Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Nä OK, det är fullt möjligt att i vårt lilla scenario vi har här att det skulle kunna gå att genomföra på en relativt liten skara. Emellertid tror jag som sagt att det krävs en hel del jobb för att få sprängsmeten på plats samt seriekoppling av desamma vilket dessutom måste göras i lönndom.
Visst skapar detta många frågor, och jag har inte djupläst i just detta, men bra att jag fick lite medhåll gällande mängdförhållandet.
Citat:
Ja, kanske det. Man kan undra vad den där lilla storyn har med något att göra egentligen. Ska den implicera att man tog bort hundarna fem dagar innan attacken för att kunna rigga alltihop med sprängämnen under denna tidsperiod?
Tänkte även på det som stod längre ner, det skulle kunnat underlättat betydligt gällande den logistiska problematiken.
Citat:
Security for the World Trade Center on 9/11/01 was provided by Stratesec, a company in which George W. Bush's brother Marvin was a past principal, and which was backed by a Kuwaiti-American investment firm.
Citat:
Det är redan gjort, tänkte jag säga, men vilka anser du ska stå för den oberoende undersökningen?
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men nu finns det inget som hindrar er från att göra en egen utredning. Samla ihop pengar, hyr in lämpligt antal experter och dra igång en.
Eftersom det även är en brottsutredning, så måste nog den amerikanska staten göra det, och utan personer med kopplingar till något politiskt parti, vilket inte var fallet vid den tidigare sk utredningen. Det fanns flera situationer av jäv i det fallet, det är också just detta som gör att denna fråga aldrig slutar att ältas, skulden ligger därför främst hos Bush admin. Gällande den pengar så tror jag inte det är av någon avgörande betydelse, det finns nog säkert många miljardärer som skulle ställa upp med ett par hundra millioner för detta.
Det som däremot är problemet är att man måste få tillgång till så mycket hemligstämplad och skyddad information, samt sätta vittnen och personer av intresse i förhör under ed, detta kan inte utföras med en privat undersökningskommission, därav problemet. Jag tror även att om en oberoende undersökning med full insyn skulle utföras, så kommer det efter det inte länge finnas grund för nya seriösa krav på detta, precis som i en vanlig brottsutredning. Hela denna situation är som en varböld som bara växer med tiden, förr eller senare kommer den att spricka och konsekvenserna kan bli allvarliga...ältandet lär fortgå!