Citat:
Ursprungligen postat av blondie-590
I inlägg 17541 skrev Elhattavpapp attdet brann ända till raset i ett sammanhang så man tolkar att branden hade den yttersta avgörande effekten till kollapsen.
(har mod raderat det inlägget?)
I tidigare inlägg så får man en ganska tydlig bild av att herrElgigantavplast menade att branden var den största orsaken till att skyskrapan kollapsade,eftersom han gör jämförelse med en video där han vill visa att brand i kombination med tyngd kan deformera stål.
Nu har det gått några dagar och du hur har fått Alzheimer igen...
Det var i inlägg #17441
https://www.flashback.org/sp29008025
På en direkt lögn från din sida då du skrev:
Citat:
Jag tycker ändå att detta var konstigt tänkt, iom hisssystemen skulle kunnat ha eldat på branden.Detta skedde antagligen ändå inte eftersom branden faktiskt slutade och kvar vara bara röken.
DU påstod att det inte brann i byggnaderna vid raset. Vilket du naturligtvis INTE har bevisat utan bara lallat vidare med fler lögner.
Men du får jätte gärna visa ett enda inlägg där jag skriver svart på vitt att jag stöder en teori om att det skulle vara branden som enbart fick husen på fall!
Lycka till!
Hur DU tolkar inlägg är ganska ointressant då andra klart ser din totala brist på kunskap och förmåga att LÄSA. Du kan ju inte ens få rätt inlägg. Jisses, ta och skärp dig!
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Detta är ett av dom bästa exempel på hur stål beter sig när det blir varmt.
Vi har en helt öppen brand till skillnad från WTC 1 och 2.
Bilen i fråga är en Audi A6:a. Vikt ca 2 ton.
Om vi säger att 2 bilar påverkar balkarna, så har vi max 4 tons belastning på den balken.
Ni kan se med egna ögon vad en brand och 4 ton gör med 2 stålbalkar.
Citat:
Nu helt plötsligt skyller han på planet.
Hur ska du ha det egentligen?
Vart i ditt exempel på mitt inlägg skriver jag NÅGOT om planet?
Knarkar du?
Jag visar på ett relevant exempel på när en öppen brand deformerar stål.
Skriver INGET om planen.
Ditt försök att misskreditera mina inlägg gick inte speciellt bra.
INTE ett rätt nu heller.
Men kom igen försök några ggr. till så kanske du lyckas.
Ännu bättre vore om du la fram något med relevans för trådens ämne.
Eller chocka omvärlden genom att skriva något som kan verifieras eller som kan tas som bevis.