2009-09-21, 18:45
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Va? Vänta lite. Jag gav dig just en list på folk som säger att de såg planet träffa Pentagon. Att flera vittnen, 89 st om jag inte minns fel, säger sig sett planet träffa Pentagon så är jag till 100% övertygad om att det är omöjligt att alla de ljuger eller misstog sig.

Jag är 100% säker på att de vittnen jag länkat till inte ljuger eller misstar sig. Kan du länka till dina 89 vittnen?

Citat:
Och långt ifrån alla ögonvittnen uttalar sig om rutten planet tog innan det träffade Pentagon.

Vilka vittnen talar du då om? De jag länkar till uttalar sig samtliga om rutten.

Citat:
Kom an, du kan inte på allvar föreslå att planet inte träffade och istället flög över för att låta explosionen orsakas av en missil? Om "de" står bakom konspirationen så hade de ju redan använt två plan i WTC 1 & 2. Om de då har plan 3 vid Pentagon. Av vilken orsak skulle de då låtsas använda planet för att istället låta det flyga bort och, försvinna från all flygradar och sedan deponeras på hemlig plats? Du kan ju föra resonemang så jag förstår inte hur du ens för en sekund kan ta till dig en sådan helt omöjlig idé. Den fungerar ju inte så fort den komer i kontakt med verkligheten.

Återigen, du kan inte fantisera ihop en teori, projicera den på mig och sedan be mig försvara din fantasi, det funkar inte så i den verkliga världen. Hur många gånger ska jag behöva förklara detta för dig?
Senast redigerad av Arthur Dent 2009-09-21 kl. 18:51.
Citera
2009-09-21, 19:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag är 100% säker på att de vittnen jag länkat till inte ljuger eller misstar sig. Kan du länka till dina 89 vittnen?
Jag tror inte heller de ljuger. Men eftersom båda vittnesmålen inte kan vara sanna samtidigt måste en grupp ha fel. Då "dina" vittnen vittnesmål faktiskt kan förklaras rent logiskt, t ex att Roosevelt Jr såg en C130 i himlen och inte Flight 77 flyga iväg. Är den absolut mest realistiska slutsatsen att ett plan, flight 77, träffade Pentagon.
Några av "mina" vittnen hittar du här.
http://web.archive.org/web/20061130004634/eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html
Alla uttalar sig inte om rutten då de inte var placerade på ett sådant sätt att de såg bensinstationen, eller för den delen, vem fan tänker på vart en bensinstation ligger när du ser ett flygplan krascha in i en byggnad intill dig?

Citat:
Återigen, du kan inte fantisera ihop en teori, projicera den på mig och sedan be mig försvara din fantasi, det funkar inte så i den verkliga världen. Hur många gånger ska jag behöva förklara detta för dig?
Jag projicerar inget på dig. Jag försöker förklara att din teori saknar all rim och reson.

Varför tror du att "de" ("de" är alltså de som ligger bakom planeringen av den fejkade Pentagonkraschen, vilka det är kan vi lämna därhän för diskussionens skull) valde att använda två plan i vardera av WTC-tornen men vid Pentagon använda ett plan men inte låta det krascha utan istället använda något annat som orsakar explosionen.
Om vi är överens om att ett plan flög mot Pentagon, vari ligger det rimliga i att inte använda det planet som projektil utan istället byta ut det mot något annat som orsakar skadorna?
Anser inte du att den frågan är berättigad?
Citera
2009-09-21, 19:38
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski
Eftersom du inte läst vår diskussion utan bara hoppar in med detta idiotiska inlägg så får jag förklara denna icke-sak som KimNeilJung spunnit vidare på i vanlig ordning istället för att bemöta det viktiga.

Han skrev ett inlägg om att det var idiotiskt av Arthur Dent när han påstod att ett plan hade flugit över Pentagon för att det inte ens finns ett enda vittne som säger det. När jag sedan sa att det finns åtminstone ett så bad han mig vara vänlig och presentera källa på detta. Efter att jag presenterat den enda källa jag kunde(filmen) så sa jag att jag inte förväntade mig att han skulle kolla på hela filmen men att jag rekommenderade det, också att vittnet han sökte fanns i slutet ifall han var intresserad nog att kolla igenom de sista minutrarna. Jag sa också att Arthur Dent kanske kan hjälpa honom att hitta vittnet i separata vittnesmål, vilket han kunde.

Jag var alltså inte lat, jag kunde inte referera till något annat där jag visste att vittnesmålet var förutom Arthur Dent som kunde hjälpa honom.

