2009-10-07, 12:36
Medlem
SLOBs avatar
Jag tänkte bara hoppa in och förtydliga en sak:

När David Chandler ("fysikläraren") gjorde sina första beräkningar var WTC7 rapporten ännu inte publicerad, det som fanns ute var ett draft. NIST bjöd in till kommentarer och jag tror Chandlers första videos var en del av det han skickade in till NIST. Det ledde till att NIST utökade sin redovisning av raset i den slutgiltiga rapporten. Draft-versionen fick flera ändringar efter feedback från allmänheten.

Det kan vara bra att veta om.

/S
Citera
2009-10-07, 12:49
Medlem
Arthur Dents avatar
Jag vill också hoppa in och förtydliga en sak. I "draften" så upprepar NIST att deras undersökning är "consistent with physical principles", och i draften står det alltså inget om fritt fall. I slutrapporten där de tar upp fritt fall är även frasen "consistent with physical principles" borttagen. Även NIST förstår att fritt fall inte kan förklaras utan sprängmedel. Detta kan vara bra att känna till.
Citera
2009-10-07, 12:56
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Right on my brotha!
Citera
2009-10-07, 17:21
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Läs rapporten. Finns nanothermite tråd där jag länkat till den.

Jag har läst rapporten, det man hittat är tex rester av rost, järn och barium (finns i fönster). Är detta enbart bevis för nanothermite? Nej.

Citat:
Hela grejen är den att NIST tolkar i sin rapport falltiden på ett helt felaktigt sätt. De har exakt samma data som fysikläraren, men de skapar en kurva som inte följer datan utan som passar den hypotes de satt upp, att det skulle ta 40% längre tid för den att falla än frifall, vilket den inte gör de första 2.5 sek och som fysikläraren pedagogiskt bevisar genom sin korrekta graf.

Nist hävdar att 5,4s är 40% längre än 3,9s. Menar du att det inte stämmer? Byggnaden rasade på 5,4s från det att nist började sin räkning till att huset inte längre syns. Dettta är 40% längre än 3,9. Sluta misstolka dessa 40%, det är en visning på skillnaden, inget erkänt felsvar eller vad du vill få det till. En konstatering att 5,4s är 40% längre än 3,9.

Citat:
* Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
* Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
* Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity

Alltså nist medger frittfall under 2,25s. Sluta göra om det jag hävdar, sluta göra om det nist hävdar. Du hittar bara på saker från ingenting ju?

Citat:
Ta och titta på grafen så kan du se hur otroligt rak den är under denna period, och då ser du att frifallet finns där, presis som fysikläraren visar.
Lägg sedan till att NIST i videon säger något i stil med "In order for free fall to exist, no structural componants can be below it". Det är här de gör sin stora tabbe. Sen har de beräknat falltiden från en fiktionell starttid som fysikläraren visat inte existerar.

Ja nist säger inte att frittfall inte inträffade, mellan 1,75-4s faller den fritt enligt deras sista rapport. Citatet är taget från innan man gjorde den slutgiltiga undersökningen, innan hade man inte undersökt detta tillräckligt. Nu när man undersökt det mer nogrannt inför sista rapporten inser man att insidan av huset är mer eller minder raserat under den del huset faller fritt.

Citat:
Genom alla dessa misstag är det uppenbart att den faller i frifall och att de erkänner att där inte kunnat finnas någon byggnad under fallet. Case closed.

Misstag? Man hävdar ju i sin sista rapport att huset faller fritt eftersom insidan av huset kollapsar. http://www.nist.gov/public_affairs/releases/wtc_videos/wtc_videos.html får du videoförklaringen från deras modeller. Case closed, försöker du säga att du släpper dina idiotiska strawmanargument?

Citat:
På videon som undersökt så ser man byggnaden ihelhet. Alltså om det blir en spricka i ena fasaden så kan du ju inte börja räkna falltid. Du får ju se när hela taklinjen börjar falla.

Man startade tiden då den översta punkten på taklinjen börjar skifta färg mot en ljusar pixel (byggnad -> ljus himmel) vilket inte är ett dugg konstigt. Detta är väldigt såvrt att uppfatta med ögat på lärarens vidoe som klickar fram en frame per klick och som gör att en uppfattning kring detta blir vridet.

Citat:
Jag bara roas av din totala dumhet just nu.

Nej möjligt men det är den enda teorin som hade kunnat rädda din hypotes.

Total dumhet? Jag citerar nist och förklarar för dig det du misstolkar. Du hittar på idiotiska teorier åt mig som om de vore mina egna..
Citera
2009-10-07, 17:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Jag har läst rapporten, det man hittat är tex rester av rost, järn och barium (finns i fönster). Är detta enbart bevis för nanothermite? Nej.

