2010-10-27, 18:51
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Hmmm..
Du tror alltså att "myndigheterna" är kapabla till att obemärkt installera fjärrstyrningsutrustning i planen, men samtidigt inte klarar av att koppla bort FDR:erna för att undanröja eventuella bevis för detta...?

/T
Det var bara en tanke. En annan tanke presenterades också. Om vi antar att ögonvittnena hade rätt, att FBI verkligen hade hittat de svarta lådorna, beslagtagit dem för att sedan förneka det. Vad vore isåfall din tanke om skeendet?
Citera
2010-10-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det var bara en tanke. En annan tanke presenterades också. Om vi antar att ögonvittnena hade rätt, att FBI verkligen hade hittat de svarta lådorna, beslagtagit dem för att sedan förneka det. Vad vore isåfall din tanke om skeendet?

Jag är helt övertygad om att det skett en hel del mörkläggning av skeendet före och under 9/11.
Detta eftersom det finns många som gärna vill dölja att dom inte var vuxna sin uppgift.
Jag har dock lite svårt att se vad i dom aktuella FDR:erna som skulle kunna avslöja sådant.
Min tro är nog den att FDR:erna faktiskt aldrig hittades.

/T
Citera
2010-12-07, 01:53
Medlem
Lignetos avatar
Va inne och kikade på wikileaks nysläppta material... ingenting från 2001 och närliggande år... skulle vara kul och se dom meddelandena som skickades den dagen från olika delar av världen ^^
Citera
2010-12-13, 13:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
EDIT: För att ge dig något om sakfrågan jag svarade på så kom det fram i Jesse Venturas program att det inte går att måla på nano-thermite som färg för att sedan få det att verka, ändå försöker han få tittarsiffror genom att säga "Imagine if this would be painted on every building in N.Y" eller dylikt. Tråkigt då det sänker hans trovärdighet.

Det kan fortfarande ha använts, men med största sannolikhet inte genom målarfärg.

Håller med, och efter att ha sett denna video tycker jag att Mythbusters och Venturas försök med thermate framstår som mycket märkliga och oärliga. Här framgår det ju med all önskvärd tydlighet att thermate med ganska enkla medel effektivt kan användas för att kapa balkar, och att det dessutom i ljudbild och uppförande stämmer överrens med vittnesuppgifter.
Citera
2010-12-14, 23:05
Medlem
Kuvolskis avatar
Är dåligt uppdaterad i frågan, har det framkommit något nytt angående nanothermitens äkthet?

Några nya tester som gjorts eller liknande?
Citera
2010-12-14, 23:29
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Är dåligt uppdaterad i frågan, har det framkommit något nytt angående nanothermitens äkthet?

Några nya tester som gjorts eller liknande?

Har inte något annat att bjuda på än filmen jag redan postat, det är inte nano-thermit som används utan thermate vilket lätt kan produceras hemma och alltså ge de efftekter man kan se på filmen. Experimentet visar att det vissa påstår inte är genomförbart faktiskt är det.
Citera
2010-12-15, 06:59
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Håller med, och efter att ha sett denna video tycker jag att Mythbusters och Venturas försök med thermate framstår som mycket märkliga och oärliga. Här framgår det ju med all önskvärd tydlighet att thermate med ganska enkla medel effektivt kan användas för att kapa balkar, och att det dessutom i ljudbild och uppförande stämmer överrens med vittnesuppgifter.

För oss som tvingats igenom tiotals, om inte hundratals, youtubevideos utan att alltid hitta något relevant, kan du sammanfatta vad det är för nytt som den här videon för till bordet?
Citera
2010-12-15, 14:11
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
För oss som tvingats igenom tiotals, om inte hundratals, youtubevideos utan att alltid hitta något relevant, kan du sammanfatta vad det är för nytt som den här videon för till bordet?

