2007-04-29, 12:42
Medlem
Ehm. När thermite/thermate väl reagerat är det inte thermite/thermate längre, det är järn i flytande form samt aluminiumoxid. Att hälla vatten på flytande järn kan däremot frigöra vätgas och kan naturligtvis orsaka explosioner. Det är väl ingen som påstått att reaktionerna fortsatt under uppröjningsarbetet?

Det låter däremot osannolikt att brandkåren och räddningarbetarna inte känt till riskerna med att hälla vatten på flytande metaller - ni som verkar känna en massa brandingenjörer kan väl fråga dem?
Citera
2007-04-29, 12:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Gason. "Är det inte mer troligt att det är damm från WTC 2 kollapsen som syns på filmen, istället för rök från Thermite?" Är det inte mer troligt det är en reaktion från thermite i och med att där var thermite?
Att ha cirkelresonemang som argument ar totalt obegåvat.
Jag tolkar det som du mycket väl vet om att det är damm som syns men ändå hävdar att det är Thermite. En lögn till alltså.

Du kommenterade inte hastigheten på WTC 1 kollapsen i filmen som du själv länkade till. Filmen där man tydligt ser en bit av fasaden som faller fortare än kollapsen.
http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/911.wtc.1.demolition.nj.1.wmv

Som du tidigare sagt:
Citat:
Byggnaden hade inte kunat falla rakt ner genom luften utan något tog emot om inte HÖGA temperaturer och bomber tog bort allt
Använder man sig av ditt eget slumpmässiga sätt att resonera så har du precis motbevisat din egen teori om att bomber fick WTC 1 att kollapsa.

Citat:
Och du kan ju blunda för att nist Aluminum teori har blivit debunkat (vilket betyder det ÄR thermite)
Detta är en typiskt slumpmässig slutledning. Bara för att man anser att en teori är motbevisad innebär det INTE att en annan teori ÄR bevisad. Det är inget annat än en logisk kullerbytta.

Citat:
Väntar fortfarande på nån som ska säga emot att nist [Justera!!!] sin data modell och har vägrat att släppa den till världen, och att dom inte tog reda på hur stålet och byggnaden uppförde sig när kollapsen börjat (vilket dom inte äns klarat att göra)
Har du glömt bort vad du själv sagt ett flertal gånger?
Att det inte ingick i NIST´s uppdrag att utreda vad som hände efter att kollapsen startade.
Citera
2007-04-29, 14:19
Bannlyst
Herr lindholm. Vill du nån ska tro på något du säger krävs det en källa. vilka böcker eller vad exakt har du läst, om du läst något om det överhuvudtaget?

Läs lite här: http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Weishaupt

Citat:
John Robinson, a professor of natural philosophy at Edinburgh University in Scotland and a member of a Freemason Lodge there, said he had been asked to join the Illuminati. After consideration he concluded that the Illuminati were not for him. In 1798 he published a book called "Proofs of a Conspiracy" in which he wrote: “An association has been formed for the express purposes of rooting out all the religious establishments and overturning all existing goverments. . .the leaders would rule the World with uncontrollable power, while all the rest would be employed as tools of the ambition of their unknown superiors”. “Proofs of a Conspiracy” was sent to George Washington who replied that he was aware that the Illuminati were in America and that they had “diabolical tenets”.

Erik. Självklart kommer saker ut i media!, allt går inte att hålla hemligt för alltid, saker som operation northwoods osv. och ja media i america och världen runt har pratat om 9-11 att det kan vara ett jobb från insidan (Ja media har sagt "Det kan vara ett jobb från insidan")

Att ta reda på saker själv och inte bara köpa en verision av vad som sägs på tv av myndigheterna är att tänka på egen hand. som alla punkter med nist rapporten jag tagit upp du inte kan neka. folk runt om i världen vaknar upp till 9-11 men det kommer ta en lång tid innan det står som fakta i historie böker för dom som gjorde det är fortfarande i makten idag. vi lever i tjugohundratalet propaganda går lite smidigare idag än för.

