2009-02-20, 20:46
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Bror på hur man ser det. Preemptive doktrinen infördes i med 9/11 till vilken det hänvisades till vid invasionen av Irak. Passande nog.

Du har mig veterligen i hänvisat till någonting. Komissionsrapporten är en konsperationteori producerad under väldigt problematiska förhållanden, vilket sänker dess trovärdighet något oerhört. Eller du kanske sitter på "hårda" bevis som motsäger detta. I sådana fall låt höra. Det kanske är någoting dom har använding för om dom någongång bestämmer sig för att skriva om den.

Dessvärre är det du som har bevisbollen i knäet. Det är inte upp till oss att visa att kommisionen INTE "är en konspirationsteori", det är upp till er som misstror den att lägga fram konkreta belägg för att den inte gjort sitt jobb som den ska. Så här långt har du bara kräkts upp antydningar.
Citera
2009-02-20, 22:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Har ingen lust att reflektera över ditt resonemang, då det är helt ointressant för mig.

Egentligen håller jag med dig; detta resonemang ÄR helt ointressant. Det bevisar nämligen ingenting åt endera hållet. Emellertid tycks du inte ha några som helst problem att använda liknande insinuationer när det passar dina tattiga teorier, så därför undrar jag varför du undviker att svara i just detta fall...

Citat:
Om jag har förstått det hela rätt var det han påtala att smältingen av stålkolummnerna som skulle stödja pankaks teorin inte stämde med de test som gjordes. Därför modelerade Nist om teorin till en helt databaserad modell som man istället kallade "inward bowing theory" som pekade på en inre kollaps pga av att golven smälte.

Herregud han sitter ju och påstår att han var med och testade hållfastheten troots att han inte ens var anställd i den avdelningen. Inte konstigt att han får sparken då han helt och hållet misskrediterar sitt företag.......
Citera
2009-02-20, 22:47
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Om du hade läst min post rätt hade förstått att det var inte det jag syftade på.

Så, hur menar du, förutom genom nåtslags FUD, att USA använde 911 för att invadera Irak? Som jag minns det var det i princip uteslutande WMD som var ursäkten. Möjligen med en aning "This is the guy who tried to kill my dad" också. Men så har mina tankar om GWB aldrig varit särskilt höga.

Citat:
Om jag har förstått det hela rätt var det han påtala att smältingen av stålkolummnerna som skulle stödja pankaks teorin inte stämde med de test som gjordes.

Fast NIST har aldrig stått bakom "pannkaksteorin". Jag förstår heller inte vad "smältingen av stålkolumnerna" betyder, men FEMA hade en tidig teori, som NIST avfärdade. Det hade inget med Kevin Ryan att göra. Han har mig veterligen aldrig fått NIST att byta någon teori överhuvudtaget.

Du har väl läst NIST-rapporterna hoppas jag?
Senast redigerad av SLOB 2009-02-20 kl. 22:50.
Citera
2009-02-21, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Man tackar, jag vill definitivt inte se mig som hjärntvättad men måste ändå ifrågasätta din historia lite.

Vi börjar med den frågan jag tror jag redan ställt. Om det nu inte var ett flygplan, vad var det då?

Många påståenden, jag väljer att klippa upp lite i mitt citerande, jag hoppas att du inte misstycker.

Källa på det?
Vilken hastighet höll de och vilken är maxhastigheten på den höjden (säg under 1000m).

Se lite längre ner.

Gammal skåpmat, det stämmer inte. De har inte helt ovanliga namn. Det finns fler än en Mattias Flink t.ex.

Källa på militärbaserna? Hur skulle dessa falska radarekon genereras?

Hur förväxlar man en kryssningsmissil med en B767? De har väldigt olika storlek. Visst de har kanske liknande profil men jag har en känsla av att skalorna de visade upp var olika.

Kanske, kanske inte. Om man ändå ska göra en false flag så kan man väl lika gärna ta död på så många som möjligt? Om det stämmer eller inte vet jag inte. De går jag flugit kust till kust har dock planen varit välfyllda.

Jag skulle vilja påstå att man bryr sig, har du läst USA today senaste året? Sett Amerikanska inrikesnyheter (dvs INTE CNN)? De tar upp dödade och sårade från lokalområdet väldigt ofta och kritiserar det mesta.

Jag tror absolut att de skulle kunna mörda amerikaner, problemet är bara att många brukar bli inblandade och då kommer nån läcka..

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767

Där framgår att maxhastigheten för en Boeing 767 är 568 mph vid 10 000 meters höjd. Inte särskilt svårt att räkna ut då att 580 mph är helt omöjligt vid ca 300 meters höjd där luftmotståndet är betydligt större.