Det tycker jag mig ha gjort i det inlägg du citerar, och jag vill absolut inte vara orsak till att ni som *tvingats*? igenom hundratals youtube-videos tvingas genomlida ännu en, då jag inte sett alla de hundratals videos du har sett och kan således inte garantera att innehållet är av sådant slag att det uppfattas som nytt av er.
Videon är väl mer riktad till dem som undrar vad som är möjligt att göra med thermate. Tidigare i denna tråd har det tex påståtts att det inte går att kapa horisontellt, videon visar att det går. Det har också efterfrågats exempel på "cuttercharges", videon visar sådana.
Citera
2010-12-15, 22:03
Medlem
KriminellGitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det tycker jag mig ha gjort i det inlägg du citerar, och jag vill absolut inte vara orsak till att ni som *tvingats*? igenom hundratals youtube-videos tvingas genomlida ännu en, då jag inte sett alla de hundratals videos du har sett och kan således inte garantera att innehållet är av sådant slag att det uppfattas som nytt av er.
Videon är väl mer riktad till dem som undrar vad som är möjligt att göra med thermate. Tidigare i denna tråd har det tex påståtts att det inte går att kapa horisontellt, videon visar att det går. Det har också efterfrågats exempel på "cuttercharges", videon visar sådana.

Personligen måste jag säga att det var en av de bättre klippen rörande 9/11. Han visar sakligt och bekräftar sådant som undrats över och så att säga "bevisar" vissa teorier. Långt i från någon hemmagjord fjortisvideo där klipp körs fram och tillbaka och någon pixlig suddfläck ifrågasätts till ljudet av överdramatisk musik...
Citera
2010-12-15, 23:17
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellGitarr
Personligen måste jag säga att det var en av de bättre klippen rörande 9/11. Han visar sakligt och bekräftar sådant som undrats över och så att säga "bevisar" vissa teorier. Långt i från någon hemmagjord fjortisvideo där klipp körs fram och tillbaka och någon pixlig suddfläck ifrågasätts till ljudet av överdramatisk musik...

Ja filmen är väldigt pedagogisk och lämnar inte många frågetecken efter sig, däremot väcker den en del allvarliga frågeställningar kring dels Mythbusters försök med thermate och dels Venturas försök med samma ämne. Mythbusters "bevisade" alltså att thermate knappt tar sig igenom bilplåt och då i väldigt stora mängder, Ventura "bevisade" att thermate brinner bra och snabbt på järnbalkar men det "avslöjande" extramaterialet som lägligt nog släpptes strax efteråt visade att det inte gjorde någon skada. Ska man verkligen utgå ifrån att dessa experter försökte så gott de kunde eller hade de en agenda som gick ut på att medvetet föra sin publik bakom ljuset?
Mannen som utför de försök med thermate i det klipp jag länkade är ingen sprängämnes-expert, ändå uppnår han resultat som vida överstiger deras trots mindre kunskap och får man anta, budget.
Citera
2010-12-16, 15:12
Medlem
frågan är nu om vilka som ligger bakom denna film zeitgeist, där dem visar bevis på att kapningarna på plan i pentagon aldrig inträffats. Läste lite om frimurar grupperingar från USA, och kom att tänka på att detta aldrig togs upp i filmen. Med tanke på att jordens ledande politiker och andra viktiga personer sitter med i olika grupperingar av frimurare så är det konstigt att det aldrig togs upp. eller är det bara jag som ser detta som underligt??? Familjen bush och andra högt uppsatta personer i Usa är ju med och en dokumäntär filmare borde isåfall gett en liten vinkel om hur mycke makt dem sitter på. Bara en tanke av mig.
Citera
2011-01-22, 01:24
Medlem
Skulle vara roligt att få reda på hur många av Sveriges befolkning som tror att USA själva ligger bakom 9/11
För mig personligen så har jag svårt att tro att det fortfarande finns vilsna själar som tror att det var terrorister som gjorde det
Men men... vissa kommer aldrig vakna i detta korta liv tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in