2014-02-27, 18:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det finns bl.a. 28 hemligstämplade sidor (bland allt annat hemligstämplat...) som beskriver hur saudiarabien varit med och finansierat attackerna vid 9/11. Än så länge så har man villkorat att de som får läsa dessa sidor måste hålla tyst, bryter de tystnadsplikten åker de in. Men det har inte förhindrat att de kunnat hinta en del om vad som stått.

Tänk allt som är så hemligt när det gäller 9/11 och ända vet varenda folijehatt på nätet om dessa hemligheter. Hemligheterna presenteras som sensationella uppgifter som om dom vore offentliga skulle fälla vilken regering som helst.
Men har vi sett några bevis för dessa hemligheter än? Nej naturligtvis inte.

Men medan jag har dig på tråden och filmer har varit ett aktuellt ämne i några dagar här. Var är filmen från värmekameran som visa dom låga temperaturerna i WTC 1 och 2? Du har ju faktiskt lovat oss dessa. Det är väl inte så att du har ljugit om dom bara för att du vill framhävda en synpunkt som du har?
Citera
2014-03-02, 02:02
Medlem
Sitkins avatar
Hur förklarar konspirationsteoretikerna att det finns familjer och vänner som har pratat ut om deras nära och kära som dog den 11 september 2001?
Citera
2014-03-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Hur förklarar konspirationsteoretikerna att det finns familjer och vänner som har pratat ut om deras nära och kära som dog den 11 september 2001?
Kan du förtydliga frågan?
Citera
2014-03-02, 19:39
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Kan du förtydliga frågan?
Alltså jag pratar om föräldrarna till offren som dog i united 93 exempelvis. Vad är konspirationsteorierna till det?
Citera
2014-03-02, 20:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Alltså jag pratar om föräldrarna till offren som dog i united 93 exempelvis. Vad är konspirationsteorierna till det?

Du får nog förtydliga ytterligare eller allra helst citera de/dem som menar att passagerarna i United 93 inte dog, kan inte minnas att jag läst något sådant påstående men och andra sidan är det snart 23000 inlägg i tråden och jag kan ju missat ett par.
Citera
2014-03-02, 21:54
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du får nog förtydliga ytterligare eller allra helst citera de/dem som menar att passagerarna i United 93 inte dog, kan inte minnas att jag läst något sådant påstående men och andra sidan är det snart 23000 inlägg i tråden och jag kan ju missat ett par.
Oj okej. Nej det är inget som jag har läst här utan på andra forum där de säger att det aldrig var ett flygplan som kraschade strax utanför Pennsylvania.

Citat:
Flight 93 never crashed in the empty field outside Shanksville, Pennsylvania on 9/11 or any other day. You are bearing witness to one of the greatest hoaxes ever perpetuated on the masses in United States history. Try to find just one picture of Flight 93 crashed anywhere to realize NONE even exist. We begin by putting "Flight 93" into your http://www.altavista.com search engine to find this at Wikipedia.org:
http://www.usmessageboard.com/conspiracy-theories/70909-flight-93-never-crashed-in-the-empty-field-outside-shanksville.html

Så, är alla familjemedlemmarna som har pratat om deras barn aktörer? Fake/robotar eller utomjordingar?
Citera
2014-03-02, 21:57
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Oj okej. Nej det är inget som jag har läst här utan på andra forum där de säger att det aldrig var ett flygplan som kraschade strax utanför Pennsylvania.

http://www.usmessageboard.com/conspiracy-theories/70909-flight-93-never-crashed-in-the-empty-field-outside-shanksville.html

Så, är alla familjemedlemmarna som har pratat om deras barn aktörer? Fake/robotar eller utomjordingar?

