2011-04-07, 01:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Det är uppenbart att kombinationen jättelitenchansattklarasiggenomeldinferno X direktutpekandeavgärningsman måste betraktas med mer skeptiska ögon då Al-C-Ada, resurslistan, pekades ut nästan omedelbart, i.e. standard false flag.

Att man pekade ut AQ väldigt tidigt är kanske inte så märkligt då de försökt sänka tornen tidigare. Det kan heller inte ha tagit så lång tid att kolla passagerarlistorna på de fyra planen, spåra upp vilka som verkade mest troliga som kapare (jag gissar att man kollade araberna typ först, så fördomsfull är jag).

Och som sagt, passet var inte ensamt om att "klara" sig. Hade det inte varit passet så hade det varit något annat. Vet du vad the Texas Sharpshooter fallacy är för något? Annars tycker jag att du skall slå upp det, det här är nästan ett skolexempel på det.
Citera
2011-04-07, 01:52
Medlem
Pads avatar
Citat:
Rätt så säker kan väl knappast vara tillräckligt och även om man är säker så gäller det att bekräfta.
Stärker tesen om falskspel enligt mig.

Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Jag har en förkärlek för underdrifter, därav mitt val av formuleringen "rätt säker". Vad jag egentligen menade och trodde att du och resten av världen både skulle förstå och hålla med om var att det är FULSTÄNDIGT självklart att om man krockar ett plan i en skyskrapa så går planet sönder. Jag menar, vad skall du undersöka?

Helt ärligt, tramsar du inte bara nu?
Citera
2011-04-07, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Att man pekade ut AQ väldigt tidigt är kanske inte så märkligt då de försökt sänka tornen tidigare. Det kan heller inte ha tagit så lång tid att kolla passagerarlistorna på de fyra planen, spåra upp vilka som verkade mest troliga som kapare (jag gissar att man kollade araberna typ först, så fördomsfull är jag).

Och som sagt, passet var inte ensamt om att "klara" sig. Hade det inte varit passet så hade det varit något annat. Vet du vad the Texas Sharpshooter fallacy är för något? Annars tycker jag att du skall slå upp det, det här är nästan ett skolexempel på det.

Naturligtvis blir araberna extra kollade som standard. det är inte bara araber som teoretiskt är "sura" på US så att genast de facto utesluta andra teorier känds som skolboks kling och klang.
TSF metodik känner jag till men inte under det namnet.
Citera
2011-04-07, 02:25
Bannlyst
Citat:
Jag ber om ursäkt om jag var otydlig. Jag har en förkärlek för underdrifter, därav mitt val av formuleringen "rätt säker". Vad jag egentligen menade och trodde att du och resten av världen både skulle förstå och hålla med om var att det är FULLSTÄNDIGT självklart att om man krockar ett plan i en skyskrapa så går planet sönder. Jag menar, vad skall du undersöka?

Helt ärligt, tramsar du inte bara nu?

t.ex. skulle man kunna undvika grey-plane lunatics
Naturligtvis måste en händelse som denna utredas fullständigt och grundligt för att undanröja alla tvivel, det är inte gjort. Planen ingår i händelsekedjan a-ö. Håller du inte med om det?
T.ex är jag intresserad av fronten som klarade sig igenom hela tornet.
Citera
2011-04-07, 02:43
Medlem
Pads avatar
Citat:
t.ex. skulle man kunna undvika grey-plane lunatics
Naturligtvis måste en händelse som denna utredas fullständigt och grundligt för att undanröja alla tvivel, det är inte gjort. Planen ingår i händelsekedjan a-ö. Håller du inte med om det?
T.ex är jag intresserad av fronten som klarade sig igenom hela tornet.

Men vänta nu? Det man ville ha redan på var väl varför tornen kollapsade, inte varför planen gick sönder? Håller du inte med om det? Tycker du på fullt allvar att man skall tillsätta en utredning om varför planen gick sönder?

Att fronten klarade sig hyggligt oskadd genom tornen är inte så märkligt, det var öppna kontorslandskap med mycket glasrutor i ytterväggarna. Nosen hade nog tagit en del stryk, men det är ju väldigt svårt att se på de gryniga filmer som visar det hela.
Citera
2011-04-07, 03:06
Bannlyst
Citat:
Men vänta nu? Det man ville ha redan på var väl varför tornen kollapsade, inte varför planen gick sönder? Håller du inte med om det? Tycker du på fullt allvar att man skall tillsätta en utredning om varför planen gick sönder?

