Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är alltid lika fashinerande att posta ett inlägg i denna tråd, ni följer formulär 1a ser jag. Jag skriver ett inlägg som ett svar till CNN och riktar även en klar frågeställning till densamma och vad händer. Jo först basunerar SLOB ut att han inte orkar mer, sen kommer MonkeyPla och gör ett tafatt försök att gå i svaromål genom att klippa/klistra ett inlägg som förmodligen var ett svar på en annan frågeställning och tillslut kommer ElGiganten med de sedvanliga personpåhoppen och oförskämdheterna. CNN lyser dock med sin frånvaro.
Om att påpeka lögner är ett personangrepp så får du gärna fortsätta att göra dig själv till martyr.
Du ljuger och jag påpekar detta.
Du hade chansen att säga att du missuppfattat Al manar, därmed slippa fortsättningen, men du väljer att fortsätta att "inte förstå".
Citat:
Om du med fakta menar att några av dessa beräknat 4000 personerna också kan ha befunnit sig vid Pentagon så visst. Hur många israeliska judar tror du det jobbar på Pentagon? Hur många kan ha befunnit sig där? Vi kan räkna högt och säga att det var 1000 israeler vid Pentagon och det ändrar ändå inte mycket i sak för mitt inlägg. Pentagon blev också attackerat och dödstalen bland israelerna kvarstår.
Jag beskriver igen det du inte fattar.
Ja, det är en MYT att det fanns 4000 Israeliska judar vid tornen.
Du spär på myten med att skriva samma sak som Al manar.
Likt Al manar skriver du också att det är Jerusalem Post som skriver detta. Detta är en lögn eftersom Jerusalem Post skriver att det är i OMRÅDENA kring TOREN OCH PENTAGON. Alltså inte som du och Al manar skriver.
Det kan naturligtvis vara en felaktig uppgift Jerusalem Post publicerar, men varför i helvete skall du ändra det dom skriver?
Jaha, kanske för att du inte har en aning om hur många som befann sig på platsen kring tornen!!??
Så det mest rakryggade hade varit att du citerat RÄTT artikel och sedan kritiserat den, nu tar du en lögnaktig artikel och försöker göra den till en sanning. Jävligt vanligt bland folihattar.
Citat:
Men du styrker din genom att raljera dig sönder och samman? Den kalkylen är inte ett dugg sannolik, mer sannolikt är att judarna drogs till WTC värre än vad flugor dras till skit. Faktum är att en dog vid tornen.
Och återigen hela MYTEN bygger på att Al manar ljuger om vart Jerusalem Post beskriver närvaron av Israeliska judar, BÅDE vid WTC och vid Pentagon. Men det borde till och med du nu fattat lögnen du sprider vidare är döfödd.
Citat:
Vilka är det som ljuger, NY-times? Jerusalem Post?
Vem fan har nämnt NYT i detta fall?
Tydligen gick detta inte in i huvudet på dig.
Oavsett om Jerusalem Post har fel i sin artikel så är det AL manar som ljuger då dom medvetet tagit bort Pentagon i sitt försök att öka på antalet Israeliska judar kring WTC.
Citat:
Vilkas lögner har jag spridit?
Enklaste hittils......
Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.
Min fetstil.
Du likt Al manar utelämnar vad Jerusalem Post skriver.
Din lögn är nog mer ett resultat av okunskap, men att hävda detta trots du fått lögnen serverat på silverfat är inte förenligt med sanningen. Därför ljuger du.
Citat:
Al Manar ja, jag skiter i Al Manar. Vad i mitt inlägg är det som inte stämmer?
Vi tar det igen....
Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.
Min fetstil...
Hade du bara läst på vad Jerusalem Post skrev från början hade du sluppit ljuga.