2010-01-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Försök du pränta in din skit. Du hade debatterat för att saker faller uppåt om NIST sagt det. Fast kanske inte ändå.

Shyam Sunder säger ju faktiskt att byggnader inte kan falla med fritt fall, men enligt deras rapport så gör den det ändå.

Du har fortfarande inte kommit med nåt bra svar på detta.

Är du klar över att inte ens en byggnad som rivs med helt normal CD, faller i fritt fall mer än några få meter av den totala höjden.

Inte heller något av husen som kollapsade under 9/11, alltså WTC 1,2,7 föll i fritt fall mer än några få meter av den totala höjden. Och detta visar även NIST:s rapport.

Hela frittfallargumentet från er foliehattar är bara så korkat och klösande efter halmstrån. Men det beror ju på att ni inte begriper något av det vi talar om, och inte har några som helst relevanta kunskaper om fysik hållfasthet och byggnadskonstruktion.

Dr Tinnitus
Citera
2010-01-19, 09:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det är rätt hårda ord att kalla någon en lögnare på det där sättet. Men det är inte upp till mig att säga si eller så. Han kan nog förklara sig bättre själv.

Bulawayo har en poäng, man får skilja på medveten lögn och missförstånd, misstag, eller dumhet.
Citera
2010-01-19, 09:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Vad spelar det för roll, ingen av oss i den här tråden kan rimligtvis bevisa vad som hände vid varje smäll. Vi som tror att husen sprängdes kan dock se själva rasen och smällarna som indicier för att så skedde. Att du kommer här och avkräver mig på bevis för att de verkligen sprängdes kan i bästa fall berätta något om din begränsade intelligens

"Sanningsrörelsen" vill allra helst få en ny utredning till stånd, inte här och nu bevisa vad som skedde, för det kan de inte.

Poängen är väl att inga av de smällar som hördes indikerade CD. CD explosioner har vad jag begriper rätt tydliga karaktäristika. För det första hörs de rejält. För det andra hörs de innan raset, eftersom de är orsak till desamma. Inte under själva raset. För det tredje ger de vissa karaktäristiska skador. NIST tittade efter just dessa karaktäristika och gjorde tester som jämfördes med vittnesmål, videos och foton.

Och för att svara Thaddeus: Saker som kan explodera i brinnande byggnader:

Gastuber
Tryckluftstuber
Brandgas
Drivmedelslager
Batterier
Ammunitionslager (WTC6)
Flygbränsle (WTC1+2)
eltransformatorer (här tex:http://www.stupidcollege.com/items/Electric-Transformer-Explosion)

Saker som kan låta som explosioner:

Hisskorgar som faller
Balkar som faller
Våningar som rasar

och något mindre smakfullt, flera vittnen rapporterade att det lät som explosioner när folk föll mot marken, framförallt dem som träffade bilar.

Problemet var väl att inga av dessa explosioner lät högt som CD-laddningar, de kom inte i någon sekvens som CD-laddningar, de gav inte spår som CD-laddningar (precis detta tittade ju NIST efter i WTC7 utredningen, så frågan är varför en ny utredning skulle göra "sannings"-rörelsen mer nöjda). Och ett antal av dem skedde långt innan byggnaderna rasade (eller under desamma), inte precis innan som CD-laddningar tenderar att göra.

Man kan såklart argumentera för att ze men in black placerade ut laddningarna slumpvis lite där de fick möjlighet och brände av dem i osynk just för att undvika att lämna spår efter CD. Men då har man ju en hel drös problem, hur kunde de vara säkra på att det verkligen skulle rasa? Hur kunde de vara säkra på att en bomb inte skulle orsaka ett ras som förstörde de andra? Osv. Det finns ju ett skäl till att demoleringsaptering är svårt och precist. Annars riskerar man att huset fånar sig och står kvar:

http://www.youtube.com/watch?v=rIEBLdd6W3Q

Men Bulawayo har en poäng, man borde gå igenom alla "explosionsvittnen" och ta bort dem som uppenbart går att förklara på andra sätt än bomber.
Senast redigerad av SLOB 2010-01-19 kl. 09:42.
Citera
2010-01-19, 09:33
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Man kan också ta hissen upp i byggnaden och kapa lite här och där i det yttre skelettet. sen kan man gå in i till kärnan och lägga några snitt på den. Sen sprider man ut bensin och tänder på.ungerfär 60 till 100 minuter senare borde byggnaden komma ner.

Lite lättvindigt beskriver du Verinagetekniken. SÅ svaret är, det gör man redan (minus bensin):

http://www.youtube.com/watch?v=3GNhEpHfgfI
Citera
2010-01-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Du har tydligen inte läst igenom. Clap of thunder, shockwave. Sedan efter en sekund föll byggnaden
Visst har jag läst igenom (din citerade text).
Men jag har också läst många andra skildringar (av folk på plats) av vad som hände i och kring WTC7.

Klart att det smäller och skakar när en byggnad som WTC7 kollapsar, utan att det för den skull behöver bero på vare sig bomber eller termit-laddningar...

Men, truthers har ju ett lite eget sätt att välja och ta till sig sin information.

/T
Citera
2010-01-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Visst har jag läst igenom (din citerade text).
Men jag har också läst många andra skildringar (av folk på plats) av vad som hände i och kring WTC7.

Klart att det smäller och skakar när en byggnad som WTC7 kollapsar, utan att det för den skull behöver bero på vare sig bomber eller termit-laddningar...

