2009-06-09, 23:32
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Men det är ju så snurrigt så jag ser inte ens meningen med att gå i svaromål.
Förstår jag dig rätt om du menar att bara för att New Yorks befolkning består av 0,28% judiska israeler så borde 0,28% av dödsoffren i tornen vara judiska israeler? Är det med det argumentet ni dräper "judemyten" eller finns det mer?

Resten av mitt inlägg då? Inga invändningar alls, ett ganska lyckosamt inlägg om jag får säga det själv. Din taktik att svara på mitt inlägg genom att klippa/klistra ett annat inlägg av en annan användare från en annan tråd fungerade väl sådär, men bättre lycka nästa gång.
Du frågade om en länk och du fick en. Otack är världens lön.
Jag orkade inte kolla upp alla olika påståenden du kom med. Jag länkade till en post som tog upp delar av "judemyten", att oproportioneligt få Israeler omkom, vilket ju uppenbarligen inte var sant. Vill du ha svar på de andra frågeställningarna går det ju bra att leta lite själv. Men det är förstås enklare att sitta här och gapa som en gökunge och gnälla över att du inte får länkar serverade på silverfat.
Citat:
Det är alltid lika fashinerande att posta ett inlägg i denna tråd, ni följer formulär 1a ser jag.
Är det någon som följer formulär 1a så är det du.

* Surfa runt på diverse 911 konspirationssidor.
* Välj ut ett antal påståenden och acceptera utan källkritik
* Posta dem på FB och påpeka att allt detta är mycket märkligt
* Vänta på att folk skall visa att påståendena inte är sanna
* Ignorera de påståenden som visas vara falska och fortsätt tjata om de resterande.
* När alla påståenden visat sig vara felaktiga: Ge dig ut på nätet, leta reda på nya "konspirationsfakta" och börja från början igen.
Senast redigerad av MonkeyPla 2009-06-09 kl. 23:34.
Citera
2009-06-10, 06:47
Medlem
Citat:
Men det är ju så snurrigt så jag ser inte ens meningen med att gå i svaromål.
Förstår jag dig rätt om du menar att bara för att New Yorks befolkning består av 0,28% judiska israeler så borde 0,28% av dödsoffren i tornen vara judiska israeler? Är det med det argumentet ni dräper "judemyten" eller finns det mer?

Resten av mitt inlägg då? Inga invändningar alls, ett ganska lyckosamt inlägg om jag får säga det själv. Din taktik att svara på mitt inlägg genom att klippa/klistra ett annat inlägg av en annan användare från en annan tråd fungerade väl sådär, men bättre lycka nästa gång.

Ska se om jag kan vara till bättre hjälp:
Att Bush sade att över 130 Israeler dog stämmer. Märkligt att han inte hade bättre koll på läget den 20e september:
http://archives.cnn.com/2001/US/09/20/gen.bush.transcript/
Angående artikeln om 4000 Israeler ska Brett Stevens, post editor in chief ha sagt:
Citat:
whether this story was the origin of the rumor I cannot say, what I can say is that there was no mistake in our reporting
. Hittar inte källan.

Zims flytt stämmer också bra, jag hittar dock ingen info om kontraktbrottet:
Citat:
The Zim-American Israeli Shipping Co. moves their North American headquarters from the 16th floor of the WTC to Norfolk, Virginia, one week before the 9/11 attacks. The Israeli government owns 49 percent of the company. [Virginian-Pilot, 9/4/2001] Zim announced the move and its date six months earlier. [Virginian-Pilot, 4/3/2001] More than 200 workers had just been moved out; about ten are still in the building making final moving arrangements on 9/11, but escape. [Jerusalem Post, 9/13/2001; Journal of Commerce, 10/18/2001] The move leaves only one Israeli company, ClearForest, with 18 employees, in the WTC on 9/11. The four or five employees in the building at the time manage to escape. [Jerusalem Post, 9/13/2001] One year later, a Zim ship is impounded while attempting to ship Israeli military equipment to Iran; it is speculated that this is done with the knowledge of Israel. [Agence France-Presse, 3/29/2002]
http://www.historycommons.org/timeline.jsp?geopolitics_and_9/11=israel&timeline=complete_911_timeline