Elgiganten. du borde söka jobb hoss nist för du är bra på att säga saker utan backa upp det med vetenskap och fakta

Påstog jag nånstanns i mitt inlägg att brandbekämpningen var onödig? Nej. Vad jag sa är det ändrar inte faktan att STÅLET utsattes för 700C vilket det gjorde!. vad har att dom släkte elden med saken att göra? lol

Du förstog nog jag menna byggnader som world trade och den typen av byggnader och inte en sommar stuga lol. så det ändrar inte faktan att stål skyskrapor har brunnit i höga temperaturer länge utan stålet tagit skada.

Och som Jdon sa
Citat:
Det låter däremot osannolikt att brandkåren och räddningarbetarna inte känt till riskerna med att hälla vatten på flytande metaller - ni som verkar känna en massa brandingenjörer kan väl fråga dem?
Citera
2007-04-29, 14:36
Bannlyst
Gason. Var är dina bevis på att det var rök bara?. thermate kan ge ifrån sig en sån reaktion, så det mest troliga är att det är en thermate reaktion.

Självklart trillar en en krona eller bit av fasaden snabbare till marken. vad har det med saken att göra? motbevisar det att det kunde varit en demolition?
. Det tar 8 sekunder för en en krona från world trade taket att nå marken, så runt 11 sekunder för den att kollapsa är inte fritt fall?, Nej jag vet 3 sekunder skillnad betyder att NÅNTING MÅSTE tagit emot och det var inte fritt fall då! LOL. Fan du har debunkat hela demolition teorin nu!!

Varför sa NIST att det var Aluminum??

För det finns INGET i byggnaden förutom Aluminum som hade kunat ge ifrån sig en sån form. så vad är det om inte thermate (som ser ut exakt som det i tornet), ge mig gärna en källa vad det är om du trycker på något nist eller resten av världen inte har sett.

Så du menar på fullt allvar att det inte oroar dig att dom [Justera!!] deras data modell så dom skulle få en kollaps (för deras andra modeller dom gjorde med faktan dom fick från platsen visade att byggnaden inte skulle kollapsat)

En justerad data modell som dom vägrat släppa till världen så andra forskare och personer kan kolla på det är inte ett brott, okej. Vi kan lika bra skita i att kräva att få veta vad dom lägger i våra läkemedel

Jag undrar VARFÖR dom inte hade det som jobb att ta reda på vad dom hände med stålet och byggnaden efter allt kollapsa, dom klara inte få den att kollapsa och sen vet dom inte vad som hände efter det kollapsa. Det kallar jag en seriös utredning!
Citera
2007-04-29, 14:38
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Så du menar på fullt allvar att det inte oroar dig att dom [Justera!!] deras data modell så dom skulle få en kollaps (för deras andra modeller dom gjorde med faktan dom fick från platsen visade att byggnaden inte skulle kollapsat)

En justerad data modell som dom vägrat släppa till världen så andra forskare och personer kan kolla på det är inte ett brott, okej. Vi kan lika bra skita i att kräva att få veta vad dom lägger i våra läkemedel

Du vet att den där datormodellen är offentlig handling, att SLOB har beställt den och han kommer få den inom en snar framtid va? So much for your "vägrar släppa"-teori.
Citera
2007-04-29, 14:43
Bannlyst
Majava. hahahaha man kan inte beställa den LOL

Du vet jag har en utomjordning i mitt rum nu som vet att bush ligger bakom 911

Så var kan man beställa den? eller det är hemligt?

Om du mennar nova filmen är det inte deras data modell
Citera
2007-04-29, 14:59
Medlem
Majavas avatar
Citat:

Det kan man visst göra, enligt FOI som skapades efter 9/11. Det är bara ett skicka ett mail till inquiries@nist.gov. Men jag rekommenderar dig att formulera dig bättre i det mailet än du gör här om du vill ha något svar.
Citera
2007-04-29, 15:13
Bannlyst
Nej man kan inte beställa deras datamodell det är en rigtig lögn, vet inte vem som lurat i dig det. Ingen har sett den. Rätt konstigt man inte kan hitta nån information nånstanns på internet om den tycker du inte?. men du kan ju ta fram den till världen när du har den.