Va bra att du missade delen om testet av ämnet i sig
Och ja det innehåller de ämnen som kännetecknar nanothermite.

Citat:
Nist hävdar att 5,4s är 40% längre än 3,9s. Menar du att det inte stämmer?
Jag menar att fysikläraren och NIST har exakt samma siffror i beräkningarna som jag redan sagt och där man ser tydligt att WTC 7 faller i frifall i hela 2.5 sekunder. Gör om gör rätt. Det faller inte 40% från frifall under denna period. Case closed again - BOOHJJAAA!

Citat:
Ja nist säger inte att frittfall inte inträffade, mellan 1,75-4s faller den fritt enligt deras sista rapport.
Data ljuger inte. Man ser hur tydligt som helst den raka linjen under de 2.5 sek som visar att byggnaden befann sig i frifall oavsett hur de böjer sin graf felaktigt. Titta efter själv så ser du den raka linjen. Men du kanske inte vill se den?
Citera
2009-10-07, 19:37
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Va bra att du missade delen om testet av ämnet i sig
Och ja det innehåller de ämnen som kännetecknar nanothermite.

Nej. Du har fel det finns inget som styrker det du påstår i rapporten. Visa var i rapporten (tips; det finns inte)

Citat:
Jag menar att fysikläraren och NIST har exakt samma siffror i beräkningarna som jag redan sagt och där man ser tydligt att WTC 7 faller i frifall i hela 2.5 sekunder. Gör om gör rätt. Det faller inte 40% från frifall under denna period. Case closed again - BOOHJJAAA!

Haha.. är du seriöst retarderad eller vad är det frågan om?

Nist säger inte emot frittfall, man håller alltså med att huset faller fritt. Detta sker från sekund 1,75 till sekund 4,0. Alltså i exakt 2,25s eller avrundat till 2,5s.

Nist hävdar även att 5,4s falltid är 40% längre än 3,9s vilket stämmer perfekt. 3,9s är alltså om huset faller i konstant frittfall, vilket det inte gör. Under 2,25s av 5,40 så faller det fritt. Alltså falltiden är inte 3,9 (frittfall). Den är 40% längre än frittfall. Hade detta frittfall pågått i säg 3,5s istället för 2,2 hade den totala falltiden varit lägre, och då hade även procentsatsen minskats.

Citat:
* Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
* Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
* Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity

Citat:
In the draft WTC 7 report (released Aug. 21, 2008; available at http://wtc.nist.gov/media/NIST_NCSTAR_1A_for_public_comment.pdf), NIST stated that the north face of the building descended 18 stories (the portion of the collapse visible in the video) in 5.4 seconds, based on video analysis of the building collapse. This time period is 40 percent longer than the 3.9 seconds this process would have taken if the north face of the building had descended solely under free fall conditions. During the public comment period on the draft report, NIST was asked to confirm this time difference and define the reasons for it in greater detail.

To further clarify the descent of the north face, NIST recorded the downward displacement of a point near the center of the roofline from first movement until the north face was no longer visible in the video. Numerical analyses were conducted to calculate the velocity and acceleration of the roofline point from the time-dependent displacement data. The instant at which vertical motion of the roofline first occurred was determined by tracking the numerical value of the brightness of a pixel (a single element in the video image) at the roofline. This pixel became brighter as the roofline began to descend because the color of the pixel started to change from that of the building façade to the lighter color of the sky.

This analysis showed that the 40 percent longer descent time—compared to the 3.9 second free fall time—was due primarily to Stage 1,
which corresponded to the buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face. During Stage 2, the north face descended essentially in free fall, indicating negligible support from the structure below. This is consistent with the structural analysis model which showed the exterior columns buckling and losing their capacity to support the loads from the structure above. In Stage 3, the acceleration decreased as the upper portion of the north face encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below.

Citat:
Data ljuger inte. Man ser hur tydligt som helst den raka linjen under de 2.5 sek som visar att byggnaden befann sig i frifall oavsett hur de böjer sin graf felaktigt. Titta efter själv så ser du den raka linjen. Men du kanske inte vill se den?

Man säger inte emot frittfall. Man påstår att frittfall existerade.

Blir verkligen förvånad att du är så totalt obegåvad, kanske någon utomstående till denna diskussion kan försöka förklara detta på ett bättre sätt för dig.