Sen tycker jag att det skulle vara ganska intressant att diskutera hur många Israeler, personer med dubbelt medborgarskap och Israeliska företag som har varit inblandade i 9/11.
Om man börjar med företagen, några exempel:
Odigo (som du nämnt tidigare)
ICTS - hade hand om säkerheten på samtliga flygplatser där dessa plan lyfte
Metals management - skeppade iväg och sålde stålet till Asien. Hade en judisk ledare; Alan D Ratner, som alltså tjänade pengar på att sälja bevismaterialet.
SPC - Företag som bl. a säljer teknologiska lösningar för att kunna fjärrstyra upp till 8 flygplan samtidigt, från marken eller luften. Rabbi Dov Zakheim var chief executive officer. Ännu en tråd som knyts ihop. (Zakheim var han som var med och skrev "Rebuilding americas defenses" och slarvade bort pentagons pengar)
Ptech - företag som hade hand om de flesta av militärens datorsystemen, som felade denna dag. Israelen Michael Goff var marketing manager för detta företag, som annars var arabiskt och väldigt suspekt http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a94ptechbmi#a94ptechbmi
Där har vi bara några av företagen.
Citera
2009-06-10, 07:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ska se om jag kan vara till bättre hjälp:
Att Bush sade att över 130 Israeler dog stämmer. Märkligt att han inte hade bättre koll på läget den 20e september:
http://archives.cnn.com/2001/US/09/20/gen.bush.transcript/
Angående artikeln om 4000 Israeler ska Brett Stevens, post editor in chief ha sagt:
. Hittar inte källan.

Zims flytt stämmer också bra, jag hittar dock ingen info om kontraktbrottet:
http://www.historycommons.org/timeline.jsp?geopolitics_and_9/11=israel&timeline=complete_911_timeline

Sen tycker jag att det skulle vara ganska intressant att diskutera hur många Israeler, personer med dubbelt medborgarskap och Israeliska företag som har varit inblandade i 9/11.
Om man börjar med företagen, några exempel:
Odigo (som du nämnt tidigare)
ICTS - hade hand om säkerheten på samtliga flygplatser där dessa plan lyfte
Metals management - skeppade iväg och sålde stålet till Asien. Hade en judisk ledare; Alan D Ratner, som alltså tjänade pengar på att sälja bevismaterialet.
SPC - Företag som bl. a säljer teknologiska lösningar för att kunna fjärrstyra upp till 8 flygplan samtidigt, från marken eller luften. Rabbi Dov Zakheim var chief executive officer. Ännu en tråd som knyts ihop. (Zakheim var han som var med och skrev "Rebuilding americas defenses" och slarvade bort pentagons pengar)
Ptech - företag som hade hand om de flesta av militärens datorsystemen, som felade denna dag. Israelen Michael Goff var marketing manager för detta företag, som annars var arabiskt och väldigt suspekt http://www.historycommons.org/context.jsp?item=a94ptechbmi#a94ptechbmi
Där har vi bara några av företagen.

Du menar alltså att om ett företag har en judisk representant i ledningen så är det judiskt?

FUD och antisemtism skulle jag kalla det.
Citera
2009-06-10, 07:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är alltid lika fashinerande att posta ett inlägg i denna tråd, ni följer formulär 1a ser jag. Jag skriver ett inlägg som ett svar till CNN och riktar även en klar frågeställning till densamma och vad händer. Jo först basunerar SLOB ut att han inte orkar mer, sen kommer MonkeyPla och gör ett tafatt försök att gå i svaromål genom att klippa/klistra ett inlägg som förmodligen var ett svar på en annan frågeställning och tillslut kommer ElGiganten med de sedvanliga personpåhoppen och oförskämdheterna. CNN lyser dock med sin frånvaro.

Om att påpeka lögner är ett personangrepp så får du gärna fortsätta att göra dig själv till martyr.
Du ljuger och jag påpekar detta.
Du hade chansen att säga att du missuppfattat Al manar, därmed slippa fortsättningen, men du väljer att fortsätta att "inte förstå".

Citat:
Om du med fakta menar att några av dessa beräknat 4000 personerna också kan ha befunnit sig vid Pentagon så visst. Hur många israeliska judar tror du det jobbar på Pentagon? Hur många kan ha befunnit sig där? Vi kan räkna högt och säga att det var 1000 israeler vid Pentagon och det ändrar ändå inte mycket i sak för mitt inlägg. Pentagon blev också attackerat och dödstalen bland israelerna kvarstår.