Att fronten klarade sig hyggligt oskadd genom tornen är inte så märkligt, det var öppna kontorslandskap med mycket glasrutor i ytterväggarna. Nosen hade nog tagit en del stryk, men det är ju väldigt svårt att se på de gryniga filmer som visar det hela.

Tornen kollapsade enligt officiella versionen pga planen, skulle dessa då lyftas ur en utredning ?
Som om de inte hade med saken att göra.
Nisse är skjuten, vi behöver inte kolla på pickadollen, vi vet att han är avliden.
Alldeles oavsett borde de pusslas ihop i en hangar för att utreda, om möjligt, vad som skett under flygning.
Är detta oväsentlig information?
Citera
2011-04-07, 03:17
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Jag har pratat om UTREDNINGARNA, jösses amalia. "Sannings"sökare har blivit beslagna med förfalskade bevis, och vi har väl redan gått igenom hur CIT och Dylan Avery arbetar...

Men visa upp något från NIST som bevisats var förfalskat. Kanske någon DNA-analys? Någon ditplanterad vrakdel? Eller kanske någon bild som den Jones använde för att bevisa smält stål (du vet, den med fel färgtemperatur som han hämtat från Internet)?
Jag säger alltså inte emot dig att twoofers ljugit, det jag reagerade på var att du menade att enbart twoofers gjort så. Du kanske menade något annat än det uppfattades som, men då är det bara att förklara vad du menar.

Jag är öppen för att bevis förfalskats, men jag känner inte till något direkt som avslöjats. Det var lögner jag påstod hade yttrats från våra huvudmisstänkta, fast det har vi redan talat om massvis av gånger genom åren. Då syftar jag direkt till president samt ministrar. Vi kan också ta 911-kommissionen med exempel som vad avhopparna sagt och även behandlingen av vår gamle William Rodriguez.
Citat:
Wow, menar du att jag är organiserad? Ledsen att göra dig besviken i så fall... om det inte räknas att lyssna på Sketikerpodden när jag spelar poker online?
Jag vet att du nekat till det tidigare, men jag är ändå misstänksam
Citat:
Och ohederlig? nu gör du mig lite besviken, jag försöker att alltid svara på allt och hålla mig från allt för ovårdat språk, be om ursäkt om jag visats ha fel och allmänt bete mig enligt forumreglerna. På motsvarande sätt så har jag sett dig som en av de vettigare från "andra" sidan, men det här låter ju sekteristiskt och skogstokigt från dig. vad har hänt, Bulawayo?
Jag menar att du argumenterar ohederligt när du påstår att bara twoofers åkt dit på lögner, ja. Jag erkänner att jag tog i lite här, men jag blev faktiskt sur, även om jag också gillar dig lite mer än vissa andra här.
Citat:
OK? Vi kan väl låtsas att det är så... och bevisningen går också framåt eller?
Inte vad jag känner till, men propagandan går i vilket fall framåt. Jag är fullt övertygad om att det idag är fler som misstror skrönan än för ett år sen, jag tror att det har ökat för varje år som gått. Själva opinionsarbetet är ändå det viktigaste som kan göras tills dess att man eventuellt kan få till stånd en ny utredning och därmed tillgång till "bevisen".

Det du svarade på var emellertid bara mitt påstående om att rumpnissarna generellt tappar trovärdighet, alltså mot rörelsen som sådan här i Sverige. Det var inte riktat specifikt mot 911. Vi behöver inte låtsas någonting alls, det kan räcka med att mäta frekvensen av VoF-kritiska inlägg på newsmill som exempel.
Citat:
Jag vet, det är skittaskigt av oss att tycka att foliehattarna skall kunna skriva med egna ord, kolla upp fakta, ägna sig åt källkritik och inte bara hoppa vidare till nästa ämne när ytterligare någon teori de kopierat hit från youtube föll samman. Himla dålig stil av oss...
Det var taktiken att trötta ut motståndare med nonsensinlägg som jag kommenterade, ingenting annat.
Citat:
Kom igen, lägg fram några konkreta exempel. Eller menar du på fullt allvar att moderatorskollektivet är en del av någon konspiration?

helt ärligt, visa mig en avstängd foliehatt som betett sig bättre än en av oss betalda CIA-desinformatörer som ännu är kvar på forumet. Så kan vi jämföra inläggshistorik menar jag.
Jag tror att ZLOB är en rumpnizze även han (förlåt om jag har fel ZLOB, fast jag kan nog inte bli övertygad om motsatsen i annat fall än att du outar dig själv) Ang exempel, åren går och jag glömmer bort namn på människor som blev avstängda redan för flera år sedan, men om jag jämför vem som helst med bottennappet på er sida (inget namn nämnt, men du borde veta vem jag avser) så har jag rätt.
Citat:
Woot? Tänker du dra upp det där spåret med levande kapare igen? Är inte det ganska dött för typ flera år sen? Sådär 2003 eller så? jag vill minnas att vi tuggat igenom det rätt många gånger redan i tråden?
Det var riktat till Manne, ang behov av att förfalska pass. Jag vet att vi pratat om det många gånger, men det var värt att ta upp igen.

