2010-04-05, 20:06
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag har flera gånger postat sammanställningar med antal redovisade. Men läs gärna igenom:

http://sites.google.com/site/wtc7lies/911pentagonflight77evidencesummary
Du med dina alltid återkommande anonymt drivna och halvt fungerande sidor, skall man egentligen ta dessa på riktigt allvar, var finns de officiella källorna?

Vad jag kunde få fram på den sidan, så sägs 26 personer sett AA77, inte speciellt många egentligen. Det finns fler personer som inte identifierat AA77, och det var långt ifrån alla av de du refererar till som påstås ha bevittnat kraschen in i Pentagon. Finns det någon källa på hur många egentligen direkt ha bevittnat kraschen, var kan jag verifiera den siffra som nämns?

När man även granskar saken mer noggrant så märker man att det finns stora variationer mellan vittnesmålen, viket definitivt inte bidrar till en så klar bild av händelsen du vill göra gällande. Därför krävs det också en mer noggrann granskning av vittnesmålen för att göra bilden tydligare innan man gör en slutsatts.
Citat:
Tja, det är en yttepyttig minoritet människor som sägs ha rapporterat en north-of-citgo rutt, och av någon märklig anledning så verkar en del av dem inte riktigt känna att tomtarna i CIT citerat dem korrekt. Varför tror du att det är så?
Yttepyttig minoritet? Det finns 13 vittnen som placerar planet norr om CITGO/Columbia Pike, hur många har du som direkt placerar planet söder därom? Fram med direkta bevis för ditt påstående istället för ditt ad hominem larv.
Citera
2010-04-05, 20:22
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannlampa
Du med dina alltid återkommande anonymt drivna och halvt fungerande sidor

Du läser inte sidorna va? Först, på första sidan:

Citat:
Compiled by, and including original research and analysis from, Mark Roberts. Email: nyctours(at)gmail(dot)com

Citat:
När man även granskar saken mer noggrant så märker man att det finns stora variationer mellan vittnesmålen,

Brukar vittnesmål vara helt överenstämmiga vid sådana här händelser? Har du pratat med folk som hanterar vittnesmål?

Hur många såg en flyover, som CIT hävdar skedde?
Senast redigerad av SLOB 2010-04-05 kl. 20:30.
Citera
2010-04-05, 20:31
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Det finns en ganska så lång tråd tillägnad ämnet på JREF, den bjöd på ganska många skratt, och om du inte känner att du blivit ägd av ett gäng ohederliga snorungar efter att du tagit del av den så är det för att du innerst inne VILL bli lurad av dem.

http://forums.randi.org/showthread.php?t=165041
Har jag blivit ägd? Är en länk till en tråd på ett annat forum ditt sätt att föra bevisning mot mig här på Flashback, inte lite barnsligt.
Citat:
Är det din sakliga lista? Du skulle ju kunna börja med att ta reda på om man följt gängse praxis.
Saklig lista? Jag har redan sagt vad som var felet, vet du vad ordet OBEROENDE innebär. Till och med medlemmarna i kommissionen har ju själva uttryck liknande kritik, detta är allmänt känt och fakta. Egentligen, vad har detta med sakfrågan -Pentagon- att göra, sluta upp med dina sidospår.
Citat:
Bara för att du inte sett dem så innebär det ju inte att de inte finns.
Det är just därför jag frågar???
Citat:
Själva resultatet av DNA-testerna bekräftar att kropparna från passagerarna från det kapade planet återfanns i Pentagon. Bristen på en enad brandmannakår som går ut och snackar om svartklädda killar som placerar ut vrakdelar säger faktiskt en hel del. Eller tänker du vara motvalls och kräva att få se pdf-kopior av samtliga dna-prov?
Återigen hur skall man oberoende kunna verifiera detta, allt som egentligen behövs är bara en bit papper där man påstår något. Jag vill kunna känna mig säker på att DNA bevisen inte kommer från Pentagons lögnmaskineri innan jag fattar min slutgiltiga åsikt i frågan, det är det som kallas objektivitet.
Citat:
I så fall hoppas jag att du kommer ihåg var du placerade bevisribban när du tänker påstå något, tro mig, jag kommer att påminna dig.
Du behöver inte påminna mig alls, istället kräver jag, i motsatts till dig, att bevisningsribban ligger så lågt möjligt. Det är inte jag som per automatik sväljer allt som flödar ut från Pentagon.
Citat:
Eller också så slutar du upp att larva dig och inser att en hel hög med människor faktiskt arbetade professionellt precis på de platser där du antyder att man skulle på nolltid kunna fejka ihop en planolycka... Experter som var med och samlade ihop vrakdelar, vrakdelar som kunnat matchas till rätt flygplanstyp. Att kaparna klev på planet är också dokumenterat, eller tänker du dra in flygbolagen också? Helt ärligt, tycker du att det behövs?
Spekulationer tycker jag inte är det viktigaste just i denna fråga. Men Prima facie bevisen räcker gott och väl för ett seriöst ifrågasättande av det som påstås. Alla de personer som var på plats var såklart inte inblandade, de var förmodligen i ett upprört känslotillstånd efter det som hade skett i NYC, och antog därför, utan att ifrågasätta, att det var en riktig terrorattack som hade utförts.
Citera
2010-04-05, 20:36
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Du menar killen som flera experter sagt att han inte borde ha några problem att klara den uppgiften? Uppgiften som rena amatörer lyckats upprepa utan några större problem i simulator? Ja, det är den Hani som jag pratar om. Men när vi ändå snackar om honom, kan du inte vara snäll och tala om EXAKT vad som skulle vara så omöjligt med hans manöver? Använd gärna egna ord. Jag är nämligen fantastiskt trött på foliehattar som hänvisar till det som något slags mirakel och sen inte ens kan tala om vad som är så speciellt med den.