Jag kan omöjligt förstå hur man kan feltolka deras rapport så hårt som du gjort, dessa 40% är inget erkänt fel eller vad du nu vill få det till. 3,9s och lägg till 40% så får du 5,4 det är vad de säger inget annat.
Citera
2009-10-07, 22:25
Medlem
Pads avatar
En sak som jag verkligen undrar över är det här med nanothermiten. Så fort en av oss "vakthundar" pratar om nanothermite och dess egenskaper så får vi höra att ingen utom militären vet något om detta mystiska ämne, men likfullt har foliehattarna inga problem att högljutt deklarera att man minsann HITTAT nanothermite i resterna. Hur kan man veta att det är nanothermite om det är så zuperhemligt vad som ingår och hur det beter sig? Eller är det en väl förborgad hemlighet mellan militärens mest hemliga del och folk med tillgång till jootjoob?
Citera
2009-10-07, 23:17
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag skulle inte sätta något liktecken mellan hela den muslimska världen och en extremiströrelse. Al-Quaida blev genom attacken en organisation som alla är rädda för, de lyckades förnedra USA på ett sätt som saknar motsvarighet i USA:s historia. Jag vill nog säga att de har tjänat en jädrans massa på det. Alla världen uttrycks inte i pengar. Dessutom är det som söders säger, de har flera gånger uttryckt att USA är satan och måste förgöras, och en grupp vars främsta vapen är självmordsbombare tar kanske inte så stor hänsyn till om enskilda civila råkar illa ut, så länge de stora målen uppnås.

Vänd på steken för skojs skull. Tänk dig in i Bin Ladins situation i början av 2000-talet. Du hatar USA intensivt, har ingen stor armé och inga jätteresurser men däremot ett antal fanatiska anhängare som är villiga att gå i döden för dig. Du vill göra din hatade fiende så stor skada som möjligt, är det inte ett väldigt lyckat resultat som har uppnåtts?
Vad Bin Laden roll i attacken var, eller om han ens var delaktig, är ju än så länge okänt. Han har själv förnekat skuld, så att försöka påvisa motiv utifrån utalande, som gjorts från inspelningar där det inte ens går att styrka att det är han, är ganska tunt. Och även om det finns individer och grupperingar som vill orsaka Usa stor skada, så är det motivet hos källan varifrån finansieringen av attacken kommer ifrån som är intressant. Kommissionsrapporten hävdar att detta förhållande är irrellevant att undersöka, varpå de enda uppgifter jag jag har funnit angående finansiering handlar om hur en pakistansk underrättlse general gett i uppdrag till högt uppsatt al-qaeda man, och av flera utpekad som MI6 agent, att transferera pengar till Mohammed Atta. Möjligen har detta ett samband, eftersom det frångår den propagandiska bild du och många andra vill framhålla.

Dramats huvudman Bin Laden påstås dessutom av flera källor, b.la pakistans f.d och mördade primiärminister Benizir Bhutto, vara död och begraven sedan den 12 december 2001, vilket ytterligare kastar misstankar om att nöjet helt och hållet har stått på de neo-konservativa och sionisternas sida. Varför jaga spöken?
Citat:
Most recently the most remarkable revelation on this matter was made by none other than the late Benazir Bhutto. In an interview with David Frost on Al-Jazeerah English (November 2, 2007), she made the stunning announcement that Bin Laden was dead and had been murdered by Omar Sheikh. Interestingly Omar Sheikh was an ISI operative and was also responsible for the murder of Daniel Pearl. The most telling part is the deafening silence of the International media.

The BBC did carry this interview but edited this line.

WHY??
http://www.daily.pk/osama-bin-laden-has-been-dead-since-december-2001-11175/

Omar Sheik som omnämns i texten som Bin-Landens mördare är föresten samma man som stod för pengatransaktionen till Atta.

Vidare, så vill ju du hävda att al-qaeda skulle tjänat på att ha dödat 3000 amerikanska civila. Hur menar du? Är de nu en genunin religiös, politisk och milltär rörelse, så kan de ju inte enbart vara intresserade av hur många otrogna de slår ihjäl, utan de måste även beräknat strategiska resultat, vilket man verkligen får ta och fråga sig vilka de kan tänkas ha varit, då det enda som har hänt, som resultat av attacken, är att hela den muslimska världen blivit demoniserad, Al-qaeda män har blivit tillfångatagna och dödade, ytterligare två länder ockuperade och över miljonen döda. Gisses vilken framgångssaga. De ska tydligen vara tillräkligt avancerade att utföra ett terroristikt cirkusnummer, men helt hanfallna till att utarbeta en tydlig strategi som ska svara upp till dess konskvenser. För man ska komma ihåg att det från al-qaedas sida inte finns någon som helst dokumentation som skulle visa på varken planering eller agenda kring attacken.