Jag beskriver igen det du inte fattar.
Ja, det är en MYT att det fanns 4000 Israeliska judar vid tornen.
Du spär på myten med att skriva samma sak som Al manar.
Likt Al manar skriver du också att det är Jerusalem Post som skriver detta. Detta är en lögn eftersom Jerusalem Post skriver att det är i OMRÅDENA kring TOREN OCH PENTAGON. Alltså inte som du och Al manar skriver.
Det kan naturligtvis vara en felaktig uppgift Jerusalem Post publicerar, men varför i helvete skall du ändra det dom skriver?
Jaha, kanske för att du inte har en aning om hur många som befann sig på platsen kring tornen!!??

Så det mest rakryggade hade varit att du citerat RÄTT artikel och sedan kritiserat den, nu tar du en lögnaktig artikel och försöker göra den till en sanning. Jävligt vanligt bland folihattar.

Citat:
Men du styrker din genom att raljera dig sönder och samman? Den kalkylen är inte ett dugg sannolik, mer sannolikt är att judarna drogs till WTC värre än vad flugor dras till skit. Faktum är att en dog vid tornen.
Och återigen hela MYTEN bygger på att Al manar ljuger om vart Jerusalem Post beskriver närvaron av Israeliska judar, BÅDE vid WTC och vid Pentagon. Men det borde till och med du nu fattat lögnen du sprider vidare är döfödd.

Citat:
Vilka är det som ljuger, NY-times? Jerusalem Post?
Vem fan har nämnt NYT i detta fall?
Tydligen gick detta inte in i huvudet på dig.
Oavsett om Jerusalem Post har fel i sin artikel så är det AL manar som ljuger då dom medvetet tagit bort Pentagon i sitt försök att öka på antalet Israeliska judar kring WTC.

Citat:
Vilkas lögner har jag spridit?

Enklaste hittils......

Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.

Min fetstil.
Du likt Al manar utelämnar vad Jerusalem Post skriver.
Din lögn är nog mer ett resultat av okunskap, men att hävda detta trots du fått lögnen serverat på silverfat är inte förenligt med sanningen. Därför ljuger du.

Citat:
Al Manar ja, jag skiter i Al Manar. Vad i mitt inlägg är det som inte stämmer?

Vi tar det igen....

Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.
Min fetstil...
Hade du bara läst på vad Jerusalem Post skrev från början hade du sluppit ljuga.
Citera
2009-06-10, 08:18
Medlem
Sen kan vi nämna några israeliska personer, eller personer med koppling till Israel också. De flesta av nedanstående har dubbelt medborgarskap:

Larry Silverstein - Leasade wtc, fick ut 4000 000 000 dollar på terroristförsäkringen som han tecknade veckor innan attentaten
Dov Zakheim - Se ovan
Stephen Cauffman - program leader för NIST
Michael Chertoff - Utökade bl. a regeringens makt att ta hand om terrorbekämpning i Dep. of justice. Nu director för Homeland security och har en otrolig makt.
Benjamin Chertoff - Michaels kusin. Skrev popular mechanics "debunking 9/11 lies". Det här börjar bli skrattretande, men jag fortsätter. Chertoff- familjen är kända sionister.
Michael Mukasey - Numera US attorney general. Han var domare i Larry Silversteins försäkringsbedrägeri.
Richard Perle - En av Bushs utrikespolitiska rådgivare. Nu chairman of Pentagon defense policy board. En av de starkaste rösterna i krigsföringen mot bl.a Irak. Blev ertappad med spioneri på 70-talet.
Paul Wolfowitz - vice försvarsminister i Bushadministrationen sedan ordförande i världsbanken, blev avsatt efter skandal. Också en av de starkaste förespråkarna för kriget i Irak.
Douglas Feith - Under secretary of defense och policy advisor vid pentagon. Talar ofta på zionistmöten. Undersöktes för spionage av FBI.
Henry Kissinger - Misstänkt för en mängd krigsbrott. Var ämnad att leda 9/11 commission, men efter protester ändrades planerna. Rådgivare för pentagon.
Kenneth Adleman - Rådgivare för pentagon, Irakkrigsförespråkare
Lewis Libby - Dick Cheneys före detta chief of staff
Elliot Abrahams - National security council advisor. Assistant secretary of state under Reagan. Inblandad i flera krigsskandaler, ljög angående sin inblandning och blev dömd, men fick ett milt straff. Blev pardonerad av Bush Sr. Deputy National Security Advisor for Global Democracy Strategy under Bush Jr.
Robert Zoellick - US trade representative och United States Deputy Secretary of State. En av de starkaste förespråkarna för Irakkriget och ett krig mot Iran. Numera president för världsbanken, där han alltså tog över efter en annan Israelit.
Ari Fleischer - Före detta talesman för vita huset för Bushadministrationen
James Schlesinger - Rådgivare för pentagon. Förespråkare för Irakkriget
David Frum - Skrev Bushs tal inför Irakkriget, med alla lögner som de innebar.
Joshua Bolten - White house deputy chief of staff för Bush
John Bolten - Senior advisor till Bush
Elliot Cohen - Rådgivare för pentagon. Har sagt att Islam är fienden
Mel sembler - President för export import banken i USA. Har hand om trade-relationer med länder utanför USA, särskilt de med dålig ekonomi.
Stephen Goldsmith - Senior advisor till Bush
Ronald Lauder - Bl.a Fd chariman för comission on privatisation och kämpade för att wtc skulle privatiseras och lika så stewart air force base.
Amit Yoran - Computer network security vid pentagon och senare National Cyber Security Division director för Homeland Security
Jerome Hauer - Head of security för WTC. Rapporteras ha dött första dagen på jobbet 11 september 2001. Tidigare var han director of Office of Emergency Management under Giuliani och såg till att OEMs command bunker hamnade i wtc7.