För övrigt var det väl framförallt starta och landa han hade problem med, och jag tror du håller med mig om att landningen var lite sådär?
Det är inte bara en manöver, det var en precisionsmanöver, delvis likt den manöver man gör vid en landning av ett flygplan dvs man gör avancerade beräkningar på höjd och hastighet i förhållande till landningsbanan/målet. För att inte tala om G-krafter, stresspåverkan, usel läsförståelse på engelska, misslyckade test, fysisk svaghet, dödsångest etc etc. Allt detta bekräftas av oberoende och officiella källor, men det verkar aldrig vara något som intresserar dig speciellt mycket? Jag återkommer mer än gärna i denna fråga.
Citera
2010-04-05, 20:44
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du läser inte sidorna va? Först, på första sidan:

Brukar vittnesmål vara helt överenstämmiga vid sådana här händelser? Har du pratat med folk som hanterar vittnesmål?

En mailadress. Hur vet du att eran gud Mark Roberts verkligen är den han säger.

Seriöst så kan man inte ta eran konspirationsförnekarrörelse på allvar när ni endast har ett fåtal källor till allt ni påstår, och då inräknat huvudkällan Pentagon.
Senast redigerad av Pannlampa 2010-04-05 kl. 20:51.
Citera
2010-04-05, 20:48
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det är inte bara en manöver, det var en precisionsmanöver, delvis likt den manöver man gör vid en landning av ett flygplan dvs man gör avancerade beräkningar på höjd och hastighet i förhållande till landningsbanan/målet. För att inte tala om G-krafter, stresspåverkan, usel läsförståelse på engelska, misslyckade test, fysisk svaghet, dödsångest etc etc. Allt detta bekräftas av oberoende och officiella källor, men det verkar aldrig vara något som intresserar dig speciellt mycket? Jag återkommer mer än gärna i denna fråga.

4.40 in i det här tv-programmet:

http://www.youtube.com/watch?v=jZbUCoVEVsU&feature=player_embedded
Citera
2010-04-05, 20:49
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Men det är just min poäng?
Citat:
Det återstår att se, exakt hur många. Men egentligen är inte det huvudfrågan, vilket istället är den norra färdvägen i förhållande till Columbia Pike. Bevisas detta så är eran teori rökt.
Citera
2010-04-05, 20:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
En mailadress. Hur vet du att eran gud Mark Roberts verkligen är den han säger. Seriöst så kan man inte ta eran konspirationsförnekarrörelse på allvar när ni endast har ett fåtal källor till allt ni påstår, och då inräknat huvudkällan Pentagon.

Därför att jag har korresponderat med honom? Därför att han ställer upp i tv-program (http://www.youtube.com/watch?v=NKxE6UqeVpU) och debatterar? Om du tvivlar, varför inte maila?
Citera
2010-04-05, 20:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Det återstår att se, exakt hur många

Kan du plocka fram ett?
Citera
2010-04-05, 20:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men det är just min poäng?Det återstår att se, exakt hur många. Men egentligen är inte det huvudfrågan, vilket istället är den norra färdvägen i förhållande till Columbia Pike. Bevisas detta så är eran teori rökt.

Hur ska du kunna bevisa det? Vi har ju precis kommit överens om att vittnesmål inte alltid är tillförlitliga (vilket är varför konkreta bevis alltid vinner över vittnesmål)?

CIT har bara vittensmål - gamla sådana också (De intervjuades väl 2006 eller -07?)
Citera
2010-04-05, 20:57
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Hur ska du kunna bevisa det? Vi har ju precis kommit överens om att vittnesmål inte alltid är tillförlitliga (vilket är varför konkreta bevis alltid vinner över vittnesmål)?

CIT har bara vittensmål - gamla sådana också (De intervjuades väl 2006 eller -07?)
Vet du ens vad du själv skriver. överenstämmiga=tillförlitliga NEJ!
Citera
2010-04-05, 21:00
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Vet du ens vad du själv skriver. överenstämmiga=tillförlitliga NEJ!

Nu förstår jag inte vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in