2010-02-11, 20:11
Medlem
Pannlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Allt som låter som explosioner är inte bomber!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Om det var bomber:

1. Hur mycket bomber gick det åt?
2. Hur många personer jobbade med att placera ut dessa sprängämnen, slå ut väggar, borra hål, dra kablar osv osv inför demoleringen?
3. Hur lång tid tog det? En vanlig mindre byggnad tar ett par veckor att preparera inför en kontrollerad demolering.
4. Vilken typ av sprängämnen användes?
5. Hur kom det sig att branden i WTC7 tilläts rasa så länge som den gjorde och vad var det för typ av superkabel/sprängämnen som användes eftersom de inte påverkades vare sig av branden eller av de två fallande tornen?
6. Varför har ingen trätt fram och berättat i detalj om hur det gick till? Det måste ha varit tusentals personer inblandade. En handfull personer var inblandade i Watergate och den lilla klicken personer läckte information som ett såll.

Inga konkreta svar men en intressant intervju.
http://killtown.blogspot.com/2005/12/scott-forbes-interview.html
http://www.youtube.com/watch?v=brSXmZVVCMI
Citera
2010-02-11, 20:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Alltså, när något exploderar så skadar det byggnader på ett annat sätt än när en balk eller husdel på några ton träffar huset. Jag ska skriva karakteristiska skador i fortsättningen så du slipper blir förvirrad.

Thermit exploderar inte. Jag trodde hela grejen var att "vittnen" "hörde" "explosioner"?

Hehe, du menar att man med radiovågor fick en klump sprängämnen att explodera? Intressant, kan du beskriva denna process närmre?

ja mina herrar i NWO/CIA är mycket stolta över mig.
Allt som låter syns inte, my god.... du kanske tror att man måste se en person för att kunna prata med den också?

haha, du menar att du aldrig hört talas om en fjärrutlösare? jag kan bygga en egen med en mobiltelefon!

Era försök börjar bli DESPERATA!
Citera
2010-02-11, 20:51
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vad jag säger, det är att man skall vara medveten om att det finns väl spridda metoder idag att manipulera både stillbilder och video.

Dessutom finns risken för oavsiktlig påverkan, speciellt för video som ofta genomgått flera bearbetningssteg innan den nått Youtube.

"Överheten" har ju länge manipulerat bilder för att s.a.s "anpassa" verkligheten i önskad riktning.
Tidigare var det dock tekniskt besvärligt.
Nu finns tekniken tillgänglig för envar, och den används!

Och: det går inte att bevisa äktheten hos en digital bild/video.
Däremot kan man (ibland) bevisa manipulation.

Man får helt enkelt göra en egen bedömning utifrån sitt förtroende för källan, precis som med annan källkritik.

/T
Isåfall så har NIST misslyckats med att manipulera sin egen video.
Citera
2010-02-11, 20:57
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Varför finns den då inte på film eller seismiska avmätningar? Sen samma sak som ovan skriver..

Så du mäktar inte med att svara? Jag kommer skriva samma fråga om och om igen eftersom du påstår att man startar falltiden för tidigt. Din fråga tolkar jag som att kollapsen börjar, huset försvagas tills den punkt de bärande elementen inte pallar mer och rasar.

Hur tolkar du att husets topp blir till himmel? Att huset börjat sjunka/kollapsa eller att det inte gjort det? Denna fråga är viktig att svara på eftersom du hävdar att man startar för tidigt.

Och min motfråga blir då: varför började man inte räkna från när den första rörelsen skedde? då hade fallet tagit 8 sekunder.
Senast redigerad av Thaddeus 2010-02-11 kl. 21:04.
Citera
2010-02-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Isåfall så har NIST misslyckats med att manipulera sin egen video.
Nu hänger jag inte med; Är det deras simuleringar du menar?

/T
Citera
2010-02-11, 22:08
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Och min motfråga blir då: varför började man inte räkna från när den första rörelsen skedde? då hade fallet tagit 8 sekunder.

Du svarade inte på en enda fråga så jag radar upp dem åt dig igen:

(1)
Varför finns inte "explosionerna" med på film eller seismisk data?
(2) Hur tolkar du att husets topp blir till himmel? Att huset börjat sjunka/kollapsa eller att det inte gjort det? Denna fråga är viktig att svara på eftersom du hävdar att man startar för tidigt.

Din fråga är redan besvarad i rapporten om jag inte missminner mig, just det vi diskuterar är precis som nist "huvudraset".

Väldigt bra att du funderat kring första delen som rasar, följdfrågan du måste ställt dig var väl; (3)Varför spränger de ner en liten del av huset först för att sedan spränga resten? Vad svarade du dig själv då?
Citera
2010-02-12, 09:35
Medlem
Citat:
Allt som låter syns inte, my god.... du kanske tror att man måste se en person för att kunna prata med den också?

