2009-11-11, 20:46
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag väljer att läsa objektiv litteratur för att ta ställning själv!

Rent allmänt en intressant kommentar. "Objektiv litteratur"? Finns det något sådant? Think about it.

Sen är denna "debatt" värdelös. 2 sidor som gnäller "vi har rätt" och som hela tiden anser att dom motbevisat den andra sidan. Tröttsamt.
Senast redigerad av ConDodgy 2009-11-11 kl. 20:54.
Citera
2009-11-11, 21:40
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Sen är denna "debatt" värdelös. 2 sidor som gnäller "vi har rätt" och som hela tiden anser att dom motbevisat den andra sidan. Tröttsamt.

Dock en hyperviktig skillnad, den vettiga (mentalt sett..) sidan har fakta och stöd bakom sig medans hattsidan kör skrika/ignorera.
Citera
2009-11-11, 22:06
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Dock en hyperviktig skillnad, den vettiga (mentalt sett..) sidan har fakta och stöd bakom sig medans hattsidan kör skrika/ignorera.

Jag anser inte att skrika/ignorera är en vettig taktik. Jag anser inte heller att fakta som är totalt otrolig (i vissa fall) är speciellt mycket bättre. Det finns många obesvarade frågor och det vore trevligt om dessa frågor fick ett svar.

Att nedvärdera folk genom att kalla vederbörande för "foliehattar" och dylikt är också lågt. Dessutom är det lågt att kalla folk, som inte tror på den officiella konspirationsteorin, för mentalt störda.

Jag tycker att det är konstigt att folk kan tro på något som innehåller så pass många frågetecken. Jag väljer att inte göra det och det anser jag bara vara sunt.
Citera
2009-11-11, 22:14
Medlem
Citat:
Jag anser inte att skrika/ignorera är en vettig taktik. Jag anser inte heller att fakta som är totalt otrolig (i vissa fall) är speciellt mycket bättre. Det finns många obesvarade frågor och det vore trevligt om dessa frågor fick ett svar.

Att nedvärdera folk genom att kalla vederbörande för "foliehattar" och dylikt är också lågt. Dessutom är det lågt att kalla folk, som inte tror på den officiella konspirationsteorin, för mentalt störda.

Jag tycker att det är konstigt att folk kan tro på något som innehåller så pass många frågetecken. Jag väljer att inte göra det och det anser jag bara vara sunt.

Kan du ge exempel på totalt otrolig fakta? Sen kallas inte alla som inte tror på den officiella förklaringen för foliehattar. När en person däremot inte klarar av att förstå enkla logiska resonemang om varför osynliga tysta bomber inte är en vettig körklarning så faller den personen in i facket "foliehatt" eller "mentalt störd".
Citera
2009-11-11, 22:35
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
en person däremot inte klarar av att förstå enkla logiska resonemang om varför osynliga tysta bomber inte är en vettig körklarning så faller den personen in i facket "foliehatt" eller "mentalt störd".

Du menar alltså att den officiella konspirationsteorin är logisk? 19 araber kapar 4 plan och kan föra 3 av dessa till dess mål utan att USA, som är världens största militära makt, ingriper?

Redan där blir jag skeptisk. Lägg till ytterligare konstigheter i den officiella versionen och jag kan lätt bestämma att jag inte kan tro på den. Jag tror heller inte på konspirationsteorin till 100 % men jag tror att dom har en poäng, och den poängen är att det är mycket som inte stämmer.
Citera
2009-11-11, 22:44
Medlem
Citat:
Du menar alltså att den officiella konspirationsteorin är logisk? 19 araber kapar 4 plan och kan föra 3 av dessa till dess mål utan att USA, som är världens största militära makt, ingriper?

Redan där blir jag skeptisk. Lägg till ytterligare konstigheter i den officiella versionen och jag kan lätt bestämma att jag inte kan tro på den. Jag tror heller inte på konspirationsteorin till 100 % men jag tror att dom har en poäng, och den poängen är att det är mycket som inte stämmer.

Varför inte. Plan har lyckats bli kapade förr. Folk kan flyga plan. Folk kan alltså flyga in plan i hus. Vad trodde du skulle hända? Att regeringen skulle inom några minuter skjutit ner planen trots att man inte visste vad kaparna ville? Det som var norm vid kapningar fram tills 9/11 var att kaparna begärde grejer, inte använde planen som vapen.

Mycket stämmer inte tills man undersöker och funderar. Har man gjort det så klarnar det mest, iallafall om man ej blundar för allt som inte passar ens på förhand bestämda förklaring.
Citera
2009-11-11, 22:51
Medlem
distanss avatar
Citat:

Nej, konspirationsteorin är inte logisk! Men du får det att låta som att flygkapning är ett nytt fenomen, vilket givetvis är fel. Största skillnaden mellan dessa och tidigare är att dom inte behövde landa för att uppfylla sina "mål", och det är uppenbarligen svårt att försvara sig emot.
Citera
2009-11-11, 22:52
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Största skillnaden mellan dessa och tidigare är att dom inte behövde landa för att uppfylla sina "mål", och det är uppenbarligen svårt att försvara sig emot.

