Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Nej, jag fånar mig inte. Jag vill att du ska tänka efter vilka politiska och strategiska vinster den muslimska världen har uppnått efter attacken och vem som tjänar på att grupper, som går under namnet Al-qaeda, utför terrordåd. Världen är kanske galen, men väldigt sällan irrationell.
AQ har ju själva påstått att USA är satan och måste förgöras, man uppmanar att mörda amerikaner för "the greater good". Är detta ologiskt eller logiskt menar du nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Enligt vad jag tycker är pålitliga vittnen så.. avgör själv:
http://www.youtube.com/watch?v=8YaFGSPErKU
Jag har redan frågat dig en gång om du anser att dem inte är trovärdiga, men du hoppar över en del lille vän.
Varför finns det då inget bevis på detta? Borde det inte finnas bilder på smält stål? Filmer? Mer vittnen som sett detta? Hur vet vi ens att dessa vittnen pratar om 9/11, det finns ju en ful ovana av truthers att ta saker ur sitt sammanhang.. Vore ytterst intressant att få tag på dessa brandmän och fråga dem var, när och vad de såg.
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Nej jag vet att det existerar. Nanothermiten hittades ju i WTC dammet. Man vet däremot inte de specifika egenskaperna hos de sorter som finns. Denna information är hemlighetsstämplad. Men enbart militären har tillgång till denna nanothermite bara denna del förklarar bort bin laden teorin eftersom han nog inte är en ninja som kan smyga sig in och sno ton av detta material obemärkt.
Okej, eftersom du vet att nanothermite existerade i raset, visa något som styrker detta. Jag vill då inte se ett test som visar spår av rost och järn, då detta inte är ett bevis för thermite av någon sort.
Sedan säger du det själv, man vet inte egenskaperna, varför sitter du då och fantiserar ihop en egen galen teori utan något som helst att styrka detta.
Man måste alltså vara en ninja för att kunna skaffa åt sig sprängämnen och kemikalier? Då behöver vi ju inte ha ett försvar längre eftersom terrorister inte kan hota oss längre, de är ju trots allt inte ninjas.. (för att citera dig då:

)
Citat:
Som i min senaste post så visar videon texten där NIST skriver att frifallet inträffar.
Vet inte om du misstolkat deras utsaga eller vad grejen är men här kommer lite utdrag:
Kod:
* Stage 1 (0 to 1.75 seconds): acceleration less than that of gravity (i.e., slower than free fall).
* Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
* Stage 3 (4.0 to 5.4 seconds): decreased acceleration, again less than that of gravity
Falltiden har startats från och jag citerar:
Citat:
The instant at which vertical motion of the roofline first occurred was determined by tracking the numerical value of the brightness of a pixel (a single element in the video image) at the roofline.
Fysikläraren verkar inte ens ha läst rapporten då har i videon du länkade till tidigare (dock part1eller2) inte kan förstå när man började räkna vilket tydligt står i deras rapport.
Nu, kolla på den film du länkade till (
http://www.youtube.com/watch?v=Vz43hcKYBm4) kolla från 9.56 och tills det slutar. Märker du någon skillnad på hustaket? Ja, raset börjar genom att en bärande pelare släpper i "hörnet" en bit ner i tornet. Detta får en del av huset att rasa, vilket du inte ser på denna video eftersom den visar fel sida men det finns lite videos från sydsidan med (antar du sett dessa).
Av detta förstår man att huset är försvagat innan "huvudraset" sker. Eftersom frittfall inte sker de första 0-1,75s tyder ju detta på att under denna tid brakar allt bärande sönder, det vi ser på videon är utsidan, vad händer på insidan under denna tid tror du? När 1/3 bärande stortrossar gett vika blir det för mycket att bära. Vi ser sedan skalet falla fritt mellan 1,75-4,0s eftersom det under detta våningsspann inte finns något motstånd då detta kollapsat. Sedan vid 4,01 stöter de på något som inte riktigt brist och den energi som nu raset har med sig är så pass stor att den bara drar med sig huset, dock inte i frittfall.
Vad med detta är det du absolut inte kan förstå? Kan du komma med en konkret motfråga till detta nu om du vill fortsätta istället för "haha och 3 smileys" vilket jag förövrigt tolkar som att du inser att du har fel)
En rolig paradox angående nist är ju att om nist ger ut något som inte stämmer med truthers teori så är det lögn och påhitt, men när det kommer något som på något sätt kan användas som stöd till en konspiration då är det helt plötsligt bra grejer de gett ut..
Citat:
Nej friktion är friktion även om den är liten. Nu är det bevisat att det fanns 0 friktion under 2.5 sek och nist fick ändra sitt "misstag" på 40% felberäkning av fallhastigheten.
Ang fallhastigheten, var hittar du att nist ändrat den? Deras första utsaga är att den var 5,4s vilket den fortfarande är. De det ändrat är de olika stegen. 5,4 är 40% längre än 3,9s dock har man inte påstått att det nu gick på 3,9s. Detta är något du och denna fysiklärare verkar misstolka. Deras första utsaga är alltså inte 40% skillnad från den sista, falltiden är likadan men mer exakt tolkad i de 3 faserna. Man medger frittfall men man har alltså inte ändrat något med 40%. Kan vi släppa dessa 40% nu?
Citat:
This analysis showed that the 40 percent longer descent time—compared to the 3.9 second free fall time—was due primarily to Stage 1, which corresponded to the buckling of the exterior columns in the lower stories of the north face. During Stage 2, the north face descended essentially in free fall, indicating negligible support from the structure below. This is consistent with the structural analysis model which showed the exterior columns buckling and losing their capacity to support the loads from the structure above. In Stage 3, the acceleration decreased as the upper portion of the north face encountered increased resistance from the collapsed structure and the debris pile below.
Citat:
Dessutom faller byggnaden spikrakt ner så ingen "falla-åt-sidan-frifallsteori" kan tyvärr tillämpas för att styrka din ologiska hypotes.
Jag har väl aldrig pratat om något falla-åt-sidan-teori? Hittar du på något jag säger och tänker upprepa detta precis som du hittade på megabomben påståendet från Kim?