Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jodå jag har MASSOR. Men enbart den enkla punkten att wtc 7 faller i frifall under 2.5 sek bevisar att det fanns något annat som tog bort de bärande elementen vid kollapsen.
Frifall är inte bevis för CD, så att den
faller fritt är INTE ett BEVIS för CD. Hur kan du inte förstå detta? Så när jag ber dig, ge källa på detta, ge något slags stöd för det du påstår så är ditt svar till det:
Frifall = CD eftersom frittfall bevisar CD.
Detta är ett falsk påstående.
Varför tror du nist visar frifall i sin rapport och inte använder bomber i sin slutsats? För att frifall inte innebär CD
Citat:
Tycker kuvolski hade en bra poäng!
Nej det är helt sant och ändå envisas du med att ignorera det uppenbara, frifallet med 2.5 sek utan friktion.
Hans poäng var att rasmassorna inte bidrog till raset, vilket inte är helt sant eftersom utan rasmassorna hade det sett annorlunda ut. Nu har du själv tidigare sagt att du inte läst igenom hela rapporten så jag förstår varför du inte har en aning vad du pratar om.
Jag ignorerar inte frifallet, jag försöker få dig att förstå att
frifallet inte är ett bevis för CD. Det är något du själv hittat på, inte verkligt, fantasi alltså.
Citat:
Nej det gör vi inte. Men även deras kollaps såg ut som en C D. Precis som WTC 7 vilket jag gav en bra video på.
Den faller ungefär likadant som WTC 7 med CD. Botten kollapsar först och sätter byggnaden i frifall.
Det var ju frifallet som bevisade CD alltså kan vi med säkerhet påstå att wtc1+2 inte revs med CD eller ?

Bara för att det ser ungefär likadant ut innebär det inte tyvärr att det är likadant.
Citat:
Återigen ta fram en video av en stålstruktur som faller i frifall. Jag tror du kan få
mycket svårt för det.

Nu har jag lagt fram en video där fallet ser likadant ut med C D, din tur utan C D och bara brand + solid stålstruktur. LYCKA TILL!!

Eftersom jag håller med rapporten nist gav ut behöver inte jag bevisa det de bevisar, du behöver bara läsa igenom den. Eftersom du hävdar frifall = CD behöver du styrka det genom att visa en CD där det faller i frifall tex. (även om detta inte bevisar att det enbart vid CD är frifall..)
Så när du visar en video på ett hus som rasar skiter jag i då det inte har något med ditt påstående att göra. Frifall = CD stämmer inte.
Citat:
Spelar ingen roll om du lägger in en zillion sådana bilder av den kontorsbranden. Den skulle ändå inte kunna försvaga mer än rimligtvis max 10 % av strukturen.
7h okontrollerad brand = max 10% skador alltså, du har månne ingen källa på detta eller?
Citat:
Alltså inte ens i närheten av det område som skulle behövts för att sända byggnaden i 2.5 frifall, som NIST erkänner.
Hur stort område har du bestämt måste bli försvagat då?
(sluta hitta på falskheter..) Frifallet är i 2.25s inte 2.5 Komiskt att du hänvisar till nist när du inte ens läst igenom rapporten
Citat:
Jo och du lyckas missa mitt svar varje gång.
http://www.youtube.com/watch?v=rP9Qp5QWRMQ
Då har vi det svart på vitt här, Du anser en graf som har olika hastigheter ska ritas spikrak? Du tycker även att huset börjar rasa när denna lärare bestämt sig för det genom att ta en kik med ögat, istället för en seriöst undersökning med en exakthet man fått genom att kolla pixel för pixel?
Detta är väl beviset hur mycket du missat i skolan om något..
[quote=MaxDL]Det är nog relativt uppenbart för alla som tittat in i ämnet lite djupare och ser frifallet, att en solid stålstruktur inte kan trollas bort. Den skulle gett friktion och inte fallit 2.5 sek frifall utan friktion.
/QUOTE]
Tittat djupare? Du har inte ens läst rapporten ju?
Du har fel tid på frifallet.
Varför tror du att nist kommit fram till den slutsats man gjorde? För att frifall = CD eller för att det kan rasa med frifall i en kollaps? Vet vad du tror men det är ju uppenbarligen fel.
____
Är det så att du tror att frifallet bara händer helt plötsligt från ingenstans? Du förstår alltså inte att när första delen av huset rasar, och de cirka 10sekunder som går till frifallet är stunden då huset förstörs så pass mycket att det efter 1.75s fall inte finns något motstånd?