Det stämmer inte att massvis med vittnen såg en stor Boeing krascha in i WTC2. Samtliga "vittnen" som TV-bolagen intevjuade jobbade för media = ej pålitliga. Många såg små flygplan och missiler men dessa har inte fått utrymme i media som kör hårt på lögnen om stora Boeing.

En JASSM kryssningsmissil är mycket likt ett flygplan och i luften har man inget att jämföra med så storleken är svår att avgöra.

http://www.youtube.com/watch?v=X6bPdkjZwLo
Citera
2009-02-21, 08:15
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Vill du tror det så är det ditt problem. De teorier i kommissions rapporten som säger sig kunna förklara detta bevisar ingenting, utan är just bara teorier.
Hävdar du någonting annat ljuger du.
Här kommer vi till nästa problem. Om vi nu vill ha svar som inte bara bygger på teorier är det då inte viktigt att den kommission tillsätts att utreda detta är oberoende? Intressekonflikterna som har funnits bland kommissions medlemmarna är många och har bevisligen inte lätt till något vidare bra resultat. Därför tycker jag det är ganska patetiskt när man snackar om källkritik och trorvärdiga källor när man inte verkar ha någon koll på vem det egentligen är som står bakom de källor man hänvisar till och vad som skulle finnas problematiskt med dom, utan enbart blint verkar tror att det sa kommissons rapporten därför måste det vara sant.

Till skillnad från dig och andra foliehattar så tittar jag på mer än youtube för att bilda mig en uppfattning.
Jag har tex läst det mesta då det gäller officiella rapporter, du vet väl att det finns flera? Inte, nej just det du hade ju bara sett en film om 9/11 kommissionen. Då förstår jag ditt något snäva tänkande (om det nu finns något tänkande).

Du ljuger som en sann foliehatt när du skriver följande.

Citat:
T.ex så tror jag helt enkelt inte att stålbyggnader bara kan imlplodera av sig själv.

Att vara så in i helvete trångsynt att man ens har mage och skriva detta skit visar bara på hur "öppen" du är för detta.

Din beskrivning av händelsen finns inte beskrivet NÅGONSTANS av NÅGON myndighet eller i NÅGON rapport.
Du skriver detta för att du vill att det skall vara på detta viset.
Visst sitt och dröm om detta men tyvärr för din del blir det ALDRIG en sanning. VAKNAAAAAA!

Citat:
Vilken roll än Kevin Ryan spelade på Underwriters lab så tvingande hans avslöjande hursomhelst Nist att byta en fuskteori mot en annan.

Fel igen och du har som vanligt inte angett vad som är fel eller pekat på en länk till tex NIST rapporten där det klart framgår vad som bytts ut till vad.
Utan du tycker att det skall vara så.

Keep on dreaming.....
Citera
2009-02-21, 08:28
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
Där framgår att maxhastigheten för en Boeing 767 är 568 mph vid 10 000 meters höjd. Inte särskilt svårt att räkna ut då att 580 mph är helt omöjligt vid ca 300 meters höjd där luftmotståndet är betydligt större.

Det framgår klart att du inte ens bemödat dig och tar reda på fakta om detta heller.
Boeing 767-200ER var det som kraschade in i WTC. I vilken hastighet? Ja, har man läst NIST rapporten så står det klart att man gjorde detta i 443 och 546 mph.
Men det var väl jobbigt att läsa sig till detta, bättre att chansa på något som känns bra i magtrakten.
Läser du ens vad du länkar till? Man kan ju undra.
"Max. Cruise speed 568 mph"
Detta är INTE planets max hastighet. Lutar du planet ner mot jorden kommer du få högre hastighet än så.
Du vet väl att vi är försedda med en dragningskraft här på jorden, eller missade du den lektionen?
Citera
2009-02-21, 09:12
Medlem
SLOBs avatar
Inlägg raderat

Jag ber att få påminna om det regelverk som gäller för Flashback:

Citat:

0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".

Inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
Citera
2009-02-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Detta är INTE planets max hastighet. Lutar du planet ner mot jorden kommer du få högre hastighet än så.

Man behöver nog inte ens dyka.
Om man trycker gasreglagen till max power så får man en högre hastighet
än "Max. Cruise speed speed" även i planflykt.
(Givet att man har flaps och landställ inne)

Det sliter förstås på motorer och flygplan, men det spelar ju inte så stor roll i detta sammanhang...

/T
Citera
2009-02-21, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det framgår klart att du inte ens bemödat dig och tar reda på fakta om detta heller.
Boeing 767-200ER var det som kraschade in i WTC. I vilken hastighet? Ja, har man läst NIST rapporten så står det klart att man gjorde detta i 443 och 546 mph.
Men det var väl jobbigt att läsa sig till detta, bättre att chansa på något som känns bra i magtrakten.
Läser du ens vad du länkar till? Man kan ju undra.
Du vet väl att vi är försedda med en dragningskraft här på jorden, eller missade du den lektionen?

