2008-03-18, 19:04
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
En övervakningskamera fångar inte ett flygplan som flyger i över 800km/h. Detta är basic, fattar du inte detta så är det synd om dig.
Dina övriga krav finns tillgodosedda. Leta och du skall finna.

Ta av skyggdlapparna. Självklart kan du filma ett plan som är på inflygning. Det beror på vinkel och avstånd. Om du tar det framifrån så får du med hela inflygningen. Dessutom kan du inte flyga i 800km/h några meter över marken. Fråga vilken flygare som helst.
Jag återkommer till att Pentagon är förmodligen den mest bevakade byggnad på denna jord och det innebär inte bara några kameror utan även radar och kontakt med det federala övervaknings-systemen.
Tror du verkligen att inget av detta finns lagrat?
Hur blind får man bli?
Senast redigerad av sten.b 2008-03-18 kl. 19:07.
Citera
2008-03-18, 20:10
Medlem
miloudots avatar
Citat:
En övervakningskamera fångar inte ett flygplan som flyger i över 800km/h. Detta är basic, fattar du inte detta så är det synd om dig.

Men vilket nötande det var på den här punkten !

Jag säger ju att jag inte nögvändigtvis förväntar mig att se en tydlig och klar bild på ett flygplan !

Snälla, förstå mig !

Citat:
Dina övriga krav finns tillgodosedda. Leta och du skall finna.

Det finns mycket bilder men inte från själva händelse förloppet, det är det som är intressant för mig.

Citat:
Ingen hade räknat eller kunnat förutsett det som skedde 9/11. Man byggde ett försvar för terrorister som spränger saker inte flyger flygplan in i hus.
Dom övriga bevisen som påvisar flight 77 är fullt tillräckliga för att folk med egen hjärna fattar vad som hände.

Ja, jag fattar det.
Citera
2008-03-18, 21:04
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Men vilket nötande det var på den här punkten !

Jag säger ju att jag inte nögvändigtvis förväntar mig att se en tydlig och klar bild på ett flygplan !

Snälla, förstå mig !

Det finns mycket bilder men inte från själva händelse förloppet, det är det som är intressant för mig.

Ja, jag fattar det.

Istället för att älta det här fram och tillbaka i evighet: det går ju helt klart att se vilken sorts kameror det är, kan ingen kolla upp hur fort de spelar in och ifall det är tänkbart att mittenkameran (som blev förstörd) ens hann sända information till ett kassettband innan den förstördes?
Citera
2008-03-18, 21:24
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Istället för att älta det här fram och tillbaka i evighet: det går ju helt klart att se vilken sorts kameror det är, kan ingen kolla upp hur fort de spelar in och ifall det är tänkbart att mittenkameran (som blev förstörd) ens hann sända information till ett kassettband innan den förstördes?

Allt är förstört. Det vi frågar efter inom truth-rörelsen är inte bara infon från en bensinstation skall fram. Vi vill att allt material, som vi vet finns, skall läggas på bordet.
Varje självtänkande människa vet att det finns massor av information som inte är presenterat.

Om den etablerade konspirationsteorin skulle vara riktig så hade man bevisat den för länge sen. Med fotobevis och annat. Dessutom skulle man ha lyckats fälla, åtminstonde nå'n, för dådet i en domstol.

Snacka om vilken konspirationsteori som vilar på bräcklig grund.
Citera
2008-03-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Allt är förstört. Det vi frågar efter inom truth-rörelsen är inte bara infon från en bensinstation skall fram. Vi vill att allt material, som vi vet finns, skall läggas på bordet.

Vilket material? En del material är sekretessbelagt eftersom det använts i en rättegång, utöver det är allt offentligt. I olika offentliga rapporter finns det bilder från kameror, på flygplansdelar, brända människolik, heltäckande teknisk information, etc.

Citat:
Om den etablerade konspirationsteorin skulle vara riktig så hade man bevisat den för länge sen. Med fotobevis och annat.

Den är ju redan bevisad, både med fotobevis, vittnesutsagor och tekniska bevis. Det finns ett enormt, offentlig utredningsmaterial för den som vill läsa. Att foliehattarna inte bemödat sig med detta är föga förvånande.

