2007-04-12, 14:46
Bannlyst
Erik kalla mig idiot innan det, och majava påstog jag tog citaten från "truth" sidor inte nist.

Gör mig rätt lack. för det får en och undra om dom har fördommar eller något annat
Citera
2007-04-12, 14:49
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Erik kalla mig idiot innan det, och majava påstog jag tog citaten från "truth" sidor inte nist.

Gör mig rätt lack. för det får en och undra om dom har fördommar eller något annat

Du svarade inte på min fråga.
Citera
2007-04-12, 14:50
Bannlyst
Jo jag har MOTBEVISAT hela den filmen om hur kollapsen kunde hänt precis. eller du förstår inte det? haha!
Citera
2007-04-12, 14:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
This is for anyone who still takes the NIST report seriously.

Tack, jag har några frågor. Jag tar inte alla på en gång, utan några stycken som start:

Citat:
#9. This theory ignores the fact that no steel framed building had ever completely collapsed due to fire in history.[3]

Hur många stålbyggnader byggda som WTC1 och 2 har tidigare träffats av två plan på samma sätt som under 911?

Citat:
#2. Their 10,000 page, 43 volume report explains (only in a footnote!), that their theory is a pre-collapse theory—they do not attempt to explain the “structural behaviour of the tower” after the collapse began![10]

Varför skulle de ha gjort det? Det föll utanför deras mandat. Det var inte det de skulle göra. Har någon från NIST hävdat att de skulle göra det? Det var f.ö ingen pre-kollaps teori, det var en förklaring till initeringen av kollapsen. Det är en väldig skillnad.

Citat:
#7. They ignore massive eyewitness testimony.[5]

Vad i vilka vittnesmål motsäger vad i NISTS rapport?

Citat:
#6. Their theory ignores a foundational law of physics.[6]

Det här är frittfall teorin igen. Fråga: Hur förklarar du att tornen föll i den hastighet de gjorde?

Citat:
#5. Their steel tests contradicted their own theory and showed that the towers should not have collapsed.[7]

Berätta, vilken aspekt av "NISTS teori" motsägs av vilka ståltester på vilket sätt?

Citat:
#1. Their 10,000 page, 43 volume report can’t find the space to discuss molten and evaporated steel; outrageously claiming that it was “irrelevant to the investigation”![11]

Varför skulle det ha varit relevant?

Jag ska försöka återkomma till den här listan vad det lider, det tar tid och arbete att hitta allt i NIST rapporten och jag har annat att göra också...

/S
Citera
2007-04-12, 14:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jo jag har MOTBEVISAT hela den filmen om hur kollapsen kunde hänt precis. eller du förstår inte det? haha!

Vad jag kommer ihåg så förklarar väll inte Screw 9/11 Mysteries hur kollapsen gick till, utan filmen besvarade 9/11 Mysteries verision på hur tornen kollapsade.
Citera
2007-04-12, 14:59
Bannlyst
SLOB. jag ska snart svara på din fråga. ALLT där har han rätt i ALLT. och det är alex jones vi pratar om en EXPERT inom politik och han har gåt igenom alla deras 10 tusen sidor. och ja man behöver inte vara vetenskaps man för att förstå vetenskapen med world trade tornen.

Svara först på detta, hitta nist temperaturer över 250C?. och vad sa dom om byggnaden förutom det?, kanske skulle läsa mina länkar om det?.

Och det har inget med att flygplan flög in i dom att göra, dom hade inte kunat kollapsa under 10 sec på grund av det, tror man det e man bra dum.

Vem jobba steven jones för föresten? REGERIGEN kanske därför han fick va med i TV och berätta sin raport.
Citera
2007-04-12, 15:02
Bannlyst
Försöksdjur, Som sagt NIST egna raport visar att byggnaden INTE hade KUNAT kollapsa, och ändå gjorde den det, i FRI FALL fart, som den bara hade kunat göra med BOMBER, utan bomber = ingen frifall fart.

Efter man läst nist raporten och man vaknat upp till att det inte finns några bevis att den skulle kunat kollapsa på grund av jet fuel och flygplanet så sätter man sig ner och kollar på dom andra bevisen och ser det finns bevis på bomber och thermite och annat som drillarna som för förvirade norad på morroen, listan fortsätter, det va ett jobb från insida så tydligt så en 12 åring kan förstå det, varför?. dom gick för LÅNGT
Citera
2007-04-12, 15:04
Medlem
SLOBs avatar
Vidare...

Citat:
Ursprungligen postat av malmosoldier
#4. They “proved” their theory with computer models that they refuse to release.[8]

Som jag förstått det användes datamodellerna till att visa resultaten de fick genom allt annat arbete: hundratals intervjuer, foto- och videoanalyser, metallurgiska undersökningar, styrke- värme och strukturanalyser osv. De var inget bevis, de var ett sätt att åskådliggöra. Jag kan iofs ha fel, Majava eller Tinnitus vet förmodligen bättre.

/S
Citera
2007-04-12, 15:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
FRI FALL fart, som den bara hade kunat göra med BOMBER, utan bomber = ingen frifall fart.

Fritt fall är ingen fart, det är ett mått på acceleration. Och förklara hur bomber får byggnaden att falla i fritt fall - för det första var det toppen av byggnaderna som initerade raset, för det andra trollar inte bomber bort all materia under. Den enda teori som svarat på hur något annat kunde ha fått byggnaderna att falla i den hastighet de gjorde är Judy Wood som hävdar att laservapen förångade hela tornen.

/S
Citera
2007-04-12, 15:07
Bannlyst
dom vägra släppa det ja som han sa, varför skulle han sagt det innan, alex jones ljuger inte, eller det vet du inte?, som han säger tro inte på mig, kolla upp det själv, har har precis visat det mesta han sa i mitt nist inlägg.

och nist SKET i skit många vittnen om smält stål och annat, inte så svårt att förstå eller är det?.
Citera
2007-04-12, 15:10
Bannlyst
ja precis SHAPE CHARGES gjorde så tornet där uppe blev så, se 9-11 mysteris dom berättar om det där. eller det är propaganda påstår du?

Helt fantastiskt du fortfarande försöker försvara någon teori att tornen skulle kunat kollapsa när NIST säger dom INTE hade kunat det och motbevisar sin egen teori dom kom upp med.

och nist har inte kunat göra en RIKTIG utredning på grund av BIG BROTHER
Citera
2007-04-12, 15:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
NIST säger dom INTE hade kunat det och motbevisar sin egen teori dom kom upp med.

Då borde det vara lätt för dig att citera NIST där de säger det.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in