568 mph är planets maxhastighet vid 10 000 meters höjd vid vågrät flygning. Och av dom fejkade videoarna att döma så flög planet vågrätt men bara på 300 meters höjd och kan omöjligt ha kommit upp i 546 mph då luftmotståndet är betydligt större där än på 10 000 meters höjd.
Citera
2009-02-21, 11:31
Medlem
En allmän fråga, har du läst någon fysik alls? Du gör så grova generaliseringar att det blir allt annat än vetenskapligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard

Det stämmer inte att massvis med vittnen såg en stor Boeing krascha in i WTC2. Samtliga "vittnen" som TV-bolagen intevjuade jobbade för media = ej pålitliga. Många såg små flygplan och missiler men dessa har inte fått utrymme i media som kör hårt på lögnen om stora Boeing.

En JASSM kryssningsmissil är mycket likt ett flygplan och i luften har man inget att jämföra med så storleken är svår att avgöra.

http://www.youtube.com/watch?v=X6bPdkjZwLo
Citera
2009-02-21, 12:03
Medlem
Pads avatar
Och angående att kaparna skulle vara så usla piloter, du vet om att de hade klarat sina flygcert va? Och att de problem de hade var att de var dåliga på att landa, vilket knappast var något problem i det här fallet.

Och jag finner det märkligt att vana piloter skulle misslyckats med att krascha planen då man satt vanliga svenssons i simulatorer som utan problem lyckats på första försöket.

Du snackar om ljugmedia, men problemet med det resonemanget är att de youtubefilmer, "dokumentärer" och talkshower som foliehattarna brukar föredra blivit påkomna med lögner bra mycket oftare än traditionell media (som förvisso inte är ofelbara, det är jag den förste att skriva under på).
Citera
2009-02-21, 12:58
Medlem
Azzabrazzas avatar
Ni är för gulliga allihopa.

Jag erkänner. Jag har inte läst Nist rapporterna och kommer nog inte göra så heller. Jag ser inte riktigt poängen i att försöka bevisa det omöjliga. Är det konstruktivare att ägna sig det som faktisk är rimligt? För vad ni än säger och hur många rapporter ni än läser så är dessa endast teorier som inte bevisar ett smack. Att tre stålbyggnaderna skulle implodera i sig själva pga brand är för mig lika sannolikt som att tomten finns. För det är väl vad Nist rapporten säger? Rätta mig gärna om jag har fel men som jag har förstått så menar man bränder på olika våningar har fått stålet i byggnaderna att mjukna och på så sätt rasat samman inifrån och i princip pulveriserats till damm. Detta är ställt bortom allt mitt tvivel inte möjligt. Speciellt då inte aldrig har inträffat tidigare. Helt plötsligt har vi tre på samma dag. Halleluja!

Det ni så föraktfullt kallar konspirationsteori egentligen handlar är en maktanalys och en lite mer avancerad sådan. Detta verkar ni vakthundar sakna helt. Eran bild och förståelse av vad som försegår i maktens korridorer är som tagen ur något småmysigt avsnitt av ”Westwing” eller vad som skulle kunna tänkas skrivas av rövslickaren Nicklas Ekdal på Dn:s ledarplats. Jag förstår att utanför serietidningsvärlden blir saker och ting ibland skrämmande och ogreppbara men om ni någon gång skulle våga ge er på granska makten istället för att springa dess ärenden så lovar jag era svar skulle om vad som egentligen är rimligt kring en sådan hör händelse skulle bli radikalt annorlunda.

Erat syns det så finns det inte resonemang blir för mig väldigt torftig och autistiskt då det inte lämnar vägen öppen för varken tolkning eller analys, vilket krävs om man ska på något sätt vill söka en förståelse för sin omvärld utöver den man blir tillsagd att tro på. Ni märker förmodligen inte själva hur er autism, alltså er oförmåga förstå det som inte konkret presenteras för er av någon som ni litar, vilket verkar vara princip alla med någon form av aktoritär ställning för er, gör er sårbara för propaganda. ”Nä men det var så man sa alltså är det så är det så” . Så fruktansvärt begränsande och antiintellektuellt om ni frågar mig. Lyft näsan ur skolboken.

Jag köper personligen inte allt konspirationsvärlden har att erbjuda då det finns mycket galenskaper i den men säg mig någonstans det inte gör det. Hursomhelst vill man på något sätt söka någon som helst kunskap och förståelse om våran nuvarande maktsfär och dess funktioner och påverkan på vårat samhälle idag så är den ovärderlig. Allt är inte vad det ser ut att vara.

Här kommer lite fler sköna youtube klipp enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=4YFBzjlFuFQ
http://www.youtube.com/watch?v=0FDODHj_6uM
http://www.youtube.com/watch?v=axFztAJjOmU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här