2009-11-21, 16:23
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Hade du läst rapporten hade du inte haft alla dessa felaktiga tankar. Stål brinner inte, det försvagas. Det har inte hänt förut för att det var första gången.
Jag påstår inte att det skulle brinna, tvärtom. Du försöker felcitera mig. Jag menar att det finns ingen anledning till varför elden skulle hålla sig runt stålet, när stålet i sig är brandskyddat. Eld går vidare/slocknar när det inte finns något som brinner

Citat:
Läs rapporten istället för att tjöla emot det du inte har en aning om. Jag har aldrig hört talas om att nist genomförde något slags hagelgevärstest. Kanske missade det i rapporten, du får gärna visa var i rapporten detta skulle finnas.
Har läst tillräckligt för att fatta att den inte håller för fem öre och att det är en coverup. Jag läser häller inga rapporter som försöker visa att jorden är platt.

Citat:
Syftet var att illustrera att det enda som krävs är att en våning brister för att kraften uppifrån ska kunna förstöra botten av huset, så när du började yra om att 9våningar inte blev tillräckligt förstörda saknade det relevans då det inte krävs 9 vånigar tex.
Nej, nej, nej. Byggnadens bärande pelare har blivit borttagna på förhand, kan du inte läsa? Byggnaden innehåller ingen stålkärna, de bärande pelarna har tagits bort, vilket gör den till ett korthus. fråga dem gärna om den där tekniken skulle funka på en stålramsbyggnad. Om du skulle på förhand ta bort den inre stålkärnan, så skulle det ju självklart fungera. Det var ju vad FEMA verkade tro, när de skrev att WTC1 och 2 var helt ihåliga. Varför tror du de gjorde det misstaget?

Citat:
Precis, tar man bort något bärande kan hela huset raseras.

Precis, genom hela byggnaden, detta görs lämpligtvis genom CD

Citat:
Du kan ordbajsa i oändlighet, faktum är att du inte har kommit med något stöd för en konspiration än på gud vet hur många inlägg. Jag har inte gjort en jämförelse, jag försökte (förgäves) illustrera för dig att det räcker med en våning då du började ditt yr om 9vångar bla bla osv..
Jo då jag har kommit med massor, du har kommit med idiotiska jämförelser, förnekelse och dumhet.

Citat:
Jetbränsle fungerar som en accelerator, precis som tändvätska. Denna uppfattning är inget jag hittar på, så fungerar verkligheten. Allt stål som du hävdar, gav inte vika för värme. Det mesta gav antagligen vika under raset. Sedan som man kan se på bilder så finns det en hel del stålstruktur kvar ståendes efter raset.
Antagligen? Så du håller med om att du spekulerar. Du har inga bevis för att brandskyddet kunde tas bort i den utsträckning som nist säger, eller att brand kunde försvaga stålet i denna utsträckning (NISTs egna undersökning visade att stålet höll i 2 timmar, vill jag minnas). Nästa steg som är ännu mer oförklarligt, hur den undre delen av stålkärnan kunde ge vika, trots att de har byggt byggnaden med en säkerhetsmarginal på typ X5, där erkänner du till och med att du inte vet.

Citat:
Du fann det märkligt att huset rasade på olika sätt, jag förklarade för dig att eftersom förutsättningarna var så olika var det inte alls märkligt. Sedan vrider du givetvis om det till någon slags strawman.
Återigen läsförståelse. Jag säger att det är konstigt att de inte har ett enda av de ursprungliga argumenten kvar när de kommer till WTC7, men att det går tydligen bra att förklara raset ändå. Debunkers talar emot sig själva hela tiden. De säger t.ex "nej men inga byggnader hade heller träffats av gigantiska plan som hade massa jetbränsle i sig som gjorde att elden försvagade stålet". Sedan kommer man till 7:an. Vad säger man då? "Nej men inga byggnader hade tidigare heller träffats av massa bråte från en annan byggnad" Men detta påstående har NIST dragit tillbaka och säger att det var obetydligt. Vilka argument har man kvar då? " Nej men inga stålramsbyggnader har tidigare haft små bränder i sig"? Jo då många stålramsbygnader har haft otroligt mycket kraftigare bränder under längre tid och över i princip hela byggnaderna, men inte rört sig ur fläcken.