Nej, men vi hade inte ens någon diskussion utan jag bara påpekade att hans påstående var fel. Det blir absolut inte mycket diskussion om ni håller på och plockar ut det som blir tjafs i varenda inlägg och som inte leder till något bara för att.. tja, jag vet inte varför ni gör det faktiskt.
Jag anser fortfarande att det inte finns ett enda vittne som såg ett plan flyga över och förbi Pentagon. Däremot får jag korrigera mig och säga att det finns ett vittne (plus en film) på vad som är ett fyrmotorigt plan och med största säkerhet är en C130 flyga ovanför Pentagon. Det finns även ett annat vittne som säger att planet träffade på andra sidan Pentagon. Eftersom det inte finns några tecken på en explosion på motsatta sidan där flight 77 träffade är den logiska slutsatsen att hon tog fel.
Ingen av dem rapporterar att flight 77 flög iväg.

Att hänvisa till en film och att skriva att svaret fanns "någonstans i slutet" är fortfarande lathet. Om man ser en film och vill hänvisa till ett visst uttalande eller en viss scen är det ju inga problem att snabbt titta igenom den och ange ungefärlig tidsangivelse för det man vill visa.

A.D kunde sedan tala om vart ditt vittnesmål fanns. Det var snällt av honom.
Citera
2009-09-21, 22:32
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
vem fan tänker på vart en bensinstation ligger när du ser ett flygplan krascha in i en byggnad intill dig?

Låter lite som "Jag ser inte skogen för alla träden"-mentalitet.

Citat:
Att hänvisa till en film och att skriva att svaret fanns "någonstans i slutet" är fortfarande lathet. Om man ser en film och vill hänvisa till ett visst uttalande eller en viss scen är det ju inga problem att snabbt titta igenom den och ange ungefärlig tidsangivelse för det man vill visa.

För seriöst kanske sjunde gången, detta var min enda källa på detta. Jag är säker på att du inte hade haft några problem med att hitta det aktuella vittnesmålet, anledning till varför jag inte kunde ange tidsangivelse eller citera ifrån filmen var för att jag stängde ned filmen efter jag kollat på den, om man vill kunna se igenom hela filmen måste också hela filmen buffra först utan att man kan "hoppa". Hoppas att vi rett ut det här nu, men förmodar dessvärre att Flygande_Idioten ska komma in och harkla ur sig någon trasig halvförklaring.
Citera
2009-09-21, 23:04
Medlem
MaxDLs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=AsJQKpnkZ10&feature=player_embedded

Vet ej om denna video postats, den är rätt ny, och den visar i alla fall klart och tydligt hur WTC 7 faller presis som en byggnad som sprängs ner i en controlled demolition.

Ännu en en video som visar hur den officiella storyn helt enkelt inte håller.
Senast redigerad av MaxDL 2009-09-21 kl. 23:06.
Citera
2009-09-22, 01:24
Medlem
Har du hört talas om motsatsen till explotion ??

Om du goolar lite på vad en implosion är så kommer du att lära dig nåt nytt.
90% av controlled explosions är när byggnaden imploderar, dvs exbloderar innåt.

Se länk:

http://www.youtube.com/watch?v=79sJ1bMR6VQ

Ser du hur det blixtrar till inne i byggnaden ??
Dom spränger alla bärande balkar och väggar vilket gör att byggnadens egna dödvikt drar ner den på marken utan att debris flyger kors och tvärs.

I WTC tornen sker samma sak när ett par våningsplans stöd väggar raseras.
Byggnaden kollapsar av sin egen vikt och faller rakt ner i backen.

Filmen du länkar till visar en implosion, hur den skett kan man fråga sig.
Men tex WTC tornen imploderade..

Jag tror inte man sprängde WTC själva, usa behöver inte sånt för att starta krig
Dom startar när dom vill....
Senast redigerad av Snaidero 2009-09-22 kl. 01:38.
Citera
2009-09-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
http://www.youtube.com/watch?v=AsJQKpnkZ10&feature=player_embedded

Vet ej om denna video postats, den är rätt ny, och den visar i alla fall klart och tydligt hur WTC 7 faller presis som en byggnad som sprängs ner i en controlled demolition.

Ännu en en video som visar hur den officiella storyn helt enkelt inte håller.

Förutom att inga bomber sprängs och att man ser att den inte faller kontrollerat. Man ser klart och tydligt att den viker av åt sidan vilket man inte vill ha i kontrollerade rivningar.
Citera
2009-09-22, 14:53
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Förutom att inga bomber sprängs och att man ser att den inte faller kontrollerat. Man ser klart och tydligt att den viker av åt sidan vilket man inte vill ha i kontrollerade rivningar.
Bomber används sällan i kontrollerade rivningar. Man brukar använda sprängämnen som noga anbringas i bärande strukturer. Resultatet blir ungefär likadant som på filmen.
Citera
2009-09-22, 15:42
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Bomber används sällan i kontrollerade rivningar. Man brukar använda sprängämnen som noga anbringas i bärande strukturer. Resultatet blir ungefär likadant som på filmen.