Detta är bara ett utdrag av alla de Israeler som är inblandade. Inte så konstigt att det finns sionistiska konspirationsteorier, när så många som är inblandade till och med har dubbla medborgarskap. Hur kan man vara säker på att de ens jobbar åt USA?
Senast redigerad av Lienno 2009-06-10 kl. 08:41.
Citera
2009-06-10, 09:41
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Klassisk antisemitism

Och det här är ytterligare ett av skälen till att trutherrörelsen inte kommit någon vart på åtta år. Jag använder sällan orden, men det här är faktiskt rent foliehatteri.
Citera
2009-06-10, 17:46
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Henry Kissinger - Misstänkt för en mängd krigsbrott. Var ämnad att leda 9/11 commission, men efter protester ändrades planerna. Rådgivare för pentagon.
?
Så att Kissinger inte var med i 9/11 commision är mystiskt och konspiratoriskt?
Åh vänta...jag får en vision här. Tyst lite. Ja...nu hör jag. Om han varit med hade det också varit mystiskt och konspiratoriskt.
Citera
2009-06-10, 18:14
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så att Kissinger inte var med i 9/11 commision är mystiskt och konspiratoriskt?
Åh vänta...jag får en vision här. Tyst lite. Ja...nu hör jag. Om han varit med hade det också varit mystiskt och konspiratoriskt.

Fick dessa foliehattar bestämma skulle judar inte få inneha statliga och kommunala befattningar. Vänta, visst var det något land i Europa som hade det så för inte så länge sen?
Citera
2009-06-10, 18:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Om att påpeka lögner är ett personangrepp så får du gärna fortsätta att göra dig själv till martyr.
Du ljuger och jag påpekar detta.
Du hade chansen att säga att du missuppfattat Al manar, därmed slippa fortsättningen, men du väljer att fortsätta att "inte förstå".

Jag är ledsen men jag har inte läst Al manar.

Citat:
Jag beskriver igen det du inte fattar.
Ja, det är en MYT att det fanns 4000 Israeliska judar vid tornen.
Du spär på myten med att skriva samma sak som Al manar.
Likt Al manar skriver du också att det är Jerusalem Post som skriver detta. Detta är en lögn eftersom Jerusalem Post skriver att det är i OMRÅDENA kring TOREN OCH PENTAGON. Alltså inte som du och Al manar skriver.

Men de skriver väl ändå att det är i och kring tornen samt Pentagon? Eller du hävdar att det inte befann sig en enda israelisk jude i tornen trots att en dog. Varför ljuger du?
Citat:
Det kan naturligtvis vara en felaktig uppgift Jerusalem Post publicerar, men varför i helvete skall du ändra det dom skriver?

Jag ändrar inte det dem skriver. Hur jag går till väga när jag citerar något har jag ju redan förklarat för dig.
Citat:
Jaha, kanske för att du inte har en aning om hur många som befann sig på platsen kring tornen!!??

Nej det har jag verkligen inte, har du, var du där och räknade?

Citat:
Så det mest rakryggade hade varit att du citerat RÄTT artikel och sedan kritiserat den, nu tar du en lögnaktig artikel och försöker göra den till en sanning. Jävligt vanligt bland folihattar.

