Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Menar bara att utöver den officiella storyn finns massor av teorier, ingen är bevisad på något sätt och du sa något om att du var på de anhörigas sida och det var därför jag tog upp detta med noplaners då de anhöriga även de måste ljuga om den teorin ska stämma. Antar dock att du inte är en noplaner så whatever..
Okej, och du antar faktiskt rätt.
Citat:
Alltså snabbt och snabbt, man röjde ju flera flera veckor. Du nämde något om 80% försvann, har man inte kollat de andra 20 då? Är inte särskilt insatt i den biten, men som på många andra punkter finns inte bevis för något utan enbart spekulationer om att det är skumt.
Vet inte, men de verkar ju också försvunna eftersom det enda eller nästintill enda finns inlåst bort från allmänheten.
Citat:
Jag är säker på att stålet inte smälte, men i ett ras hamnar allt huller om buller, du har skit överallt och jag ställer mig tveksam till att någon har lekt plockepin och rensat stål osv. Hursom... stora mängder man ville bli av snabbt = lägre pris i alla branscher.
Ja, så då tog dem bara stora skopor och hoppades på det bästa? Okej då förstår jag. Självklart så bör de ha sorterat det, kanske inte på ground zero men åtminstone efter. Ja, men du tror inte att stål väldigt ofta säljs i dessa kvantiteter? Det där påståendet utan belägg känns inte så troligt.
Citat:
Varför läser du inte bara wtc7 final draft? Du får ju i detalj beskrivet vad som hände och varför. Det kunde säkert ha tippat över åt något håll, det kunde säkert stått kvar under andra omständigheter men i detta fall föll den såhär. Att bärande pelare brister och snabbt flyttar vikt till andra pelare som i sin tur brister är ju ganska självklart, att det går snabbt är även det självklart. När väl raset börjar gåre ju bara nedåt av de kraft som bildas. Var ju precis det som hände och startade första raset vilket i sin tur ledde till en större kollaps.
Jo precis, i detta fall föll den såhär..
Alla bärande pelare ser ju ut att brista samtidigt, på alla delar utav våningsplanen. Vad är det som flyttar vikt? Om inte pelarna är bärande tror du då att resten skulle vara bärande och "flytta vikt" eller bara falla rakt ned? Det är därför det symmetriska fallet är lustigt.