Det är väl enklare om du diskuterar detta med de personer som gör dessa påståenden.
Citera
2014-03-02, 22:12
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är väl enklare om du diskuterar detta med de personer som gör dessa påståenden.
Jaha så man ska inte kunna diskutera ytterligare konspirationsteorier i den här tråden? Vad som är och inte är konspirationsteori ska inte baseras på vad flashback har diskuterat i den här tråden. Och dessutom så påstås det att det var en missil som sköts in i pentagon. Då tycker jag att min fråga är relevant för ämnet.
Om du läser min första post(samma sida) så var det en fråga som jag ställde i hopp att jag skulle fiska upp något svar.
Citera
2014-03-02, 22:22
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jaha så man ska inte kunna diskutera ytterligare konspirationsteorier i den här tråden? Vad som är och inte är konspirationsteori ska inte baseras på vad flashback har diskuterat i den här tråden. Och dessutom så påstås det att det var en missil som sköts in i pentagon. Då tycker jag att min fråga är relevant för ämnet.
Om du läser min första post(samma sida) så var det en fråga som jag ställde i hopp att jag skulle fiska upp något svar.

Naturligtvis ska man kunna diskutera även detta, fast det blir ju svårt om ingen har den uppfattningen eller är påläst om just den teorin. Vi får väl hoppas att någon nappar.
Citera
2014-03-03, 04:45
Avslutad
Många olika lösa teorier.. Många är verkligen överdrivna. Det jag tror på är att Al-Qaida eller vem nu gjorde detta var uppbackad av tunga pjäser eller någon statlig organisation.. Anledningen var alla möjligheter med en nation i skräck och alla pengar som gick att tjäna på krig,rädsla och diktaturers fall.. Stora hemska företag som har tjänat extremt..

Många saker som är skeva och som får en att tänka till men vissa personer här har svårt med gränserna..Hur som helst så blir man ju inte förvånade om det är andra personer än arabiska extremister som har beställt detta. USA är aldrig så oskyldiga som man tror, det har man lärt sig.

Vad är sanningen kommer vi nog aldrig få reda på. Speciellt när huvudpersonen dödades och begravdes ner i havet.
Citera
2014-03-03, 16:19
Medlem
Vågar de som tror på den officiella versionen av 9/11, att det var ett terroristdåd jobba i skyskrapor eller mycket höga hus
According to the US government, steel-frame high-rise buildings can suddenly crumble to dust for no apparent reason, plunging at free-fall acceleration straight into the ground.
Citera
2014-03-03, 16:38
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
[...]Så, är alla familjemedlemmarna som har pratat om deras barn aktörer? Fake/robotar eller utomjordingar?

Tittar man på KlokOchSnyggs länk så framgår det att det är just anhöriga som ligger på om ytterligare utredningar och inte köper den officiella konspirationsteorin, detta talar ju för att de anhöriga inte är aktörer, robotar eller utomjordingar.

Can tall buildings really just implode? A group of New Yorkers, led by 9/11 victims' family members, wants to find out. NYCcan.org is launching a campaign called the High Rise Safety Initiative. If passed, the Initiative would force the New York Department of Buildings to investigate the collapse of World Trade Center Building 7. Such an investigation would almost certainly conclude that the official story of Building 7's "collapse" is preposterous.

Citat:
Vågar de som tror på den officiella versionen av 9/11, att det var ett terroristdåd jobba i skyskrapor eller mycket höga hus
According to the US government, steel-frame high-rise buildings can suddenly crumble to dust for no apparent reason, plunging at free-fall acceleration straight into the ground.

Det var ju också anhöriga till offer som såg till att det alls blev en utredning till att börja med, men de frågor de hade fick inga svar och därför kämpar de fortfarande.

As part of the 9/11 Family Steering Committee they helped form, the Jersey Girls monitored and often criticized the 9/11 Commission after they lobbied successfully for its creation. The Jersey Girls pressured the U.S. government for months to have National Security Adviser Condoleezza Rice testify in front of the Commission; when she refused to testify under oath in March 2004, "they walked out in silent protest." The White House, in a "dramatic about-face," gave in and Rice testified.[5]
When it became clear to them that the Commission had omitted crucial information from its report, the widows called for a new independent panel. "I'm very disturbed, and I want to get some answers," said Breitweiser. "I want to know what the truth is." She called the 2004 findings "an utterly hollow report."

http://en.wikipedia.org/wiki/Jersey_Girls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in