2007-10-08, 16:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boba Fett
Ok, fick mitt inlägg raderat. Men i länktråden post #50 finns en länk till videon "How the towers fell", där en arkitekt argumenterar trovärdigt om controlled demolition.

Nån som sett videon och har några åsikter? Personligen fick den mig att börja tvivla på om den officiella versionen stämmer..

Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Läste häromdagen att det dykt upp 7 nya foliehattar som tvivlar på den officiella storyn. I artikeln omnämns de som CIA-veteraner, vilket låter märkligt, är det verkligen så pass galna människor som anställs där?

http://www.opednews.com/articles/genera_alan_mil_070922_seven_cia_veterans_c.htm

Är det för övrigt tillåtet att länka till artiklar i konspirationsforumet?

Följande gäller:

Inga poster av typen länk, eller länk+"Vad tycker ni" är tillåtna. 911-debattörerna har dessutom en dedikerad länktråd där man kan posta länkar, utan krav på redovisat diskussionsunderlag.

Skälet är att det här är ett diskussionforum och då får man anstränga sig lite när man postar. Har man hittat en film, artikel eller hemsida så är det såklart okej att ge en URL som källhänvisning, det är till och med rekommenderat att göra så. Men inlägget som sådant ska inte kräva att läsarna måste gå till källan för att förstå vad det handlar om.

Som exempel, postar jag följande:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Kolla den här videon. Det är ju uppenbart att George Bush är galen

http://www.youtube.com/watch?v=QYH6QzOhTNY

Eller hur!

så måste läsarna titta på videon för att begripa vad det handlar om. Det framgår inte vad den visar eller vad George Bush har med saken att göra. Det är också otydligt vad jag menar. Vad i videon är det som visar att Bush är galen? Och vad har det med någonting alls att göra?

En post måste diskutera något, det är själva syftet med forumet. Bulawayos post är ett gränsfall, jag hade förmodligen raderat den om jag inte hade citerat den som jag gör nu. Tex måste jag gå till länken för att ta reda på:
  • Vilka nya har dykt upp?
  • På vilket sätt har de med någonting som har med 911 att göra?
  • På vilket sätt är de galna?

Det borde ha framgått i posten, annars är det bara en länk+"Vad tycker ni?"

Om någon fortfarande är osäker, är ni välkomna att PM:a

/S
mod
Citera
2007-10-08, 17:46
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
SLOB förklarar vad som gäller ang länkar.
Tack för klargörandet SLOB. Jag har känt mig lite förvirrad på sistone i och med alla raderade inlägg, men nu vet jag vad som gäller.

För att fortsätta på min länk kan jag väl vidareutveckla det till att sju "CIA-veteraner" går ut och kallar 911-kommissionens rapport för skämt och mörkläggning. Flera av dem kan väl vid det här laget kallas för "troofers" om man är av den läggningen.

Saxat ur artikeln:

September 23, 2007 – Seven CIA veterans have severely criticized the official account of 9/11 and have called for a new investigation. “I think at simplest terms, there’s a cover-up. The 9/11 Report is a joke,” said Raymond McGovern, 27-year veteran of the CIA, who chaired National Intelligence Estimates during the seventies. “There are a whole bunch of unanswered questions. And the reason they’re unanswered is because this administration will not answer the questions,” he said.

Jag har själv tidigare i tråden klagat på obesvarade frågor, medan det bland oppositionen inte alls existerar några sådana. Jag gillar helt enkelt att emellanåt posta länkar av ifrågasättande personer som inte helt enkelt går att avfärda som foliehattar. Den allmänna jargongen här går ju annars ut på att alla som ifrågasätter någonting gällande 911 är foliehattar och allmänt sinnesslöa.

(..och så var det så länge sedan jag postade någonting ö h t i denna tråd..)
Citera
2007-10-08, 18:01
Medlem
Citat:
Tack för klargörandet SLOB. Jag har känt mig lite förvirrad på sistone i och med alla raderade inlägg, men nu vet jag vad som gäller.

För att fortsätta på min länk kan jag väl vidareutveckla det till att sju "CIA-veteraner" går ut och kallar 911-kommissionens rapport för skämt och mörkläggning. Flera av dem kan väl vid det här laget kallas för "troofers" om man är av den läggningen.

Saxat ur artikeln:

September 23, 2007 – Seven CIA veterans have severely criticized the official account of 9/11 and have called for a new investigation. “I think at simplest terms, there’s a cover-up. The 9/11 Report is a joke,” said Raymond McGovern, 27-year veteran of the CIA, who chaired National Intelligence Estimates during the seventies. “There are a whole bunch of unanswered questions. And the reason they’re unanswered is because this administration will not answer the questions,” he said.

