2008-01-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Du har inte läst min artikel. Tornen kollapsade inte, pga kollisionskador i ena väggen eller jetfuelbranden den första minuten. Nej - det var fortsatt brand - kontorsmöbler, etc. som utsatte den bärande konstruktionen i den s.k. 'initiation zone' för hetta sà att den plötsligt kollapsade. Det är alla överens om.

Det "alla" är överens om är att strukturen skadades av flygplanen och att bränder utbröt som försvagade strukturen (asymmetriskt), vilket gav upphov till ett strukturhaveri i huset som i sin tur vilket satte igång en raseffekt.

Citat:
Det är orsaken till kollapsen. Följden av den orsaken är sedan, enligt Nist, att tornet faller ihop som ett korthus i tusen bitar. Det behövs alltsà bara 340 kWh att fälla hela WTC1!! 50 liter diesel!

Kan man verkligen omvandla energisorter så där, är det en korrekt vetenskaplig metod? Det låter i alla fall konstigt att jämföra värme med rörelse eller diesel med fallande våningsplan.

Citat:
Om du hänger med i resonemanget var det inte nödvändigt att kapa flygplan för att fälla tornen. Jag fattar inte varför OBL gjorde det sà komplicerat? Enklare att bara hyra in sig och se till att massan ovanpà kraschar ner, genom att t.ex. tutta pà kontoret.

Hade man gjort det hade man inte fått de strukturskador som planen gav upphov till. En sådan kontorsbrand hade säkerligen också släckts av husets sprinklersystem. Word Trade Center har ju faktiskt brunnit förut, bland annat i samband med bombningen 1993.
Citera
2008-01-02, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
http://home.comcast.net/~jeffrey.king2/wsb/media/56016/site1074.jpg

http://img512.imageshack.us/img512/8870/spirewtc1original1200x16009as.jpg

dom där bilderna visar ingen ram
Citera
2008-01-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xism

Vad är det man ser då?
Citera
2008-01-02, 23:30
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xism

Vad menar du med ram? Man ser ju den inre tuben, kärnan klart och tydligt. Det syns bäst på den första bilden. Du ser lyktstoplen? Huset bakom lykstolpen, om du följer den husets vänstraste del rakt upp så pekar den på kärnan som en kort stund står upp efter kollapsen (taggig och trasig, precis till höger om huset med kupolen på taket).
Citera
2008-01-02, 23:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
En högt uppsatt politiker deklarerar i en intervju på BBC att världens mest eftersökta man är mördad, kort efter det så blir hon själv mördad. Klart som fan man lägger ihop ett och ett och börjar fundera !
Givetvis börjar man fundera, men också i tankar som , hur vanligt är sånt här i sånna länder?
Tycker det känns aldeles för långsökt för att ens ha en uns av säkerhet på att det är så.

saker och ting händer , behöver inte vara en jättekonspiration bakom allt.

Citat:
Men vafan, allt som alla konspirationsteoretiker har sagt säger inte jag automatiskt bara för att jag ser på det här med ett kritiskt öga ! Diskuterar du med mig så är det det du och jag säger till varann som vi refererar till !

Jag har inte påsått att du har sagt allt heller. däremot tog ja med det för att bevisa min poäng i det hela.
Citera
2008-01-03, 00:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
För att jag ljuger, jag hittar på. Det är därför jag inte letar upp ett namn...

Jag pallar inte gå igenom massa film för att få tag på ett namn just nu. Kan göra det senare kanske.

Jag väntar med spänning. En person som kan något inom konstruktion som ställer sig skeptisk till händelseförloppet, det vore det intressantaste jag läst på år och dagar!
Citera
2008-01-03, 00:28
Medlem
Majavas avatar
Hej och välkommen tillbaka Heiwa. Att man lämnar debatten innebär inte att alla obesvarade frågor man lämnade sist kan ignoreras för att istället dra upp ny dynga... förlåt... information. Håller du fortfarande fast vid att stål INTE förlorar mycket hållfasthet vid 600 grader utan på sin höjd någon procent, och att jag har missförstått texten du länkar till, diagrammen jag skickade till dig (Varav två var på din egen sida!) och grundläggande hållfasthetslära? Jag väntar fortfarande på att höra vad DU tycker att diagram 2 och 3 (har jag för mig att det var) föreställer, om de nu inte visar hur stål försvagas med temperaturen. Jag har också en följdfråga: om nu stål inte påverkas nämnvärt av värme, varför brandisolerar man då stålbalkar? Det låter som onödigt slöseri på pengar eftersom normala bränder sällan når upp i temperaturer över 800 grader, och då har ju inte stålets bärighet påverkats alls enligt dig!

