Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Ja där är citatet igen. Men det hade vi ju redan. Det var kontexten som var det intressanta.
Tja, en ledtråd är ju att det är, precis som sidan anger, upptaget i smyg från ett Bilderbergermöte. Men visst, så länge man inte har läst hela talet eller vet exakt i vilket syfte och sammanhang Kissinger har talat i, så ska man kanske inte dra allt för vilda slutsatser, vilket jag inte tycker att jag har gjort, då jag inte hävdat något annat än att man nog kan helt kan utesluta att det rör sig om ren beteendevetenskap. Något som Kim hävdade. ´Jag misstänker iofs att han egentligen är intelligentare en så och mitt syfte var faktiskt bara, att till största del, jävlas lite med honom för hans ganska fattiga bortförklaring, för att det skulle kunna röra sig om något skumt. Utöver det, har jag redan förklarat, att jag inte har något större intresse att diskutera citatet.
Om det på något sätt var oklart för dig att sidan hävdar att talet är taget från ett bilderbergermöte tar jag med det här.
Citat:
Source: Speaking at Evian, France, May 21, 1992. Bilderburgers meeting. Unbeknownst to Kissinger, his speech was taped by a Swiss delegate to the meeting
.