Tycker oxå dom ska släppa sin [Justerade] modell så alla kan se dom ljuger

den förklarar säkert alla andra punkter jag tagit upp, thermate osv.

och deta

Fox News anchor reported:

There is an explosion at the base of the building… white smoke from the bottom… something happened at the base of the building! Then another explosion.” (De Grand Pre, 2002, emphasis added.)

Firefighter Edward Cachia independently reported:

[We] thought there was like an internal detonation, explosives, because it went in succession, boom, boom, boom, boom, and then the tower came down…It actually gave at a lower floor, not the floor where the plane hit. (Dwyer, 2005; emphasis added.)

And assistant fire commissioner Stephen Gregory provides additional insights:

When I looked in the direction of the Trade Center before it came down, before No. 2 came down, ..I saw low-level flashes. In my conversation with Lieutenant Evangelista, never mentioning this to him, he questioned me and asked me if I saw low-level flashes in front of the building, and I agreed with him because I thought -- at that time I didn't know what it was. I mean, it could have been as a result of the building collapsing, things exploding, but I saw a flash flash flash and then it looked like the building came down.

Q. Was that on the lower level of the building or up where the fire was?

A. No, the lower level of the building. You know like when they demolish a building, how when they blow up a building, when it falls down? That's what I thought I saw. And I didn't broach the topic to him, but he asked me. He said I don't know if I'm crazy, but I just wanted to ask you because you were standing right next to me… He said did you see any flashes? I said, yes, well, I thought it was just me. He said no, I saw them, too. (Dwyer, 2005, Assistant Commissioner Stephen Gregory FDNY WCT2 File No. 91 10008; emphasis added.)

Brandmän som beskriver bomber: http://www.youtube.com/watch?v=y2A8VMg_B64&mode=related&search=

Två stora explosioner nära tornet: http://www.youtube.com/watch?v=GPXKpbdfLd4

118 brandmän som vittnat till bomber här: http://www.journalof911studies.com/articles/Article_5_118Witnesses_WorldTradeCenter.pdf
Citera
2007-04-29, 15:15
Medlem
Försöksdjurs avatar
Då ska vi se hur var det nu med den där bomb teorin...

Hur fick man dit bomberna?
Citera
2007-04-29, 15:15
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Om du mennar nova filmen är det inte deras data modell
Du har förresten kvar att besvara hur man apterade halva södra tornet, hela norra tornet samt WTC 7. Att det fanns en möjlighet, försvinnande liten och i princip inte möjlig alls, att aptera en del av tornen innebär inte att det per automatik fanns samma möjlighet att aptera resten av byggnaderna.
Så innan du fortsätter ditt tjat om bomber kan du ju bevisa hur apteringen gick till.
Kom ihåg:
1. Resten av södra tornet,
2. Hela norra tornet
3. WTC 7.
Citera
2007-04-29, 15:27
Medlem
Försöksdjurs avatar
Angående den här filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=GPXKpbdfLd4

Så har en snubbe på JREF forum analyserat ljudet:
http://forums.randi.org/showthread.php?postid=2444428#post2444428

och här finns en mer utförligare rapport:
http://www.911myths.com/Trinity.pdf

Allt tyder på att explosionen är pålagd efteråt
Citera
2007-04-29, 15:35
Bannlyst
Kim. Nä jag vet under 31 år är det väldigt liten chans för myndigheterna som kan göra vad dom vill att sätta bomber i en byggnad som krävs kanske en veckas arbete eller så, en expert sa 40 man kunde göra wtc7 på en dag.

Det är svårt för myndigheterna att sätta poliser och säkerhets vakter som jobbar åt dom där dom vill ha dom väldigt svårt.

Komiskt att ni inte kan neka några andra punkter och bara tar upp hur satte dom bomberna där?.

ni övertygar ingen att där inte var bomber.

En sak som är galnare än inget plan teorin är att dom inte hade kunat sätta dit bomber under 31 år. och så stora idioter är ni inte, så det vet jag ni själva inte tror på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in