Om du återigen tänker dig att vissa utpekade flygkapare aldrig var sådana eftersom de fortfarande lever, och att de utpekades pga upphittade pass, som de själva säger sig ha blivit bestulna på under sin vistelse i USA då de utbildade sig till piloter - så är det i alla fall i mina ögon solklart vilken sida man hittar de misstänkta på. Det där är en vinst för foliehattarna, såtillvida du inte vill påstå att det var Al Qaida-araber som var tjuvarna. Men så långt tror jag inte ens du vill gå
Citera
2011-04-07, 03:18
Medlem
Pads avatar
Citat:
Tornen kollapsade enligt officiella versionen pga planen, skulle dessa då lyftas ur en utredning ?
Som om de inte hade med saken att göra.
Nisse är skjuten, vi behöver inte kolla på pickadollen, vi vet att han är avliden.
Alldeles oavsett borde de pusslas ihop i en hangar för att utreda, om möjligt, vad som skett under flygning.
Är detta oväsentlig information?

Utan riktig fackkunskap så vill jag nog påstå det. När man pusslar ihop flygvrak så är det för att kunna se vad som fallerade på själva planet. Att använda den tekniken för att se vad som gick sönder på byggnaden tror jag är fullständigt omöjligt. Det går aldrig att dra några vettiga slutsatser av det, jag menar, ett plan av mestadels aluminium sopar in i en skyskrapa primärt byggd av stål. Klart att planet trasas sönder. Och fram till kollisionen har vi inga skäl att tro att planet inte var fullt funktionsdugligt.

För huset är det ju mer fråga om vilken vinkel planet slog in och hur mycket rörelseenergi som kan tänkas ha förstört vad på vilka ställen. Det undersöker man ju mycket bättre av att studera balkarna från bygget ihop med foto/video från det ställe där planen slog in.
Citera
2011-04-07, 03:37
Bannlyst
Citat:
Utan riktig fackkunskap så vill jag nog påstå det. När man pusslar ihop flygvrak så är det för att kunna se vad som fallerade på själva planet. Att använda den tekniken för att se vad som gick sönder på byggnaden tror jag är fullständigt omöjligt. Det går aldrig att dra några vettiga slutsatser av det, jag menar, ett plan av mestadels aluminium sopar in i en skyskrapa primärt byggd av stål. Klart att planet trasas sönder. Och fram till kollisionen har vi inga skäl att tro att planet inte var fullt funktionsdugligt.

För huset är det ju mer fråga om vilken vinkel planet slog in och hur mycket rörelseenergi som kan tänkas ha förstört vad på vilka ställen. Det undersöker man ju mycket bättre av att studera balkarna från bygget ihop med foto/video från det ställe där planen slog in.

Kan inte argumentera mer i haverikommissionfrågan då jag inte heller är flygplansexpert.
Jag har ändå svårt att tro att det inte är standardförfarande.
Har det blivit förändringar i tillverkningsprocess och placering av flight data recorder eftersom det hävdas att båda har försvunnit i tomma intet.
Citera
2011-04-07, 07:29
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackFlashad
Har aldrig sagt att vittnen ALLTID har rätt, ser man nåt flyga in i tornen och det är en stor smäll så JA hjärnan kan spela en ett spratt där och man minns/ser fel. Enkelt. Flygplan blir alltså missil. <---- En teori.

Bra det börjar ta sig! Hur avgör vi då om dessa vittnen verkar tala sanning eller inte? Vad anser du är avgörande i denne mans missil uttalande om tornen? Varför kan vi absolut se att det är fel? Fysiska bevis är nyckelordet som så många gånger förr.
Citat:
"Flowing Molten Steel", få höra en teori nu da som inte låter helt jävla mysko.

Vi kan nog släppa detta nu, du har fått svar av många användare här många gånger om. Det är total avsaknad av något som kan styrka detta. Precis som ovan är det just detta som avgör hur mycket vikt vi ska lägga på vittnens uttalanden.

Citat:
Nää du gnäller om rapporter och jag säger att man inte rapporterar om sånt man vill hålla hemligt.

