

Mark Obenhaus (Senior ABC producer, producer of the show "Seeing is believing") - ABC

Dr Jay Adlersberg (Medical reporter for ABC's "Eyewitness News" Vittnar om ett "small propeller plane")

Theresa Renaud (Wife of CBS producer Jack Renaud - the Early Show)

Marc D. Birnbach (FOX tv employee)

Mike Walter (USA Today reporter)

Joel Sucherman - (USA Today.com editor)

Steve Anderson (USA Today dir. of communications)

Fred Gaskins (USA Today national editor)

Owen Moogan (FOX Senior producer)

Sid Bedingfield (CNN Executive vice precident)

Richard Davies (CNN Executive Vice Precident of News Standards and Practices)

Rose Arce (CNN Producer)

Eric Shawn (FOX Tv senior correspondent)

Jennifer Oberstein (Ritz-Carlton hotels/NBC tour operator)

Stewart Nurick (Waiter/Intern at CBS Early Show)

Winston Mitchell (On site envoy Tv-Producer)

Vince Cellini (CNN Sports Anchor)

Don Dahler (ABC reporter, War correspondent in Iraq & Afghanistan),

Jim Friedl (UNIDENTIFIED)

Teori angående den oidentifierade "Jim Friedl"
http://911logic.blogspot.se/2006/10/911-wnyw-fox5-blooper-jim-friedl.html

Dick Oliver (FOX reporter) Återberättar vad ögonvittnen ska ha sagt!

Jane Derenowski (MSNBC Producer)

Elliott Walker NBC Producer

Eric Shawn (FOX tv terror expert & war correspondent who covered "93 WTC bombing", WACO, TWA flight 800, Anthrax threat, och Hunt for Bin Laden)

Samtliga tjänar pengar som anlitade av mediabolagen!
Den här dagen tjänade dom nog en extra slant!
Samtliga som säger sig ha sett flygplanen jobbar på ett eller annat sett för Tv!
Den som inte spelar med....?

Samtliga bilder och videoupptagningar är gjorda av människor inom media!
Videoproducenter för media, Fotografer för tidningar och annan media!
Samtliga skulle vara perfekta syndabockar om någon film eller bild skulle avslöjas som förfalskad!
Efter som de jobbade med redigering så kunde dom avfärdas som att de förfalskat sin film för att få publicitet och pengar! Sedan kunde man avfärda det bara!

Det fanns ETT undantag! Pavel Hlava (Byggarbetare från Tjeckien)
Diane Sawyer (ABC) rapporterar på 2 årsdagen av 9-11.
Hennes lön 12/15 miljoner dollar! Medlem av CFR!
http://www.cfr.org/about/
Verksam i Nixonadministrationen!
Ex Henry Kissinger Date!
Listed on Forbes "World's top 100 Most Powerful Women"
Pavel Hlava's 2nd strike is a re-edit of the Hezarkhani shot!

41 minuter efter första planet indikerar FOX att Osama Bin Laden är huvudmisstänkt!

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=gORu-68SHpE

Bin Laden? Var det han som bodde i en grotta på andra sidan jorden i Afganistan som planerade allt? Han som dom aldrig fick tag på? Men när dom äntligen fick tag på honom, aldrig fick se liket av? (Som Kennedy!) Han som dumpades i havet!! Undanstädad som allt material från WTC! Bortstädad som "flyglansresterna" i Shanksville! Jag såg inga bilder av stora flygplansdelar på gatorna på Manhattan! Jag kommer ihåg bilder av förstörda brandbilar, Coca Cola bil! Men inget flygplansskrot!! Det skulle legat stora motorer, baggage, stolsrader, vingar, människor... Nej! -Allt förångades! Första gången i historien som det händer efter ett flygplanshaveri! Ändå hittade någon terroristernas pass intakta, samma dag innan husen kollapsade!

"Wow, that is really lucky! Everybody is starring at the burning WTC and a "passerby" finds a passport and immediately considers his find so important to contact a detecive and all this BEFORE the WTC crashed....!"

