Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Haha. Rätt lustigt av en USA-kramare faktiskt.
Vad får dig att tro att jag är USA-kramare? Jag är uppriktigt nyfiken, för jag anser nog att jag har en ganska nyanserad bild av USA som är långt ifrån enbart positiv. Jag har för övrigt skrivit rätt beskt om exempelivs USAs utrikespolitik tidigare på forumet.
Citat:
Gör man det USA vill måste man enligt dig vara köpt eller hjärntvättad, annars inte...
Det är väl de rimligaste sätten att lösa det på, men visst, vi spelar med i din minst sagt lösa hypotes och ser var den leder...
Citat:
Säg att USA visste om AQ's planer och ser till att de blir hjälpta istället för stoppade. Vari ligger hjärntvätten?
Cover up, gäller dessutom bara USA's inblandning. Allt annat skall ju helst basuneras ut!
Nej, ta och tänk lite nu innan nästa post kommer.
Det är väl precis det jag gjort. Anledningen till att AQ skulle göra det mer eller mindre på uppdrag av USA är helt ointressant för resten av resonemanget (mer än att det är ytterligare en punkt helt utan belägg som krävs för det korthus du kallar en teori).
Jag har jämfört två olika scenarion där det ena är mer komplicerat, saknar alla former av bevis och där du ändå håller det för det troligare. Du borde som sagt prata med farbror Ockham. Dessutom hoppade du helt över att berätta hur många minuspoäng du tycker det är värt för USA eftersom de får den extra uppgiften att mörka sin egen inblandning. Om du inte tycker att det är värt några minus samtidigt som du har med en punkt där bara USA kan få poäng eftersom AQ inte ens behöver bry sig om den så är det ju uppenbart att du är gravt oärlig i ditt resonemang.