Citat:
Dessutom skulle man ha lyckats fälla, åtminstonde nå'n, för dådet i en domstol.

Vem ska man fälla menar du? Flygplanskaparna som dog? Planmakarna som antagligen dödades under någon strid i Afghanistan eller är jagade (som bin Laden)? Dessutom har man ju fällt en person, Zacarias Moussaoui, för delaktighet i planerandet. Återigen är det foliehattarna som är dåligt underättade.
Citera
2008-03-18, 22:09
Bannlyst
Citat:
Vilket material? En del material är sekretessbelagt eftersom det använts i en rättegång.

Heh, menar du att åklagaren presenterar "bevis" som ingen får se. Du borde se över lite hur offentliga rättegångar fungerar. *duh*

Citat:
Den är ju redan bevisad, både med fotobevis, vittnesutsagor och tekniska bevis. Det finns ett enormt, offentlig utredningsmaterial för den som vill läsa. Att foliehattarna inte bemödat sig med detta är föga förvånande.

9/11 Ommissions Report? Den är skrattretande, den nämner inte ens WTC 7 eftersom de inte vill göra bort sig fullständigt.
Citera
2008-03-18, 22:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Snacka om vilken konspirationsteori som vilar på bräcklig grund.

Ja du, du kan ju börja med att fundera på följande

Citat:
* Vilken teori sträcker över hela händelsen?
* Vilken teori har bäst bevisning?
* Vilka teorier faller ihop som ett korthus i vinden bara man tittar på dom?

Det hjälper liksom inte att sitta och tjata om "det var bomber det var bomber" man måste kunna styrka det också och nej några youtube videos med smällar räcker inte, som du själv påstår så kan allt förvrängas och ändras så varför skulle då inte dessa filmer kunna vara förfalskade?

Jag har ännu inte ett kraftigt bevis för dom konspirationerna som du förespråkar, kanske dags för något sådant?
Citera
2008-03-18, 22:40
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Vilket material? En del material är sekretessbelagt eftersom det använts i en rättegång, utöver det är allt offentligt. I olika offentliga rapporter finns det bilder från kameror, på flygplansdelar, brända människolik, heltäckande teknisk information, etc.
Allt är sekretessbelagt i en rättegång som inte existerar.
Vilka bilder från "brända människolik, heltäckande teknisk information, etc."
Varför får inte jag se dom?

Citat:

Det är ju det vi diskuterar. Det finns inga fotobevis, vittnesutsagor och tekniska bevis för vilka som stod bakom dessa dåd. Dom kan skriva tegelstenar av utredningar för att dölja sig men det bevisar inte något.
Citat:
Vem ska man fälla menar du?

Självklart dom verkligt skyldiga. Inga andra.
Här startar USA krig mot Afghanistan och Irak på grund av sina konspirationsteorier om att bin Laden sitter i en grotta i Afghanistan och planerar detta dåd.

VAKNA.

Om man verkligen ville komma åt den gamla CIA-agenten bin Laden hade man inte behövt skapa krig. Dom visste mycket väl att han låg på ett amerikanskt sjukhus för njurvårld.

Vi kan väl ändå vara överens om att nå'n bör ställas till svars för dessa c:a 3000 människor som dog och att allt material skall läggas fram för en oberoende domstol.
Citera
2008-03-18, 22:54
Medlem
Citat:
Allt är sekretessbelagt i en rättegång som inte existerar.
Vilka bilder från "brända människolik, heltäckande teknisk information, etc."
Varför får inte jag se dom?

Material som ska användas i en rättegång brukar ofta vara sekretessbelagt så att inte parterna ska kunna se på det innan rättegången. Det är inget konstigt med det, det är nog något av en praxis.

Sådana bilder får du visst se. De finns i olika offentliga rapporter och bildsamlingar, vet att det finns flertalet länkar till dessa bara i den här tråden. All teknisk data finns att tillgå i de rapporter som NIST och FEMA släppt.