Yep
You got that right!
Citera
2009-09-22, 16:06
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Jag tror inte heller de ljuger. Men eftersom båda vittnesmålen inte kan vara sanna samtidigt måste en grupp ha fel. Då "dina" vittnen vittnesmål faktiskt kan förklaras rent logiskt, t ex att Roosevelt Jr såg en C130 i himlen och inte Flight 77 flyga iväg. Är den absolut mest realistiska slutsatsen att ett plan, flight 77, träffade Pentagon.

Det är absolut ingen logisk förklaring att det plan Roosevelt såg var C130 planet, då Roosevelt såg ett plan flyga iväg från Pentagon samtidigt som kraschen skedde och C130-planet inte dök upp förrän 3 minuter efter kraschen. Vidare är det heller ingen realistisk slutsats att flight 77 träffade Pentagon då flight 77 bevisligen hade en nordlig rutt och vad som än träffade Pentagon bevisligen hade en sydlig rutt.
Det du skriver är varken logiskt eller realistiskt.
Citat:
Några av "mina" vittnen hittar du här.
http://web.archive.org/web/20061130004634/eric.bart.free.fr/iwpb/witness.html
Alla uttalar sig inte om rutten då de inte var placerade på ett sådant sätt att de såg bensinstationen, eller för den delen, vem fan tänker på vart en bensinstation ligger när du ser ett flygplan krascha in i en byggnad intill dig?

Du borde göra tenor302 sällskap på läktarplats då även du gör dig till åtlöje nu.
"Dina" vittnen uttalar sig inte om rutten därför att de aldrig fick frågan. Svaret passar nämligen inte med den officiella versionen.
Det var därför filmmakarna sökte upp vittnena ännu en gång, för att ställa dem denna mycket relevanta fråga.
Seriöst nu, tror du verkligen att för att avgöra vilken rutt planet hade måste man även ha sett bensinmacken? Tror du att bensinmacken var det enda riktmärket att gå efter? Tycker du att man kan jämföra platsen vid Pentagon med ett öppet hav där det enda riktmärket är en boj som ligger och guppar?
Planet kom på en mycket låg höjd, och både syntes och hördes väldigt tydligt, var man i närheten och hade syn och hörsel intakt hade man lagt märke till detta, var man dessutom begåvad med något slags förstånd hade man i efterhand klarat ut att ange från vilket håll man sett planet komma. Alldeles oavsett om man såg någon bensinmack eller ej.

Citat:
Jag projicerar inget på dig. Jag försöker förklara att din teori saknar all rim och reson.

"Min teori"? Jag har tagit upp vittnesmål och fysisk bevisning för diskussion varpå du försöker pådyvla mig en egenhändigt komponerad teori om missiler och lyktstolpar. Citera mig där jag pratat om missiler så kan vi ta den diskussionen.

Citat:
Varför tror du att "de" ("de" är alltså de som ligger bakom planeringen av den fejkade Pentagonkraschen, vilka det är kan vi lämna därhän för diskussionens skull) valde att använda två plan i vardera av WTC-tornen men vid Pentagon använda ett plan men inte låta det krascha utan istället använda något annat som orsakar explosionen.
Om vi är överens om att ett plan flög mot Pentagon, vari ligger det rimliga i att inte använda det planet som projektil utan istället byta ut det mot något annat som orsakar skadorna?
Anser inte du att den frågan är berättigad?

Varför är du så ihärdig med att få mig att teorisera om sådant jag inte vet samtidigt som du slingrar dig fördärvad för att undvika att tala om vittnesmål och bevisföring?
Citera
2009-09-22, 16:45
Medlem
Citat:
Det är absolut ingen logisk förklaring att det plan Roosevelt såg var C130 planet, då Roosevelt såg ett plan flyga iväg från Pentagon samtidigt som kraschen skedde och C130-planet inte dök upp förrän 3 minuter efter kraschen. Vidare är det heller ingen realistisk slutsats att flight 77 träffade Pentagon då flight 77 bevisligen hade en nordlig rutt och vad som än träffade Pentagon bevisligen hade en sydlig rutt.
Det du skriver är varken logiskt eller realistiskt.

Så var är då Flight 77? Få eller inga såg det flyga över Pentagon, något av flygplansstorlek träffade Pentagon, eller menar du att man kapade stolparna kvällen innan? Varför syns den inte på radar efter "kraschen"? Var tog passagerarna vägen? Varför inte ett flygplan i Pentagon?

Du kan inte tycka att den teorin du stödjer är vattentät? Om den officiella har problem med att vittnen har fel om nordlig/sydlig flygrutt så har ju din en del andra problem.

En fråga jag inte vet svaret på själv, men hur noga spårar radarn? Kan man följa de sista sekunderna på den? Dvs kan man se vilken rutt planet höll?
Citera
2009-09-22, 16:59
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized

Den bärande strukturen fanns alltså i toppen?

Då det var toppen som begav sig neråt först innan resten for
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in