2010-01-29, 17:33
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Innebär det att du tar avstånd från alla påståenden som tagits bort ur de föregående versionerna?
Jag har inte ens sett LC.
Citera
2010-01-29, 17:37
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
OMG! de stannar inte längre tid i luften för att de har en horisontell hastiget. VAFAN har du fått det ifrån????????????????? de kommer accelerar lika snabbt mot jorden som om man släppt den rakt ner, enda skillnaden är att den kommer hamna längre bort.

Vetenskapsteori som spökar eller?
Nej det är inte vad jag skrev. Om du skjuter en kula horisontellt når den marken samtidigt som en kula du släpper från samma höjd i samma stund du avlossat skottet. Skjuter du kulan snett uppåt kommer den att landa efter kulan du släpper rakt ned i samma stund du avlossat skottet.
Jag trodde du var medveten om det, därför förtydligade jag att jag avsåg enbart de delar som hade en annan bana än rakt horisontellt.
I övrigt kvarstår att du inte kan påstå att delar slungades utåt samtidigt som tornen föll i fritt fall.
Citera
2010-01-29, 17:40
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag behöver inte göra nåt, om du inte tror de reviderade sin rapport så kan du ju ta det med SLOB och Elgiganten.
Du har lite svårt med läsförståelsen eller vill du så hett att det var det jag skrev? Nej du behöver inte göra något. Det är i princip det du gjort hittills. Lite som när du vägrade förstå att jag skrev att jag inte avsåg en enda jättebomb.
Citera
2010-01-29, 17:40
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Nej det är inte vad jag skrev. Om du skjuter en kula horisontellt når den marken samtidigt som en kula du släpper från samma höjd i samma stund du avlossat skottet. Skjuter du kulan snett uppåt kommer den att landa efter kulan du släpper rakt ned i samma stund du avlossat skottet.
Jag trodde du var medveten om det, därför förtydligade jag att jag avsåg enbart de delar som hade en annan bana än rakt horisontellt.
I övrigt kvarstår att du inte kan påstå att delar slungades utåt samtidigt som tornen föll i fritt fall.
Du är en jävligt slingrig jävel måste jag säga. Lite av en expert på att röra till och förvirra faktiskt.

Huvudsaken är att inga andra krafter än gravitationen (och lite luftmotstånd förstås) verkar på materialet som slungas iväg.

Vart du vill komma har jag fortfarande ingen aning om. Känns mest som att du försöker vrida debatten i en riktning som är svårare att bevisa och lättare att spekulera i.
Citera
2010-01-29, 17:41
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag har inte ens sett LC.
Då kan jag upplysa dig om att mycket av det du tjatat om inte finns med i de senare versionerna.
Citera
2010-01-29, 17:42
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Du har lite svårt med läsförståelsen eller vill du så hett att det var det jag skrev? Nej du behöver inte göra något. Det är i princip det du gjort hittills. Lite som när du vägrade förstå att jag skrev att jag inte avsåg en enda jättebomb.
Du får gärna bemöta SLOB i inlägg 16111 på förra sidan om du inte håller med om det han skriver.
Citera
2010-01-29, 17:42
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Då kan jag upplysa dig om att mycket av det du tjatat om inte finns med i de senare versionerna.
Så trevligt, bra att man dock ändå kan bilda sig en egen uppfattning utan LC. Eller hur?
Citera
2010-01-29, 17:44
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du är en jävligt slingrig jävel måste jag säga. Lite av en expert på att röra till och förvirra faktiskt.

Huvudsaken är att inga andra krafter än gravitationen (och lite luftmotstånd förstås) verkar på materialet som slungas iväg.

Vart du vill komma har jag fortfarande ingen aning om. Känns mest som att du försöker vrida debatten i en riktning som är svårare att bevisa och lättare att spekulera i.
Vad hände just med kraften som kommer från sprängmedlen? Nullifierade du just den?

Jag är inte slirig. Jag försöker nå punkter i resonemanget där vi är överens. Men du tvingar mig att skala ned till enkla basala punkter jag trodde de flesta med G i fysik hade med sig.
Citera
2010-01-29, 17:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du får gärna bemöta SLOB i inlägg 16111 på förra sidan om du inte håller med om det han skriver.
Det blir ju enklare att komma framåt om du inte spelar så jävla dum. Jag skrev inte att NIST inte reviderat sin rapport. Tycker du verkligen vi skall köra en ny variant av jättebomblögnen igen?
Citera
2010-01-29, 18:00
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
jaså? han gjorde inte det enligt DIG då antar jag?

Tja, var skriver Dylan att Loose Change är ett utkast? Här står det hur man skulle skicka in kommentarer till NIST, har du motsvarande från Collective Minds?

(Det är dessutom NISTs standardförfarande att be om kommentarer från allmänheten)
Citera
2010-01-29, 18:26
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Fritt fall är fritt fall, och det är fysiskt bevisat vilka kriterier som måste uppfyllas för att det ska kunna ske. Detta är fakta!
Och du kan inte ens räkna ut detta med en enkel formel, jag har ju givit dig alla siffror du behöver men du kan inte göra den beräkningen.
Eller är det resultatet som är jobbigt?
Men fortsätt du och bli vetenskapens tjänare, dölj dina resultat, är det som är vetenskaplig metodik???

Citat:
Jag tror inte du jobbar, du är här väldigt konstiga tidpunkter för ett arbetar-jobb. Du sitter på hem.
Vad du tror och katten skiter lägger jag i samma hög.
Bara för att bil tillströmningen i drive-thru luckan där du jobbar inte är konstant så behöver inte övriga befolkningen jobba 8-5!
Citera
2010-01-29, 18:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vad hände just med kraften som kommer från sprängmedlen? Nullifierade du just den?

Jag är inte slirig. Jag försöker nå punkter i resonemanget där vi är överens. Men du tvingar mig att skala ned till enkla basala punkter jag trodde de flesta med G i fysik hade med sig.

Jag tror att Thaddeus missat hela din poäng. Jag TROR att han tänker att det inte spelar någon roll om en balk skjuts iväg horisontellt av explosionen, för gravitationen kommer ändå att påverka den på precis samma sätt som balkar som bara faller nedåt. Det är ju helt korrekt, men det är ju inte det som är din poäng.

För att se om vi faktiskt kan komma framåt här och för att förtydliga vad Kim egentligen skriver, en explosion kommer att verka UTÅT, inte enbart åt sidorna. Alltså, om vi bränner av en maxipuff av sådan storlek att den kan skjuta iväg balkar ett par hundra meter horisontellt så kan vi också förvänta oss att den skjuter iväg andra föremål åt andra håll, rakt upp exempelvis. Kim har då tagit två exempel, balkar som skjuts snett uppåt och således kommer att ta längre tid på sig innan de når marken för att gravitationen först måste övervinna den rörelseenergi de fått med sig från explosionen, dels ett fall där balkarna skjuts iväg snett nedåt och således borde nå marken betydligt fortare än resten av kollapsen (därav liknelsen med motorer).

Nu är den stora frågan varför vi inte kan se några sådana fall? Det verkar ju som om hela skiten faller med antingen fritt fall (sakerna utanför huskroppen) eller en bit under fritt fall (själva huvudkollapsen).

Blev det tydligare så?

/ Pad på kvällsskiftet (Hutchinson står inte högt i kurs nu, och till på köpet har min son maginfluensa...)
Senast redigerad av Pad 2010-01-29 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in