Intervju med Ted Gunderson (left the FBI and was high up in the organization. Pratar om Oklahoma, WTC 93 mm) De som misslyckades att spränga WTC 93 var samma människor som låg bakom 9-11:
https://www.youtube.com/watch?v=y_H_niMrjAI

Vad är det ni inte förstår? Vilka sitter med foliehatt här? Tomma tunnor skramlar mest!

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
nu gör du exakt som det misstänkts tidigare, du får vittnesmål om personer som sett planen krascha men då börjar du med att tro att de hittar på och det utifrån en icke anvisad video varit fake!

Och sedan kommer massa påståenden att det skulle kunna vara som så eller si men inte heller här med källa eller stöd för att det skulle kunna vara så!

Dina smoking Guns är lika solida som jakten på Big Foot, man letar en sanning inte baserat på något annat än folks tro.

Och ingen av truthers typerna kan ens tänka tanken att alltihop är på grund av USAs utrikses/krigspolitik sedan tidigare där man stött stollar för man ansett att dessa är The Good Guys eller i alla fall bättre än de är emot, och detta slår tillbaka tillslut!

Jag försvarar inte USAs handlingar där man varit inne i andra länder och gjort dumheter men för den skull behöver man inte hitta på "sanningar" för man är kritisk, för då förstör man sitt förtroende kapital.
Senast redigerad av CowboyBurt 2014-05-09 kl. 12:07. Anledning: Förtydligande
Citera
2014-05-09, 12:42
Medlem
Angående vittnesmål: En hel del vittnen har effektivt tystats

Tidigare i tråden diskuterades det om brandmän som deltagit och varför de inte är mer aktiva i debatten om vad de såg och upplevde där.
Här kan svaret på den frågan ligga, om brandmän som vart med vid 9/11 pratade om det så förlorade de sin pension.
10 minuter här berättar om det: 9/11 Now
Citera
2014-05-09, 18:00
Medlem
CowboyBurts avatar
Misstänkte det! Det är enorma pengar i spel! Får man välja att hålla tyst och ta pengarna eller prata och förlora allt! Kanske även livet! Då förstår man varför det är så tyst!

Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Angående vittnesmål: En hel del vittnen har effektivt tystats

Tidigare i tråden diskuterades det om brandmän som deltagit och varför de inte är mer aktiva i debatten om vad de såg och upplevde där.
Här kan svaret på den frågan ligga, om brandmän som vart med vid 9/11 pratade om det så förlorade de sin pension.
10 minuter här berättar om det: 9/11 Now
Citera
2014-05-09, 18:15
Medlem
CowboyBurts avatar
Polis och Brandmän som jobbade 9-11 får 50 000 dollar var av skattebetalarna om året för att hålla tyst! Varför då om man vill få fram sanningen?

Ingen har fått sparken för ett enda fel under 9-11!
Får någon sparken följer en utredning!
Vill man inte ha någon utredning så...

Citat:
Ursprungligen postat av CowboyBurt
Misstänkte det! Det är enorma pengar i spel! Får man välja att hålla tyst och ta pengarna eller prata och förlora allt! Kanske även livet! Då förstår man varför det är så tyst!
Citera
2014-05-10, 16:39
Medlem
CowboyBurts avatar
"Det finns två sätt att lura sig själv.
Det ena är att tro på det som inte är sant.
Det andra är att inte tro på det som är sant."

Sören Kirkegaard
Citera
2014-05-10, 17:25
Medlem
Citat:
"Det finns två sätt att lura sig själv.
Det ena är att tro på det som inte är sant.
Det andra är att inte tro på det som är sant."

Sören Kirkegaard

Självkännedom!....

/T
Citera
2014-05-11, 01:47
Medlem
CowboyBurts avatar
Nja, Det är svårt att tro på de officiella (bort)förklaringarna! Det är svårt för många att erkänna för sig själva att de blivit lurade!

Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Självkännedom!....

/T
Citera
2014-05-11, 10:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ögonvittnen? Det är bara ord i ett dokument! Jag läser vittnesmålen! Men de bevisar inget! Vilka är människorna som orden kommer ifrån?