Va? Jag frågade hur vittnen kan ha hört explosioner om det var thermit som rev tornen. Thermit exploderar inte. Eller missförstod jag vad du ville säga när du tog upp thermit?

Citat:
haha, du menar att du aldrig hört talas om en fjärrutlösare? jag kan bygga en egen med en mobiltelefon!

Hur tror du fjärrutlösaren är kopplad till sprängämnet? Med magi?
Citera
2010-02-12, 10:57
Medlem
nollans avatar
Citat:
Va? Jag frågade hur vittnen kan ha hört explosioner om det var thermit som rev tornen. Thermit exploderar inte. Eller missförstod jag vad du ville säga när du tog upp thermit?

Finns det ingen här som är slängd i demolering och kan diskutera vilka möjligheter och begränsningar det finns i dessa sammanhang? Om det överhuvudtaget är genomförbart att rigga en byggnad för trådlös sprängning, till exempel.

Jag har fått intrycket, förvisso från diverse Discovery-dokumentärer och liknande, att det inte är plättlätt att spränga rätt (det rimmade).
Citera
2010-02-12, 12:32
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nu hänger jag inte med; Är det deras simuleringar du menar?

/T
Deras egen video visar ett förlopp som tog kortare tid än 5.4 sekunder.

Fast iofs så misslyckas ju deras simulering också med att återge verkligheten.
Citera
2010-02-12, 12:53
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Du svarade inte på en enda fråga så jag radar upp dem åt dig igen:

(1)
Varför finns inte "explosionerna" med på film eller seismisk data?
(2) Hur tolkar du att husets topp blir till himmel? Att huset börjat sjunka/kollapsa eller att det inte gjort det? Denna fråga är viktig att svara på eftersom du hävdar att man startar för tidigt.

Din fråga är redan besvarad i rapporten om jag inte missminner mig, just det vi diskuterar är precis som nist "huvudraset".

Väldigt bra att du funderat kring första delen som rasar, följdfrågan du måste ställt dig var väl; (3)Varför spränger de ner en liten del av huset först för att sedan spränga resten? Vad svarade du dig själv då?
1. att man ska behöva göra om allt varenda gång... Nästa gång du ställer samma fråga (för tjugonde gången) bara kolla den här posten, för du verkar ha dåligt minne.
Anledningen till att det inte finns så många videos av explosioner är för att den området runt wtc7 blev clearat strax innan det föll, vid 4:20 (i videon) säger brandmännen att byggnaden kommer sprängas och går därifrån:
http://www.youtube.com/watch?v=CcRs1fv8i3I&feature=related
Här har vi en explosion som fångades av ett fåtal brandmän som både filmade och var tillräckligt nära:
http://www.youtube.com/watch?v=CcRs1fv8i3I
Sen har vi en massa vittnesmål och radiokommunikation:
http://www.youtube.com/watch?v=SXD3bAbZCow
2.Om man ska gå efter när husets översta del blir himmel så kan man lika gärna ta när den första grejen ramlar då tar fallet 8 sekunder. Syftet med att mäta är att mäta en punkt som inte försvinner in i byggnaden utan är synlig under hela fallet.
3.har du ens kollat hur en demolering går till (självklart har du det, men passande nog så har du "glömt" hur man gör just nu)
De spränger och kapar balkarna i mitten mitten först för att byggnaden ska falla ihop, precis som man gör på en CD.
Citera
2010-02-12, 12:56
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:

Om du tror att det är magi när du ringer din kompis så förstår jag varför du tror på NIST.

Jag antar att du är expert på CD då du verkar tro att man antingen använder thermit ELLER sprängämnen.

Om du hänger upp dig på såna "svart eller vitt" frågot så blir man ju förvånad att du inte ens höjer på ögonbrynen åt NIST rapporten som uppenbarligen är felaktig vad gäller falltid och simuleringar som inte ens liknar det verkliga rapporten. FÖR ATT INTE TALA OM ATT MAN INTE LÄMNAR UT SIN IN-DATA TILL DATORMODELLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Citera
2010-02-12, 12:58
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Finns det ingen här som är slängd i demolering och kan diskutera vilka möjligheter och begränsningar det finns i dessa sammanhang? Om det överhuvudtaget är genomförbart att rigga en byggnad för trådlös sprängning, till exempel.

Jag har fått intrycket, förvisso från diverse Discovery-dokumentärer och liknande, att det inte är plättlätt att spränga rätt (det rimmade).
Visst är det inte lätt. Men det går ju. Det görs ju överallt varje dag i hela världen. Att en regering med mest resurser och tekniskt kunnande i hela världen inte skulle klara av detta om de velat finns det absolut inga belägg för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in