2010-04-23, 13:52
Medlem
Megabears avatar
jävla clowner fan vad rädda folk kan vara för att ge källor och diskutera på riktigt eller?? ni bara skriver om hur dålig den andra är på att argumentera, använd energin till att tillföra något övertygande till diskussionen istället.

Förklara t ex hur wtc 7 föll på det sättet istället för att fokusera på hur molekylstrukturen av dammet ser ut när ingen av er har den verkliga bilden om vad dessa prover egentligen visar.

WTC 7 föll inte pga av flygplanen eller fallet av wtc 1 o 2. Den revs på annat sätt; helt fucking uppenbart. Om ni inte har fattat det än så är det bara för att ni e för rädda!! är det för att verkligheten ska komma ikapp er och ställa om år av övertygelse?? Öppna sinnena och tro inte att ni kommer jämställas med andra konspirationstroende för att ni erkänner och ifrågasätter bristerna i 9-11sagan.
Vissa av truthers här inne är lika dumma i huvet som de dummaste 9-11troende.
Citera
2010-04-23, 14:02
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Mina föregångare?

Hade du inte talat i okunskap så hade du vetat varför jag gör som jag gör (eller inte gör) och har den ståndpunkt jag har vilket jag förklarat här flera gånger.. du väljer att ta till en gissning om hur jag är och sedan ger din åsikt som i det stora hela blir helt irrelevant då du i det här fallet talar i okunskap.

Jag ber dig inte att söka igenom alla mina inlägg eller hela detta forums inlägg för att se min ståndpunkt, men vet du inget så bör du heller inte uttala dig som om du gjorde det.

Kom inte med den där skiten igen att du är neutral, man ser aldrig dig påpeka uppenbara fel hos dårarna så som heiwa/thaddeus/MaxDL osv och du håller alltid på sanninssökarnas"sida". Att du påstår neutral är neutral för att slippa jobbiga frågor är vad jag tror..
Citera
2010-04-23, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabear

WTC 7 föll inte pga av flygplanen eller fallet av wtc 1 o 2. Den revs på annat sätt; helt fucking uppenbart. Om ni inte har fattat det än så är det bara för att ni e för rädda!! är det för att verkligheten ska komma ikapp er och ställa om år av övertygelse?? Öppna sinnena och tro inte att ni kommer jämställas med andra konspirationstroende för att ni erkänner och ifrågasätter bristerna i 9-11sagan.
Vissa av truthers här inne är lika dumma i huvet som de dummaste 9-11troende.

När du skriver att den inte "revs" pga fallet av WTC 1 & 2 hur menar du då? Att skadorna som 1:an och 2:an + brand orsakade inte var tillräckliga för att skada huset så pass mycket att en kollaps skulle ske? Eller menar du något annat?
Citera
2010-04-23, 15:37
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
En enda anledning till jag skrev om Jesse och termit var som svar på inlägget från SLOB, hade ni haft lite bättre koll hade ni förstått detta.

Okej, så bra. En fråga bara, vad menade du i sådana fall med
Citat:
Hade det funnits ett enda vettigt svar med källa hade jag inte skrivit inlägget.
om du visste att jag menade thermiten? Du springer bort dig i din egna labyrint.

Enda anledningen till varför jag skrev att du borde söka var för att estone gjorde ett inlägg om thermite där han verkade väldigt oklar om det, dessutom så diskuterade bland annat du och SLOB det också. Om du tog illa upp eller något är ditt problem, du sänker ju bara dig själv när du börjar vara otrevlig utan anledning och sedan fortsätter dryga. För mig gör det inget.

Citat:
Jag skiter i termits vara eller icke vara, är för mig helt ointressant och det är därför jag är otrevlig pga att mina 2 frågor jag hade drunknade i en massa skitsnack om att lära mig söka bättre om termit vilket jag överhuvudtaget inte bryr mig om.
Underbar tjuv metafor Kuvolski, länge sen jag skrattade så mycket, tack.
Svagbegåvningen brer ut sig som en dimma över Sverige.

Okej bra då behöver du inte spinna vidare.

Tack, jag tyckte verkligen att den passade in. Sluta klaga på andra skribenter, speciellt när du inte ens kan bygga meningar på ett vettigt sätt själv.

Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Kom inte med den där skiten igen att du är neutral, man ser aldrig dig påpeka uppenbara fel hos dårarna så som heiwa/thaddeus/MaxDL osv och du håller alltid på sanninssökarnas"sida". Att du påstår neutral är neutral för att slippa jobbiga frågor är vad jag tror..

Då har du inte läst mina inlägg och för att ta dina tre exempel på användare så har jag ifrågasatt Heiwa och tagit avstånd ifrån både argumentation ifrån Thaddeus och MaxDLs sida öppet. Det spelar ingen roll vem användaren är, bara för att det för dig kanske är en omöjlighet att hålla sig opartisk betyder det inte att alla andra är oförmögna till det.

Slippa alla jobbiga frågor? Som era vanliga områden ni brukar hoppa på? "Vilka ska utföra den nya opartiska utredningen?" och hur thermite skulle förklara smält stål i högarna långt efter eller vilka frågor menar du? Har svarat på de flesta av dem i alla fall.

Om du läser mitt svar på inlägget du kommenterade så var det förresten inte ens detta jag svarade på, lyckat söderb, som vanligt..

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av SMA
När du skriver att den inte "revs" pga fallet av WTC 1 & 2 hur menar du då? Att skadorna som 1:an och 2:an + brand orsakade inte var tillräckliga för att skada huset så pass mycket att en kollaps skulle ske? Eller menar du något annat?

