2009-06-02, 21:27
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
=SLOB]Jag har svårt att se någon politisk sysselsättning som inte innefattar en rejäl nypa beteendevetenskap.
Har aldrig påstått något annat
Citat:
Särskilt när det gäller att analysera FNs roll för amerikaner - de har alltid haft en ohyggligt ambivalent inställning till organisationen.
Vad är det som får dig att tro att det är det han gör?
Citera
2009-06-02, 21:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Men att han och Alex Jones förutspådde attacken vill du inte kommentera? Han var paranoid, därför spelar det ingen roll att han förutspådde attacken, eller? Källa på att det var han som öppnade eld?

För det första var min kommentar endast riktad mot ditt inlägg, vilket var det om Cooper.
Alex Jones tänkte jag lägga i samma påse som hundskiten, men eftersom jag har större respekt för hundskiten så kan jag inte göra det.

Jag har väldigt svårt att se hur folk kan tro på Alex Jones som bara snackar, allting som sker är en konspiration, men han kan inte bevisa något.

Källan (min kopiering står på höger sida)
http://www.burlingtonnews.net/cooper.html

Citat:
And so, in November 2001, it came to an explosive end. Cooper spotted a man driving past his home and for some reason ran out of his house, jumped in his car and drove after the man to make him pull over. Cooper threatened him at gunpoint. It transpired that the man was a local doctor; he waited till Cooper left then contacted the police, who issued a warrant against Cooper for "aggravated assault with a deadly weapon."

Citat:
Apparently sensing Cooper’s mental disintegration, the local authorities convinced the Federal authorities to back off to prevent a possible tragedy. However, they were also convinced that Cooper presented a real threat to the community; he was known to be heavily armed. They decided on a ruse to arrest Cooper by luring him out of his house. The plan involved deputy sheriffs in civilian clothes pretending to be teenagers on a lark in a pickup truck, driving around Cooper’s home at midnight; uniformed officers would wait out of sight nearby.
The plan worked; but instead of approaching the pickup truck on foot, Cooper jumped into his car and chased them. The police then identified themselves and ordered him to surrender. Instead, Cooper pulled out an automatic pistol, jumped back into his car and raced back to his house. When a police car attempted to block his way, he swerved around it and tried to run down an officer. Pulling up to his door, he jumped out, pistol in hand. Uniformed officers again ordered him to surrender. Cooper refused and began firing. Deputy Robert Marinez – a 40-year-old former Marine Corps veteran of Desert Storm and father of three children – was struck in the head. Officers returned fire, killing Cooper. At last report, Deputy Marinez was in critical condition at a Trauma Unit in Phoenix, Arizona. On 15 November, a memorial service was held for Cooper at the Jewkes Mortuary in Eagar, Arizona.

http://www.projectcamelot.org/cooper.html

Visserligen ifrågasätter länken ovan historien, men även den nämner att Cooper började skjuta.

Och varför skulle en "normal" person vara kraftigt beväpnad och kanske även ha tillgång till explosivt material?

Nej, Cooper hade säkerligen fastnat i sina egna teorier och trodde att regeringen var ute efter honom.
Senast redigerad av Targenor 2009-06-02 kl. 21:45.
Citera
2009-06-02, 21:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Vad är det som får dig att tro att det är det han gör?

Inte en aning - Lienno levererar ju ingen kontext, bara ett citat. Utifrån vad jag vet om FN och USAs tidigare hatkärleksförhållande därtill så blev det min tolkning. Men så länge vi bara får kontextlösa citat så blir det ju bara gissningar.
Citera
2009-06-02, 22:39
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Inte en aning - Lienno levererar ju ingen kontext, bara ett citat. Utifrån vad jag vet om FN och USAs tidigare hatkärleksförhållande därtill så blev det min tolkning. Men så länge vi bara får kontextlösa citat så blir det ju bara gissningar.
Kolla faktiskt upp det och det visa sig att det var taget från ett tal som var bandat i smyg från ett bilderberger möte. Jag vet inte hur det är med dig, men min konspirationspuls börjar iaf gå helt på högvarv.
Men den lugnar ganska snabbt ner sig och jag inser att jag inte pallar diskutera detta vidare. Vi har väl dessutom hamnat OT och kommer förmodligen ändå tolka citatet olika oberoende av kontext. Ville egentligen bara påpeka hur kriminellt ocyniskt Kims påstående var i relation till en av vår tids största politiska cyniker.
Citera
2009-06-02, 23:01
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Kolla faktiskt upp det och det visa sig att det var taget från ett tal som var bandat i smyg från ett bilderberger möte. Jag vet inte hur det är med dig, men min konspirationspuls börjar iaf gå helt på högvarv.
Men den lugnar ganska snabbt ner sig och jag inser att jag inte pallar diskutera detta vidare. Vi har väl dessutom hamnat OT och kommer förmodligen ändå tolka citatet olika oberoende av kontext. Ville egentligen bara påpeka hur kriminellt ocyniskt Kims påstående var i relation till en av vår tids största politiska cyniker.