Men, truthers har ju ett lite eget sätt att välja och ta till sig sin information.

/T

Men nu får jag inte ihop det alls, smäller och skakar? Du har uppenbarligen fortfarande inte läst.

Ni brukar ju säga att det måste varit tysta explosioner för att det inte hördes något när de rasade. Då kan ni alltså åtminstonde glömma det argumentet. Här har ni ju ljudet beskrivet och till och med en shockvåg som går igenom byggnaden. SEDAN rasar den.

*Det ser ut exakt som CD
*Man hör och upplever en väldigt kraftfull explosion innan raset (finns flera andra vittnen)
*Experterna säger att det måste vara CD, t.ex Jowenko
*Brandmän säger att byggnaden är på väg att sprängas
*Barry Jennings såg hur lobbyn var uppsprängd och upplevde massa explosioner, innan något torn rasade.
*Byggnaden faller i fritt fall under 2,25 s

Kan det vara tydligare än så här? Alla indikationerna finns ju där.
Citera
2010-01-19, 11:05
Medlem
Citat:
Kan det vara tydligare än så här? Alla indikationerna finns ju där.

Utom själva sprängämnena vilka är ganska viktiga i frågan.
Citera
2010-01-19, 11:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
*Experterna säger att det måste vara CD, t.ex Jowenko
*Brandmän säger att byggnaden är på väg att sprängas
*Barry Jennings såg hur lobbyn var uppsprängd och upplevde massa explosioner, innan något torn rasade.

Hur vet Barry Jennings att tornen inte hade rasat? Beskrev han att han såg dem?

Jowenko sa för ett par år sedan efter att ha fått se ett tv-klipp på en laptop att WTC7 var CD (även om han lägger till "Jag vet inte, jag gissar bara"). Han sa också att WTC1 och 2 absolut inte kunde ha varit det. Håller du med honom?
Citera
2010-01-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hur vet Barry Jennings att tornen inte hade rasat? Beskrev han att han såg dem?

Jowenko sa för ett par år sedan efter att ha fått se ett tv-klipp på en laptop att WTC7 var CD (även om han lägger till "Jag vet inte, jag gissar bara"). Han sa också att WTC1 och 2 absolut inte kunde ha varit det. Håller du med honom?

Du vet att Jowenko står fast vid det han sade, det har varit uppe i tråden tidigare. Han har haft gott om tid att ytterligare undersöka kollapsen. Vi diskuterar WTC7 nu.
Citera
2010-01-19, 13:30
Medlem
Konspiration? Tror ej så.

Det sägs ofta att amerikaner är blåsta och dumma i huvudet, men att dom är så dumma att dom flyger in med flygplan i byggnader som ska tåla det, för att sen behöva spränga skiten med CD är ju ganska idiotiskt.

Det skulle varit lååångt mycket lättare att spränga byggnaden på riktigt med CD direkt utan några flygplan och sen skylla det på terrorister.

Det är ju inte direkt Jerry i ica-reklamen som sitter och planerar konspirationer i USAs regering...

Kom inte och skyll på att de använda flygplan för att det skulle bli mer dramatiskt, skulle vara lika dramatiskt om de "hyrde in" talibaner som stormar byggnaden och håller alla som gisslan där inne, kastar oskyldiga genom fönstren och gör andra djävulska påting innan dom spränger allt.

Man hittar fel om man letar fel
Citera
2010-01-19, 13:44
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wgge
Konspiration? Tror ej så.

Det sägs ofta att amerikaner är blåsta och dumma i huvudet, men att dom är så dumma att dom flyger in med flygplan i byggnader som ska tåla det, för att sen behöva spränga skiten med CD är ju ganska idiotiskt.

Det skulle varit lååångt mycket lättare att spränga byggnaden på riktigt med CD direkt utan några flygplan och sen skylla det på terrorister.

Det är ju inte direkt Jerry i ica-reklamen som sitter och planerar konspirationer i USAs regering...

Kom inte och skyll på att de använda flygplan för att det skulle bli mer dramatiskt, skulle vara lika dramatiskt om de "hyrde in" talibaner som stormar byggnaden och håller alla som gisslan där inne, kastar oskyldiga genom fönstren och gör andra djävulska påting innan dom spränger allt.

Man hittar fel om man letar fel
Vart fan kommer de här stolpskotten ifrån?

Du ska veta att det har varit svårt att förklara hur byggnaderna kunnat apteras med sprängämnen. Astronomiskt mycket svårare hade varit att förklara hur Al Qaida hade kunnat lyckas med något som skeptikerna påstår varit näst intill omöjligt för exv CIA eller andra agenter. Tillbaka till fragbite med dig nu.
Citera
2010-01-19, 14:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Du vet att Jowenko står fast vid det han sade, det har varit uppe i tråden tidigare. Han har haft gott om tid att ytterligare undersöka kollapsen. Vi diskuterar WTC7 nu.

Absolut. Senast han uttalade sig var 2008 tror jag, via telefon. Han står alltså fast vid att han tycker att WTC7 förmodligen var CD. Han står också fast vid att WTC1 och 2 inte var CD. Truthers ignorerar gärna det.

Sen undrar jag också vilka andra CD-experter du menar. Du skriver ju "till exempel". Vilka är de andra du avser när du skriver "experterna"?

Och Barry... jag har ställt frågan ett par gånger nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in