Citat:
Du bölade om att alla 9 våningar inte hade 0% brandskydd, jag förklarade då för dig att det krävs mindre än så. Det komiska ligger i dina feltolkningar och oförmåga att framställa något som helst bevis för allt du påstår. Mer komiskt blev det när det framkom att du inte ens läst rapporten du argumenterar emot
Som sagt har läst tillräckligt för att se alla fel de gjort och inse att det är en coverup. Nej det komiska var:

Citat:
"Naturligtvis kunde det inte det", Förutom dina felaktiga spekulationer, varför skulle inte huset kunna rasa? Det krävs ju så lite för att huset ska rasa som du kan se tex här: https://www.flashback.org/showpost.php?p=19892105&postcount=239

Det var solklart att du i båda meningarna syftade på WTC. Du säger i princip:
Förutom dina felaktiga spekulationer, varför skulle inte WTC kunna rasa? Det krävs ju så lite för att WTC ska rasa som du kan se tex här:
Och visar mig ett klipp med en liten betongbyggnad(utan stålkärna), där man på förhand har tagit bort de bärande pelarna, och sedan helt och hållet trycker ut ett helt våningsplan(nära mitten av byggnaden dessutom) med stora kranar. Du kunde lika gärna ha gjort så här:

Förutom dina felaktiga spekulationer, varför skulle inte WTC kunna rasa? Det krävs ju så lite för att WTC ska rasa som du kan se tex här:
http://www.youtube.com/watch?v=x2mV1w1Efvw

Har ingen tid att diskutera mer med dig snart. Dessutom är det totalt meningslöst, då du inte kommer med något annat än lögner, felciteringar och idiotjämförelser.
Citera
2009-11-21, 16:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
skulle fula mig lite såhär på morgonen men fyfan att du orkar lägga ner den tiden på o rätta mig hahaha

Vilket tror du är jobbigast, hitta på saker eller tala sanning?
Citera
2009-11-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Vilket tror du är jobbigast, hitta på saker eller tala sanning?

hur vet du just att du talar sanning? inget är bevisat
Citera
2009-11-21, 16:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Det där är en symbolisk demonstration så klart, du märker väl att han gör det med glimten i ögat, men i runda slängar visar den väl ungefär var som händer om man släpper den övre lilla stålkärnan på den undre stora stålkärnan.
Inte ens om vi håller för det ena ögat och kisar med det andra så kommer vi i närheten av något som liknar WTC 1 eller 2.
Hur är det synen egentligen. Och det är detta dom kommer bli lilla Hiawathas fall. För att få hans "överdelen borde studsa på underdelen" teori skall fungera så måste ALLA pelare och ytterpaneler träffa på varandra exakt vid fallet. Vilket r en omöjlighet då vi kan se med blotta ögat att ett flygplan som flög in i husen lämnade märken efter sig.

Citat:
Vad har Hiawatha med det här inlägget att göra? Han får väl stå för sina egna uttalanden. Eller?

Du svarar tydligen för han eller???
Han skriver om 9/11 och detta är en tråd om 9/11.
Men du får väl ta det med mod. om du inte gilla det.
Eller du kanske kan diskutera i sak kanske?

Citat:
Kan du säga vilka du menar och gärna lämna någon källa, annars är det lite svårt att diskutera.
Ordet källa och foliehattar går tydligen hand i hand.
Inte för att jag sett några källor på dina uttalanden men det kanske är lättare att kräva källor i stället för att redovisa källor.
Kolla vad den danske idioten säger i sin TV intervju i Dansk TV.

Citat:
Vad säger du om ämnets reaktion vid antändning då? Jag skiter i om de kallar det thermate nanothermit eller rövhålstermit, det är ämnets egenskaper som är intressanta, vad händer när man tänder på ämnet?

Läs på för fan din korkskalle.
Dansken hävdar ju att den fantastiska nanontermiten INTE klarar av att utföra en explosion så att WTC rasar. Den användes som tändmedel till något annat magiskt sprängmedel.
Så räddningen för er foliehattar som skulle förklara att husen rasade är ingen räddning i nuläget eftersom dansken och följe nu mera backar från uttalande att detta nanontermit skulle ha sänkt wtc 1 o 2.

Citat:
Varför skulle man flyga in där? Menar du att planet måste antända detta ämne eller?

Läs på, spela inte så jävla dum, fast du gör det bra.

Citat:
Varför måste man träffa tornet där? Vad har denna pricksäkerhet med en 180 graders sväng att göra. Många menar väl att denne usle pilot inte kunde göra svängen. Jag håller med dig, svårt att tro att dessa "kapare" skulle vara så precisa i träffen av tornen, men det var kanske inte vad du menade?