4 minuter efter att det första planet träffat WTC får de olika morgonprogrammen som sänder live, lägligt tag i perfekta "ögonvittnen" till att flygplan crashat in i byggnaderna! Samtliga "ögonvittnen" i den här filmen är chefer eller producenter på mediabolagen! Alltså inte någon vanlig, oberoende person som man efteråt kan filma, intervjua, se i ögonen, sätta i lögndetektor! Svära in under ed! Inte trovärdiga och själva inblandade om det är media och dess ägarna som styr media som faktiskt ligger bakom sprängningen av samtliga 7 byggnader i WTC de 11/9! 7 byggnader under några timmar!

Uteslutande media-medarbetare som vittnar om Flygplan!

Sean Murtagh (Vice Precident of finance) - CNN

Mark Obenhaus (Senior ABC producer, producer of the show "Seeing is believing") - ABC

Dr Jay Adlersberg (Medical reporter for ABC's "Eyewitness News" Vittnar om ett "small propeller plane")

Theresa Renaud (Wife of CBS producer Jack Renaud - the Early Show)

Marc D. Birnbach (FOX tv employee)

Mike Walter (USA Today reporter)

Joel Sucherman - (USA Today.com editor)

Steve Anderson (USA Today dir. of communications)

Fred Gaskins (USA Today national editor)

Owen Moogan (FOX Senior producer)

Sid Bedingfield (CNN Executive vice precident)

Richard Davies (CNN Executive Vice Precident of News Standards and Practices)

Rose Arce (CNN Producer)

Eric Shawn (FOX Tv senior correspondent)

Jennifer Oberstein (Ritz-Carlton hotels/NBC tour operator)

Stewart Nurick (Waiter/Intern at CBS Early Show)

Winston Mitchell (On site envoy Tv-Producer)

Vince Cellini (CNN Sports Anchor)

Don Dahler (ABC reporter, War correspondent in Iraq & Afghanistan),

Jim Friedl (UNIDENTIFIED)

Teori angående den oidentifierade "Jim Friedl"
http://911logic.blogspot.se/2006/10/911-wnyw-fox5-blooper-jim-friedl.html

Dick Oliver (FOX reporter) Återberättar vad ögonvittnen ska ha sagt!

Jane Derenowski (MSNBC Producer)

Elliott Walker NBC Producer

Eric Shawn (FOX tv terror expert & war correspondent who covered "93 WTC bombing", WACO, TWA flight 800, Anthrax threat, och Hunt for Bin Laden)

Samtliga tjänar pengar som anlitade av mediabolagen!
Den här dagen tjänade dom nog en extra slant!
Samtliga som säger sig ha sett flygplanen jobbar på ett eller annat sett för Tv!
Den som inte spelar med....?

Samtliga bilder och videoupptagningar är gjorda av människor inom media!
Videoproducenter för media, Fotografer för tidningar och annan media!
Samtliga skulle vara perfekta syndabockar om någon film eller bild skulle avslöjas som förfalskad!
Efter som de jobbade med redigering så kunde dom avfärdas som att de förfalskat sin film för att få publicitet och pengar! Sedan kunde man avfärda det bara!

Det fanns ETT undantag! Pavel Hlava (Byggarbetare från Tjeckien)
Diane Sawyer (ABC) rapporterar på 2 årsdagen av 9-11.
Hennes lön 12/15 miljoner dollar! Medlem av CFR!
http://www.cfr.org/about/
Verksam i Nixonadministrationen!
Ex Henry Kissinger Date!
Listed on Forbes "World's top 100 Most Powerful Women"
Pavel Hlava's 2nd strike is a re-edit of the Hezarkhani shot!

41 minuter efter första planet indikerar FOX att Osama Bin Laden är huvudmisstänkt!

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=gORu-68SHpE

Bin Laden? Var det han som bodde i en grotta på andra sidan jorden i Afganistan som planerade allt? Han som dom aldrig fick tag på? Men när dom äntligen fick tag på honom, aldrig fick se liket av? (Som Kennedy!) Han som dumpades i havet!! Undanstädad som allt material från WTC! Bortstädad som "flyglansresterna" i Shanksville! Jag såg inga bilder av stora flygplansdelar på gatorna på Manhattan! Jag kommer ihåg bilder av förstörda brandbilar, Coca Cola bil! Men inget flygplansskrot!! Det skulle legat stora motorer, baggage, stolsrader, vingar, människor... Nej! -Allt förångades! Första gången i historien som det händer efter ett flygplanshaveri! Ändå hittade någon terroristernas pass intakta, samma dag innan husen kollapsade!