Du lyckades trots allt kollande inte få med en länk?
Citera
2009-06-02, 23:04
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ocyniskt? På vilket sätt är jag kriminellt ocynisk? Jag kvarstår vid att det Kissinger säger kunde sagts av vilken medelmåttig beteendevetare som helst. Det är ju inte superduper hemlig kunskap om vårt flockbeteende han avslöjar precis. SKall jag förfasas över att en politiker som varit med i sisådär 40 år vågar säga något som du kan läsa i vilken psykologibok som helst eller vad menar du?
Och det är fortfarande oklart vad Lienno ville ha sagt med citatet.
Citera
2009-06-02, 23:24
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du lyckades trots allt kollande inte få med en länk?
Här är länkenhttp://quotes.liberty-tree.ca/quote_blog/Henry.Kissinger.Quote.2D8B som det f.ö inte finns speciellt mycket info på, men enligt den ska källan vara en vara ett tal som blivit bandat i smyg. Ska erkännas att jag utöver det inte pallat kolla upp saken närmare, så vill någon bidra med mer info eller motbevisa det hela. Känn er fria att göra så.
Citera
2009-06-02, 23:30
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ocyniskt? På vilket sätt är jag kriminellt ocynisk? Jag kvarstår vid att det Kissinger säger kunde sagts av vilken medelmåttig beteendevetare som helst. Det är ju inte superduper hemlig kunskap om vårt flockbeteende han avslöjar precis. SKall jag förfasas över att en politiker som varit med i sisådär 40 år vågar säga något som du kan läsa i vilken psykologibok som helst eller vad menar du?
Och det är fortfarande oklart vad Lienno ville ha sagt med citatet.
Jo, men Kissinger fortfarande ingen psykolog, utan politiker. Förstår du skillnaden?
Citera
2009-06-02, 23:38
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo, självklart är det de, men för att ditt påstående ska bli rimligt så måste det vara vad han i huvudsak sysselsätter sig med, vilket det ju inte är.

Nej varför då? Det räcker väl med att han har relevanta kunskaper.
Citera
2009-06-02, 23:39
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jo, men Kissinger fortfarande ingen psykolog, utan politiker. Förstår du skillnaden?

Så politiker med grundkoll på områden utanför politiken kan inte använda dessa kunskaper när de uttalar sig?

Så på motsvarande sätt så kan inte en datalärare som jag själv kunna tillföra något om exempelvis dramaturgi på en teaterscen?
Citera
2009-06-02, 23:52
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nej varför då? Det räcker väl med att han har relevanta kunskaper.
Poängen är, att Kissinger förmodligen aldrig utalar sig rent beteendevetenskapligt då han inte är beteendevetare, utan ska man förstå eller förklara citatet så måste man försöka sätta det i någon form av politisk kontext, eftersom politik är det han sysslar med. Men måste vi verkligen diskutera detta vidare? Sätt på dig den här istället Kim
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-06-02 kl. 23:59.
Citera
2009-06-03, 00:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Poängen är, att Kissinger förmodligen aldrig utalar sig rent beteendevetenskapligt då han inte är beteendevetare, utan ska man förstå eller förklara citatet så måste man försöka sätta det i någon form av politisk kontext, eftersom politik är det han sysslar med. Men måste vi verkligen diskutera detta vidare? Sätt på dig den här istället Kim

Jag kan verkligen inte se några som helst skäl till varför han inte skulle kunna uttala sig i ett ämne som inte örr politik... Det är ju inte direkt någon svår djup analys han kom med, liknande tankar kan ju till och med folk i "sannings"rörelsen spotta ur sig rätt ofta.

Nej, jag tycker inte heller att vi måste diskutera det här vidare, det är uppenbart att du redan bestämt dig att en politiker bara kan prata om politik.
Senast redigerad av Pad 2009-06-03 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in