Citat:
Det är ju det vi diskuterar. Det finns inga fotobevis, vittnesutsagor och tekniska bevis för vilka som stod bakom dessa dåd. Dom kan skriva tegelstenar av utredningar för att dölja sig men det bevisar inte något.

NIST och FEMAs utredningar är baserade bland annat på den stora mängd vittnesmål som lämnades i samband med 9/11. Det handlade trots allt om stora passagerarflygplan som på ljusa dagen flög in i centrala byggnadsverk, det fanns många som såg detta. Tekniska bevis i form av skador, olika rester och delar finns också väl dokumenterade.

Återigen, att du inte ens försökt sätta dig in i frågan utan bara kollat på Loose Change på Youtube säger mer om dig själv än vad det säger om den officiella historieskrivningen.

Citat:
Självklart dom verkligt skyldiga. Inga andra.
Här startar USA krig mot Afghanistan och Irak på grund av sina konspirationsteorier om att bin Laden sitter i en grotta i Afghanistan och planerar detta dåd.

Vilka är de "verkligt skyldiga" och vilka bevis har du för detta?

Citat:
Om man verkligen ville komma åt den gamla CIA-agenten bin Laden hade man inte behövt skapa krig. Dom visste mycket väl att han låg på ett amerikanskt sjukhus för njurvårld.

Är Osama bin Laden CIA-agent? Det var något nytt, har du någon källa?

Citat:
Vi kan väl ändå vara överens om att nå'n bör ställas till svars för dessa c:a 3000 människor som dog och att allt material skall läggas fram för en oberoende domstol.

Allt material har lagts fram, både i media, på olika myndigheter och vid olika rättegångar. Domstolarna i USA är oberoende, precis som de i Sverige.
Citera
2008-03-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Heh, menar du att åklagaren presenterar "bevis" som ingen får se. Du borde se över lite hur offentliga rättegångar fungerar. *duh*

Nej, jag menar att material som ska användas i rättegångar som bevis ofta blir sekretessbelagda. Brukar domstolar i Sverige lägga ut foton från brottscener?

Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
9/11 Ommissions Report? Den är skrattretande, den nämner inte ens WTC 7 eftersom de inte vill göra bort sig fullständigt.

NIST och FEMA nämner visst WTC-7. Man presenterar även en vetenskaplig förklaring, det hade du vetat om du bemödat dig att titta i dessa dokument.
Citera
2008-03-18, 23:10
Medlem
sten.bs avatar
Targenor

Citat:
* Vilken teori sträcker över hela händelsen?
* Vilka teorier faller ihop som ett korthus i vinden bara man tittar på dom?

Den teori som sträcker sig över hela händelsen är den att det är dokumenterat att händelsen skulle inträffa.
Att invasionen av Afghanistan och Irak redan var planerat.

Citat:
* Vilken teori har bäst bevisning?

Det är det vi diskuterar.
Jag blir lite betänksam över människor som tror att WTC7 kunde rasa så perfekt på grund av att det brann på ett par våningar.
För mig som har följt denna test hur mycket dom kan genom massmedia manipulera människors tänkande Ända från Waco där dom först satte in militären mot fredliga civila. Sen Oklahoma där man sprängde en byggnad inifrån och ut och fick er fårskallar att tro att det var tvärt om.
Sen den misslyckade sprängningen av WTC -93 där FBI erkände att dom hade levererat sprängmedel till den arabiska syndabocken.

Jag tror till och med att det skulle vara möjligt att dom iscensatte 11/9 utan flygplan.

Så hjärntvättad är människan i dag.
Citera
2008-03-18, 23:18
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Är Osama bin Laden CIA-agent? Det var något nytt, har du någon källa?

Nja, Sten har fått för sig det... men kolla in:

http://www.911myths.com/html/bin_ladin_links_to_the_cia.html
http://www.911myths.com/html/bin_ladin_met_the_cia.html

Utmärkt debunkingsida för övrigt... Foliehattarna skyr den som pesten, liksom Mark Roberts samlade länkar och artiklar: http://wtc7lies.googlepages.com/home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in