"Wow, that is really lucky! Everybody is starring at the burning WTC and a "passerby" finds a passport and immediately considers his find so important to contact a detecive and all this BEFORE the WTC crashed....!"

Intervju med Ted Gunderson (left the FBI and was high up in the organization. Pratar om Oklahoma, WTC 93 mm) De som misslyckades att spränga WTC 93 var samma människor som låg bakom 9-11:
https://www.youtube.com/watch?v=y_H_niMrjAI

Vad är det ni inte förstår? Vilka sitter med foliehatt här? Tomma tunnor skramlar mest!

Exakt tomma tunnor skramlar en hel del med sitt okunnighet och förutfattade meningar där man bortser från fakta.

Först får du en lista på personer som gett vittneskildringar att det sett plan och då ville du veta om de suttit i TV program tillsammans mm och sedan avfärdar dem. Sedan letar du upp vittnesmål där du fått fram att de jobbar med media och då är de köpta, för att du bestämt det och inte funderat på att det finns mediabolag i närheten och det är anledningen att de är där påväg till jobbet????

Sedan är brandmännen och polismännen köpta, menar du att de får 50000 kr extra i lön varje år??? En brandmans årslön i USA är ca 43 000 kr och de som tjänar 50000 kr per år är de med lång erfarenhet.

Sedan upprepar du det infantila påståenden att Bin Ladin bodde i en grotta, har du så dålig koll på standarden i olika länder och att han faktiskt tillhörde en av de rikaste familjerna i Saudi Arabien. Una bombaren bodde i en mycket enkel boning vilket inte hindrade honom.

Och helt okritisk sväljer du Ted Gundersons påståenden helt okritiskt, ta och kolla upp hans historik efter FBI och vad är det för stöd han hade för sina påståenden?

Hade Pär Lagerqvist levt i dag hade han skrivit "Enfald är foliehattens arvedel".
Citera
2014-05-11, 11:52
Medlem
CowboyBurts avatar
Ord i ett dokument är inte bevis för mig!
Jag erkänner att jag inte känner till dessa vittnen!
Jag vet inte vilka de är! Vet du det?
Jag menade inte brandmännens lön!
Jag menade att de förlorar sin pension om de talar med media om 9-11! Varför?
Om det inte är korrekt måste du ha bevis för motsatsen!?
Inom 4 minuter får dom tag i samtliga ögonvittnen! Samtliga jobbar för media! Samtliga var så placerade att de såg flygplan flyga in i WTC! Har du varit i NY? Wow! Snacka om tillfällighet!?

Jag vet vem Bin Laden var/är! (jag har inte fått bevis för att oberoende personer fått se hans kropp innan den dumpades i havet) Jag har sett bilder på honom i bergen och i grottor! Det är den bilden jag fått via mainstream media! Hur visste dom att han var inblandad på en gång? Det låter mer som att han fick bli en syndabock! Han kanske visste för mycket sedan han finansierades av CIA för att få ut Ryssarna från Afghanistan?

Jag kan vara okunnig! Jag försöker hålla mig öppen och ser obesvarade frågor! Jag ser en massa starka argument på "foliehatts"-sidan!! Arga ord och dumförklaringar på den andra! Nu var det jag som använde "tomma tunnor"! Det var inte personligt mot dig eller de som tror på den officiella förklaringen! Jag ska läsa om Gunderson så får vi se! Det är mycket vi privatpersoner ska ta reda på! Synd att det inte finns myndigheter som står på vår sida som kollar upp sådant här! Jag menade att tunnan med argument och obesvarade frågor är full! Medan tunnan med svar på dessa är: TOM!

Citat:
Exakt tomma tunnor skramlar en hel del med sitt okunnighet och förutfattade meningar där man bortser från fakta.

Först får du en lista på personer som gett vittneskildringar att det sett plan och då ville du veta om de suttit i TV program tillsammans mm och sedan avfärdar dem. Sedan letar du upp vittnesmål där du fått fram att de jobbar med media och då är de köpta, för att du bestämt det och inte funderat på att det finns mediabolag i närheten och det är anledningen att de är där påväg till jobbet????