Så det finns fysiska bevis för detta? Du har möjligtvis inte något mer än ditt ord på det?

Citat:
Nej jag förstår inte så förklara gärna.
Hur det smälte, blandas, tempratur, färg och hur utbildade personer kan så lätt tagit fel. Kan ju

Energiutvecklingen i raset framförallt.

Citat:
Menar du att jag minns fel?
"Primarily due to fires". En pelare hade skadats????

Förstår inte varför du envisas om att göra om saker. Det var inte en pelare som skadas. Det var på sätt och vis elden som ledde till att huset rasade då de försvagade den bärande konstruktionen.

Citat:
1. en pelare skadas, check.

Så alla ton rasmassor skadade INTE byggnad 7? .....

Citat:
2. Brinner hela byggnaden lika mycket överallt? Alla pelare skadas lika mycket under samma tid/eld?

Givetvis inte. Tror du det behövs att 100% av byggnaden behöver försvagas innan det rasar? Vad tror du händer när bärande konstruktionen inte längre klarar av att hålla upp den tyngd de är byggda för?

Citat:
6. Och här har vi NISTs förklaring till hur man får en byggnad att kollapsa symmetriskt.

Så bärande konstruktion som är försvagad och expanderad agerar på samma sätt som oskadad? Ja vi kan nog lägga ner detta då det är uppenbart att du inte har förståndet med dig. Kom tillbaka när feberyran lagt sig.

Citat:
Alltså: Inga bomber. Vittnen ljuger eller ser fel. Explosioner som går via hissen, sen nån el-pryl blåser bort hela lobbyn.
Ok, låter troli.... Nää min Win-Vista-Teori låter faktiskt lite bättre.

Återigen... Såg mannen en missil flyga in i tornen. Kan du försöka förklara det? Så ska jag sitta och spamma extrema motsatser som att vittnen alltid ljuger blablabla
Citera
2011-04-07, 07:59
Medlem
Angående påståenden om smält stål så finns det ju många fler klart mer trovärdiga förklaringar/möjligheter till det än att det verkligen skulle ha varit just smält stål vilket inte en är bekräftat att det var.

Det är mycket mer sannolikt att det var Aluminium, från planet själv och/eller byggnaden. Många argument för det kan man hitta om man sakligt går igenom smälttemperaturer och vilken färg de olika metallerna har vid olika temperaturer m.m.

En annan sak är att det enligt uppgifter fanns en batteribank i ett rum i det området där det som upplevdes som smält metall kom ut ifrån. I batteribanker används vanligen blyackumulatorer, vilka innehåller stora mängder bly, vilket smälter vid ännu lägre temperatur än Aluminium.

Mer om detta kan läsas i denna länk som går igenom det hela på ett bra och ingående sätt, klart läsvärt.

http://www.debunking911.com/moltensteel.htm

Dr Tinnitus
Citera
2011-04-07, 09:25
Medlem
Citat:
-- prat om östtyska linjedomare --

Antar att vi trots allt nått fram till varandra här.

Citat:
Woot? Här skickar jag upp stora protestflaggan, och det av flera skäl.

1. Vad är det som är så omöjligt för AQ? Kom igen, man skickar ett gäng på flygskola, kapar några plan med knivar och kraschar in i olika mål. Visst krävs det samordning och disciplin, men vad skulle vara omöjligt eller ens jättesvårt? Jag flög i USA augusti 2001, jag hade kunnat få med mig mängder med knivar ombord.

2. "Inga som helst problem"? Man kunde inte hålla Clintons oralsex hemligt och där var två personer involverade, här snackar vi om en gigantisk operation i jämförelse. Dessutom vill jag flika in att det är ENORMT mycket svårare att fixa något och få alla spår att peka på någon annan än att helt enkelt bara göra det.

Så nej du, Alternativ A är mycket troligare enligt mig.

Här har du uppenbert inte försått vad punkt tre gäller. Flygplanen och det andra var punkt ett och stämmer precis lika bra in på båda teorierna.
Punkt tre gäller vad du skulle kalla konspiration, dvs annat än enbart flygplan.

Citat:

Woot? Same same, AQ gjorde sin grej, vad behöver de mörklägga? ...

Jag är lite osäker på om du förstår punkt fyra, men kanske.
Nej just det. AQ behöver inte mörklägga något. Om något mörkläggs är alltså USA den skyldiga.

Om något mörkläggs för att skydda de skyldiga är alltså bara Teori B möjlig.

Citat:
-- Bagdad-Bob och annat --

Fortfarande 4-2 till teori B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här