2010-02-22, 23:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Erat argument var att man inte kan kapa vertikalt med termit, uppenbarligen så kan man det. Ifall de använde termit eller nanotermit eller en blandning borde inte vara relevant.

Come again? Inte relevant? Hur i herrans namn tänker du nu? Du hänvisade till "cutter charges för nanothermite", eller hur? Har diu eller har du INTE sett en sådan anordning? Det är en skitenkel fråga, och den här stackars youtubefilmen, hade du alls sett den när du gjorde inlägget?

Jag är alltså extremt nyfiken på hur olika måttstockar du har för bevisningen beroende på vilken sida som lägger fram dem. Å ena sidan har vi NIST som producerat 12 000 sidor rapportmaterial men där du börjar lipa för att du inte sett indatat till en av deras simuleringar.

Å andra sidan har du inga problem att blint köpa bruket av "cutter chargesz for nano thermite" utan att du verkar he ens sett en sådan pryl ens på vykort. Om inte det är dubbla måttstockar så är jag VÄLDIGT nyfiken på vad du skulle beskriva det som.

Om du bara medger att du inte hade sett några sådana anordningar och inte hade en susning om huruvida de skulle funka eller inte (men blev lite lättad av videon som SLOB postade) och lovar att försöka köra lite rakare puckar framledes så skall jag ta dina frågor. Men inte innan det här är utrett, jag tycker det är lite pinsamt hur du försöker slingra dig ur det här.
Citera
2010-02-22, 23:27
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kuvolski, tjänstgörande logiker.
Var har jag sagt att du inte kan eller bör skriva om WTC7 om du inte läst NIST?
Se upp, det kan bli en Kuvolski-lögn.

För att underlätta din läsförståelse bjuder jag på en repetition med korrigerad stavning:

Den intressanta frågan är väl snarast hur du tyckte dig kunna skriva att du tvivlar på att jag läst en del av en NISTs rapport om WTC7 om du inte läst den själv?
https://www.flashback.org/sp21495395

Du är ju inte så noga med att ta reda på fakta innan du delar ut epitet och anklagelser, men i det här fallet hade du kunnat undvika dumstrut om du kollat vad jag skrev och vad jag påstod mig ha läst. Jag har läst de delar som var relevanta till Thaddeus inlägg om falltiden för WTC7. Dessutom läste jag sektion 3.1-3.3 med dess delar om simulering av sprängningarna och hur dessa omöjligen kunde genomförts eftersom ljudvågen skulle nått uppskattningsvis 130-140 dB på ett avstånd av 1 km.
Vad gäller resten av rapporten delar jag den okunskap som du tycker om att simma omkring i.

All denna text utan substans för att du kände dig tvungen att skriva något, du är så genomskinlig.. jag var en smula ironisk när jag skrev det där och jag förstår om du inte hängde med i det. Det var ett smått ironiskt antagande baserat på dig och hur du resonerar i övrigt.

Varför jag inte trodde att du läst rapporten var för att du inte verkar pålitlig eller trolig, tror att jag gick igenom det lite mer ingående i samma inlägg som jag skrev det i.

VARNING: Jag kommer snart att börja svara endast som sten.b gör och varför, alltså påståenden och inga visor på grund av att "pakthundar" som denna inte vill något utom att missförstå och tramsa.
Citera
2010-02-22, 23:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
No structual support innebär precis vad det står. Han har räknat på att det inte gick åt någon lägesenergi för att bryta loss delarna av byggnaden ifrån varandra. Denna simulering visar sina antaganden. Denna videon stämmer överrens med verkligheten. Därför litar jag på den.
Ah, men vänta. Det där är ju faktiskt inget argument alls, eller hur?

Om jag påstår att jag har en simulering med antagandet att det FANNS strukturellt motstånd under "impact zone" och visar en falltid på 11s, är min simulering också sann?
Båda simuleringarna kan ju inte stämma, och den fråga du bör ställa dig öär vilken du skall lita mest på. Då är bakgrundsinformation med detaljerad beskrivning av modellen helt avgörande som jag ser det.

Du kan ju inte avgöra sanningshalten från resultatet; när filmmakarna (och Bazant och NIST) gjorde sina simulareningar visste de ju alla vad verkligheten visar! De hade så att säga facit. Ditt argument skulle bara vara relevant om man (hypotetiskt) hade genomfört simuleringar innan man visste den verkiga tiden!
Citera
2010-02-22, 23:30
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
första frågan som dök upp är om samma policy gäller om planen startar inom USA luftrum?

Jag vet som sagt inte detaljer, du får lämna dina förhoppningar i den frågan till Arthur Dent om han vill svara.

Ville du inte kommentera det andra i mitt inlägg?
Citera
2010-02-22, 23:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
All denna text utan substans för att du kände dig tvungen att skriva något, du är så genomskinlig.. jag var en smula ironisk när jag skrev det där och jag förstår om du inte hängde med i det. Det var ett smått ironiskt antagande baserat på dig och hur du resonerar i övrigt.