Om några dagar, när jag kommer hem igen, ska jag scanna in lite fler diagram från böcker i hållfasthetslära som jag har hemma. Det ska bli intressant att se hur jag har misstolkat dem också.

Om du erkänner nu att du misstog dig och att du nu vet att stål tappar mellan 80-90% av sin bärighet redan vid 600 grader, vilket är anledningen till att det brandisoleras, och att stål sprider värme oerhört bra, så ska jag inte klandra dig för det misstaget och inte ta upp det mer i vår diskussion.
Citera
2008-01-03, 00:53
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
En högt uppsatt politiker deklarerar i en intervju på BBC att världens mest eftersökta man är mördad, kort efter det så blir hon själv mördad. Klart som fan man lägger ihop ett och ett och börjar fundera !
En nära släkting till mig som jobbar på ett av världens största mediaföretag, och som även nu befinner sig nere i Pakistan, sa att de exilpakestanier han pratat med sa att hennes dödsdom kom då hon gjorde en nedvärderande liknelse med talibanerna i Pakistan.

Heiwa
Du kanske trodde att din frånvaro skulle få oss att glömma bort vissa obesvarade frågor till dig, men icke. Fortfarade har du inte kommenterat följande jag skrev tidigare:

Det där med att kärnan stod kvar har du nu fått bildbevis på, och du har fortfarande inte tagit tillbaka ditt felaktiga påstående, men undrets tid kanske inte är förbi? Eller?

Sedan vill jag, precis som ElGiganten, ha svar på frågan vilka skyskrapor i världen som är byggda på samma sätt som WTC 1 och 2? När du nu har skrivit denna "fantastiska" rapport som alla borde ha läst så borde du tamefan också kunna stå till svars för felaktigheterna i densamma. Eller?

Som sagt, du tjatar om din förbannade text, men kan inte ens stå till svars för densamme. Ynkedom! Visa nu de nya killarna här att du faktiskt har något att komma med!
Citera
2008-01-03, 01:22
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag väntar med spänning. En person som kan något inom konstruktion som ställer sig skeptisk till händelseförloppet, det vore det intressantaste jag läst på år och dagar!

Ok, here we go ! Allt presenterat i traditionell Mankan style !

WTC construction manager, Frank A. DeMartini :

http://www.youtube.com/watch?v=bDGInaB0eQM

MIT Engineer Jeff King :

Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=z8W-t57xnZg
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=qW81Cd7nNH8

Egil Wulff from science center in Trondheim :

http://www.youtube.com/watch?v=1LTkM6yEzKU

Det har var bara några snabba exempel, utöver detta så finns det uttalanden från insatta i diverse långfilmer som jag faktiskt inte pallar gå igenom just nu !

Den sista filmen är en teori som ingen annan varit inne på (vad jag vet) och den handlar inte om sprängmedel. Intressant..
Citera
2008-01-03, 07:49
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ok, jag hade fel angående guldreservoaren.
Bra. Då kan vi fastslå att minst en punkt i 9/11 mysteries (t ex) är en ren lögn. Skall vi arbeta oss igenom punkt för punkt tills du ser att vartenda påstående de gör är av samma kaliber som påståendet om guldreservoaren?
Eller så går du igenom någon av alla debunkingfilmer som finns och pekar på vart de har fel?
Du har fått dem innan, men för säkerhets skull så....
http://www.loosechangeguide.com/LooseChangeGuide.html
http://www.911mysteriesguide.com/

Om du fortfarande kvarstår vid att WTC raserades med utplanterade sprängmedel så är du när som helst välkommen att i detalj förklara logistiken bakom en sådan operation. Hittills har inte en enda "jagbarafrågar" lyckats med det, och jag är inte den enda vakthunden i världen som ställt den frågan. Men överraska mig gärna.

