Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Vad tänkte du på då?
Nu gissar jag att du inte sett klippet jag länka till, men hursomhelst så visar det bl.a hur Jarome Hauer, upphovsman till Guilianis kontrollcenter i Wtc 7, bara kort efter attacken i direktsänd tv försöka övertyga ankaret Dan Rather och tittarna att byggnaderna förmodligen trillat ihop pga. strukturellkollaps orsakat bränderna, något han omöjligen så tidigt kan eller borde haft någon kunskap om, då detta inte är hans område och dessutom skulle betyda att han som lekman kan beskriva något som vid den tidpunkten var okänt för resten av världen. Vidare så försöker han även väldigt övertygande låta oss veta attacken bär Bin-Ladens fingeravtryck, vilket det fortfarande råder väldigt stora oklarheter kring, då någon bevisning för detta aldrig har presenterats. Hursomhelst har dessa två hypoteser, som han sammanträffande nog lyckas pricka in, blivit bärande i det som så ofint ibland kallas den officiella konspirtionsteorin.
Är Jarome Hauer en mullvad? Tja, vad veta jag, men utöver att väldigt tidigt presenterat information, som kom att ha slående likheter med vad som kom att bli den officiella linjen, ska han innan anthrax attackerna uppmanat vitahuset att käka antibiotika. Han ska senare även som "national security advisor" för National institute of health behandlat anthraxärendet, där han trots god information om att pulvret förmodligen haft sitt ursprung i ett amerikanskt labb, förhalat saker och försökt skylla dåden på Al-qaeda och Bin-Laden. En man med väldigt speciella egenskaper minst sagt.
http://911review.org/Wget/winterpatriot/jerome-hauer.html
Citat:
Jag är nog av motsatt uppfattning och tycker att mängden faktafel och andra konstigheter från TV-sändningarna är helt i linje med vad man kan förvänta sig. Ett tag florerade det ju även rapporter om ett att ett antal bilbomber hade exploderat runt om i USA i samband med attackerna. Idag vet vi att det inte stämde (eller finns det någon teori om detta också?).
TV-bolagen ligger ju dessutom i inbördes tävlan med varandra - alla vill ju vara först med att rapportera nya händelser när de inträffar i ett sånt här läge.
Tvivlar på att du brukar förvänta dig att nyheter rapporteras innan de har skett.