Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Ok... Och vad tror du händer med de andra delarna när de förstörs... Du tror inte de blir varmare också?
Nu får det räcka.... tänker inte lägga mer tid på dig. Jag skiter i om du förstår eller inte mr "Naturlag att Balkarna bara kan böjas en gång"... pinsamt
Jag vet inte om det går att uttrycka det mer tydligt än jag redan gjort. Givetvis medför deformation värmeutveckling, det var Du som sa att den var begränsad till en mindre del av byggnaden. Kommer du ihåg?
Det handlar heller inte om "en gång max" som någon magiskt gräns. Men till och med din argumentation verkar bygga på dels att varmt stål har minskad hållfasthet - mindre energiabsorption vid deformation, dels att när balkar rivs startar en dominoeffekt - vikten flyttas över från de delar som rivs till de kvarvarande delarna. Jag tror till och med ett barn förstår att en byggnad inte stannar upp för att knyckla till enstaka utvalda metalldelar.
Slutsats. Inte bara har du in i helvete fel om rivningsförloppet, du har även fullkomligt obefintliga kunskaper för rudimentär grundskolefysik.