Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Pad. man behöver inte vara en vetenskaps man för att förstå att det inte kan göra det utan bomber, det kan inte komma sån kraft från en kollaps bara, det är precis vid toppen det skjuts ut mest oxå.
Det där är ganska typiska påståenden från folk utan koll. Jo, skall man kunna dra några slutsatser så får man allt ha lite fysik bakom sig, Jag tror betydligt mer på riktiga uträkningar än vad jag tror på dig. Det är ju inte direkt första gången du bombsäkert påstått saker som sen inte stämt.
Du påstår att tornen inte kunnat falla så snabbt som de gjorde utan bomber... Men det finns några stora problem med det:
1) Byggnader som demoleras faller inte fortare än vad gravitationen / luftmotståndet dikterar. Alltså, en byggnad faller inte snabbare för att bomber är inblandade.
2) Man kan tydligt se lösa objekt som faller fortare än vad tornen kollapsar.
Av detta kan man alltså dra lite slutsatser: Antingen så har de satt raketer på toppen av tornen för att pressa dem neråt snabbare än naturligt SAMTIDIGT som man försett all lös bråte med ännu SNABBARE raketer för att de skall falla fortare. Eller också så håller inte ert resonemang. Jag har sett flera uträkningar som har lidit av ett eller flera fel:
1) Man tänker inte på att högen blev flera våningar hög, utan beräkningarna utgår från att raset slutar på markplan.
2) Man startar klockan för sent
3) Man "gissar" när det är otydligt vad som händer i molnet och när de går i backen.
Och eftersom du verkar förakta kunskaper av det slag man lär sig i olika skolor så kan du heller inte kontrollera om dina källor ljuger eller inte.
Citat:
du kan ju ta och kolla på länkarna jag skicka där man hör bomber tydligt gå av minst fem gånger innan byggnaden kollapsa, sen kan du sätta dig in lite mer i nist/fema, läs gärna vad jag posta precis om dom.
Som sagt, explosioner är inte ovanligt vid bränder. Hur vet du att det var bomber du hörde? Ta inte mitt ord på det, leta upp en riktig kunnig brandingenjär och fråga om det är vanligt med explosioner vid bränder. Det vore verkligen att använda sitt öppna sinne och göra något konstruktivt. Tyvärr kommer du ju inte att göra det, för du VILL bli lura av Alex Jones och hans kumpaner. Trist men sant.
Jag har både läst dina påståenden om NIST / FEMA ocgh folk som debunkat det för flera sidor sen, och du har inte ens bemödat dig med att svar dem. Jag ser dig bara som en pajas... som antingen är riktigt illa ute eller ett riktigt fullblodstroll som bara garvar läppen av dig just nu.
Citat:
och träningarna som ut spela samma händelse samma tid och förvirrade norad "som det gjorde på londonbombningarna oxå",slump antar jag. sen kan du ju svara på PNAC tack, rätt intressanta dokument inte sant? hehe
Du blurrar, och har inte kunnat visa något konkret alls om att övningarna skulle vara signifikanta. PNAC har inte heller någon relevans här.
Nu frågar jag för tredje gången om acceleration. Medger du att du var HELT ute och cyklade i okunskapens land när du påstod att ett tiovåningshus borde falla på 1/10 av tiden av ett hundravåningshus (nu var tornen förvisso ca 110 våningar, men jag är inte så knusslig av mig)?