Sedan är brandmännen och polismännen köpta, menar du att de får 50000 kr extra i lön varje år??? En brandmans årslön i USA är ca 43 000 kr och de som tjänar 50000 kr per år är de med lång erfarenhet.

Sedan upprepar du det infantila påståenden att Bin Ladin bodde i en grotta, har du så dålig koll på standarden i olika länder och att han faktiskt tillhörde en av de rikaste familjerna i Saudi Arabien. Una bombaren bodde i en mycket enkel boning vilket inte hindrade honom.

Och helt okritisk sväljer du Ted Gundersons påståenden helt okritiskt, ta och kolla upp hans historik efter FBI och vad är det för stöd han hade för sina påståenden?

Hade Pär Lagerqvist levt i dag hade han skrivit "Enfald är foliehattens arvedel".
Citera
2014-05-11, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
.........
Ord är inte bevis för mig heller, så först får du visa en källa på att det verkligen är sant att de förlorar sin pension. Vad är det de inte får säga?

Citat:
Inom 4 minuter får dom tag i samtliga ögonvittnen! Samtliga jobbar för media! Samtliga var så placerade att de såg flygplan flyga in i WTC! Har du varit i NY? Wow! Snacka om tillfällighet!?
Nej ingen tillfällighet. För det första jobbade många av dem där omkring, och för det andra är det förstås fullt naturligt att man i en sådan här situation intervjuar folk man känner... Om du själv var journalist på DN och en helikopter kraschade utanför DN-skrapan - vem skulle du först fråga om de såg något, killen i konsumbutiken tvärs över gatan eller din "vän" receptionisten i DN-skrapan som står och stirrar på helikoptervraket?

Citat:
Jag vet vem Bin Laden var/är! (jag har inte fått bevis för att oberoende personer fått se hans kropp innan den dumpades i havet) Jag har sett bilder på honom i bergen och i grottor! Det är den bilden jag fått via mainstream media! Hur visste dom att han var inblandad på en gång? Det låter mer som att han fick bli en syndabock! Han kanske visste för mycket sedan han finansierades av CIA för att få ut Ryssarna från Afghanistan?
Du påstår det ja, ändå fjantar du vidare i samma fotspår som så många andra truthers redan gått. OM du verkligen hade en aning om vem Bin Laden var skulle du inte påstå att han satt i en grotta och planerade 9-11, det är bara okunnigt och en smula rasistiskt (brukar även ofta antydas att han var getknullare, fåraherde och andra fina epitet).
Citera
2014-05-11, 13:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag erkänner att jag inte känner till dessa vittnen!
Jag vet inte vilka de är! Vet du det?

Jag kan vara okunnig! Jag försöker hålla mig öppen och ser obesvarade frågor! Jag ser en massa starka argument på "foliehatts"-sidan!! Arga ord och dumförklaringar på den andra! Nu var det jag som använde "tomma tunnor"! Det var inte personligt mot dig eller de som tror på den officiella förklaringen! Jag ska läsa om Gunderson så får vi se! Det är mycket vi privatpersoner ska ta reda på! Synd att det inte finns myndigheter som står på vår sida som kollar upp sådant här! Jag menade att tunnan med argument och obesvarade frågor är full! Medan tunnan med svar på dessa är: TOM!

Fast var är källorna på att brandmän förlorar pension om de pratar om 911?

Förstår inte retoriken eller logiken i att du inte tror på ord i dokument men ändå ser starka argument i de som misstror den officiella förklaringarna som just är ord i ett dokument. Och anledningen till att det används fördummande ord är att en hel del av thruth sidorna är fyllda av okunnighet inom fysik, politik och historia. En av dem som till och med thruth rörelsen förklarat som idiot är september clues.

Att Bin Ladin var misstänkt är inte så konstigt då han seda 90 talet stått för terrordåd mot USA, men det finns uppgifter, har inte fått dem helt bekräftade, att Cheney försökte förmå folk att hitta bevis att det var Irak som låg bakom det inte talibanerna med Bin Ladin i spetsen. Men jag kan se att just stödet till honom under afghanistan sovjet kriget är en av orsakerna där man stödjer en religös vettvilling utan tanke på vad det kan leda till.