VARNING: Jag kommer snart att börja svara endast som sten.b gör och varför, alltså påståenden och inga visor på grund av att "pakthundar" som denna inte vill något utom att missförstå och tramsa.
Varna på du bara.

Ännu bättre vore om du lade fram några av de bevis du hävdar finns som gör mig till lögnare. Jag kan säker googla fram något rykte på en websida, men poängen är att du, sanningvittnet, skall understyrka dina påståenden om lögn. Om inte, vad är du då själv?

Bevis och substand förefaller ju vara för mycket begärt, men då kanske du kan svara på hur du tyckte dig veta att jag inte hade läst en rapport som du inte läst själv? Det skulle jag tycka vore jävligt pinsamt.
Gissade du? Fick du en uppenbarelse? Berätta!

EDIT: "påståenden och inga visor"? Menar du "ord och inga visor" och vad vill du i så fall säga med det? Skall du bara använda invektiv och helt eliminera substans?
Senast redigerad av farbror_barbro 2010-02-22 kl. 23:41.
Citera
2010-02-22, 23:40
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Varna på du bara.

Ännu bättre vore om du lade fram några av de bevis du hävdar finns som gör mig till lögnare. Jag kan säker googla fram något rykte på en websida, men poängen är att du, sanningvittnet, skall understyrka dina påståenden om lögn. Om inte, vad är du då själv?

Bevis och substand förefaller ju vara för mycket begärt, men då kanske du kan svara på hur du tyckte dig veta att jag inte hade läst en rapport som du inte läst själv? Det skulle jag tycka vore jävligt pinsamt.
Gissade du? Fick du en uppenbarelse? Berätta!

Detta är mitt sista inlägg till dig om du inte har något nytt att komma med, jag hoppas att folk som läst min och barbros diskussion förstår varför.. det gör inte barbro.

Här har du mina svar på det du tog upp nu i detta ytterligare inlägg om samma sak när du redan fått svar. Detta inlägg skrev jag alldeles nyss, har gjort cirka fyra liknande till dig. Papegoja.
https://www.flashback.org/sp21625626
Citera
2010-02-22, 23:41
Medlem
Pads avatar
Citat:
Du med dina papperskorgar och allt vad det är, dessa eviga, oväsentliga, alltid återkommande jämförelser. Kolla på denna bilden; http://911stories.googlepages.com/NTstairwell.jpg/NTstairwell-full.jpg

Är detta papperskorgen som du pratar om? Varför gick den inte sönder? Jag förstår givetvis att tornet inte skulle komprimera marken om pannkakseffekten stämmer men detta var enligt er 15 meter över marken och inte ser det ut att vara så kompakt och tätt så att det inte går att komprimeras ifall man jämför med allt annat som ska ha komprimerats. Vid slutet innan det ligger material som inte kan packas mer bör väll pannkakseffekten haft störst effekt?

Tja, det kan bero på många saker, det är aldrig lätt att i detalj förutse precis varenda liten grej i en kollaps, då det är ett kaotiskt förlopp. Just här kan det vara att exempelvis hyggligt hela element hamnat ovanför som exempelvis varit vinklade så att nedfallande bråte åker andra vägar. På samma sätt kan man ställa sig frågan varför väldigt sköra saker kan klara sig helt oskadda i våldsamma bilkrascher.

I princip så blev ju GZ det jag liknar vid en papperskorg, det material som fanns i tornen låg ju betydligt mer kompakt än när tornen stod upp. Givetvis fanns det luftfickor här och där, och bilden som du länkar till har ju klarat sig riktigt bra.

Jag kan ju vända på problematiken, om vi ponerar att tornet sprängdes, vore det inte lika mystiskt att den här biten klarade sig då?

Liknelser är för övrigt ofta jättebra för att förklara principer, självklart tror jag inte att tornen var som en papperskorg, däremot är det en bra liknelse för att förstå varför rasmassorna kunde ta upp 5-7 våningars höjd.
Citera
2010-02-22, 23:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Men kära nån..

Min poäng är i detta fallet att det hur som helst är jävligt klantigt gjort och dåligt skött, kan inte du besvara frågorna om 9/11 Kommissionärerna som vi hade i frågestunden ett antal sidor tillbaka? Eller är det bara du som får ifrågasätta andras tankar kring information?
Jag har inga kommentarer till kommisionärernas eventuella tillkortakommanden. Du har säker andra debattörer som vill diskutera det, och du och jag har åtskilligt annat.
Citera
2010-02-22, 23:47
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Tja, det kan bero på många saker, det är aldrig lätt att i detalj förutse precis varenda liten grej i en kollaps, då det är ett kaotiskt förlopp. Just här kan det vara att exempelvis hyggligt hela element hamnat ovanför som exempelvis varit vinklade så att nedfallande bråte åker andra vägar. På samma sätt kan man ställa sig frågan varför väldigt sköra saker kan klara sig helt oskadda i våldsamma bilkrascher.

