Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Visst är det ont om jämförbara byggnader, ändå har jag aldrig sett något som ens liknar WTC fall bland alla andra byggnadskonstruktioner som någonsin gjorts i världshistorien.
Intressant i jämförelsesammanhang är väl ändå att det som man från konspirationshåll vill bevisa oftast kan påvisas med deras egna exempel, fast tvärtom. Det tydligaste och äldsta exemplet torde vara Madridskrapan som man använder som bevis på att stålbyggnader inte går sönder av brand. Problemet med just den var ju att den var byggd på olika sätt på olika ställen, och betongbygget höll medans stålbygget kollapsade. När man tittar närmare på det specifika fallet så talar det alltså FÖR den officiella förklaringen.
Så, de DELAR man vill diskutera finns det faktiskt exempel för, men det är värre med jämförbara skador och byggandssätt. Jag har inte sett en enda byggnad tas upp som håller för en jämförelse. Tills dess att en sådan läggs fram så har jag svårt att ta den här typen av argument på allvar.
Citat:
Och visst skall jag hålla med om att de inte var imploderade när du ger mig ett tydligt bevis att så var inte fallet.
OK, jag har inga slutliga bevis på att det inte vara vakum i byggnaden, jag erkänner det. Tycker du att det verkar troligt att det var vakum i byggnaderna? Bara så vi vet var vi har varandra?