2011-11-07, 20:54
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson712
Om nu, som du påstår, stålet i dessa delar redan var plastiskt eller mjukt, innebär det att det inte absorberar någon större energi vid deformation. Om inte...

Om en balk böjs i den mån att kraften övergår dess elasticitetsmodul, är den redan böjd och därmed inte längre en bärande del. Med andra ord, en balk böjs inte fram och tillbaks.

Alltså, jag vet inte vad som är värst. Att du faktiskt inte vet vad du talar och men tror att du har rätt eller att du vet att du har fel men medvetet ljuger. Det börjar bli löjligt (eller iofs, det har det varit länge).

Böjs inte fram och tillbaks... Du måste fan skämta... Höll allt som inte var bärande?

Du får gärna beskriva miljön inuti WTC om du är så jävla duktig. Satt folk och fikade där över- och underdelen mötte varandra? Stålet slutar inte deformeras bara för att du inte förstår det.

Vart tar lägesenergin vägen då?
Citera
2011-11-07, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Vart tar lägesenergin vägen då?

Givetvis till andra delar än de som redan förstörts (själva grunden med att de förstörs är ju att de inte längre är intakta, alltså att de inte längre bär vikt. Om jag slår undan en pelare på Patrhenon följer ju inte hela byggnaden med i syfte att ytterligare demolera just den pelaren, eller hur?), vilket i sin tur torde tala ganska rejält mycket mot att på något sätt kan ha varit en fortskridande kollaps.
Citera
2011-11-07, 21:24
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson712
Givetvis till andra delar än de som redan förstörts (själva grunden med att de förstörs är ju att de inte längre är intakta, alltså att de inte längre bär vikt. Om jag slår undan en pelare på Patrhenon följer ju inte hela byggnaden med i syfte att ytterligare demolera just den pelaren, eller hur?), vilket i sin tur torde tala ganska rejält mycket mot att på något sätt kan ha varit en fortskridande kollaps.

Ok... Och vad tror du händer med de andra delarna när de förstörs... Du tror inte de blir varmare också?

Nu får det räcka.... tänker inte lägga mer tid på dig. Jag skiter i om du förstår eller inte mr "Naturlag att Balkarna bara kan böjas en gång"... pinsamt
Senast redigerad av Flipp-Flopp 2011-11-07 kl. 21:26.
Citera
2011-11-07, 21:31
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Av vilken anledning ska jag sitta och förklara för dig och alla andra hur hela byggnadskollapserna gick till in på minsta smådetalj?

Inte vet jag? Det gör du som du vill.

Citat:
Jag har lyssnat på delar av den...

Förstår du inte argumenten hon har och därför inte kan förklara? Du kan väl sammanfatta? Hur svårt ska det vara?

Det är en ganska omfattande genomgång av allt som hände kring 911. Hon är ingen foliehatt eller truther, utan hon berättar vad hon ser utifrån sitt kunnande.

Jag förstår att du har svårt att ta till dig alternativa förklaringar då du redan från början går in och tittar på de alternativ som finns ur en "galen-foiliehatts-truther-synvinkel" utan att ens ha lyssnat på vad som sagts och hänvisar till verkliga dårar och galenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av camejo
DeMartini var ju inte alls med och designade tornen.

Han var 22 år gammal när tornen var färdigbyggda...

Ptja, det har du kanske rätt i. Dessvärre håller jag fortfarande med honom i detta.
Citera
2011-11-07, 21:40
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Det är en ganska omfattande genomgång av allt som hände kring 911. Hon är ingen foliehatt eller truther, utan hon berättar vad hon ser utifrån sitt kunnande.

Jag förstår att du har svårt att ta till dig alternativa förklaringar då du redan från början går in och tittar på de alternativ som finns ur en "galen-foiliehatts-truther-synvinkel" utan att ens ha lyssnat på vad som sagts och hänvisar till verkliga dårar och galenskap.

Du kan lägga tid på att skriva andra inlägg ser jag, men kan inte lägga lite tid på att förklara hennes teori.

Ganska uppenbart att du inte förstår vad hon pratar om då du inte ens kortfattat kan förklara hennes teori...

Men lite på henne blint gör du...
Citera
2011-11-07, 21:49
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Du kan lägga tid på att skriva andra inlägg ser jag, men kan inte lägga lite tid på att förklara hennes teori.

Ganska uppenbart att du inte förstår vad hon pratar om då du inte ens kortfattat kan förklara hennes teori...

Men lite på henne blint gör du...