Okej, så när hela pannkakan med följe kom och mosade allt i sin väg så skyddades denna lilla del av huset av "exempelvis hyggligt hela element som hamnat över och vinklade nedfallande bråte i annan riktning" ungefär?

Citat:
I princip så blev ju GZ det jag liknar vid en papperskorg, det material som fanns i tornen låg ju betydligt mer kompakt än när tornen stod upp. Givetvis fanns det luftfickor här och där, och bilden som du länkar till har ju klarat sig riktigt bra.

Där är vi överense.

Citat:
Jag kan ju vända på problematiken, om vi ponerar att tornet sprängdes, vore det inte lika mystiskt att den här biten klarade sig då?

Nej, för en explosion hade inte haft denna mystiska "pannkakseffekt" som mosat allt i sin väg och därför hade naturligt delar som denna funnits kvar om man inte sprängt bort det.

Citat:
Liknelser är för övrigt ofta jättebra för att förklara principer, självklart tror jag inte att tornen var som en papperskorg, däremot är det en bra liknelse för att förstå varför rasmassorna kunde ta upp 5-7 våningars höjd.

Sant, försök höj nivån på dem lite bara och inte leka "Pappa förklarar" så köper jag det.
Citera
2010-02-22, 23:51
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Jag har inga kommentarer till kommisionärernas eventuella tillkortakommanden. Du har säker andra debattörer som vill diskutera det, och du och jag har åtskilligt annat.

Okej, alltså som jag trodde. Fegt.

Om du inte har mer att tillägga så vill jag avsluta med att besvara på din edit;

Citat:
EDIT: "påståenden och inga visor"? Menar du "ord och inga visor" och vad vill du i så fall säga med det? Skall du bara använda invektiv och helt eliminera substans?

Jag menar inte "ord och inga visor", jag menar precis det jag säger och vill säga det jag skriver med det.

Förresten, förstod du poängen med wtc-stålet och varför jag inte menade "FORSLANDE AV STÅL=INSIDE-JOB!!!!!"? Hoppas det, för jag tar det inte en gång till även om du säkert hade velat det.
Citera
2010-02-22, 23:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:

Hur skulle det vara om du kunde bemöta och se mer än vad du bara känner för och vill? Spår av sprängämnen säger sig bland annat Steven Jones och Niels Harritt;

Det är alltså inte "Steven Jones" själv som är källa, som någon "vakthund" sade ett par sidor sedan, och de verkar ha hittat spår av sprängämnen. Vill du ha vittnen som hört explosioner också kanske eftersom du säger att dessa inte fanns?

.
Misade detta inlägg, förmodligen för att jag själv postade då. Beklagar.

Vi har uppenbarligen olika syn på vad som är ett meningsfullt inlägg eller bevis.

Du ger oss ett citat på två rader (!) utan källa
Citat:
Niels Harrit and 8 other scientists found nano-thermite in the dust from the World Trade Center.
Voila, nu har vi ett bevis... eller?
Kan du verkligen inte hitta något mer än det där?
Varför skriver du in en tråd om WTC när du har allergi mot att leta rätt på relevant information?

Om jag ger dig följande 5 länkar som bemöter ditt lösryckta citat och visar att förekomsten inte alls är visad, vem har "bevis" då?
http://911guide.googlepages.com/wtc
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
http://www.debunking911.com/moltensteel.htm
http://www.debunking911.com/thermite.htm
http://www.911myths.com/html/traces_...t_the_wtc.html
Citera
2010-02-23, 00:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Okej, alltså som jag trodde. Fegt.

Om du inte har mer att tillägga så vill jag avsluta med att besvara på din edit;

Jag menar inte "ord och inga visor", jag menar precis det jag säger och vill säga det jag skriver med det.

Förresten, förstod du poängen med wtc-stålet och varför jag inte menade "FORSLANDE AV STÅL=INSIDE-JOB!!!!!"? Hoppas det, för jag tar det inte en gång till även om du säkert hade velat det.
Fegt? Jo jo, välkommen till Kuvolskis vridna verklighet.
Du kan väl skicka ett PM till samtliga som skriver i den här tråden och kräva att de diskuterar just den punkten med dig. Tänka sig, de kanske inte är intresserade av just det du vill skriva om. Tråkigt, men sånt är livet.

Nej, jag förstår inte exakt vad du menar med stålet och "inside job", men jag föreslår att vi släpper det för det verkar inte vara någon utom vi som bryr sig heller.

OK, "påståenden och visor" skall det vara alltså. Ett nytt utryck, man lär sig något varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in