Rasen på tornen startar exakt på samma ställe där planen träffade husen.
Då finns det 2 alternativ.
Alt. 1. Byggnaden försvagades där planen träffade och branden gjorde den resterande kosntruktionen så svag att raset startade.

Alt 2. Sprängmedlen fanns utplacerade INNAN kollisionen.
Så antingen adapterade man HELA huset för att man inte visste vart planen skulle krascha eller så talade man om det för piloterna så dessa kunde flyga in exakt där laddningarna satt eftersom raset startade där.
Så dessa "kassa" piloter kunde hitta rätt våningsplan i över 800 km/h kunde enligt foliehattsrörelsen inte göra en 180° sväng vid pentagon.

Enkelt.
Citera
2009-11-21, 16:56
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
hur vet du just att du talar sanning? inget är bevisat

Jag kan bevisa att dom inte använde Boeing 747.

Kan du bevisa att dom använde Boeing 747?
Om, Ja, gör det då!
Om, Nej, med ge felet och gå vidare.
Citera
2009-11-21, 17:00
Medlem
Columbo1Legends avatar
[quote=wraang]
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend

vet du? svårt o fejka en passagerarlista
Men kära nån. Är det där ironi? Ja, kan inte vara lätt att förfalska en passagerarlista med personer som måste gömma sig resten av livet... nånstans...för annars blir det lite pinsamt för konspiratörerna. Hur skulle du arrangera det hela?
Citera
2009-11-21, 17:24
Medlem
[quote=ElGiganten]

Citat:
Läs på för fan din korkskalle.
Dansken hävdar ju att den fantastiska nanontermiten INTE klarar av att utföra en explosion så att WTC rasar. Den användes som tändmedel till något annat magiskt sprängmedel.
Så räddningen för er foliehattar som skulle förklara att husen rasade är ingen räddning i nuläget eftersom dansken och följe nu mera backar från uttalande att detta nanontermit skulle ha sänkt wtc 1 o 2.

Svara på min fråga i stället. (Uttrycket korkskalle använde man på 80-talet)
Vad har du att säga om ämnets reaktion vid antändning? I de tester som har gjorts. Håller du inte med om att om ämnet fanns där så tyder det på ett insidejobb oavsett hur det användes?
Citera
2009-11-21, 17:24
Medlem
söderbs avatar
Citera
2009-11-21, 17:25
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
Men kära nån. Är det där ironi? Ja, kan inte vara lätt att förfalska en passagerarlista med personer som måste gömma sig resten av livet... nånstans...för annars blir det lite pinsamt för konspiratörerna. Hur skulle du arrangera det hela?

Jag tror att han menar att det inte fanns några passagerare alls, vilket är ganska hårt mot de anhöriga oavsett vad som hänt dem.
Citera
2009-11-21, 17:28
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Vad har du att säga om ämnets reaktion vid antändning? I de tester som har gjorts. Håller du inte med om att om ämnet fanns där så tyder det på ett insidejobb oavsett hur det användes?

Finns en egen tråd för Jones dravel men kortfattat: Det han hittat är enskilda ämnen som alla borde finnas vid ett ras. (rost, järn, aluminium, glas osv) och på något sätt fått dessa till att bli något hemligt militäriskt "sprängämne". Detta "sprängämne" kan inte sprängas utan det smälter enligt doktorn själv. Reaktionen sker vertikalt och pelarna var ihåliga, hur lyckas man med detta är en sund fråga.
Citera
2009-11-21, 17:46
Medlem
Columbo1Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Jag tror att han menar att det inte fanns några passagerare alls, vilket är ganska hårt mot de anhöriga oavsett vad som hänt dem.
Skoja inte med Pappa! Men frågan kvarstår: Var är personerna från passagerarlistorna? Är de på en Pleasure Island?
Citera
2009-11-21, 18:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Den användes som tändmedel till något annat magiskt sprängmedel.

Här kan det vara på sin plats att förtydliga att Harrit tror att det handlar om tonvis av konventionellt sprängmedel. Hundratals ton:

Citat:
It’s very, very possible that different varieties were used, and I personally am certain that conventional explosives were used too, in abundance.

RT: When you say “in abundance,” how much do you mean?

Niels Harrit: Tons! Hundreds of tons! Many, many, many tons!

http://www.russiatoday.com/Politics/2009-07-09/Did_nano-thermite_take_down_the_WTC.html

Han har alltså förpassat det exotiska "nanotermit" till kulisserna till förmån för traditionellt sprängmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in