Jag tog och läste artikeln samt följde upp en länk till en sida där en av dom namgivna Cia-veteranerna (Christison) bl.a. skriver

"ONE: An airliner almost certainly did not hit The Pentagon. Hard physical evidence supports this conclusion; among other things, the hole in the Pentagon was considerably smaller than an airliner would create. The building was thus presumably hit by something smaller, possibly a missile, or a drone or, less possibly, a smaller manned aircraft."

Christison ansluter sig alltså till den s.k. "cartoon-teorin" där t.ex. en katt som springer genom en vägg stansar ett hål som ser ut som en katt.

Problemet är att den teorin har usel vetenskaplig halt.
Det verkliga utfallet när ett passagerarplan i hög fart möter tjock betong är inte ett hål som ser ut som ett flygplan.

Jag kommer inte att ödsla tid på att följa upp fler länkar, men befarar att kvalitén på dessa inte är bättre än den refererade.

Om det i materialet ändå finns något nytt eller övertygande bevis för konspirationsteotin så får troende gärna peka på det, så lovar jag att läsa!

/T
Citera
2007-10-08, 22:27
Medlem
Bulawayos avatar
I brist på nya och övertygande bevis får du väl försöka se det som propaganda från barrikaderna eller nåt. Det har ju inte kommit något nytt på länge vad jag vet, så då kan kanske diskussioner om kampen som pågår inne i USA just nu föras. Det jag ser tyder på att den blir större och större för varje dag som går. Kommer det att fortsätta tills dess att administrationen förklarar sig på ett eller annat sätt, eller kommer det att självdö med tiden? Vad tror du tenor? Vilka konsekvenser kan allt det här ge?
Citera
2007-10-09, 07:48
Medlem
Citat:
....så då kan kanske diskussioner om kampen som pågår inne i USA just nu föras. Det jag ser tyder på att den blir större och större för varje dag som går. Kommer det att fortsätta tills dess att administrationen förklarar sig på ett eller annat sätt, eller kommer det att självdö med tiden? Vad tror du tenor? Vilka konsekvenser kan allt det här ge?

Jag är inte säker på at jag uppfattar dig som du avser?
Menar du "kampen" om huruvida "9/11 was an inside job..."?

Jag har ingen riktig uppfattning om hur spridd denna uppfattning egentligen är i USA.
Jag är själv aldrig där numera, och av att läsa web-sidor kan man kanske få en ganska förvrängd uppfattning av sakläget.
Visst, det finns en otroligt stor mängd sidor där konspirationsförespråkare för fram samma (i mitt tycke undermåliga) argumentation och "bevis".

Men hur stor del av USA:s befolkning är dom?

Är det någon president-kandidat (det finns ju en ganska stor skara än så länge..) som uttalar något i frågan?
Om det fanns ett brett stöd i USA för att utreda på nytt, så skulle givetvis någon kandidat utnyttja detta!

Den majoritet som faktiskt (i större eller mindre omfattning) accepterar den "oficiella förklaringen" känner nog inte så stort behov av att sätta samman web-sidor, eller göra video-program och läga upp på Youtube..

Att regeringen i USA undviker en del frågor i samband med 9/11 det är ju tydligt, men det handlar ju om att dom vill dölja sin inkompetens i att hantera det som hände, inte att dom låg bakom det.

/T
Citera
2007-10-09, 08:38
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302

Christison ansluter sig alltså till den s.k. "cartoon-teorin" där t.ex. en katt som springer genom en vägg stansar ett hål som ser ut som en katt.

Problemet är att den teorin har usel vetenskaplig halt.

/T

Ah, du menar som snacket om hur hålen var formade i väggen... Som landningsstället! Tillåt mig igen! : http://i40.photobucket.com/albums/e244/windh/pentagonhal.jpg
Citera
2007-10-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Ah, du menar som snacket om hur hålen var formade i väggen... Som landningsstället! Tillåt mig igen! : http://i40.photobucket.com/albums/e244/windh/pentagonhal.jpg
Just det.
"Tom & Jerry" har ju ofta sådana sekvenser där stackars Tom råkar springa igenom en tegelvägg, och det blir ett hål format efter honom.

I mötet mellan ett flygplan av tunn och lätt aluminium/plast och en tjock betongvägg så "vinner" väggen på KO!
Det blir inget "flygplansformat hål"!