Heiwa, sade inte du ajjö för någon dag sedan? Du kanske är tillbaks för att äntligen besvara alla de frågor du duckat för de senaste åren? Du kan börja med att ge mig tidsplanen för hur man fraktade vrakrester till Pentagon utan att någon lade märke till den den detaljen. Jag är ju en inskränkt vakthund. Så jag förstår inte varför inte en enda person kan rapportera om lastbilar som fraktar vrakrester till kraschplatsen.

Gällande Butthos uttalande om OBL undrar inte jag om hon faktiskt gör en felsägning. Amer Omar Saheed, som hon nämner som gärningsman, låg väl om inte jag minns fel bakom mordet på Daniel Pearl? Skulle han ha tagit livet av Daniel Pearl och OBL?
Citera
2008-01-03, 07:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ok, here we go ! Allt presenterat i traditionell Mankan style !

WTC construction manager, Frank A. DeMartini :

Nu har jag som sagt inget ljud just nu på den här datorn, men var har DeMartini uttalat sig kritiskt om händelseförloppet? Att jag finner det märkligt är eftersom han dog i rasen och vad jag ser visar ditt klipp en intervju han gjorde i januari 2001.

Citat:
MIT Engineer Jeff King :

Jeff King är inte byggnadsingenjör. Han är tidigare elingenjör och vad jag förstår husläkare sedan 25 år.

http://www.plaguepuppy.net/public_html/Confronting%20the%20Evidence/

Han fick sin ba från MIT på 70-talet och att han kallar sig "MIT engineer" är direkt vilseledande, då bör man ju rimligtvis vara anställd av MIT, vilket han inte är. Han listar fö pilotavsnittet från Arkiv X-spinnoffen The Lone Gunmen, bland indikationerna för att 911 var en False Flag-operation.

Vad jag förstår här det här hans site:

http://xenonpuppy.net/

/S
Citera
2008-01-03, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Heiwa, sade inte du ajjö för någon dag sedan? Du kanske är tillbaks för att äntligen besvara alla de frågor du duckat för de senaste åren? Du kan börja med att ge mig tidsplanen för hur man fraktade vrakrester till Pentagon utan att någon lade märke till den den detaljen. Jag är ju en inskränkt vakthund. Så jag förstår inte varför inte en enda person kan rapportera om lastbilar som fraktar vrakrester till kraschplatsen.
Ja, det kan man fràga? CIA var ju upptagna med att tortera diverse araber som meddelade hela 911-planen strax innan den utfördes och det glömde CIA att meddela 911-Commission (nàgra àr senare). Pinsamt Men CIA meddelade iallafall FBI som stolt kunde meddela alla 19 misstänkta araber nàgon dag senare. Case closed. GWB & Co var jätteglada. Dà kunde ju de i lugn och ro bomba Afghanistan och Irak i bitar.
OK, flera av dessa araber lever ju fortfarande och var aldrig inblandade utom att deras IDs hade 'kapats'.
Rätt komplicerad plan, faktiskt. Flygutbilda sig, kapa plan, lura hela USA:s försvar, navigera rätt, allt pàhittat av OBL i en grotta nàgonstans. Säkert med hjälp av nàgon Hollywood scriptwriter.
Sà vänder man pà pannkakan sà är det nog inte sà svàrt att göra en tidsplan att frakta vrakrester till Pentagon, preparera WTCs, förbereda fotografer, vittnen, etc.
Jag gillar Z P Bazant som sedan hittar pà att stàltorn kollapsar om man hettar upp dem i toppen = bevis varför WTCs kollapsade. Fast i mitt experiment hemma i köket fungerade det inte - http://heiwaco.tripod.com/nist1.htm .

Undrar vad jag gjorde för fel? Ok, jag saknar teoretisk och praktisk utbildning och är allmänt efterbliven ... brukar jag fà veta. Men jag tror iallafall inte pà jultomten. Det är väl bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in