Nej, det är ju idioti. Du har fått en länk till ljud och rörlig bild, nu skall du även få en länk till hennes hemsida där du själv kan gå in och läsa om du är intresserad istället för att jag ska sitta och återberätta som för ett barn som varken kan läsa, se eller höra själv.

Varsågod!

Problemet är, som sagt, att du inte är intresserad.
Citera
2011-11-07, 21:55
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ptja, det har du kanske rätt i. Dessvärre håller jag fortfarande med honom i detta.

Tycker liknelsen haltar. Om ett flygplan bara göra skadan som pennan gör, dvs ett hål, skulle han ha en poäng men han bortser från det exploderande bränslet och de efterföljande bränderna. Det är kedjereaktionen som är problemet.
Citera
2011-11-07, 21:57
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Nej, det är ju idioti. Du har fått en länk till ljud och rörlig bild, nu skall du även få en länk till hennes hemsida där du själv kan gå in och läsa om du är intresserad istället för att jag ska sitta och återberätta som för ett barn som varken kan läsa, se eller höra själv.

Varsågod!

Som jag trodde... Du kan inte återberätta. Anledningen till detta är för att de som gör sådana här filmer försöker göra de så långa och förvirrande som möjligt... De pratar om att de har bevis (som de aldrig visar upp) och att den officiella historien är fel men kommer aldrig själva med något mer än olika påståenden. Du har gått i fällan.

Allvarligt... du kan ju inte ens sammanfatta hennes teori
Citera
2011-11-07, 22:07
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Tycker liknelsen haltar. Om ett flygplan bara göra skadan som pennan gör, dvs ett hål, skulle han ha en poäng men han bortser från det exploderande bränslet och de efterföljande bränderna. Det är kedjereaktionen som är problemet.

Precis, det branden gör är en helt annan sak. Tornen klarade själva krascherna och enligt den officiella förklaringen så var det skador plus branden som sänkte tornen, inte kraschen som sådan.

Citat:
Som jag trodde... Du kan inte återberätta. Anledningen till detta är för att de som gör sådana här filmer försöker göra de så långa och förvirrande som möjligt... De pratar om att de har bevis (som de aldrig visar upp) och att den officiella historien är fel men kommer aldrig själva med något mer än olika påståenden. Du har gått i fällan.

Allvarligt... du kan ju inte ens sammanfatta hennes teori

Haha du har ju inte ens hört vad hon har sagt!

Återigen sitter man och debatterar mot en enda uppsjö av rent nonsens...
Citera
2011-11-07, 22:15
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:
Haha du har ju inte ens hört vad hon har sagt!

Återigen sitter man och debatterar mot en enda uppsjö av rent nonsens...

haha... du är inte ensam med den uppfattningen kan jag säga...

Du kan inte... Är det så svårt?

Som exempel:

Hur löser hon "problemet" som NIST hade? Det med de horisontella golvbalkarna som böjdes neråt eller gick av så att yttersidan buktade ut eller in... Det var ju en film som dumpades i denna tråd där folk klagade så mycket på NISTs osäkerhet om detta.
Citera
2011-11-07, 23:01
Medlem
Flipp-Flopps avatar
Citat:

Varsågod!

har du köpt hennes bok? bara $39.95

hon har ju inget att tjäna på allt detta... haha

Hon lever på sådana som dig... lol
Citera
2011-11-07, 23:06
Avslutad
Citat:
Ok... Och vad tror du händer med de andra delarna när de förstörs... Du tror inte de blir varmare också?

Nu får det räcka.... tänker inte lägga mer tid på dig. Jag skiter i om du förstår eller inte mr "Naturlag att Balkarna bara kan böjas en gång"... pinsamt

Jag vet inte om det går att uttrycka det mer tydligt än jag redan gjort. Givetvis medför deformation värmeutveckling, det var Du som sa att den var begränsad till en mindre del av byggnaden. Kommer du ihåg?

Det handlar heller inte om "en gång max" som någon magiskt gräns. Men till och med din argumentation verkar bygga på dels att varmt stål har minskad hållfasthet - mindre energiabsorption vid deformation, dels att när balkar rivs startar en dominoeffekt - vikten flyttas över från de delar som rivs till de kvarvarande delarna. Jag tror till och med ett barn förstår att en byggnad inte stannar upp för att knyckla till enstaka utvalda metalldelar.

Slutsats. Inte bara har du in i helvete fel om rivningsförloppet, du har även fullkomligt obefintliga kunskaper för rudimentär grundskolefysik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in