2009-05-13, 01:20
Medlem
Citat:
Foliehattarna glömmer medvetet att WTC inte går att jämföra med övriga byggnader. Händelsen är en helt annan femma och således kan man inte korrelera 911 med en vanlig dylik brandsituation. Men det finns likväl liknelser, därav den realistiska termen ändå finns.

Så att två skyskrapor som brinner går inte att jämföra över huvudtaget, men att jämföra en liten sketen teater på 3 fjuttiga våningar med wtc, det går alldeles utmärkt? Tack för ännu ett givande inlägg.
Citera
2009-05-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Så att två skyskrapor som brinner går inte att jämföra över huvudtaget

Självklart kan vi jämföra! Jämför vi 9/11 med flygplanskraschen i Empire State Building på 30-talet ser vi att det rör sig om två vitt skiljda byggnader, helt olika flygplan, etc - olikheterna är stora, och att använda det sistnämnda som ett "bevis" för att det förstnämnda var någonting annat än den officiella historieskrivningen är att ge sig ut på hal is.

Citat:
men att jämföra en liten sketen teater på 3 fjuttiga våningar med wtc, det går alldeles utmärkt? Tack för ännu ett givande inlägg.

Det är ju ingen som har jämfört teatern med WTC. Däremot tar man upp teatern för att helt enkelt påvisa att stålstrukturer kan raseras i en brand (en del så kallade truthers hävdar ju ibland att det är fullständigt omöjligt).
Citera
2009-05-13, 17:15
Bannlyst
Citat:
Så att två skyskrapor som brinner går inte att jämföra över huvudtaget, men att jämföra en liten sketen teater på 3 fjuttiga våningar med wtc, det går alldeles utmärkt? Tack för ännu ett givande inlägg.

Det är lite naivt att påstå att man kan jämföra en vanlig höghusbrand med WTC, ja. Och jag har inte sagt att teaterbranden skall sättas i samma nivå som WTC.

ThisIsSparta förklarade det ganska så fint;

Citat:
"Det är ju ingen som har jämfört teatern med WTC. Däremot tar man upp teatern för att helt enkelt påvisa att stålstrukturer kan raseras i en brand (en del så kallade truthers hävdar ju ibland att det är fullständigt omöjligt)."
Citera
2009-05-15, 23:57
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Varför vill du att jag ska spekulera om det?

Eftersom det är du och dina likar som för fram tanken?

Tycker du att det är för mycket begärt? Allvarligt talat?
Citera
2009-05-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Eftersom det är du och dina likar som för fram tanken?

Tycker du att det är för mycket begärt? Allvarligt talat?

Vad ska jag spekulera om? Jag är helt 100 på att det sitter något på planet och enligt experterna gör det inte det på de påstådda planen. Alltså var det inget vanligt AA-plan. Titta på bilderna själv! Hur kan en sådan otrolig synvilla uppstå på alla bilder från olika vinklar? Förnekelse är det enda som fungerar och det är ni ju som tur är väldigt bra på.

Alltså, sitter det något på planet är det med allra största sannorlikhet ett insidejobb och då passar det väl ganska väl in i "konspirationsteorierna" tycker du inte det?

Men du kommer att göra som vanligt, spola igenom videoklippet snabbt intala dig själv att det är en synvilla på alla bilderna, sedan gå in på någon debunkingsida för att försäkra dig om att så är fallet, utan att för ett ögonblick stanna upp och fundera själv.

http://www.youtube.com/watch?v=huK0MAb0Xa4&feature=related
Citera
2009-05-16, 21:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Alltså, sitter det något på planet är det med allra största sannorlikhet ett insidejobb och då passar det väl ganska väl in i "konspirationsteorierna" tycker du inte det?
Eftersom det inte finns någon koherent konspirationsteori kan man också påstå att det är en jättestor kanelbulle som sitter där och det skulle också passa in som "bevis". Det gäller bara att hitta [på] en teori som kräver en jättestor kanelbulle.

Eller så gör man som du och säger att den jättestora kanelbullen är bevis för ett inside job utan att vilja gå in på detaljer om vad en bulle skulle medfört för konsekvenser.
Citera
2009-05-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Eftersom det inte finns någon koherent konspirationsteori kan man också påstå att det är en jättestor kanelbulle som sitter där och det skulle också passa in som "bevis". Det gäller bara att hitta [på] en teori som kräver en jättestor kanelbulle.