För femtielfte gången nu, jag citerade inte artikeln.

Citat:

Och återigen hela MYTEN bygger på att Al manar ljuger om vart Jerusalem Post beskriver närvaron av Israeliska judar, BÅDE vid WTC och vid Pentagon. Men det borde till och med du nu fattat lögnen du sprider vidare är döfödd.

Vem fan har nämnt NYT i detta fall?
Tydligen gick detta inte in i huvudet på dig.
Oavsett om Jerusalem Post har fel i sin artikel så är det AL manar som ljuger då dom medvetet tagit bort Pentagon i sitt försök att öka på antalet Israeliska judar kring WTC.

Enklaste hittils......

Min fetstil.
Du likt Al manar utelämnar vad Jerusalem Post skriver.
Din lögn är nog mer ett resultat av okunskap, men att hävda detta trots du fått lögnen serverat på silverfat är inte förenligt med sanningen. Därför ljuger du.

Vi tar det igen....

Min fetstil...
Hade du bara läst på vad Jerusalem Post skrev från början hade du sluppit ljuga.

Du måste missat mitt tidigare svar angående detta så jag postar det igen, bara för din skull. Fast nu tror jag ju inte riktigt att du missade det utan försöker febrilt att döda diskussionen genom att tjaffsa om hur jag missade att skriva att några av de 4000 israeliska judarna också kan ha befunnit sig vid Pentagon. Eller ljög och felciterade som du väljer att kalla det.

Citat:
Om du med fakta menar att några av dessa beräknat 4000 personerna också kan ha befunnit sig vid Pentagon så visst. Hur många israeliska judar tror du det jobbar på Pentagon? Hur många kan ha befunnit sig där? Vi kan räkna högt och säga att det var 1000 israeler vid Pentagon och det ändrar ändå inte mycket i sak för mitt inlägg. Pentagon blev också attackerat och dödstalen bland israelerna kvarstår.
Citera
2009-06-10, 18:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fick dessa foliehattar bestämma skulle judar inte få inneha statliga och kommunala befattningar. Vänta, visst var det något land i Europa som hade det så för inte så länge sen?
Eftersom sanningssökarna anklagar alla som inte håller med dem som medlöpare skulle jag tro att deras regering skulle vara i ...oj säg tre veckor. Sedan har de avrättat varandra. De är ju inte ens inbördes överens om vad sanningen är. Frågan är vilka som skulle vinna av no-planers mot avdelningen "fjärrstyrda plan"?
Citera
2009-06-10, 18:56
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Du frågade om en länk och du fick en. Otack är världens lön.
Jag orkade inte kolla upp alla olika påståenden du kom med.

Jag frågade efter en länk som avslöjade mina påståenden som en myt ja. Om du inte orkar svara på inlägget så varför väljer du då att posta den skitlänken?

Citat:
Jag länkade till en post som tog upp delar av "judemyten", att oproportioneligt få Israeler omkom, vilket ju uppenbarligen inte var sant.

Du får gärna vidareutveckla det, jag står fast vid att en död israel vid tornen är oproportioneligt lite. På vilket sätt visar den länken att detta inte är sant?

Citat:
Vill du ha svar på de andra frågeställningarna går det ju bra att leta lite själv. Men det är förstås enklare att sitta här och gapa som en gökunge och gnälla över att du inte får länkar serverade på silverfat.

Det är okej, Lienno har varit till stor hjälp med att bekräfta mina påståenden.

Citat:
* Ignorera de påståenden som visas vara falska och fortsätt tjata om de resterande.

Vilka påståenden visade sig vara falska, förutom de vi rett ut, nämligen att Odigos kontor inte låg i WTC utan fyra kvarter där ifrån och att några av de 4000 israeliska judarna kan ha befunnit sig vid Pentagon.

Citat:
* När alla påståenden visat sig vara felaktiga: Ge dig ut på nätet, leta reda på nya "konspirationsfakta" och börja från början igen.

Alla påståenden. Godnatt!
Citera
2009-06-10, 19:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB

Ah, nu är man nazist och vurmar för Hitler-Tyskland också, bra där. Knivskarp argumentation. Guilt by association, någon? Det är fan konstigt att detta inte ska gå att diskutera utan att man blir kallad lögnare nazist, foliehatt med mera.
Finns det någon som är villig att diskutera utan dessa jävla påhopp hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in