Enligt NIST så hade 1:ans och 2:ans rasmassor på WTC7 ingen så stor effekt så att de påverkade dess stabilitet eller ras, bör inte du veta detta vid det här laget?
Senast redigerad av Kuvolski 2010-04-23 kl. 15:49.
Citera
2010-04-23, 16:22
Medlem
Citat:
Enligt NIST så hade 1:ans och 2:ans rasmassor på WTC7 ingen så stor effekt så att de påverkade dess stabilitet eller ras, bör inte du veta detta vid det här laget?

Samtidigt finns det dem som menar att skadorna på WTC7 knappt fanns så det var därför jag frågade om vad han egentligen menade.
Citera
2010-04-23, 17:14
Bannlyst
Citat:
Okej, så bra. En fråga bara, vad menade du i sådana fall med om du visste att jag menade thermiten? Du springer bort dig i din egna labyrint.

Enda anledningen till varför jag skrev att du borde söka var för att estone gjorde ett inlägg om thermite där han verkade väldigt oklar om det, dessutom så diskuterade bland annat du och SLOB det också. Om du tog illa upp eller något är ditt problem, du sänker ju bara dig själv när du börjar vara otrevlig utan anledning och sedan fortsätter dryga. För mig gör det inget.

Min labyrint? Harregud... allt jag sa var att Jesse tagit upp det sen när du börja yra trodde jag såklart att du pratade om mina frågor eftersom mitt uttalande om termit bara var ett svar eller rättare sagt ett konstaterande utan någon som helst värdering i från mig, du är duktigt svagbegåvad om du inte förstår det komiska i att du säger åt mig att söka bättre samtidigt som du inte ens kan bemöda dig med att hänga med i diskussion i tråden, förstår du nu eller ska jag behöva bryta ner det ytterligare?
Jag kompromissar inte, idioter skall hållas kort, om du och dina bumboys finner mig otrevlig kunde jag inte bry mig mindre om.

Citat:
Okej bra då behöver du inte spinna vidare.

Tack, jag tyckte verkligen att den passade in. Sluta klaga på andra skribenter, speciellt när du inte ens kan bygga meningar på ett vettigt sätt själv.

Haha igen kompis, folk i glashus...
Citera
2010-04-23, 18:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jesse Ventura har också styrkt supertermit teorin i sin show.

Har han? Hur styrkte han det?
Citera
2010-04-23, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Har han? Hur styrkte han det?

Oh dear, som sagt vill inte fastna i någon diskussion om termit då det är ointressant för mig.
Kolla in Conspiracy Theory with Jesse Ventura, Alex Jones har även med forskaren som jag har glömt namnet på nu som gjorde tester på material taget från ground zero i terrorstorm.
Citera
2010-04-23, 21:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Oh dear, som sagt vill inte fastna i någon diskussion om termit då det är ointressant för mig.
Kolla in Conspiracy Theory with Jesse Ventura, Alex Jones har även med forskaren som jag har glömt namnet på nu som gjorde tester på material taget från ground zero i terrorstorm.

Du får ursäkta att jag inte hinner kolla på alla videos. Jag nöjer mig med en enkel fråga. Gjorde Ventura något som hade med WTC att göra, dvs testade något därifrån, eller menar du bara hans eldande på en stålbalk? (där slutsatsen vad jag förstod var att balken inte utsattes för tillräckligt mycket värme för att förlora sin bärighet: 3.26 här: http://www.youtube.com/watch?v=nrGxzsxSqMk)

Eller upprepade han bara att Harrit och Jones har hävdad att de funnit spår av super,nano eller annan termit?
Citera
2010-04-24, 13:57
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du får ursäkta att jag inte hinner kolla på alla videos. Jag nöjer mig med en enkel fråga. Gjorde Ventura något som hade med WTC att göra, dvs testade något därifrån, eller menar du bara hans eldande på en stålbalk? (där slutsatsen vad jag förstod var att balken inte utsattes för tillräckligt mycket värme för att förlora sin bärighet: 3.26 här: http://www.youtube.com/watch?v=nrGxzsxSqMk)

Eller upprepade han bara att Harrit och Jones har hävdad att de funnit spår av super,nano eller annan termit?

Nu är frågan om Jesse Venturas förtroendekapital kommer att vara oförändrat i "sannings"sökarnas ögon efter den kreativa klippningen...
Citera
2010-04-24, 15:54
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Min labyrint? Harregud... allt jag sa var att Jesse tagit upp det sen när du börja yra trodde jag såklart att du pratade om mina frågor eftersom mitt uttalande om termit bara var ett svar eller rättare sagt ett konstaterande utan någon som helst värdering i från mig

Du trodde något som visade sig vara fel, så enkelt var det.

Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Samtidigt finns det dem som menar att skadorna på WTC7 knappt fanns så det var därför jag frågade om vad han egentligen menade.

Visst, vi kan säga så. Din formulering tyder på annat.
Senast redigerad av Kuvolski 2010-04-24 kl. 16:06.
Citera
2010-04-24, 19:42
Bannlyst
Citat:
Du trodde något som visade sig vara fel, så enkelt var det.
.

Jag lägger som sagt ingen värdering i ett konstaterande, men ditt selektiva sett att välja vad du svarar på skapar sin egen sanning, behändigt när man inte har så mycket att komma med.
Jag är intresserade av det politiska spelet bakom 9/11, exakt "vad" som gjord dessa kontrollerade sprängningar möjlig är jag helt likgiltig för därför att i den stora bilden är det i min värld ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in