Jag ser forfarande inte att de som du menar verkar konstigt med att det fanns ett antal medieanställda som såg detta, då måste du ta fram hur många vittnen som var mediaanställda som berättat att de såg flygplan.

Jag skulle vilja säga att det känns obegripligt att fortfarande ifrågasätta att det var flygplan vid WTC som kraschade i dem med tanke på vittnesmål, livesändningar särskilt plan nummer två.

Ingen har hittentills kunnat förklara varför USA skulle utföra en så sjukt komplex operation att ha ihjäl en massa folk inom landet, anlita så in i helvete mycket folk att placera sprängämnen, som dessutom tål brand så bra utan att brisera, i WTC husen och dessutom betala eller hota ekonomistkt dem och andra att hålla tyst. Det hade faktiskt räckt med att spränga en amerikansk ambassad, vilket hade varit billigare!

911 är ett bevis på att folk har svårt att hantera komplex frågeställning där många orsaker leder till en katastrof utan tar hellre till konspirationsteorier från personer i USA som är fientlig mot staten oavsett vem som leder den.
Citera
2014-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Fast var är källorna på att brandmän förlorar pension om de pratar om 911?

Att Bin Ladin var misstänkt är inte så konstigt då han seda 90 talet stått för terrordåd mot USA, men det finns uppgifter, har inte fått dem helt bekräftade, att Cheney försökte förmå folk att hitta bevis att det var Irak som låg bakom det inte talibanerna med Bin Ladin i spetsen. Men jag kan se att just stödet till honom under afghanistan sovjet kriget är en av orsakerna där man stödjer en religös vettvilling utan tanke på vad det kan leda till.

Bin-laden var inte misstänkt för 911 (han är död nu förmodligen). FBI hade inte tillräckligt med bevis.

Citat:
Ingen har hittentills kunnat förklara varför USA skulle utföra en så sjukt komplex operation att ha ihjäl en massa folk inom landet, anlita så in i helvete mycket folk att placera sprängämnen, som dessutom tål brand så bra utan att brisera, i WTC husen och dessutom betala eller hota ekonomistkt dem och andra att hålla tyst. Det hade faktiskt räckt med att spränga en amerikansk ambassad, vilket hade varit billigare!

När USAs ambassad i Tanzania sprängdes skapade det inte mycket långvarig uppmärksamhet. Inte i närheten så mycket som 911; inte minst eftersom det inte skedde i USA.

Om någon talade ut så skulle den personen hur som helst 1) inte få någon uppmärksamhet i några medier 2) personen ifråga skulle mycket väl kunna bli dödad eller dennes släkt. Alternativt 3) Förlöjligad och stämplad som psykfall.

Tänk på hur populär Ron Paul var under senaste valet: ifall han hade fått en ärlig chans av media talar allt för att han hade vunnit valet.

911 gav en ursäkt att ta bort amerikanska folkets rättigheter (Patriot Act lagstadgades bara drygt en månad efteråt; vilket är en indikation på att 911 var ett beställningsjobb). The project for the new american century nämnde 1 år innan 911 att ett nytt Pearl Harbour skulle kunna förändra USA i en önskvärd riktning

Citat:
Ursprungligen postat av wiki
Section V of Rebuilding America's Defenses, entitled "Creating Tomorrow's Dominant Force", includes the sentence: "Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event––like a new Pearl Harbor" (51).

911 ledde också till NDAA, kraftig utbyggnad av polisstaten (NSA, DHS, TSA osv.), Irakkriget. Kriget i Afghanistan osv. Allt vad Bushadministrationen ville egentligen.

Citat:
911 är ett bevis på att folk har svårt att hantera komplex frågeställning där många orsaker leder till en katastrof utan tar hellre till konspirationsteorier från personer i USA som är fientlig mot staten oavsett vem som leder den.

Finns så många omständigheter kring 911 som inte är rimliga så vad är det som är så konstigt med att folk ifrågasätter den officiella versionen? USA styrs av en bankkartell som inte bryr sig om vanliga människor. Självfallet skulle de kunna ligga bakom något sånt. USAs regering har också erkänt att de planerat terroraktioner mot amerikanska folket (Operation Northwoods).
Senast redigerad av yegori 2014-05-11 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in