Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
This is for anyone who still takes the NIST report seriously.
Tack, jag har några frågor. Jag tar inte alla på en gång, utan några stycken som start:
Citat:
#9. This theory ignores the fact that no steel framed building had ever completely collapsed due to fire in history.[3]
Hur många stålbyggnader byggda som WTC1 och 2 har tidigare träffats av två plan på samma sätt som under 911?
Citat:
#2. Their 10,000 page, 43 volume report explains (only in a footnote!), that their theory is a pre-collapse theory—they do not attempt to explain the “structural behaviour of the tower” after the collapse began![10]
Varför skulle de ha gjort det? Det föll utanför deras mandat. Det var inte det de skulle göra. Har någon från NIST hävdat att de skulle göra det? Det var f.ö ingen pre-kollaps teori, det var en förklaring till initeringen av kollapsen. Det är en väldig skillnad.
Citat:
#7. They ignore massive eyewitness testimony.[5]
Vad i vilka vittnesmål motsäger vad i NISTS rapport?
Citat:
#6. Their theory ignores a foundational law of physics.[6]
Det här är frittfall teorin igen. Fråga: Hur förklarar
du att tornen föll i den hastighet de gjorde?
Citat:
#5. Their steel tests contradicted their own theory and showed that the towers should not have collapsed.[7]
Berätta, vilken aspekt av "NISTS teori" motsägs av vilka ståltester på vilket sätt?
Citat:
#1. Their 10,000 page, 43 volume report can’t find the space to discuss molten and evaporated steel; outrageously claiming that it was “irrelevant to the investigation”![11]
Varför skulle det ha varit relevant?
Jag ska försöka återkomma till den här listan vad det lider, det tar tid och arbete att hitta allt i NIST rapporten och jag har annat att göra också...
/S