Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jag hade valt den "sida" som har presenterat bevis, inte den sida som skriker sig hesa om vad de tycker/tror men inte kan bevisa.
Jag tror att jag står på de anhörigas "sida" som söker svar, svar som de aldrig får. Jag står samtidigt på ingens sida men tycker det finns grova konstigheter som det också finns runt hela detta spektakel, londonbombningarna, krigen, lagarna, utredningarna etc.
Om du i detta fallet syftar på NIST och bland annat deras brandsimulering så är det bevis utan underlag dem har.
Citat:
Du har väl läst om hans thermite fynd? Som blev thermate. Som blev nanothermite. Fortfarande är det bara enstaka ämnen han hittat men gör om dessa.. När han presenterar något vettigt skulle jag absolut inte tjafsa emot men för tillfället är hans påståenden enbart korkade.
Ja, det har jag. Det är delade åsikter runt rapporten, jag är inte övertygad åt något håll.
Citat:
Förstår vad du menar, dock måste man inse att frånvaro av bevis inte bevisar något. Varför kunde jones analysera om ingen annan kunde det är ju även en viktig aspekt. Sedan att man forslade bort allt ras så fort som möjligt är ju inget konstigt i sig, det måste väl vara standard att så fort som möjligt städa upp? Priset säger ju ingenting heller, beror på många faktorer som hur snabbt man måste sälja, hur mycket och vilken kvalitet.
Självklart inte, men ser du inte idiotin? Det ser ju tämligen skumt ut också. Jones tog vad jag kan minnas egna stålflagor från WTC, detta klagade "vakthundarna" på i månader och att han skulle ha tagit dem från någon annanstans vilket jag antar att dem ville påvisa. Det andra stålet fick som sagt inte utredare tillåtelse att bevara och undersöka.
Nej, det är nog inget konstigt i att det forslades bort.. men för att väldigt snart, en tid då fortfarande ground zero kokade redan ha smälts ned och skeppats iväg till Kina och Indien. Jag är inte insatt i stålindustrin, det är säkert inte du heller men prisskillnaden verkar ganska stor, och varför skulle inte stålet i WTC vara av kvalité?
Citat:
Han har ju inte fel i det han säger?
Nej, inte direkt. Men det är självklart där bevisen finns också, vad man nu ska ha bevis för vad gäller kollapsen.
Citat:
The hangar, which reportedly holds one five-hundredth of the "total debris field", is off-limits to the public.
Här talar man om stället där "fan och hans moster" inte kommer åt farbror_barbro, och där alltså det mesta eller enda av WTCs stålbalkar finns kvar.
söderb och farbror_barbro, dodgar ni min undran längst ned i förra inlägget?
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Jag har aldrig sett ett svar på denna fråga som ställts många gånger; Hur kunde WTC7s bärande delar släppa exakt samtidigt av en brand och falla som det gör? Bara en undran..