Bevisligen är det så.

Citat:
Varför inte. Plan har lyckats bli kapade förr. Folk kan flyga plan. Folk kan alltså flyga in plan i hus. Vad trodde du skulle hända? Att regeringen skulle inom några minuter skjutit ner planen trots att man inte visste vad kaparna ville? Det som var norm vid kapningar fram tills 9/11 var att kaparna begärde grejer, inte använde planen som vapen.

Du kan ha en poäng här, men trots allt...det låter för "bra" för att vara sant.

Citat:
Mycket stämmer inte tills man undersöker och funderar. Har man gjort det så klarnar det mest, iallafall om man ej blundar för allt som inte passar ens på förhand bestämda förklaring.

Då borde det finnas en sida som förklarar alla konspirationsteoretiska felaktigheter på ett överskådligt sätt? And then: Case closed!
Senast redigerad av ConDodgy 2009-11-11 kl. 22:54.
Citera
2009-11-11, 22:54
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag tror heller inte på konspirationsteorin till 100 % men jag tror att dom har en poäng, och den poängen är att det är mycket som inte stämmer.

Är det inte fantastiskt hur personer ALLTD börjar sina "karriärer" på FB med att "det är mycket som inte stämmer"

Det som hände den 9/11 2001 har ALDRIG hänt tidigare. Att nu efter 8 år dra slutsatsen att "det är mycket som inte stämmer" är så korkat så man borde skämmas.

Du drar en slutsats om en händelse som inte har skett tidigare, det finns alltså inga referenser över hur det skall gå till.
Det kan se konstigt ut, ja, men att det "inte stämmer" visar bara på den otroliga trångsynthet som foliehattar besitter.

Vad i den officiella rapporterna är det som inte stämmer?
Ge oss ETT exempel på något som inte står rätt till.
Hänvisa gärna till rapport och stycke så kan vi som läst den, lätt kan finna den igen.
För du har väl läst rapporterna?

Skall bli intressant och se om du har ryggrad nog att svara.
Citera
2009-11-11, 23:08
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Är det inte fantastiskt hur personer ALLTD börjar sina "karriärer" på FB med att "det är mycket som inte stämmer"

Det som hände den 9/11 2001 har ALDRIG hänt tidigare. Att nu efter 8 år dra slutsatsen att "det är mycket som inte stämmer" är så korkat så man borde skämmas.

Har jag börjat min "karriär på FB" ikväll? Det var som fan! =) Jag har dragit slutsatsen att "det är mycket som inte stämmer" många år, ända sen detaljer kring denna händelse "läckte ut".

Det är tydligen många som är korkade enligt dig då. Upplys oss okunniga oh du intelligenta varelse!

Citat:
Vad i den officiella rapporterna är det som inte stämmer?
Ge oss ETT exempel på något som inte står rätt till.
Hänvisa gärna till rapport och stycke så kan vi som läst den, lätt kan finna den igen.
För du har väl läst rapporterna?

Du menar de rapporter som är gjorda av US Gov alt de människor som är betalade av US Gov?

Citat:
Skall bli intressant och se om du har ryggrad nog att svara.

Inget fel på min ryggrad. En annan konspirationsteori som jag inte tror på är evolutionsteorin. Den är också "bevisad" som sann, vilket inte kan vara mer felaktigt.

Så...bevisa för mig nu då att den officiella versionen är helt vattentät. Ska bli spännande.
Citera
2009-11-11, 23:10
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:

Jag vet inte det exakta passagerarantalen men det bör ju ha varit en hel del folk på dessa plan, några bör ju varit poliser/kampsportare/militär som i många fall tar en terrorist med kniv medan alla ville få bort kaparna. Tror knappast att de drabbades av stockholmssyndromet, så varför gjorde ingen något?

Var det inte detta de tror hände med Shanksville?
Citera
2009-11-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Jag vet inte det exakta passagerarantalen men det bör ju ha varit en hel del folk på dessa plan, några bör ju varit poliser/kampsportare/militär som i många fall tar en terrorist med kniv medan alla ville få bort kaparna. Tror knappast att de drabbades av stockholmssyndromet, så varför gjorde ingen något?

Var det inte detta de tror hände med Shanksville?

Eftersom kapare innan denna händelse för det mesta inte dödade alla ombord på planen så är det väl vettigt att anse att folk inte kände att det var smart att riskera sitt liv. Jag hade inte gjort det då. Idag däremot så tror jag att en kapare skulle få mycket mer problem med passagerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in