Nej, mer troligt är, och som någorlunda förklarar dagens vansinne, är att det till största är kriminella lyckosökare som utgör de nätverk som pekas ut som al-qaeda, infiltrerade och understödda av diverse underrättlelsetjänster, för att verka i syfte av sionistisk och anglo-amerikansk imperialism.
Citera
2009-10-08, 00:30
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Nej. Du har fel det finns inget som styrker det du påstår i rapporten. Visa var i rapporten (tips; det finns inte)

Bl.a. i delen där de antänder materialet (funnet i WTC dammet) och upptäcker att det antänds vid en mkt lägre temperatur än vad som är möjligt för att antända kommersiell thermite. Jag förväntar mig inte att du ska fatta vad jag nyss skrev dock.

Citat:
Nist säger inte emot frittfall, man håller alltså med att huset faller fritt. Detta sker från sekund 1,75 till sekund 4,0. Alltså i exakt 2,25s eller avrundat till 2,5s.
Den faller i frifall precis och samtidigt kan det inte finnas några strukturella komponenter i kollapsen när en byggnad faller i frifall.

Citat:
Nist hävdar även att 5,4s falltid är 40% längre än 3,9s vilket stämmer perfekt.
Från den fiktionella starttiden där huslinjen INTE börjar falla. Alltså den påhittade tiden. Men ändå håller de om att den faller i frifall och datan visar det hur tydligt som helst. Det enda vi diskuterar här är perioden som byggnaden faller i frifall och om det hade varit möjligt på naturlig väg, vilket NIST inte tycker vore möjligt, och inte jag heller.

Citat:
Man säger inte emot frifall. Man påstår att frittfall existerade.
Korrekt.
Citera
2009-10-08, 00:45
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
text..

Den vanligaste kommentaren på varför Al-Qaida skulle gjort detta även om de förlorat väldans mycket på det brukar vara "De är extremister, de bryr sig inte om sitt liv eller sin familj eller om det går dåligt för dem", ärligt talat, vem fan tänker så? Inte ens dessa extremister förmodligen.
Citera
2009-10-08, 01:33
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Den vanligaste kommentaren på varför Al-Qaida skulle gjort detta även om de förlorat väldans mycket på det brukar vara "De är extremister, de bryr sig inte om sitt liv eller sin familj eller om det går dåligt för dem", ärligt talat, vem fan tänker så? Inte ens dessa extremister förmodligen.
Precis, våra "fiender" demoniseras till oberäkniliga, irrationella galna barbarer utan konsekvenstänkade när bilden av dem filtreras genom våra förprogramerade medier. Men hur ärlig är en sådan framställning? Vilket syfte tjänar det? Och vad för konskvenser medför det?
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-10-08 kl. 01:50.
Citera
2009-10-08, 11:56
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Bl.a. i delen där de antänder materialet (funnet i WTC dammet) och upptäcker att det antänds vid en mkt lägre temperatur än vad som är möjligt för att antända kommersiell thermite. Jag förväntar mig inte att du ska fatta vad jag nyss skrev dock.

Citera, länka till vad man kan läsa om bevis att det var just nanothermite och inget annat. Det finnst inte, just därför som du vägrar visa mig detta och bara skriver massa rabbel istället för att utföra frågan jag ger dig.

Citat:
Den faller i frifall precis och samtidigt kan det inte finnas några strukturella komponenter i kollapsen när en byggnad faller i frifall.

Om du kollar igenom deras modell, så ser du att inne i huset är allt stöd raaserat för den del när huset faller i frittfall. Alltså stämmer detta ganska bra och dina argument är väl nu döda. De 2 frågor du tjatat om så länge var alltså bara en misstolkning av dig, en vridning av det nist påstod. Tex hävdade du om och om igen dessa 40% var ett ekännande av fel vilket det inte var om man läser rapporten utan mer ett konstaterande/förtydligande att 5,4 är 40% mer än 3,9.

Citat:
Från den fiktionella starttiden där huslinjen INTE börjar falla. Alltså den påhittade tiden. Men ändå håller de om att den faller i frifall och datan visar det hur tydligt som helst. Det enda vi diskuterar här är perioden som byggnaden faller i frifall och om det hade varit möjligt på naturlig väg, vilket NIST inte tycker vore möjligt, och inte jag heller.

Okey, vilket av nist metod och lärarens metod tycker du är den mest troliga?

Nist använda över 200 erkända forskare/ingenjörer för denna rapport. De startade sin tid baserat på förändingar i den högsta punktens färg. Alltså när punkten skiftade färg till himmelblå startade raset.

Eller så tror du på en ensam fysiklärare som använder endast sina egna ögon för att sedan gissa att det är för tidigt.

Så varför ändrar denna punkt nist använder färg? Blir huset ommålat eller sjunker det så himlen nu syns istället?

Kan du motivera det fetstilta, nist påstår inget om några bomber utan de talar endast om ett "naturligt" ras i sin slutgiltiga rapport. (Du behöver alltså inte länka till någon gammal rapport eller draft då det är den slutgiltiga vi diskuterar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in