Det finns praktiska och teoretiska studier kring detta.

Inte för att konspirationstroende bryr sig, förstås....

/T
Citera
2007-10-09, 17:47
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag är inte säker på at jag uppfattar dig som du avser?
Menar du "kampen" om huruvida "9/11 was an inside job..."?

Jag har ingen riktig uppfattning om hur spridd denna uppfattning egentligen är i USA.
Jag är själv aldrig där numera, och av att läsa web-sidor kan man kanske få en ganska förvrängd uppfattning av sakläget.
Visst, det finns en otroligt stor mängd sidor där konspirationsförespråkare för fram samma (i mitt tycke undermåliga) argumentation och "bevis".

Men hur stor del av USA:s befolkning är dom?

Är det någon president-kandidat (det finns ju en ganska stor skara än så länge..) som uttalar något i frågan?
Om det fanns ett brett stöd i USA för att utreda på nytt, så skulle givetvis någon kandidat utnyttja detta!

Den majoritet som faktiskt (i större eller mindre omfattning) accepterar den "oficiella förklaringen" känner nog inte så stort behov av att sätta samman web-sidor, eller göra video-program och läga upp på Youtube..
Mmm, kampen för sanning kan man väl kalla den kanske..?

Enligt opinionsundersökningar är det väl en majoritet av befolkningen som inte tror att regeringen är helt ärliga i frågan. Jag har ingen direkt länk på lager, men jag har sett sådana tidigare i tråden.

Edit: hittade precis en rätt färsk opinionsundersökning.

Bärkraftigare än folkets åsikt i frågan är nog ändå den tillströmning av diverse kändisar och annat löst pack som skett med tiden. Synd att inte Erik1974 har hängt här på ett tag, för exv anser även David Lynch att Pentagon-hålet är för litet. Jag tänker på Eriks avatar..
Citat:
Att regeringen i USA undviker en del frågor i samband med 9/11 det är ju tydligt, men det handlar ju om att dom vill dölja sin inkompetens i att hantera det som hände, inte att dom låg bakom det.
Det där kan du aldrig bevisa
Citera
2007-10-09, 22:14
Medlem
Pads avatar
Citat:
I brist på nya och övertygande bevis får du väl försöka se det som propaganda från barrikaderna eller nåt. Det har ju inte kommit något nytt på länge vad jag vet, så då kan kanske diskussioner om kampen som pågår inne i USA just nu föras. Det jag ser tyder på att den blir större och större för varje dag som går. Kommer det att fortsätta tills dess att administrationen förklarar sig på ett eller annat sätt, eller kommer det att självdö med tiden? Vad tror du tenor? Vilka konsekvenser kan allt det här ge?

Jag är rätt så bergis på att det kommer att bli som JFK, dvs det kommer alltid finnas ett gäng foliehattar som mumlar om sin konspiration, och att sanningsrörelsen växer dag för dag. Om man tar sig utanför deras skygglappar så ser man dock att så inte är fallet, de allra flesta tror inte på någon konspiration och betraktar nyss nämnda foliehattar med en gäspning.
Citera
2007-10-09, 23:40
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag är rätt så bergis på att det kommer att bli som JFK, dvs det kommer alltid finnas ett gäng foliehattar som mumlar om sin konspiration, och att sanningsrörelsen växer dag för dag. Om man tar sig utanför deras skygglappar så ser man dock att så inte är fallet, de allra flesta tror inte på någon konspiration och betraktar nyss nämnda foliehattar med en gäspning.
Den växer ju åtminstone i dagsläget, fast annars så är ditt scenario troligt. Att stora delar av det amerikanska folket uppenbart hyser en misstro mot sittande regering gällande just detta försvinner väl i takt med tiden. Det är inte så lång tid Bush sitter kvar på sin post oavsett vad som händer, så få orkar väl bry sig i vanlig ordning.

Ang JFK var jag inte med på den tiden. Hur stort var det egentligen när det begav sig?
Citera
2007-10-10, 07:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ang JFK var jag inte med på den tiden. Hur stort var det egentligen när det begav sig?

Lite OT här nu. Ja, det beger sig fortfarande, om jag säger så, och är fruktansvärt stort.
Citera
2007-10-10, 10:07
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Lite OT här nu. Ja, det beger sig fortfarande, om jag säger så, och är fruktansvärt stort.
Mycket tenderar att falna med tiden. Jag funderade på hur stort mordet var exv 1969, en 6 år efteråt, jämförbart med hur vi idag är 6 år efter 911.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in