Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Nej det är inte så himla trovärdigt. Även om jag inte får svar på allt (som några bildbevis och gubbens märkliga uttalanden "off camera") så är det mest troligt att gubben har förvirrat till det rätt rejält. (Han åker till och med runt i bilen och pekar ut (fel) plats).
Men då är det väl samtidigt bra att man faktiskt bevisar att gubben har fel och har gett felaktiga uppgifter? Varför tror du att poliserna tycker det är viktigt att klargöra att han har fel?
Sedan skiljer sig slutsatserna av detta rätt kraftigt. Polisens slutsatser är högst troligt inte densamma som filmarens, fast båda vill ändå komma fram till att Lloyd har fel. (Vi kan väl i alla fall då vara överens om att Lloyd har gett felaktiga uppgifter oavsett vad det beror på, man kan ju liksom inte välja att både han och polisen har rätt.)
Men om man nu ska ägna någon tid alls till att tala om för folk hur fel de har, så bör man avfärda rätt saker och veta vilka detaljer det är som ifrågasätts. Ja i alla fall om man vill framstå som trovärdig och vill få någon att ändra uppfattning.
Men då är det väl samtidigt bra att man faktiskt bevisar att gubben har fel och har gett felaktiga uppgifter? Varför tror du att poliserna tycker det är viktigt att klargöra att han har fel?
Sedan skiljer sig slutsatserna av detta rätt kraftigt. Polisens slutsatser är högst troligt inte densamma som filmarens, fast båda vill ändå komma fram till att Lloyd har fel. (Vi kan väl i alla fall då vara överens om att Lloyd har gett felaktiga uppgifter oavsett vad det beror på, man kan ju liksom inte välja att både han och polisen har rätt.)
Men om man nu ska ägna någon tid alls till att tala om för folk hur fel de har, så bör man avfärda rätt saker och veta vilka detaljer det är som ifrågasätts. Ja i alla fall om man vill framstå som trovärdig och vill få någon att ändra uppfattning.
Nu börjar du definitivt hamna i fel fack.
Nej, ingen av dessa vittnen behöver ha fel.
Ta nu för en gång skull och leta på vad den officiella rapporten verkligen säger.
Om du nu efter denna undersökning får fram var den verkliga vägen in mot Pentagon var, titta var poliserna befann sig och titta var andra vittnen bla. taxichauffören befann sig.
Att personer som inte befinner sig på exakt samma punkt inte kan på 50 talet meter peka ut rätt väg in för planet mot Pentagon är absolut inget konstig alls.
Det handlar liksom inte om kilometrar som skiljer vittnesuppgifterna utan det är mycket mindre.
Det skiljer inte mycket mellan den officiella rapporten och den som intervjuaren hävdar. Det som skiljer sig är att med intervjuarens väg så skulle planet kunna flyga över Pentagon och missa målet.
Men du har alltså fortfarande inte någon plan på att läsa vad dom officiella rapporterna säger om detta?
Det är ju hel avgörande om det finns någon historia att hänga upp sig på.
Ljuger intervjuaren om vad dom officiella rapporterna säger om planets väg in i Pentagon så är filmen inte värt ett skit. Det hopas jag att du fattar?
Du kan få ett till exempel på bedrägligt beteende bland foliehattar.
FDR (Flight Data Recorder) för Pentagon planet finns att beskåda.
Då var det pilots for 911 truth som minsann skulle visa för oss att planets väg inte alls stämde med dom officiella rapporterna. Dom tog och matade in data i ett program och pekade och skrek rakt ut om bevis för en konspiration och att Bush medvetet dolt data om planets flygväg.
Och nu kommer idiotin till baka.
Pilots for 911 truth tog rådata och matade in i ett flygsimulatorprogram och fick fram en väg in mot Pentagon som inte stämde.
Det klantskallarna inte hade gjort var att kompensera för den magnetiska nordpolen.
Jag trodde alla visste att den magnetiska nordpolen inte ligger där den geografiska nordpolen ligger.
Och att inte ta med detta i beräkningen är så korkat att man nästan kan tro dom gjorde det med flit.
Jag börjar faktiskt tro att intervjuaren i dina filmer använder den banan in mot Pentagon och det är därför han hävdar att siffrorna kommer från officiellt håll. Skulle det vara så så kommer jag klart höra av mig till den personen och fråga varför.
Jag får återkomma mer i detta senare.