Eller så gör man som du och säger att den jättestora kanelbullen är bevis för ett inside job utan att vilja gå in på detaljer om vad en bulle skulle medfört för konsekvenser.

Med konspirationsteorierna menar jag i det här fallet alltså att det är ett insidejobb. Om det inte är ett AA-plan så är det ett insidejobb, är vi inte överens om det?

Kan du försöka bemöta det jag säger istället för att snacka om kanelbullar så kanske vi kommer lite längre
Citera
2009-05-17, 10:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Med konspirationsteorierna menar jag i det här fallet alltså att det är ett insidejobb. Om det inte är ett AA-plan så är det ett insidejobb, är vi inte överens om det?
Det här är lite intressant. I ena stunden finns det inga plan. Nu är det ett annat plan. Ni skjuter ju vilt omkring er så det blir omöjligt att se vad ni egentligen tycker.
Vad skall vi vara överens om? Att NWO i realtid fixade alla tv-kameror så vi fick se ett fejkat plan med en fejkad tjosanhejsan undertill?

Citat:
Kan du försöka bemöta det jag säger istället för att snacka om kanelbullar så kanske vi kommer lite längre
Men det är det jag gör, jag bemöter dig genom att komma med en teori om vad den där bullen är för något. För de flesta andra framgår det rätt tydligt att teorier om fjärrstyrda fejkade hologramflygplan, eller vad du nu påstår det är vi ser, är exakt lika löjligt som kanelbullar. Skillnaden är att de flesta andra förstår poängen med att göra en fånig jämförelse för at påvisa hur dåliga argument du har.
Och varför skulle jag berätta vad den där bullen egentligen är för något? Du kommer ju bara säga "jahaaaa men de har naturligtvis bytt ut innanmätet". Det är ju inte så att du vill veta. Egentligen.
Citera
2009-05-17, 11:23
Medlem
Citat:

Vilka konspirationsteorier då?
Ni har ju aldrig presenterat några!
Jag har försökt hjälpa er, men det leder ju ingenstans.

En konspirationsteori borde ju innehålla några tankar kring vad pod:en hade för funktion, vem som fäste den på planet, när & hur etc...

/T
Citera
2009-05-17, 11:57
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Är det podden vi pratar om? Håller trutherrörelsen fortfarande på med den? Jag tycker det är rätt uppenbart att det bara handlar om gryniga videos och solen.

Det roliga är att flera truthersajter kallar pod-teorin för disinfo och anser att den skapades för att misskreditera trutherrörelsen.

Jim Hoffman tex skriver:

Citat:
That theory has been used for over a year to discredit skepticism of the official story.

http://911research.wtc7.net/essays/gopm/indexg.html

Truthmove skriver:

Citat:
(...)the evidence presented is simply blurry images of “flashes” as the planes enter the buildings, making this a ludicrous, damaging claim—probably a case of deliberate propaganda by someone involved in the production or promotion of this movie

http://www.truthmove.org/content/disinformation/

Spännande, jag har börjat använda truthersajter som källa.
Senast redigerad av SLOB 2009-05-17 kl. 12:20.
Citera
2009-05-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Är det podden vi pratar om? Håller trutherrörelsen fortfarande på med den? Jag tycker det är rätt uppenbart att det bara handlar om gryniga videos och solen.

Det roliga är att flera truthersajter kallar pod-teorin för disinfo och anser att den skapades för att misskreditera trutherrörelsen.

Jim Hoffman tex skriver:

http://911research.wtc7.net/essays/gopm/indexg.html

Truthmove skriver:

http://www.truthmove.org/content/disinformation/

Spännande, jag har börjat använda truthersajter som källa.

Jag erkänner att jag vid den här punkten har varit för snabb med att bilda mig en uppfattning. Efter att forskat mer i det så vet jag faktiskt inte vad jag ska tro och kommer inte att använda detta som något argument i framtiden. Ber också om ursäkt för tonen jag haft. Dags för mig att bli mer saklig och prata om de riktiga bevisen igen.
Citera
2009-05-17, 17:15
Medlem
Citat:
Jag erkänner att jag vid den här punkten har varit för snabb med att bilda mig en uppfattning. Efter att forskat mer i det så vet jag faktiskt inte vad jag ska tro och kommer inte att använda detta som något argument i framtiden. Ber också om ursäkt för tonen jag haft. Dags för mig att bli mer saklig och prata om de riktiga bevisen igen.

Så som?.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in