Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Som jag sa. Piloter har sagt dom aldrig hade klarat den manövern, och talibanerna var tränade på en flyg skola i america och kunde inte köra ett mindre plan överhuvudtaget. Sen kan du söka på "Global hawk"
Vilken manöver är det de inte har klarat, och VEM har sagt det?
Citat:
Försöksdjur. 600C är långt ifrån att skada stål som det som var i world trade, det är byggt att klara det. och vet du vad " begins to lose strength" betyder?
300C kan skada sånt stål????

stål har ALDRIG i såna byggnader tagit skada. Windsor var sämmre byggt med dens betong än world trade. du vet inget om madrid byggnaden och det finns
FORTFARANDE andra byggnader som brunnit i över 700C utan tagit stor skada (du bara glömmer det?). Herregud
Sårbarheten med WTC var just att det enbart var en stålkonstruktion. Sedan har du inte den blekaste aning om vad du pratar om vad gäller stålets påverkan under värme.
Försöksdjur har visat dig att stål förlorar mycket av sin hållbarhet redan vid 300 grader, och det är ett faktum. Vill du fortsätta den debatten bör du vara förberedd.
600 grader räcker för att försvaga vilket stål som helst. I WTC var stålbalkarna även tunnare ju längre upp i tornet de var placerade, samt att de var ihåliga.
Citat:
Erik. vad e problemet? nist är ett politiskt dokument och det finns thermate? och lär dig engelska så du kan förstå att nist har en justerad modell som ändrat värdena (gissa varför) och att dom inte har något stål med bevis på 600C, dom skriver inget om SAMPELS på den sidan, men på alla andra där dom gör så var det högsta 250C. Det spelar ingen roll vad som står i nist dokumentet heller för den delen för var ett jobb från insidan hehe. stäng screw loose change bloggen och läs steven jones rapport.
NIST är verkligen inte ett politisk dokument. Kom inte att påstå att alla tekniker och utredare är hårdnackade bushanhängar och republikaner.
Jag har inget problem med att läsa engelska. Jag har en hel del universitetspoäng i engelska och har även undervisat det på gymnasiet. Du däremot verkar ha problem med att tolka en text, oavsett språk. Hur ska man kunna debattera med dig när du använder dig av den här metoden - passar det dina teorier är det
fakta, passar det inte är det
efterhandskonstruktioner och
lögner.
Jag har bevisat för dig att de siffrorna du hänvisar till enbart rör sig om ett fåtal utvalda prov vid en sektion, samt att jag visat att de bevisligen har överstigit 600 vid ett flertal platser. Detta har även SLOB visat för dig.
Om du inte kan förstå detta så vet jag inte hur jag ska förklara i fortsättningen.
Citat:
Håll er till värkligheten när ni pratar om saker och hitta inte på saker. 300C skadar stål och gemför bil stål med world trade stålet och hittar på saker som inte står i nist rapporten. Hihi
Det går alldeles utmärkt att jämföra branden på tågsläpet med balkarna på WTC. Stål som stål. Det som är det intressanta är hur stålet ter sig då det blir uppvärmt. Det är DU som ger stålet i WTC övernaturliga egenskaper.