2010-01-28, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
WTC7- "The bottom floors of the building where on fire and we heard this sound that sounded like a clap of thunder ...It looked like there was a shockwave ripping through the building and the windows all busted out. About a second later the bottom floor caved out and the building followed after that."

Jaha? Men ingen har sett bomber. Trevligt.
Senast redigerad av Grizly 2010-01-28 kl. 17:45. Anledning: g
Citera
2010-01-28, 17:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du behöver inte spela dum för att vi ska förstå att du är det.

Tänker inte förklara varför byggnaderna måste ha rivits på olika sätt. Du kan ju börja med att titta på var de olika kollapserna börjar.
Nej helt ärligt, jag har inte en aning om vilka olika metoder ni påstår användes. Att du påstår "måste" säger mig inget om hur metoden skiljer sig åt mellan byggnaderna. Att du inte vill svara brukar vara tecken på att det inte finns ett svar. Prove me wrong.
Citera
2010-01-28, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Nej helt ärligt, jag har inte en aning om vilka olika metoder ni påstår användes. Att du påstår "måste" säger mig inget om hur metoden skiljer sig åt mellan byggnaderna. Att du inte vill svara brukar vara tecken på att det inte finns ett svar. Prove me wrong.

Du ser väl att 1, 2 sprängs uppifrån och ner, medan 7:an är en mer klassisk CD
Citera
2010-01-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly
Jaha? Men ingen har sett bomber. Trevligt.
Vad tror du han såg?
Citera
2010-01-28, 19:36
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Varför sprängdes nummer sju på ett annorlunda sätt då, på ett "klassiskt CD"-vis?

Om det nu var en tradtionell CD av sjuan så borde det alltså ha jobbat 40-50 man där i flera veckor med att riva ur väggar, dra kabel, borra och placera sprängämnen etc. Eller vad menar du med "klassisk CD"?
Citera
2010-01-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Varför sprängdes nummer sju på ett annorlunda sätt då, på ett "klassiskt CD"-vis?

Om det nu var en tradtionell CD av sjuan så borde det alltså ha jobbat 40-50 man där i flera veckor med att riva ur väggar, dra kabel, borra och placera sprängämnen etc. Eller vad menar du med "klassisk CD"?

Fundera lite själv på hur det skulle se ut om man försökte fälla 1 och 2 genom att ta bort alla pelare underifrån samtidigt.

Att ni var så här dumma visste jag faktiskt inte
Citera
2010-01-28, 20:05
Bannlyst
Citat:
Vad tror du han såg?

eld? explosioner, och som vi redan nämnt så betyder inte detta att det måste vara bomber.
Citera
2010-01-28, 20:36
Medlem
Citat:
eld? explosioner, och som vi redan nämnt så betyder inte detta att det måste vara bomber.

Har du en bättre teori, när det hördes en stor "åskknall" alla fönstren slogs ut, shockvåg igenom byggnaden? En sekund efter började kollapsen.

Menar du att man måste se själva bomberna för att fatta att det var bomber???
Tror du att de skulle placera bomberna mitt i lobbyn eller?
Citera
2010-01-28, 20:54
Bannlyst
Citat:
Har du en bättre teori, när det hördes en stor "åskknall" alla fönstren slogs ut, shockvåg igenom byggnaden? En sekund efter började kollapsen.

Menar du att man måste se själva bomberna för att fatta att det var bomber???
Tror du att de skulle placera bomberna mitt i lobbyn eller?

Med tanke på alla bomber som skulle krävas så är det troligt att någon märkt något.

Jag tänker säga att bomber är ett dumt påstående tills du kommer med riktiga bevis som stödjer din teori.
Citera
2010-01-28, 21:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Du väljer att inte bemöta vittnesmålen som konfirmerar explosioner?

Vittnesmål kommer till att börja med alltid att skilja sig åt vid så här stora händelser. Dessutom är det ingen som har förnekat explosioner, ett antal gånger har det postats listor med saker som både kan explodera och låta som explosioner. Däremot har vi ganska grundligt förklarat att det saknas explosioner av den magnitud som CD skulle orsaka.

Om ljudspåret av dessa CD som de använt i filmen skulle varit intakt så hade folk hört "men hey, så där lät det ju inte vi 911" och då hade den fina kulissen man målat upp brustit (det gjorde den iofs ändå, men inte lika tydligt).

Återigen, varför tror du inte att några explosioner av ett så kraftigt slag fastnade på någon film eller på någon seismisk utrustning? Och tom den nya artikeln som publicerades om den sesimiska datan pratar endast om saker som registrerats EFTER kollapsen initieras.

Eller tror du fortfarande på din zuperhemliga CIA-dynamit?
Citera
2010-01-28, 21:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Fast det var ju inte det jag kommenterade. Jag påvisade det underliga faktum att husen i ena stunden faller symmetriskt/i sina egna fotspår och det säger ni är ett bevis för CD. I nästa stund kan någon, som Thaddeus gjorde, säga att stålbalkar slungades jättelångt bort, och alltså inte faller särskilt symmetriskt eller i något "fotspår och då är det också ett bevis för CD. Fastän båda påståendena omöjligt kan vara sant samtidigt.
Vilket var det jag ifrågasatte hur ni klarade av att hålla som sant samtidigt.
Jag förstår inte riktigt hur ditt svar besvarar frågan om vilka demoleringsmetoder som gör det möjligt att två totalt emotsägelsefulla saker är sanna på en och samma gång.

(som bonus till den frågan kan man sedan ta påståendet att allting pulvriserades. Med det påståendet har vi TRE helt emotsägelsefulla händelser som inte kan vara sana på en och samma gång)
Citera
2010-01-28, 21:18
Medlem
Citat:
Med tanke på alla bomber som skulle krävas så är det troligt att någon märkt något.

Jag tänker säga att bomber är ett dumt påstående tills du kommer med riktiga bevis som stödjer din teori.

Men då måste du ju kunna ha en förklaring till det han upplevde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in